Voyah Courage. צילום יואב פולסVoyah Courage. צילום יואב פולס

מנכ"ל דלק מוטורס "אסור לתת לנמל אילת לקרוס"

במהלך השקת דגם ה Voyah Courage עליו דיווחנו כאן, סיפק מר שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס כמה תובנות מעניינות על הנעשה בשוק הרכב. על הקריסה הכלכלית של נמל אילת, צפי על הענף ב 2030, על יבואני רכב קטנים (לא מקבילים אלא יבואנים ראשיים), והתאמות מחיר לדגמי Voyah Free ו Voyah Dream

יואב פולס | (4)

בשלהי השקת ה Voyah Courage המיובא באמצעות דלק מוטורס, התייחס שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס לשאלות, וסיפק ארבע תובנות מעניינות, בוודאי כשהן מגיעות ממנכ"ל יבואן רכב גדול ומבוסס. 

  יבואני רכב קטנים (יבואנים ישירים, לא מקבילים) - לדבריו של שחר שמש, "יבואן שלא יצליח למכור לאורך זמן באלפי יחידות בשנה, לא יוכל להתקיים בטווח הארוך, ולא יוכל להחזיק את האופרציה המורכבת של ייבוא רכב לישראל".

אמירה זו מתיישרת עם היעלמותם מהשוק של יבואנים שהשיקו פעילות ייבוא כלי רכב, ולא הצליחו לשמר את הפעילות העסקית, ואז ניסו לעשות אחד משני דברים: למצוא יבואן רכב מבוסס שירכוש מהם את הזיכיונות או את הפעילות, או לעשות Stop Loss ולסגור את העסק. כך או כך, אם אני ( י.פ.) מנסה להוציא תובנה מהאירוע אזי היא תהיה שלמכלול השיקולים ברכישת רכב יש לשים לב גם מי היבואן, ומה האיתנות הפיננסית שלו. לא צריך דוחות כספיים או דיו-דיליג'נס, רק להבין אם מדובר בחברה ותיקה ומבוססת או בשחקן חדש שרוצה להצטרף. האמור אינו רלוונטי בשום צורה לייבוא המקביל.

לדעתנו הסיבה לדבריו של מנכ"ל דלק היא כי לייבא רכב לישראל מחייב עמידה ברגולציה משמעותית, פתיחת סוכנויות מכירה ומרכזי שירות ראויים. בונדד לקבלת הרכבים הוא אירוע מורכב מאוד, ונכון שניתן לרכוש שירותי בונדד מיבואן קיים, אבל זה כמובן לא בחינם. גיוס כח אדם מיומן החל משלב המענה הראשוני לטלפון, דרך אנשי מכירות, שירות, וכמובן כח אדם טכני למרכזי שירות. כל זה כרוך בהרבה מאוד כסף. המון כסף. עוד לפני מכירת הרכב הראשון, עוד לפני שהרכב הראשון נוסע על כבישי ישראל. היקף המכירות השנתי צריך להניב רווחיות שתתמוך כלכלית בכל הפעילות המורכבת.


שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס. צילום אוהד רומנו


2.     נמל אילת - אמירה נוספת מעניינת נוגעת למצבו העסקי של נמל אילת. לדברי שמש לא יכול להיות שבעקבות המלחמה המדינה מאפשרת לנכס אסטרטגי כמו נמל ימי להגיע לחדלות פרעון, כאשר הסגירה שנכפתה על הנמל לא נובעת מניהול שגוי אלא כתוצאה מהמלחמה. בהקשר הזה הציע מנכ"ל דלק מוטורס כי הנמל יחזור לקלוט אוניות עם מכוניות אשר במקום לפרוק בנמלי הים התיכון, יעברו דרך תעלת סואץ, ויפרקו את כלי הרכב באילת כבעבר. את תוספת העלות הכרוכה בכך לא ניתן לגלגל על הלקוחות ועל המדינה למצוא פתרון יצירתי יחד עם השחקנים הרלוונטיים.  

 

3.     380,000 כלי רכב חדשים בשנת 2030 - עוד מדברי שחר שמש היא התייחסות להיקפי שוק הרכב בישראל. כיום היקף מכירות כלי הרכב בשנה עומד על כ 280,000 כלי רכב בשנה. שמש צופה כי לקראת שנת 2030, כאשר האוכלוסייה בישראל תהיה כ – 11 מיליון תושבים, היקף המכירות השנתי יעמוד על כ 380,000 כלי רכב,

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

זה כבר גורם לנו לחשוב. לחשוב על הפקקים, אבל גם לחשוב על פיזור המכירות לפי יצרנים ולפי מדינות ייצור. על פניו נראה כי מגמת ההתחזקות של היצרניות הסיניות ככל הנראה תמשיך, על חשבונן של האירופאיות והאמריקאיות. גם בקרב היצרניות הסיניות, לא כולן אותו הדבר, ויש להבדיל בין המבוססות שקיומן לא מוטל בספק, לבין אלו שנמצאות בשלב הסטארט-אפ.

הוזלה של דגמי Voyah הקיימים - הבשורה האחרונה והכי רלוונטית לימינו, היא "התאמה" לדברי שמש (שלא לומר הורדת מחיר) לשני דגמי Voyah המשווקים כבר בישראל מזה זמן – ה Free וה – Dream. הפרשנות שלנו לנושא היא שמכיוון שמדובר בדגמים שמחירם 400.0 אש"ח ו 430.0 אש"ח, לא מדובר בהוזלה של כמה אלפי שקלים, אלא בתיקון מחיר שמשמעותו הוזלה בהיקף של עשרות אלפי שקלים, בכל אחד מהדגמים.

אנחנו כאן כדי לעקוב ולדווח.


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימי 31/07/2025 07:40
    הגב לתגובה זו
    הנמל עוסק בפריקה של רכבים של דלק מוטורס. לחברה עניין שהנמל ימשיך לפעול. אבל החברה מעדיפה שבסבסוד הפעילותו של הנמל תישא המדינה ואזרחיה בעוד שאת הרווחים תיספור דלק מוטורס לבדה ואת הבונוס יקבל המנכל. שתתכבד החברה ותעביר סיבסוד לנמל.
  • 3.
    הלוואי שיקרוס 25/07/2025 14:04
    הגב לתגובה זו
    להביא חברה מחול פרטית שתנהל הכל. זה נקרא יעילות מול ועדים
  • 2.
    עושה חשבון 24/07/2025 16:24
    הגב לתגובה זו
    מרצדס יכולה למכור במחיר המגלם יוקרה . הסינים צריכים ליצור מותג יוקרתי עם השנים ורק אז לגבות תוספת מחיר על היוקרהמה שמכונה פרמיית מותג יוקרתי פסטיז
  • 1.
    צריך לפתוח אתה השוק ולשחרר רגולציה לרכבים קטנים בעיקר וחשמליים (ל"ת)
    איתן 24/07/2025 14:11
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?