U בנק עבר לרווח של 24.8 מ' ש' במחצית ה-1 של השנה
U בנק (לשעבר - אינווסטק) מדווח (ג') על שיפור בתוצאות החציון הראשון של 2005. בנק ההשקעות הציג רווח נקי של 24.8 מליון שקל, לעומת הפסד של 12.1 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני של 2005 לבדו הסתכם ב-13 מליון שקל, לעומת הפסד של 19.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי מפעולות רגילות בחציון הראשון של שנת 2005 הסתכם ב-22.1 מליון שקל, לעומת כ-19.4 מליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-13.9%.
תשואת הרווח הנקי להון העצמי בחישוב שנתי, בהתבסס על ששת החודשים הראשונים של השנה, הגיעה לכ-11.2% לעומת תשואה שלילית של כ-4.5% בתקופה המקבילה אשתקד. תשואת הרווח הנקי מפעולות רגילות להון העצמי בחישוב שנתי הגיעה לכ-9.9%, לעומת תשואה של כ-7.5% בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח מפעולות מימון לפני הפרשה לחובות מסופקים בששת החודשים הראשונים של שנת 2005 הסתכם בכ-51.6 מיליון שקל לעומת 50.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-2.2%. הרווח מפעולות מימון הושפע בעיקרו מגידול במימוש רווחים ממכירת אג"ח בתיק הזמין למכירה, גידול בהכנסות מעמלות בשוק הנגזרים, נטו, מגידול במרווח במגזר השקלי הלא צמוד וגידול בהכנסות ריבית מחובות מסופקים.עליות אלה קוזזו בחלקן על ידי קיטון ברווחים מפעילות הבנק במסחר באג"ח שקליות בתיק למסחר, קיטון במרווח במגזר המט"ח וקיטון ברווח הנובע מהשפעת המדד הידוע על הפוזיציה המדדית.
ההפרשה לחובות מסופקים הסתכמה בששת החודשים הראשונים של שנת 2005 בסך של 3.3 מיליון שקל לעומת 2.3 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
סך המאזן של הבנק הסתכם בסוף יוני בכ-6.82 מיליארד שקל לעומת כ-5.57 מיליארד שקל בסוף שנת 2004.
האשראי לציבור הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל לעומת כ-1.1 מיליארד שקל בסוף שנת 2004.
פקדונות הציבור בסוף התקופה הגיעו לכ-6 מיליארד שקל, לעומת כ-4.6 מיליארד שקל בסוף 2004 ולעומת כ-5.2 מיליארד שקל בסוף יוני 2004.
ההון העצמי של הבנק הגיע ל-423.8 מיליון שקל לעומת 467.5 מיליון שקל בסוף שנת 2004 ולעומת 479.8 מיליון שקל בסוף יוני 2004. הקיטון בהון העצמי מסוף 2004, הסבירו ב-U בנק, נובע בעיקר מדיבידנד ששולם במאי 2005 בסך של 67 מליון שקל. קיטון זה קוזז בחלקו על ידי גידול ברווח הנקי בסך של 24.8 מליון שקל.
יחס ההון העצמי לסך המאזן עמד בסוף יוני 2005 על 6.2% בהשוואה ל-8.4% בסוף שנת 2004 ולעומת 8.2% בסוף יוני 2004.
יחס ההון לרכיבי סיכון הגיע בסוף חודש זה ל-18.3% לעומת 21.1% בסוף שנת 2004 ולעומת 21.5% בסוף יוני 2004, ירידה שנובעת בעיקרה מחלוקת דיבידנד בסך 67 מיליון שקל במאי 2005. שיעור זה גבוה מהשיעור המינימלי של 9% שנקבע בהוראות בנק ישראל.
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- פרישה לפנסיה בישראל: מהם הסימנים שמעידים שהגיע הזמן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנה הבאה - 662 מיליארד שקל
תקרת הגרעון בשנת 2026 תהיה בשיעור של 3.9% מהתוצר
אושר בממשלה התקציב לשנה הבאה - 662 מיליארד שקל. מדובר על גירעון של 3.9%, בהחלט סביר. התקציב, מסבירים באוצר, נועד להחזיר את הכלכלה הישראלית למסלול של צמיחה ואחריות בצד הוצאות הממשלה, לאחר שלוש שנים של תקציבי מלחמה בהן הכלכלה הישראלית תמכה את המערכה הבטחונית.
במסגרת התכנית הכלכלית תהיה הפתחה במס הכנסה בדרך של ריווח מדרגות המס. תקציב משרד הביטחון יגדל באופן משמעותי על מנת להבטיח את ביטחון אזרחי מדינת ישראל ואת יכולתו של צה"ל להתמודד עם האיומים הנשקפים, והוא יעמוד על סך 112 מליארד ש"ח. ערב המלחמה עמד תקציב הבטחון על 65 מליארד ש"ח.
השרים אישרו את הרפורמה בענף החלב שנועדה להתמודד עם המונופולים הגדולים השולטים בשוק החלב ולהביא להוזלת החלב והגבינות.
עוד מקצה התקציב תוספת משאבים משמעותית לשורת נושאים בעלי חשיבות ציבורית וכלכלית עליונה, ובהם הקצאה של למעלה מ-3 מיליארד ש"ח לתוכנית לקידום הבינה המלאכותית במשק והטמעתה במשרדי הממשלה, ונושאים רבים נוספים להרחבת ההשקעה בתשתיות והאצת הצמיחה במשק.
- לצאת מהמינוס אחת ולתמיד: המדריך המלא לבניית תקציב מנצח
- הפתעה חיובית באוצר: גביית המסים צפויה לשבור שיא עם 520 מיליארד שקל, הגירעון יהיה נמוך מהצפוי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין הרפורמות הנכללות במסגרת התכנית הכלכלית תקודם חבילת צעדים בתחום הפיננסי, החלת מס רכוש על קרקעות פרטיות פנויות שאינן חקלאיות, וכן חבילת תיקוני חקיקה להאצת פרוייקטים של תשתיות לאומיות.
