מגלים מניה בארה"ב: Synutra יכולה להיות הדבר הבא
ברפובליקה הסינית 1.3 מיליארד תושבים עם קצב גידול של 0.5% לשנה. מה יותר הגיוני מאשר להשקיע בחברה שמייצרת מוצרי חלב על בסיס אבקה לתינוקות ונשים בהריון?
הטור השבועי מוקדש לאחת מ"מניות היתר" האמריקניות אשר מוגדרות כמניות צמיחה (growth stocks). מדובר בחברות צעירות וקטנות אשר לרוב עוסקות בפיתוח טכנולוגיה או מוצר חדש בסקטור קטן ומתפתח אשר לא מוכר לציבור הרחב. למניות אלה לרוב נתוני צמיחה מרשימים והרווח למניה בין שנה לשנה יכול לגדול במאות אחוזים.
החברה אותה נסקור הפעם הינה Synutra International (סימול: SYUT).
החברה מעורבת בפיתוח, יצור, אריזה ושיווק של מוצרי חלב בריאים על בסיס אבקה לתינוקות בגילאים שונים ולנשים בהריון. היא משווקת את מוצריה בסין דרך סוכנים או ישירות לצרכן ומכאן ניתן רק לדמיין מה צפויים להיות היקפי הפעילות בשנים הקרובות. השוק הסיני רותח ותנופות הפיתוח שעוברת המדינה כולל גידול בילודה פשוט עצום.
מבחינת נתונים כלכליים ודוחות כספיים - אין ספק שהחברה בתהליך צמיחה מואץ. עד שנת 2005 כולל הרווח השנתי למניה היה שלילי ועמד על הפסד של 0.01 סנט. בשנת 2006 סיימה החברה לראשונה מזה מספר שנים מאזן חיובי עם רווח למניה אשר עמד על 23 סנט, לא הרבה. אולם בחינה של הדוחות הלא גמורים לשנת 2007 מוכיחה שהחברה עלתה על הגל. הרווח הנוכחי עד כה עומד על 51 סנט למניה - גידול של קצת יותר מ-100%. בנוסף, ההחזר על ההון עצמי עומד על 52.8% - מספר מדהים.
נכון לשנת 2005 היו לחברה רק 2.639 מליון מניות 'בחוץ', איתן יכול היה הציבור לסחור. יש לציין שכמות כזו הינה קטנה ביותר ונבעה מחוסר ביקוש ועניין במניה. אולם עקב ההתפתחויות בחברה וכניסה של גופים גדולים כמשקיעים נוצר ביקוש רב למניה. הדבר הקפיץ את ערכה ובתגובה היית חייבת החברה להנפיק עוד מניות על מנת לספק את הביקושים האדירים. כיום עומדות לרשות הציבור 50 מליון למסחר. כמובן שהדבר משפיע על מחזורי המסחר שגדלים משמעותית ויוצרים מניה אטרקטיבית עם פוטנציאל למהלכים חזקים ביותר.
אין ספק שהקרקע מבחינה כלכלית פונדמנטלית יציבה ביותר. מניה מובילה בסקטור חזק עם דוחות מדהימים ונתוני מכירות חזקים זהו מתכון בטוח לתנועות עתירות אחוזים ולא דווקא שומן.
גם ניתוח טכני של הגרף יעיד שהמניה מתנהגת בצורה מושלמת וסביר ואנו רק בתחילת מהלך. אז ככה -רק השנה, גמעה המניה מהלך של 62.4% וכמעט נסחרת סביב רמות 20 דולר למניה.
המגמה הראשית הינה עליה והמניה נמצאת בעיצומו תיקון טכני כנגד המהלך המגמתי הקודם, אשר החל ב-12 דולר והסתיים איי שם בשיא של 26 דולר. יש לציין שנכון לעכשיו, נבלם התיקון ברמת 19 דולר. זהו תיקון של 50% מהמהלך המגמתי הקודם. על פי תקדימי העבר, במידה ותיקון מסתיים ברמת ה-50% צפוי לצאת לדרך מהלך חד, אשר ישיא את המניה לשיאים חדשים.
בנוסף לכך, אם נבחן את מחזורי המסחר נוכל לראות שאלה מתרחבים משמעותית בעליות ומתכווצים בירידות.
