השווקים באירופה רשמו את הירידות החדות מזה חודשיים
המניות האירופאיות ביצעו היום את מהלך הירידות החד ביותר מזה שמונה שבועות לאחר ש- Tesco הבריטית דיווחה על מכירות שהיו נמוכות מתחזיות האנליסטים. רווחיה של Hypo Real Estate Holding איכזבו את המשקיעים. כל זאת לצד נתוני מאקרו שהגיעו מארה"ב והצביעו על המשך החולשה בכלכלה האמריקנית.
הקמעונאיות הגדולה בבריטניה, Tesco, ירדה לשפל של ארבעה חודשים היום במסחר בלונדון, בעוד מניותיה של Burberry צנחו ב-16%, זאת לאחר שהיצרנית של ה- Knight handbags, הודיעה כי הרווחים לשנה כולה כנראה יהיו מתחת לציפיות האנליסטים. חברת Hypo, הפועלת בענף ההלוואות המסחריות בגרמניה, צנחה 35%, הירידה החדה ביותר אי-פעם, הובילה את סקטור הפיננסים מטה.
אינדקס ה- Stoxx 600 איבד 2.6% לרמה של 335.94 נקודות, הירידה החדה ביותר מאז ה-21 לנובמבר. האינדקס איבד מאז השיא שאותו קבע ב-1 ביוני בשנה שעברה כבר 16%. כל זאת ברקע לחששות כי ההפסדים שנגרמו כתוצאה ממשבר האשראי יפגעו ברווחים.
החולשה במדדים האירופאים החמירה לאחר שמרכז המחקר הכלכלי בגרמניה, ZEW, הודיע כי אינדקס ביטחון הצרכנים בגרמניה צנח לשפל של 15 שנה. דו"ח אחר הראה כי המכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו ב-0.4% בחודש דצמבר.
כל השווקים שנפתחו למסחר במערב אירופה נעלו בירידות חדות. הקאק הצרפתי צנח 2.8%, הפוטסי בלונדון איבד 3.1%, הירידה החדה ביותר מאז אוגוסט. הדקס הגרמני השיל 2.1%, הירידה החדה ביותר מאז ה-7 לספטמבר.
מניות במרכז
מניות Debenhams נסוגו ב-17% למחיר של 63.75 פני. רשת החנויות עם מגוון המחלקות השנייה בגודלה בבריטניה הצהירה היום כי צמיחת המכירות הואטה, בעוד הצרכנים צרכו פחות בתקופת החגים. פדיון המכירות בחנויות הפתוחות לפחות שנה היה ללא שינוי לתקופה של 18 השבועות שהסתיימו ב-5 ביוני, כך הודיעה הקמעונאית.
חברת ההלוואות Hypo Real Estate, צנחה 11.74 אירו למחיר של 21.64 אירו. הפירמה שרכשה את Depfa Bank, הודיעה כי הרווח צנח ב-27% בשנת 2007, וכעת עליה לחתוך את הדיבידנד שהיא מחלקת. החברה הודיעה כי היא רשמה מחיקות של 295 מיליון אירו ברבעון הרביעי כתוצאה מהשקעה בנכסי ה-CDO.
האנליסטים במורגן סטנלי הורידו את המלצותיהם לחברות התרופות האירופאיות ל"על-הקו" ממשקל "אטרקטיבי", כאשר הם מציינים את המכשולים והאיומים כתוצאה מהתחרות בשוק הגנריקה. כמו כן הדגישו עוד את הצורך בבחינת העלות מול התועלת השוק התרופות.
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״
בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס
ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.
אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.
הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה.
הקפיצה בגביית המסים שאהרונוביץ מציג באה לידי ביטוי גם ברמת המאקרו, בצמצום הגירעון - בשביל תמונה יותר מעמיקה על התכווצות הגרעון: הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%
- "אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?"
- מס על שכר דירה - "הגבייה שלנו עלתה ב-10%"; והאם מס רכוש יחזור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נדלן חלש בחלק מהשוק אבל קפיצה בעסקאות מסחריות
לדברי אהרונוביץ, גם שוק הנדלן תרם לעלייה בהכנסות, אף שבחלק מסגמנטי המגורים נרשמה חולשה. הוא אמר כי בזכות כמה עסקאות מסחריות גדולות צפויה גביית המסים מהענף להגיע השנה לרמה של 18 עד 19 מיליארד שקל, לעומת כ-15 מיליארד שקל בלבד בשנה שעברה. לדבריו, מדובר בעלייה הן במס רכישה והן במס שבח.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שש תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
מקס סטוק
רשת הסטוק שהתבדלה מהמתחרים והפכה למובילת הקטגוריה עם צמיחה יציבה וקהל נאמן
רשת מקס סטוק התחילה מהסניף הראשון בחיפה ב-2004 והפכה בתוך שני עשורים לשחקנית שמובילה בפער ניכר את קטגוריית הסטוק. בעוד רשתות כמו הסטוק, זול סטוק וג’מבו סטוק דשדשו, מקס סטוק המשיכה להתרחב באופן עקבי. רכישת השליטה על ידי אייפקס לפני שמונה שנים לפי שווי של 300 מיליון שקל וההנפקה לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל סימנו את הדרך. היום, אחרי עלייה שנתית של 120%, החברה נסחרת בשווי של 3.4 מיליארד שקל והרווח השנתי עומד על 104 מיליון שקל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
Dreame
המותג שהגדיר מחדש את שוק השואבים בישראל והוביל גם בקטגוריית השוטפים
שוק שואבי האבק עבר מהפכות רבות, מהשואבים עם הכבל ועד לשואבים האלחוטיים של דייסון והשאיבה הרובוטית של איירובוט. אלא שב-2025 נכנסה לתמונה דרימי והגדירה מחדש את הקטגוריה עם השואב השוטף.
