דן זיסקינד: "המיתון לא יפגע בטבע - יש לנו בצנרת 100 מיליארד ד'"

"עברנו את מרק ופרייזר ביחד" הוא הוסיף. שלמה ינאי: "טבע תמשיך לצמוח חרף המיתון והבעיות בשווקים". עדכונים שוטפים ממסיבת העיתונאים

ענקית הגנריה הישראלית, טבע, פרסמה את דוחותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007 הבוקר, והצליחה להביס את תחזיות האנליסטים לשורת הרווח ולהכנסות לשנת 2007.

"השנה היייתה מצוינת והצלחנו להגדיל את נתח השוק שלנו", אמר מנכ"ל טבע, שלמה ינאי, במסיבת עיתונאים הנערכת כרגע במשכן הבורסה. "יש לנו סיפוק רב מהתוצאות, כיוון שהן הושגו הודות לפעילות כל היחידות העסקיות של טבע בשנה החולפת".

מכירות טבע הסתכמו ברבעון הרביעי של 2007 ב-2,576 מיליון דולר, בעוד המכירות לשנת 2007 הסתכמו ב-9.4 מיליארד דולר. הרווח הנקי לרבעון הרביעי הסתכם ב-570 מיליון דולר. הרווח הנקי לשנת 2007, הסתכם ב-1,952 מיליון דולר.

ינאי, התייחס לחולשה בשווקים ואמר, כי "למרות הבעיות בשווקים הפיננסים נמשיך לצמוח בשנה הבאה ובשנים הבאוות. המודל המאוזן שלנו בהתחשב בפריסה הגיאוגרפית והמגמות בענף יביאו לנו הזדמנות להמשיך בתנופה חרף החשש ממיתון בארה"ב". ינאי ציין כי מכירות החברה בארה"ב שברה שיא וכי טבע מחזיקה כעת בנתח שוק של כ-20% מכל השוק הגנרי בעולם.

"השקת הפרוטוניקס עיצבה את היכולת שלנו", אמר ינאי תוך ציון שזהו מוצר מורכב במיוחד. ינאי התייחס גם לתרופת הדגל של החברה ואמר "הקופקסון הופך להיות המוצר המוביל בעולם לטיפול בתרשת נפוצה בשנת 2008"

בהתייחסות לשאלה, האם טבע מתכוננת לבצע רכישה בקרוב, אמר ינאי - "טבע בוחנת אפשרויות רבות במקומות שונים".

מעל 100 מיליארד דולר תרופות בצנרת

סמנכ"ל הכספים הפורש של טבע, דן זיסקינד, אמר במסיבה באחד העם "אנו עדים בשנים האחרונות למעבר גדול יותר למרשמים גנרים בשוק האמריקני".

"עברנו את מרק ופרייזר ביחד במספר המרשמים ויש לנו מעל 100 מיליארד דולר של מוצרים בצנרת, כאשר למחצית מהתרופות בצנרת תיהיה לנו בלעדיות לחצי שנה", אמר זיסקינד, תוך ציון שזוהי הפעם הראשונה שהצנרת של טבע עברה את 100 מיליארד דולר.

טבע מדווחת את תוצאותיה בדולרים. "ירידת הדולר כמעט ולא השפיעה על הרווחיות שלנו בגלל גיוון המטבעות בחברה", אמר זיסקינד והסביר, שזוהי הסיבה להגדלת שיעור הדיווידנד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.