גם הבריטים רואים את האור? מדד אמון הצרכנים לשיא של 14 חודשים

"אמון הצרכנים שברירי מאוד שכן קיימת אי וודאות גדולה בנוגע לעוצמת ההתאוששות ושיעור האבטלה במשק שממשיך לטפס מעיב אף הוא", כך אמרה רייצ'ל ג'וי, אנליסטית מחברת המחקר GfK, המפרסמת את מדד אמון הצרכנים
נועם הוד |

מדד אמון הצרכנים בבריטניה טיפס בחודש יוני לרמות הגבוהות ביותר מזה 14 חודשים ברקע לתחושה האופטימית ההולכת וצוברת תאוצה בקרב ציבור הקונים, אשר סוברים כי החלק הגרוע ביותר של המיתון נמצא כבר מאחוריהם.

המדד טיפס בחודש יוני ב-2 נקודות ונקבע על מינוס 25 נקודות, הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל בשנת 2008. מדד אמון הצרכנים בבריטניה עבור שנת 2010 רשם עלייה מרשימה עוד יותר וטיפס ב-8 נקודות לרמה של מינוס 8.

"אמון הצרכנים עדיין שברירי מאוד שכן ישנה אי וודאות גדולה בכל הנוגע לעוצמת ההתאוששות ושיעור האבטלה במשק שממשיך לטפס מעיב אף הוא", כך אמרה רייצ'ל ג'וי, אנליסטית מחברת המחקר GfK, המפרסמת את מדד אמון הצרכנים.

מבין חמשת מרכיבי המדד, ארבעה מרכיבים רשמו עלייה, בעוד מרכיב אחד רשם ירידה, מרכיב המתייחס לאמון הצרכנים בנוגע לרכישות עתידיות בהיקפים גדולים.

בתוך כך, נראה כי דווקא אמונו של צרכן אחד לפחות נמצא ברמות נמוכות מאוד. העומד הראש הבנק המרכזי במדינה, מרווין קינג, ציין שהוא מרגיש כי "אי הוודאות גבוהה כיום מאי-פעם" בכל הנוגע להתאוששות כלכלית איתנה ובכל הקשור לפתרון בעיות במערכת הבנקאית במדינה.

הנגיד הבריטי העריך כי כלכלת הממלכה תחזור להציג צמיחה חיובית במונחים שנתיים רק במחצית השנייה של שנת 2010.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה