הראל רושמת גידול של 61.8% ברווחי הרבעון הראשון
קבוצת הראל ביטוח ופיננסים ( הראל השקעות ) דיווחה היום (ד') את תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2007. מדוחות עולה, כי הרווח, בנטרול ההשפעה החד פעמית של העתודה לסיכונים יוצאים מן הכלל בביטוח חיים בסך של 207 מיליון שקל, הסתכם בכ- 174 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 108.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2006, גידול של כ-60%. גם בנטרול הרווח החד פעמי דלעיל, רווח הרבעון הוא הגבוה ביותר מאז הוקמה קבוצת הראל. רווחי הרבעון בסך של 381.2 מליון שקל מבטאים תשואה שנתית על ההון בשיעור 61.8%.
הרווח מעסקי ביטוח ברבעון הסתכם לסך של כ- 197 מיליון שקל, לעומת כ- 166 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 19%. היקף הפרמיות הכולל ברבעון הסתכם לסך של כ-1,838 מיליון שקל לעומת 1,677 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-10%.
הרווח מעסקי ביטוח חיים הסתכם בכ- 111 מיליון שקל, לעומת רווח של כ- 83 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מעסקי בריאות הסתכם ברבעון בכ- 40 מיליון שקל למול כ- 33 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח בתחום רכב רכוש הסתכם ב- 9.4 מיליון שקל ביחס ל- 8.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
קופות הגמל שנרכשו מבל"ל החלו להניב את התוצאות המקוות. ההכנסות נטו, לפני מס, מפעילות קופות גמל אלו הסתכמו לסך של 23 מיליון שקל.
הקבוצה המשיכה להציג צמיחה מרשימה בתחום קרנות הפנסיה. היקף הצבירה בקרנות הפנסיה הגיע לכ- 3 מיליארד שקל ומספר העמיתים הגיע לכ- 104,000 עמיתים.
הרווח מפעולות רגילות, לפני מס ולפני השפעת המעילה, בתחום השירותים הפיננסיים ושוק ההון מסתכם בתקופת הדוח לסך של 15.3 מיליון שקל, לעומת 2.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. קרנות הנאמנות שנרכשו מבל"ל (הראל-פיא) הניבו את הפירות המצופים. מגמת הגידול בהיקף הנכסים המנוהלים נמשכת וליום 31.3.2007 נצבר בקרנות סך של 15 מיליארד שקל(וכיום מעל 16 מיליארד שקל).
המעילה בהראל בית השקעות הקטינה את הרווח הנקי של בית ההשקעות בכ- 4.5 מיליון שקל. השפעת המעילה על הרווח הנקי של הקבוצה כולה הסתכמה לכ- 8 מיליון שקל בלבד.
היקף הנכסים המנוהלים על-ידי הקבוצה הסתכם לסך של כ- 61.4 מיליארד שקל ההון העצמי של הקבוצה הגיע ל-2.85 מיליארד שקל. מאזן החברה הסתכם בכ- 31.4 מיליארד שקל. סך השקעות הקבוצה הסתכם בכ- 23.7 מיליארד ש"ח. סכום עתודות ביטוח החיים הסתכם בכ- 18.6 מיליארד שקל.
יאיר המבורגר יו"ר הראל ביטוח ופיננסים מסר, כי התוצאות הרבעוניות המצוינות של הקבוצה מבצרות את מעמדה של הקבוצה בצמרת קבוצות הביטוח והפיננסים בישראל. על רקע התוצאות המרשימות, הקבוצה תמשיך לעשות כל שיידרש כדי להמשיך בצמיחה ובמיצוי המירב ממהלך המפנה בזרוע הפיננסים. לצד המשך ההתמקדות בצמיחה בהיקף הפעילות ותוצאותיה בתחום הביטוח והחסכון ארוך הטווח, החברה תמשיך במאמצים להפיכת זרוע הפיננסים למנוע צמיחה משמעותי, וזאת לאחר הרה ארגון שבוצע בהראל בית השקעות.
פסגות אופק: דוחות טובים מהצפוי; עדכון המלצה כלפי מעלה
במחלקת המחקר של פסגות אופק, אומרים בהמשך לדוחות הראל לרבעון הראשון, כי בסה"כ הדוחות טובים מהצפוי. הרווח מעסקי ביטוח תאם את תחזית פסגות ועל כן הסטיה נבעה מעסקי הפיננסים, הגמל וההשקעות מעסקי ביטוח שהיו גבוהים מהחזוי. בסיכום, הרווח ברבעון עמד על 380 מליון שקל לעומת תחזית של 330 מליון שקל.
לסיכום, אומרים בפסגות, כי כאשר הם בוחנים את שיקולי הבעד והנגד להשקעה בהראל נתקלים בדילמה הבאה:
בעד - ראשית, תמחור נוח (כיום מגלמת את הדיסקאונט הגבוה בענף מבין החברות שאנו מסקרים). שנית, רווחיות נאה ותוצאות טובות. שלישית, החבילה שהיתה בידי דיסקונט לא נמכרה לסמפורנה אך מאידך נראה גם שאין בכוונת דיסקונט למכור אותה בטווח הקצר. ההשקעה בהראל הפכה מבחינת דיסקונט להיות פיננסית ונראה שכמו בהפצה של דלק את מנורה, לא תהיה בעיה למצוא לה קונים. רביעית, נראה שפרשיית הראל שוקי שוק מאחורינו - לכל הפחות מבחינה כספית וכנראה גם ארגונית.
נגד - ראשית, המניה צפויה לצאת מרשימת ת"א 25 במועד העדכון הקרוב (ב- 1.7.07), מה שיגרום ליציאת כסף טכנית של כ- 20-30 מלש"ח מהמניה. שנית, אי ודאות באשר לתהליכים בענף הבריאות, ענף בו החברה מובילה ועל כן יש לה מה להפסיד אם התחרות תגיע לפסים לא רווחיים בעסק חדש. שלישית, להערכתנו מניית הראל הינה המניה המובילה באחזקות של מוסדיים בענף הביטוח. מכאן מסחרית כמות הכסף החדש שיכולה להיכנס אליה עשויה להיות נמוכה יותר ממניות כמו למשל מגדל שנמצאת לרוב באחזקות חסר.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.