הצרכנים לא פוסחים על רשתות השיווק הגדולות בחג

הריבוע הכחול ושופרסל נערכות לקראת חג המצות וצופות לגידול של כ-25% במכירות לעומת מכירות פסח אשתקד
אפרת אדיר |

חג הפסח הוא חגן של רשתות השיווק הגדולות הנערכות עם מבצעים אטרקטיביים ומוצרים חדישים על מנת למשוך יותר ויותר צרכנים לסניפים.

אורי פלח, סמנכ"ל הסחר ברבוע הכחול מוסר, כי השנה צפוי גידול של 25% במכירות של רשתות מגה, סופר סנטר, ושפע שוק לקראת חג הפסח, לעומת המכירות בתקופה שקדמה לחג.

כמו כן, הציפייה היא לעליה של 30% במכירות כלי הבית, המתנות ומוצרי הטקסטיל לבית כמו מפות, מגבות ומצעים לקיץ ולאביב לקראת החג וזאת לאור דרישת הלקוחות לרענן את הבית בפריטים חדשים לחג הפסח בו מתחדשים בכלי שולחן חדשים וכן באביזרי מטבח שונים מטעמי כשרות.

הגידול במכירות נובע בעיקר מסל המוצרים האטרקטיבי המוצע ללקוחות, בו משולבים מגוון רחב של מוצרים לחג במחירים מוזלים, המלווים במבצעים ייחודיים ובמתנות רבות מתחום המזון, הבית והפנאי.

פרישת סניפי רשתות "מגה", "סופר סנטר" ו"שפע שוק" לפסח השנה רחבה במיוחד וכוללת למעלה מ-170סניפים ברחבי הארץ מאילת בדרום ועד לנצרת בצפון, מתוכם 95 סניפי "סופר סנטר" המשרתים את לקוחות הערים והשכונות;41 סניפי "שפע שוק" המשרתים את האוכלוסיות השכונתיות בערים ובפריפריות; ו-41 סניפי "מגה" פרושים במתחמים מרכזיים ברחבי הארץ ומשרתים לקוחות מכל המתחם האיזורי בו הם פועלים.

לפי הערכת הריבוע הכחול, הסל הממוצע ללקוח יעמוד על הוצאה של כ-550 שקל בסניפי הסופר סנטר השכונתיים, כ-750 שקל בסניפי שפע שוק ובמגה על כ-1,000 שקל. יצויין, כי רמת המחירים בחג הפסח השנה זולה ריאלית בהשוואה לאשתקד.

צפי המכירות של רשתות "הריבוע הכחול" למוצרים הייחודיים לחג הפסח עומד על: 1,000 טון מצות; 250 טון עוגיות כשרות לפסח; 170,000 ליטר מיץ ענבים; 70,000 בונבוניירות; 50 טון חזרת; 200 טון קרפיונים; 1,250 טון עופות קפואים; 11 מיליון ביצים; 1,200 טון תפוחי אדמה; 110 טון סלק; 270,000ראשי חסה; 3 מיליון בקבוקי שתייה קלה.

גם רשת "שופרסל" נערכת לקראת חג הפסח. אלי גידור, סמנכ"ל סחר ושיווק, אמר היום (א') כי לקראת חג הפסח ובמהלכו גוברת התנועה בסניפים. לדבריו, "השנה אנו צופים בשבוע שלפני החג גידול של כ-70% בתנועת הקונים לעומת שבוע רגיל".

במסגרת ההיערכות לחג הזמינה הרשת כמויות גדולות של מוצרי מזון לחג, ביניהן, כ-500,000 חבילות של מצות בהכשר רגיל ובהכשר בד"צ, כ-20 טון דגי גפילטפיש; כ-16 טון דגי קרפיון; כ-100,000 יחידות חזרת; כ-40,000 יחידות חרוסת; כ-520 טון ביצים; כ-450,000 בקבוקי יין מתוק ויין תירוש; כ-10 טון אגוזים.

גידור הוסיף, כי בעקבות הציפייה לתנועה המוגברת של הלקוחות בסניפים, תגביר הרשת את עמדות קו הקופות. בנוסף לקופאיות יוצבו אורזים, על מנת לקצר את זמן ההמתנה בתור, ויוכפל צוות העובדים במחלקות הבשר והדגים.

מבצע הדגל של רשת "שופרסל" לחג הפסח חוזר על עצמו גם השנה ונקרא "סדר ב-10". במסגרתו, על כל קניה בסכום של 100 שקל, מקבלים מוצר לפסח ב-10 שקל בלבד. מבצע נוסף מציע לקונים ב-500 שקל ומעלה, שורה של מוצרים לפסח ב-10 שקל למוצר.

גם "רבוע כחול" משתמשת באותו מבצע ומציעה עשרות מוצרים לשולחן החג כמו מצות, מרק עוף, מיץ ענבים, שמן סויה, אורז ועוד - ב-10 שקל בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה