שטראוס-עלית: הכנסות של 1.26 מיליארד שקל ברבעון

צמחו ב-32%. הרווח הנקי גדל ב-19.5% ל-62.4 מיליון שקל. המנכ"ל, ויגודמן: נמשיך ברכישות
אסף מליחי |

חברת שטראוס-עלית מדווחת היום, כי סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם מחזור המכירות של 1.26 מיליארד שקל, בהשוואה ל-954.2 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, גידול של כ-31.8%. הרווח הנקי צמח ברבעון ב-19.5% ל-62.4 מיליון שקל. הרבעון הראשון של שנת 2006 מהווה רבעון שיא בצמיחת המכירות הרבעוניות של החברה בשנים האחרונות וניכרת בו צמיחה משמעותית בכל סעיפי הרווח וההפסד.

הרווח התפעולי שלה הסתכם ברבעון בהראשון של השנה בכ-110.7 מיליון שקל, לעומת 96.1 מיליון ברבעון הראשון אשתקד, גידול של כ-15.2%.

מחזור המכירות של החברה בישראל (כולל ייצוא ומקס ברנר) הסתכם בסך של 791.6 מיליון שקל לעומת 719.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד,עליה של 10.1%. השיפור במכירות נרשם גם בשל עיתוי מכירות חג הפסח, שחל השנה ברבעון הראשון לעומת רבעון שני בשנת 2005, כמו גם צמיחה משמעותית במכירות המזון הטרי ברבעון הראשון השנה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

מחזור המכירות של הפעילות הבינלאומית ברבעון הראשון של שנת 2006, הסתכם בסך של 465.8 מיליון שקל, לעומת 234.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 98.3%. הצמיחה המואצת במכירות הפעילות הבינלאומית נבעה מהרכישות אותן ביצעה החברה בחו"ל. בין הרכישות ניתן למנות את רכישת חלקו של השותף (60%) בחברת דונקפה בסרביה ומונטנגרו, רכישת המותג MK בפולין, רכישת 51% מפעילות סלטי סברה בארה"ב ומיזוג פעילות החברה בברזיל עם זו של סנטה קלרה.

מנכ"ל החברה, ארז ויגודמן, מסר בצהריים במפגש עם עיתונאים, כי החברה תמשיך במדיניות של התרחבות באמצעות רכישת חברות, אך סרב להתייחס לתחומים בהם ירכשו החברות הללו. עוד מסר ויגודמן, כי מעבר לכך 2 נקודות בהן יתרכזו בחברה בתקופה הקרובה יהיו - ההנפקה המתוכננת בלונדון והרחבת הפעילות בשוק הקפה הברזילאי. לדבריו, כיום נמצאת החברה במקום השני בשוק זה והיא תפעל להגיע למקום הראשון.

על מקס ברנר אמר ויגודמן, כי החברה רואה בפעילות זו "עקב אכילס" שיש לטפל בו וכי הוא אכן יטופל. החברה תפעל לדבריו להרחיב הפעילות של מקס ברנר, ובעניין זה הוא חשף כי היא תפתח בשבועות הקרובים שוקולד-בר ראשון בניו יורק.

בניטרול השפעת הרכישות השונות צמחה הפעילות הבינלאומית ברבעון הראשון בכ-22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. היקף הצמיחה האורגנית, בניטרול השפעת מיזוגים ורכישות, של כלל מכירות החברה ברבעון הראשון הסתכם בכ- 13.0% בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד.

הרווח הגולמי המאוחד של החברה הסתכם בכ-473 מיליון שקל (כ-37.6% ממכירות), לעומת כ- 398.4 מיליון שקל (כ- 41.8% ממכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ-18.7%.

בחברה אמרו, כי השחיקה בשיעור הרווח הגולמי נבעה משינוי מתוכנן בתמהיל הפעילות של הקבוצה, אשר הביא לגידול בהיקפי הפעילות הבינלאומית -זו משקפת שיעור רווחיות גולמית נמוכה יותר ממוצע שיעור הרווחיות הגולמית של הקבוצה. מהתייקרות במחירי חומרי הגלם, בעיקר קפה ירוק לסוגיו, סוכר, אגוזים ושקדים, התייקרות במחירי האנרגיה, התחזקות שער הדולר ביחס לשקל ומאיחוד (יחסי) לראשונה של הפעילות בברזיל אשר מתאפיינת בשיעורי רווח גולמי נמוכים יותר בהשוואה לממוצע הרווחיות הגולמית בפעילות הבינלאומית בכללותה.

עוד מדווחת החברה, כי הרווח מפעולות רגילות בפעילות בישראל (כולל מקס ברנר) ברבעון הראשון של שנת 2006 הסתכם בכ-87.3 מיליון שקל (11.0% מהמכירות) בהשוואה לרווח של כ-84 מיליון שקל (11.7% מהמכירות) אשתקד, צמיחה של כ-3.9%, הושפע הרוח התפעולי בישראל מהשחיקה ברווח הגולמי ומהשקעות מואצות אותן ביצעה החברה בפיתוח תכניות התרחבות מקס ברנר. בניטרול תוצאות מקס ברנר גדל הרווח מפעולות רגילות ברבעון הראשון בפעילות בישראל בכ-8.7% לעומת רבעון מקביל אשתקד.

הרווח מפעולות רגילות בפעילות הבינלאומית ברבעון הראשון של שנת 2006 הסתכם בכ-23.4 מיליון שקל (כ-5% מהמכירות) לעומת כ-12.1 מיליון שקל (כ-5.2% מהמכירות) ברבעון הראשון של שנת 2005, שיפור של כ-93.4%. הגידול ברווח מפעולות רגילות בפעילות הבינלאומית נבע מהצמיחה המואצת בפעילות זו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה