המיקום השתנה, אבל הארנק הדיגיטלי מתחיל להצדיק את שמו
על פי נתוני שב"א, יותר משליש מהרכישות הפיזיות מבוצעות באמצעים דיגיטליים, שבחצי השנה הראשונה של 2025, מסכתמות ביותר מ־43 מיליארד שקל
הישראלים ממשיכים לאמץ בקצב מואץ את הארנקים הדיגיטליים, כך עולה מנתוני שב״א (שירותי בנק אוטומטיים) ששירותי בנק אוטו -0.69% שפורסמו השבוע. בחצי השנה הראשונה של 2025, ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים זינקו בכ-42% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והגיעו לסך של כ־43 מיליארד שקל.
נתונים אלה מגלים שינויי עומק בהרגלי הצריכה ומראה כי הארנקים הדיגיטליים, זאת אומרת אפליקציות תשלום כמו אפל פיי, גוגל פיי, ביט ושות', מהווים כעת 38.2% מכלל הרכישות בעסקאות פיזיות, ו־15.9% מכלל השימוש בכרטיסי אשראי בישראל. היקף ההוצאה היומית הממוצעת עומד על כ־237.8 מיליון שקל.
רוב ההוצאות הדיגיטליות הן על מזון
יותר ממחצית (52.7%) מההוצאות הדיגיטליות בישראל נעשות בענפי המזון: רשתות השיווק אחראיות לכ־10.6 מיליארד שקל, מסעדות ובתי קפה לכ־7.7
 מיליארד שקל, מכולות ופיצוציות כ־3.2 מיליארד שקל ומעדניות, קצביות, מאפיות וחנויות בוטיק עם עוד כ-1.2 מיליארד שקל.
לצד זאת, גם ענפים כמו הלבשה והנעלה (10.1% מההוצאות) וחשמל ואלקטרוניקה (6.5%) זוכים לגידול משמעותי בשימוש בארנקים דיגיטליים – תוצאה של נוחות, זמינות ומבצעים ייעודיים לאפליקציות תשלום.
- השימוש בארנקים דיגיטליים צובר תאוצה; למי זה מתאים?
- הביטקוין ב-45 אלף דולר - איך גם אתם יכולים להחזיק במטבע הדיגיטלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ענף ההלבשה וההנעלה הגיע להיקף הוצאות של כ־4.4 מיליארד שקל, ומתוכו נרשם גידול משמעותי של כ-10.1% מההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים, ואילו ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם סך הוצאות של כ־2.8 מיליארד שקל עם גידול של 6.5% בשימוש הארנקים הדיגיטליים.
בתחום פארמה ובתי מרקחת נרשמו הוצאות של כ־2.2 מיליארד שקל. ענף הדלק עמד על 1.8 מיליארד שקל מוצרי טקסטיל וכלי בית על כ־1.4 מיליארד שקל, תחום הצעצועים, הספרים וציוד משרדי עם כ־1 מיליארד שקל והוצאות בענף התיירות (מלונות ואטרקציות) הגיעו לכ־844 מיליון שקל.
בתי המרקחת הפרטיים בלבד (לא כולל רשתות) רשמו הוצאות של 387 מיליון שקל, רשתות הפארם עמדו על כ־1.8מיליארד שקל, ואילו חנויות נוחות בתחנות דלק רשמו כ־494 מיליון שקל. בענף מוצרי החשמל הביתיים בלבד (לא כולל אלקטרוניקה)
 נרשמו כ־1.6 מיליארד שקל. סך כולל ההוצאות לפי ענפים מצטבר למיליארדי שקלים רבים,  וממחיש היטב את ההיקף הגובר של שימוש בארנקים דיגיטליים בכל תחומי הצריכה המרכזיים.
- אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?
- בואו לשחק - הטריוויה השבועית של ביזפורטל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
למרות הגבלות ביטחוניות שהשפיעו על הפעילות הכלכלית בחודשים האחרונים, נראה שהציבור לא ויתר על רכישות, אלא רק עבר לפורמט קל ומהיר יותר. סמנכ"לית שבא, טלי הולנברג מציינת כי "ההוצאות והשימוש של הציבור הישראלי בארנקים דיגטליים נמצאים בצמיחה מואצת. מדובר בעלייה גבוהה בהיקף ההוצאות, למרות שהעלייה בהוצאות בעסקאות פיזיות היתה מינורית מאוד. כלל ענפי המזון מהווים יחד יותר ממחצית מסך ההוצאות בארנקים דיגיטליים. בנוסף, אנו רואים גידול בהיקפי ההוצאות בארנקים דיגיטליים ברמה היומית וכן מעבר להוצאות באמצעותם בענפי צריכה נוספים במשק כמו הלבשה והנעלה, חשמל ואלקטרוניקה, פארמה ועוד".
המעבר לארנק דיגיטלי מוזיל עלויות לעסקים, מקצר תורים ומאפשר גישה נוחה למידע צרכני, מה שמהווה יתרון נוסף בתקופה של אי־ודאות וירידה בהוצאה הממוצעת למשק בית, ואם למישהו היה ספק, הנתונים מבהירים: התשלום הדיגיטלי כבר אינו תופעה שולית, אלא נתח הולך וגדל ממבנה הצריכה הישראלי. השאלה שנותרה היא כיצד יגיבו בנקים, רשתות וספקי אשראי למגמה הזו, והאם נתח השוק הדיגיטלי ימשיך לכרסם בכספומט ובקופה הרגילה.
- 1.כמה אם בכלל שבא נפגעת מכך שהארנק הדיגיטלי מחליף את כרטיסי האשראי (ל"ת)אנונימי 18/07/2025 10:08הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.

