
מנכ"ל דלק מוטורס "אסור לתת לנמל אילת לקרוס"
במהלך השקת דגם ה Voyah Courage עליו דיווחנו כאן, סיפק מר שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס כמה תובנות מעניינות על הנעשה בשוק הרכב. על הקריסה הכלכלית של נמל אילת, צפי על הענף ב 2030, על יבואני רכב קטנים (לא מקבילים אלא יבואנים ראשיים), והתאמות מחיר לדגמי Voyah Free ו Voyah Dream
בשלהי השקת ה Voyah Courage המיובא באמצעות דלק מוטורס, התייחס שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס לשאלות, וסיפק ארבע תובנות מעניינות, בוודאי כשהן מגיעות ממנכ"ל יבואן רכב גדול ומבוסס.
יבואני רכב קטנים (יבואנים ישירים, לא מקבילים) - לדבריו של שחר שמש, "יבואן שלא יצליח למכור לאורך זמן באלפי יחידות בשנה, לא יוכל להתקיים בטווח הארוך, ולא יוכל להחזיק את האופרציה המורכבת של ייבוא רכב לישראל".
אמירה זו מתיישרת עם היעלמותם מהשוק של יבואנים שהשיקו פעילות ייבוא כלי רכב, ולא הצליחו לשמר את הפעילות העסקית, ואז ניסו לעשות אחד משני דברים: למצוא יבואן רכב מבוסס שירכוש מהם את הזיכיונות או את הפעילות, או לעשות Stop Loss ולסגור את העסק. כך או כך, אם אני ( י.פ.) מנסה להוציא תובנה מהאירוע אזי היא תהיה שלמכלול השיקולים ברכישת רכב יש לשים לב גם מי היבואן, ומה האיתנות הפיננסית שלו. לא צריך דוחות כספיים או דיו-דיליג'נס, רק להבין אם מדובר בחברה ותיקה ומבוססת או בשחקן חדש שרוצה להצטרף. האמור אינו רלוונטי בשום צורה לייבוא המקביל.
לדעתנו הסיבה לדבריו של מנכ"ל דלק היא כי לייבא רכב לישראל מחייב עמידה ברגולציה משמעותית, פתיחת סוכנויות מכירה ומרכזי שירות ראויים. בונדד לקבלת הרכבים הוא אירוע מורכב מאוד, ונכון שניתן לרכוש שירותי בונדד מיבואן קיים, אבל זה כמובן לא בחינם. גיוס כח אדם מיומן החל משלב המענה הראשוני לטלפון, דרך אנשי מכירות, שירות, וכמובן כח אדם טכני למרכזי שירות. כל זה כרוך בהרבה מאוד כסף. המון כסף. עוד לפני מכירת הרכב הראשון, עוד לפני שהרכב הראשון נוסע על כבישי ישראל. היקף המכירות השנתי צריך להניב רווחיות שתתמוך כלכלית בכל הפעילות המורכבת.
- Voyah Courage הקרוסאובר החשמלי החל מ - 195.0 אש"ח
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. נמל אילת - אמירה נוספת מעניינת נוגעת למצבו העסקי של נמל אילת. לדברי שמש לא יכול להיות שבעקבות המלחמה המדינה מאפשרת לנכס אסטרטגי כמו נמל ימי להגיע לחדלות פרעון, כאשר הסגירה שנכפתה על הנמל לא נובעת מניהול שגוי אלא כתוצאה מהמלחמה. בהקשר הזה הציע מנכ"ל דלק מוטורס כי הנמל יחזור לקלוט אוניות עם מכוניות אשר במקום לפרוק בנמלי הים התיכון, יעברו דרך תעלת סואץ, ויפרקו את כלי הרכב באילת כבעבר. את תוספת העלות הכרוכה בכך לא ניתן לגלגל על הלקוחות ועל המדינה למצוא פתרון יצירתי יחד עם השחקנים הרלוונטיים.
3. 380,000 כלי רכב חדשים בשנת 2030 - עוד מדברי שחר שמש היא התייחסות להיקפי שוק הרכב בישראל. כיום היקף מכירות כלי הרכב בשנה עומד על כ 280,000 כלי רכב בשנה. שמש צופה כי לקראת שנת 2030, כאשר האוכלוסייה בישראל תהיה כ – 11 מיליון תושבים, היקף המכירות השנתי יעמוד על כ 380,000 כלי רכב,
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי מצוין החל מ 165.0 אש"ח
זה כבר גורם לנו לחשוב. לחשוב על הפקקים, אבל גם לחשוב על פיזור המכירות לפי יצרנים ולפי מדינות ייצור. על פניו נראה כי מגמת ההתחזקות של היצרניות הסיניות ככל הנראה תמשיך, על חשבונן של האירופאיות והאמריקאיות. גם בקרב היצרניות הסיניות, לא כולן אותו הדבר, ויש להבדיל בין המבוססות שקיומן לא מוטל בספק, לבין אלו שנמצאות בשלב הסטארט-אפ.
הוזלה של דגמי Voyah הקיימים - הבשורה האחרונה והכי רלוונטית לימינו, היא "התאמה" לדברי שמש (שלא לומר הורדת מחיר) לשני דגמי Voyah המשווקים כבר בישראל מזה זמן – ה Free וה – Dream. הפרשנות שלנו לנושא היא שמכיוון שמדובר בדגמים שמחירם 400.0 אש"ח ו 430.0 אש"ח, לא מדובר בהוזלה של כמה אלפי שקלים, אלא בתיקון מחיר שמשמעותו הוזלה בהיקף של עשרות אלפי שקלים, בכל אחד מהדגמים.
אנחנו כאן כדי לעקוב ולדווח.
- 4.אנונימי 31/07/2025 07:40הגב לתגובה זוהנמל עוסק בפריקה של רכבים של דלק מוטורס. לחברה עניין שהנמל ימשיך לפעול. אבל החברה מעדיפה שבסבסוד הפעילותו של הנמל תישא המדינה ואזרחיה בעוד שאת הרווחים תיספור דלק מוטורס לבדה ואת הבונוס יקבל המנכל. שתתכבד החברה ותעביר סיבסוד לנמל.
- 3.הלוואי שיקרוס 25/07/2025 14:04הגב לתגובה זולהביא חברה מחול פרטית שתנהל הכל. זה נקרא יעילות מול ועדים
- 2.עושה חשבון 24/07/2025 16:24הגב לתגובה זומרצדס יכולה למכור במחיר המגלם יוקרה . הסינים צריכים ליצור מותג יוקרתי עם השנים ורק אז לגבות תוספת מחיר על היוקרהמה שמכונה פרמיית מותג יוקרתי פסטיז
- 1.צריך לפתוח אתה השוק ולשחרר רגולציה לרכבים קטנים בעיקר וחשמליים (ל"ת)איתן 24/07/2025 14:11הגב לתגובה זו

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.
מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ- 14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.
ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.
ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?
ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.
אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי
פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש
ציון מסכם 3.7 בסולם פולס
בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.
הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance |
הספק ומומנט | 340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance |
סוללה וטעינה | 85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw |
טווח ותקן | 475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap |
מחיר | 230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance |
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.