מסגרת האשראי החדשה: 10 דרכים להגן על עסק קטן
מאחר והוחלט בממשלה, כי הרפורמה הבנקאית החדשה תיכנס לתוקפה החל מיום ראשון הקרוב, זה הזמן לעסקים קטנים ובינוניים להתכונן כראוי על מנת למנוע חריגות בחשבונם.
אנו מביאים מספר טיפים אשר יוכלו לסייע לבעלי העסקים לבצע את הגבייה עבור שירותם בצורה היעילה ביותר:
1. היום יותר מתמיד ניתן לבדוק ביתר קלות את הלקוחות הפוטנציאליים. כל שעליך לעשות זה להיכנס לאתר בנק ישראל ולבדוק האם הלקוח הפוטנציאלי מוגבל בחשבון הבנק שלו ואם הצ'קים שלו חוזרים.
2. במעמד סגירת העסקה ישנם מספר פרטים מהותיים שחובה לבצעם בכדי למנוע אי הבנות ו/או תקלות עתידיות. כאשר סוגרים עסקה, יש לציין את תנאי התשלום, וחשוב שיהיה ברור לשני הצדדים כי המדיניות ברורה ומוסכמת. ברגע שיש מדיניות לעסק הוא הופך להיות מסודר יותר וברור יותר ללקוח.
3. יש לפתוח תיק גבייה, ממש כרטיס לקוח, ובו פרטים של הלקוח והמדיניות שסוכמה בעת סגירת העסקה.
4. רצוי לקבל ביטחונות קרי ערבות אישית, תשלום מראש, שיק דחוי או כרטיס אשראי לביטחון לפני אספקת השירות/ טובין.
5. הזמן הרצוי להתקשר ללקוח ולבצע היכרות ראשונית הינו ארבעה ימים מיום הוצאת חשבונית המס ע"מ לתת לחשבונית להיקלט במערכת. צעד זה מראה על רצינות החברה בגביית החובות. באותה שיחת היכרות יש להבהיר את סכום החשבונית ואת מועד התשלום. בנוסף, יש להודיע כי תתקיים עוד שיחת טלפון לקראת מועד התשלום בכדי לוודא שהתשלום בדרך.
6. חשוב לדעת, כי הסוד בגבייה הוא התמדה ועקביות. בכדי לנהל את תחום הגבייה חשוב להיות מסודר, אחראי ומסור לעבודה. יחד עם זאת לא לשכוח להיות אסרטיבי, רצוי לנהל רישום לאחר כל שיחה, בציון התאריך ותוכן השיחה. לאחר מספר ימים יש לדבר עם החייב שוב ולהשתמש בתוכן השיחה הקודמת, דבר אשר יעזור לך להתמודד עם הצד השני ביתר קלות.
7. יש צורך להיות תמיד עם האצבע על הדופק, כאשר רואים כי הלקוח מספר "סיפורים בעלמא" יש להפעיל סנקציות כגון: הפסקת שירות, לקיחת טובין וכדומה.
8. רצוי שיהיה עו"ד צמוד לעסק אשר תהיה אפשרות ליצור עימו קשר ברגע שהלקוח נעלם ולא מעוניין לשלם. עו"ד יוכל לפעול בהקדם לפני שלא יישאר מה לעקל ואיך לקבל את הכסף.
9. ההערכות לעתיד חשובה לא פחות ולכן יש לבנות תזרים מזומנים ועל פיו לשלם לספקים שלך. חשוב לא להתחייב על בסיס של חייבים לך. ולא להיכנס להתחייבויות באם אין לך כיסוי נוסף. כי כאשר לא ישלמו לך לא תוכל לשלם גם כן.
10. את העבודה המייגעת של הגבייה נהוג להעביר למזכירה אשר נמצאת בקשר שוטף עם הלקוחות, דבר אשר יכול לפגוע ביחסים בין החברה ללקוחותיה. על מנת לא לפגוע בקשר עם הלקוח רצוי להעסיק אדם אשר כל תפקידו יהיה מוקדש לגבייה ובכך למנוע פגיעה זו.

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
