
מנכ"ל דלק מוטורס "אסור לתת לנמל אילת לקרוס"
במהלך השקת דגם ה Voyah Courage עליו דיווחנו כאן, סיפק מר שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס כמה תובנות מעניינות על הנעשה בשוק הרכב. על הקריסה הכלכלית של נמל אילת, צפי על הענף ב 2030, על יבואני רכב קטנים (לא מקבילים אלא יבואנים ראשיים), והתאמות מחיר לדגמי Voyah Free ו Voyah Dream
בשלהי השקת ה Voyah Courage המיובא באמצעות דלק מוטורס, התייחס שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס לשאלות, וסיפק ארבע תובנות מעניינות, בוודאי כשהן מגיעות ממנכ"ל יבואן רכב גדול ומבוסס.
יבואני רכב קטנים (יבואנים ישירים, לא מקבילים) - לדבריו של שחר שמש, "יבואן שלא יצליח למכור לאורך זמן באלפי יחידות בשנה, לא יוכל להתקיים בטווח הארוך, ולא יוכל להחזיק את האופרציה המורכבת של ייבוא רכב לישראל".
אמירה זו מתיישרת עם היעלמותם מהשוק של יבואנים שהשיקו פעילות ייבוא כלי רכב, ולא הצליחו לשמר את הפעילות העסקית, ואז ניסו לעשות אחד משני דברים: למצוא יבואן רכב מבוסס שירכוש מהם את הזיכיונות או את הפעילות, או לעשות Stop Loss ולסגור את העסק. כך או כך, אם אני ( י.פ.) מנסה להוציא תובנה מהאירוע אזי היא תהיה שלמכלול השיקולים ברכישת רכב יש לשים לב גם מי היבואן, ומה האיתנות הפיננסית שלו. לא צריך דוחות כספיים או דיו-דיליג'נס, רק להבין אם מדובר בחברה ותיקה ומבוססת או בשחקן חדש שרוצה להצטרף. האמור אינו רלוונטי בשום צורה לייבוא המקביל.
לדעתנו הסיבה לדבריו של מנכ"ל דלק היא כי לייבא רכב לישראל מחייב עמידה ברגולציה משמעותית, פתיחת סוכנויות מכירה ומרכזי שירות ראויים. בונדד לקבלת הרכבים הוא אירוע מורכב מאוד, ונכון שניתן לרכוש שירותי בונדד מיבואן קיים, אבל זה כמובן לא בחינם. גיוס כח אדם מיומן החל משלב המענה הראשוני לטלפון, דרך אנשי מכירות, שירות, וכמובן כח אדם טכני למרכזי שירות. כל זה כרוך בהרבה מאוד כסף. המון כסף. עוד לפני מכירת הרכב הראשון, עוד לפני שהרכב הראשון נוסע על כבישי ישראל. היקף המכירות השנתי צריך להניב רווחיות שתתמוך כלכלית בכל הפעילות המורכבת.
- מחירי הדלק ירדו ב-16 אגורות החל ממוצ"ש
- ורידיס תרשום רווח של כ-170 מיליון שקל משיערוך נכסי אינפיניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. נמל אילת - אמירה נוספת מעניינת נוגעת למצבו העסקי של נמל אילת. לדברי שמש לא יכול להיות שבעקבות המלחמה המדינה מאפשרת לנכס אסטרטגי כמו נמל ימי להגיע לחדלות פרעון, כאשר הסגירה שנכפתה על הנמל לא נובעת מניהול שגוי אלא כתוצאה מהמלחמה. בהקשר הזה הציע מנכ"ל דלק מוטורס כי הנמל יחזור לקלוט אוניות עם מכוניות אשר במקום לפרוק בנמלי הים התיכון, יעברו דרך תעלת סואץ, ויפרקו את כלי הרכב באילת כבעבר. את תוספת העלות הכרוכה בכך לא ניתן לגלגל על הלקוחות ועל המדינה למצוא פתרון יצירתי יחד עם השחקנים הרלוונטיים.
3. 380,000 כלי רכב חדשים בשנת 2030 - עוד מדברי שחר שמש היא התייחסות להיקפי שוק הרכב בישראל. כיום היקף מכירות כלי הרכב בשנה עומד על כ 280,000 כלי רכב בשנה. שמש צופה כי לקראת שנת 2030, כאשר האוכלוסייה בישראל תהיה כ – 11 מיליון תושבים, היקף המכירות השנתי יעמוד על כ 380,000 כלי רכב,
- ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
זה כבר גורם לנו לחשוב. לחשוב על הפקקים, אבל גם לחשוב על פיזור המכירות לפי יצרנים ולפי מדינות ייצור. על פניו נראה כי מגמת ההתחזקות של היצרניות הסיניות ככל הנראה תמשיך, על חשבונן של האירופאיות והאמריקאיות. גם בקרב היצרניות הסיניות, לא כולן אותו הדבר, ויש להבדיל בין המבוססות שקיומן לא מוטל בספק, לבין אלו שנמצאות בשלב הסטארט-אפ.
הוזלה של דגמי Voyah הקיימים - הבשורה האחרונה והכי רלוונטית לימינו, היא "התאמה" לדברי שמש (שלא לומר הורדת מחיר) לשני דגמי Voyah המשווקים כבר בישראל מזה זמן – ה Free וה – Dream. הפרשנות שלנו לנושא היא שמכיוון שמדובר בדגמים שמחירם 400.0 אש"ח ו 430.0 אש"ח, לא מדובר בהוזלה של כמה אלפי שקלים, אלא בתיקון מחיר שמשמעותו הוזלה בהיקף של עשרות אלפי שקלים, בכל אחד מהדגמים.
אנחנו כאן כדי לעקוב ולדווח.
- 4.אנונימי 31/07/2025 07:40הגב לתגובה זוהנמל עוסק בפריקה של רכבים של דלק מוטורס. לחברה עניין שהנמל ימשיך לפעול. אבל החברה מעדיפה שבסבסוד הפעילותו של הנמל תישא המדינה ואזרחיה בעוד שאת הרווחים תיספור דלק מוטורס לבדה ואת הבונוס יקבל המנכל. שתתכבד החברה ותעביר סיבסוד לנמל.
- 3.הלוואי שיקרוס 25/07/2025 14:04הגב לתגובה זולהביא חברה מחול פרטית שתנהל הכל. זה נקרא יעילות מול ועדים
- 2.עושה חשבון 24/07/2025 16:24הגב לתגובה זומרצדס יכולה למכור במחיר המגלם יוקרה . הסינים צריכים ליצור מותג יוקרתי עם השנים ורק אז לגבות תוספת מחיר על היוקרהמה שמכונה פרמיית מותג יוקרתי פסטיז
- 1.צריך לפתוח אתה השוק ולשחרר רגולציה לרכבים קטנים בעיקר וחשמליים (ל"ת)איתן 24/07/2025 14:11הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