הדבר מחזק את הערכה שמהלך הירידות האחרון במניה הינו תיקון טכני בר חלוף ואינדיקציה לסיומו. תחילת מהלך חדש בכיוון מעלה יתקבל רק במידה ורמת ה-24 דולר למניה תיפרץ, ולא לפני כן. כמובן, שאת האישור הסופי נקבל במידה והשיא האחרון העומד על 26 דולר למניה ייפרץ גם הוא. במידה והפריצה אכן תתרחש, המומנטום יהיה חזק ומחזורי המסחר יגדלו גם כן יהווה הדבר איתות קניה אמין. כל זאת בלי לשכוח כמובן את מנגנוני ההגנה המתאימים כגון הוראה לקטיעת הפסד.
אגב, יעד המחיר הראשון הינו ברמת ה-50 דולר למניה. גם סוחר אשר יחכה לאישור הסופי ולפריצת רמת ה-26 דולר ולא ימהר לקנות בתחתית התיקון, יוכל עדיין להרוויח מהלך עתיר אחוזים - 100% לערך, בטווח של חודשיים עד שלושה מרגע הפריצה, תלוי בעוצמתם של שוקי המניות בעולם.
לסיכום, מניה כזו, כדאי שתיכנס לרשימת המעקב מכוון שכל עסקה טובה מתחילה בתכנון נכון. הדבר מאפשר לקבל החלטות מושכלות ולא לפעול על פי רגש מהבטן, פעולה שלרוב מובילה להפסדים.
*הערה: אין לראות בכתבה המלצה לפעולה כלשהי בנירות ערך או אחרת.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- פקידה בביטוח לאומי דרשה להכיר בלחץ כפגיעה בעבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
אל על מורידה מחירים ועדיין יקרה יחסית לאחרות; לכמה ירדו הרווחים של ענקית התעופה?
מחירי הטיסות בירידה. החזרה של חברות תעופה מייצרת תחרות והמחירים בירידה (טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה). אל על שהיתה מונופול בתקופת המלחמה מיישרת קו ומורידה מחירים, אם כי היא עדיין מעל החברות האחרות. זה היה גם לפני המלחמה, השאלה אם הציבור יבחר בה. חלק גדול מהציבור ממורמר ומחפש סוג של "נקמה" באל על על המחירים הגבוהים.
אל על הורידה את המחיר לניו יורק לחודשים הקרובים ל-1,040 דולר, ירידה של כ-50%. אפשר להשיג בזול יותר במקומות אחרים. גם הטיסות לאירופה ירדו - טיסה לפריז ב-530 דולר, גם כאן ירידה דרמטית של כ-40% ועדיים יקר לעומת אחרות. עם זאת, צריך לזכור שבאל על מקבלים במחיר אפשרות לכבודה וזה לא נמצא בחברות הלואו קוסט. בפועל, ההפרשים נמוכים יותר.
אל על צפויה להיפגע מסיום המלחמה, אבל צריך לזכור שהציבור למרות הכעס-מרמור על המחירים מבין שזו חברת התעופה ש"לקחה" סיכון" והיתה מוכנה לטוס ישראל ולישראל בשעה שכולם עזבו. זה גם מה שיקרה בפעם הבאה, ומכיוון שעדיין קיים חשש מביטול טיסות, נראה שאל על תמלא את מלאי המושבים שלה די מהר, לפחות בחודשים הקרובים, אם כי כאמור במחירים נמוכים יותר.
אם לוקחים בחשבון ירידת מחירים דרמטית, ירידה בהיקף הטיסות בשל התחרות, מקבלים תוצאות משמעותית פחות טובות לאל על בהמשך. אל על לפני המלחמה היתה בקצב רווחים של קרוב ל-100 מיליון דולר בשנה, המלחמה הביאה אותה לרווחים של 400-500 מיליון בשנה, והחזרה לשגרה, תוריד אותה למטה, אבל זה צפוי להיות משמעותית מעל 100 מיליון דולר. מחירי הטיסות בהגדרה עולים במקביל להיצע קטן של מושבים. ה-100 מיליון של לפני שנתיים שהוא המייצג, מגיע ל-150-180 מיליון. בדרך אל על הוסיפה לעצמה הון של מיליארד דולר, ולכן כשמסתכלים על השווי היום לעומת השווי לפני המלחמה, צריך לזכור שחלק גדול מעליית השווי מוסבר דרך הרווחים. כשמורידים אותם, מקבלים עליית ערך פחות דרמטית.