הבצפר חובר לראשונה לשת"יל לקידום פרסום חברתי
שתי"ל, שירותי תמיכה וייעוץ לארגונים לשינוי חברתי בשיתוף עם הבצפר משיק קורס ראשוני המותאם לצרכי ארגונים לשינוי חברתי בנושא הובלת קמפיינים ציבוריים. הקורס מספק "ארגז כלים" מקצועי לניהול קמפיינים בזירות שונות: פוליטיות, תקשורתיות, קהילתיות, אינטרנטיות ועוד.
לדברי לאה ליברמן בנדר מנהלת מח' הלובי, התקשורת והמאבק הציבורי, משתי"ל "זהינו צורך בקרב ארגונים ברכישת כלים והכרה של אסטרטגיות נוספות מהם מורכב קמפיין. הייחודיות של הקורס הוא בבנייתו והתאמתו לצרכים ולשפה של ארגונים לשינוי חברתי תוך שימוש בתיאוריות, מודלים וידע מקצועי מעולמות הפרסום והשיווק, בבסיס הקורס ראיה אסטרטגית הוליסטית המשלבת ידע קיים מתחומי השינוי החברתי כגון לובינג, תקשורת, וגיוס קהילה עם הידע והכלים מעולמות הפרסום, כל זאת על מנת לקדם צדק חברתי וזכויות אדם".
בבצפר אמרו, כי בפגישות עם שתיל היה ברור שהובלת קמפיין חברתי דורש: תכנון, קביעת אסטרטגיה פרסומית, אסטרטגיה שיווקית, כלים ומיומנויות מעולמות תוכן שונים. כמו כן, אומרת ורד בטש, סמנכ"ל הבצפר, "נדרשת היכרות מעמיקה עם הזירה הפוליטית והתקשורתית. שתיל ביחד עם הבצפר בנו קורס שיתן "ארגז כלים" מקצועי להובלת קמפיינים לשינוי חברתי, בו ילמדו להכיר מקרוב את עולם המדיה, לזהות קריאטיב פורץ דרך, גיוס משאבים, תמיכה פוליטית וציבורית ועוד..במהלך הקורס נלווה קמפיינים קיימים או חדשים של הארגונים המשתתפים".
בקורס משתתפים 30 מנהלי ארגונים, מנהלי פרויקטים ומובילי קמפיינים פעילים של ארגונים לשינוי חברתי, כגון: הועד למלחמה באיידס, אמנסטי אינטרנשיונאל, המרכז לסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, התנועה לחיים בכבוד, בית חם, עמותת אנוש, אגודת ההומואים הלסביות, הועד הציבורי נגד ענויים, מגמה ירוקה, , ויצו, עמותת זוכרות, כן לזקן, קול האשה, ישראל בשביל אופניים, בית איזי שפירא ועוד.
לאחר בניית הקונספט הראשוני בשתי"ל נעשתה פניה לבצפר של חברות הפרסום, במטרה לאחד כוחות בין הבצפר, גורם מוביל בתחום ההכשרה של מקצועות הפרסום לבין שתי"ל כגורם מוביל בתחום הכשרה לארגונים לשינוי חברתי. שתי"ל שירותי תמיכה ויעוץ לארגונים לשנוי חברתי מייסודה של הקרן החדשה לישראל מסייע למאות ארגונים ועמותות הפועלות בתחומי צדק חברתי וסביבתי, זכויות אדם, דו קיום ושלום, ופועל בקרב מגוון רחב של אוכלוסיות. שתי"ל מסייע לארגונים באמצעות ייעוץ, הדרכה והשתלמויות.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.