ח"כ ליצמן יוזם הקמת ארגון קניות ייעודי למגזר החרדי
יוזמה כלכלית חדשה של ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה מאגדת מאות אלפי צרכנים מהמגזר החרדי תחת ארגון קניות אחד, במטרה להוזיל מגוון מוצרים ושירותים. השקת הרעיון התקיימה בתחילת השבוע בכנס חרדי ראשון מסוגו בישראל של ועידת היסוד של "קונגרס הבכירים" המיועד למנהלי מוסדות וראשי הקהילות במגזר החרדי.
בראיון בלעדי ל-Bizportal מסביר ליצמן את הסיבה להקמת ארגון כזה בכך שהתקציב למוסדות החרדים קוצץ בשנים האחרונות. "באמצעות הקמת ארגון הגג הזה, אנחנו רוצים להגיע לחסכון בהוצאות של 35-45 אחוז למגזר החרדי".
ליצמן אף מאמין כי יוכל לגשר על הקושי בשילוב המוסדות והפלגים השונים בקרב המגזר ולהביא לשיתוף פעולה מלא ביניהם לטובת המגזר החרדי. "הרעיון הוא ליצור כרטיס חבר בדומה לארגון "חבר", אומר ליצמן, "ייתכן שנמפיק כרטיס אשראי ייחודי באמצעות בנק כלשהו. יוזמה זו תוביל להעצמת העסקים ולקירוב לבבות בין המגזר העסקי למגזר החרדי".
לעצור את העוני
עו"ד ורו"ח ד"ר שלמה נס נבחר לעמוד בראש הארגון המדובר על מנת שתהיה שקיפות בתהליך ההתארגנות וגורם מייעץ ןמלווה את התהליך. ד"ר נס אחראי על יצירת השת"פ בין המוסדות חרדים לחברות המובילות במשק וצופה כי המחירים המוזלים למגזר החרדי ייושמו תחילה בתחומי המזון ומוצרי היסוד ויורחבו בהמשך לתחומי אנרגיה, תקשורת, בנקאות ומשכנתאות, תחבורה, ביטוחים ועוד.
לדבריו, "בחודש הקרוב נקדם את ההקמה המשפטית של הארגון ואני מאמין כי תוך חודשיים נוכל להתחיל לפעול במסגרת הארגון". עוד מוסיף נס, כי המגזר החרדי מהווה כ-30% מכח הקנייה בישראל, לכן הקמת ארגון שכזה תביא לשינוי חוקי המשחק בכלכלה הישראלית. "גם החברות במשק שישתפו עימנו פעולה, ייהנו מהתמודדות עם קבוצת צרכנים מלוכדת שנמצאת מתחת לקו העוני וצריך לייעל ולתרום לשיפור מצבה", מסביר ד"ר נס את דחיפות וחשיבות הקמת הארגון.
בראש השנה האחרון מנתה אוכלוסיית המדינה יותר משבעה מיליון תושבים. מספר היהודים באוכלוסיה עומד על כחמישה וחצי מיליון בני אדם. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מונה הקהילה החרדית שמונה מאות וחמישים אלף נפש.
בקרוב: אינטרנט כשר
פרסום TRIO מקבוצת אדלר חומסקי & ורשבסקי נבחר למתג את הארגון. משרד הפרסום מתמחה במגזר החרדי, ולדברי אפרים רוזנשטיין, מנהל הלקוחות במשרד, מדובר במיזם מרתק שחשוב למתגו בצורה הנכונה וליידע את הציבור החרדי על היוזמה באמצעי התקשורת המקובלים כגון: רדיו, עיתונות חרדית ודתית, פשקווילים, דיוור ישיר ובעיקר במדיום האינטרנטי התופס תאוצה בקרב המגזר החרדי, "אולם לא מדברים על כך בגלוי עדיין אלא בחדרי חדרים. אני מאמין שבקרוב יהיה אינטרנט כשר עם חוות שרתים חסומה לתכנים אסורים, בדיוק כמפי שהשכילו לעשות חברות הסלולר", אומר רוזנשטיין.