הנחות ברכבים חדשים - איך זה ייתכן והאם זה הזמן לקנות?
אחרי עליית המחירים בתחילת השנה הגיעו ההנחות - זה היה צפוי, האם המלאי הגדול לוחץ על היבואנים, איך התחרות משפיעה על התחרות ומה צפוי בהמשך?
בחודש שעבר הלחיצו אתכם יבואני הרכב החשמלי לרוץ ולרכוש רכבים בשל עליית מס הקנייה. המס עלה מ-35% ל-45% והוא מתבטא בסדר גודל של 4% עד 6% של עלייה במחירי רוב הרכבים החשמליים.
הרכישות אכן התגברו מאוד, ועדיין יש בידי היבואנים מלאי ענק. הם רכשו את הרכבים תחת המס קנייה הקודם, תחת המע"מ הקודם, כדי להרוויח יותר עם כניסת 2025 - כולם עשו את זה וכך נוצר מלאי גדול אצל היבואניות והן רוצות למכור אותו.
מה עושים? מורידים את מס הקנייה בעקיפין, כלומר נותנים הנחה על המחירון. זה לא באמת הנחה, זה היה ברור שיש להם גמישות במחיר. זה כאילו מחזיר את המחירים לסוף שנת 2024, אם עלייה קלה, בכל זאת, שנת דגם חדשה.
אבל, ייתכן שזה יותר מרק הנחה קטנה. יבואני הרכב בישראל מתמודדים השנה עם מציאות מורכבת כי אלו שרצו לקנות כבר קנו בדצמבר. אלו אומנם צרות של עשירים, אך הם מתמודדים איתם דרך הנחות משמעותיות יותר - העיקר להוריד מלאי כי מלאי עולה כסף. וכך נוצר מצב שיש דגמים שירדו למחירי דצמבר ויש מקרים שאפילו מעט פחות מכך.
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלחמת מלאים: מה יקרה למחירים בהמשך?
נראה שעד שהיקף המלאי לא יפחת משמעותית הלחץ כלפי מטה יתחזק. זו תופעה עולמית ברכבים החשמליים שמחירם נשחק מדי שנה. הרכבים החשמליים הם כבר מעל 25% משוק החדשות והמשקל שלהם הולך וגדל. ההערכות הן שהשנה זה יהיה מעל 30%.
המלאי הגדול צפוי להתנקות רק בעוד מספר חודשים כשלזה צריך גם להוסיף את התחרות המאוד חריפה בתחום הרכבים החשמליים. תחרות שמשפיעה על המחירים. היקף הדגמים החדשים הולך וגדל, המבחר והמגוון ללקוח בעיקר ברכבים סיניים הוא מאוד גדול וזה מוביל לתחרות שלא היתה בשוק הרכב.
הצרכן מרוויח מכך כשחשוב לציין שהתחרות מתאפשרת כי נוספו שחקנים חדשים כיבואנים. כלומר זה לא אותם יבואנים ששולטים בשוק, אלה יבואנים נוספים שמתחרים בהם. לוותיקים יש כמובן יתרונות גדולים, אבל הם מורידים את המחירים כדי להתחרות ביבואנים החדשים, בעיקר הסיניים.
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
- צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
הזדמנות לקנות?
בדיוק כפי שהצגנו באוקטובר אשתקד (וצדקנו) לא היה צריך לרוץ לקנות רכב חדש עוד ב-2024: לקנות רכב חדש עכשיו או לחכות ל-2025? ונראה שגם הפעם, הפרמטר החשוב הוא התחרות ומגוון הרכבים.
מצד אחד יש לכאורה הזדמנות כי החברות רוצות להוריד מלאים, מצד שני הם מוריידם מלאי כי הם יודעים שערכו יילך וירד בגלל התחרות.
אין נביאים לגבי ההמשך, אבל לא צפוי שהמחירים בחודשים הקרובים יעלו על רקע המבחר והתחרות הקיימת בשוק.
- 6.מר יאן 12/01/2025 12:24הגב לתגובה זוחוגגים עלינו מקום המדינה. אין שום סיבה בעולם להחליף מכוניות כל 3 שנים כנהוג אצלנו.
- 5.דני 12/01/2025 12:06הגב לתגובה זואל תיקנו שום רכב אצל המיליארדרים הללו עד שלא יהיה באולם התצוגה מחיר עלות כולל מכס. שניראה כמה גוזרים קופון. תקנו רק טסלה כי שם אין יבואן והמכירה מהיצרן לצרכן
- 4.תבדקו טוב טוב שהצמיגים תואמים (ל"ת)המוזיז 12/01/2025 11:10הגב לתגובה זו
- 3.אלף 12/01/2025 10:42הגב לתגובה זואתר נדיר שהמון כתבות שמדברות על מה שצפוי להיות בשוק במניות וממשלה באמת קורה. כל הכבוד!!
- 2.אלי 12/01/2025 10:23הגב לתגובה זולא מבין איך מאפשרים לייבא אותם לארץ
- 1.יצחק 12/01/2025 10:21הגב לתגובה זובחצי מחיר והם מצוינים
- dw 12/01/2025 11:59הגב לתגובה זויותר סביר אחרי 5 עד 7 שנים
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
מפעל לייצור מכוניות קרדיט: גרוקהבעיה של תעשיית הרכב הגרמנית: מנהלים המבינים במכניקה, ולא בדיגיטל
בשנים האחרונות, במהלך ביקורי באירועים של תעשיית הרכב, שאלתי מנהלים בכירים בתעשיית הרכב הגרמנית, כיצד הם מתקדמים בדיגיטליזציה של התעשייה (דיגטליזציה קשורה כיום לכל רכיב במכונית מהנעה ועד מערכות אינפוטיינמנט ונהיגה אוטונומית). השאלות הגיעו על רקע הכישלונות המתמשכים של קבוצת פולקסווגן, קבוצת הרכב הגדולה בעולם, ביישום יכולות דיגיטליות למרות השקעות של מיליארדי יורו והתברברות של יצרניות וקבוצות טיר 1 גרמניות בתחום.
לפני יותר משנתיים, באירוע בווינה שאלתי את תומאס שמאל, חברת הנהלת קבוצת פולקסווגן אחראי למו״פ, מדוע Cariad, חטיבת הדיגיטל של הקבוצה, אינה מנוהלת ע״י מקצוען בדיגיטל, אלא ע״י מהנדס מכאני. אין לזה חשיבות, אמר שמאל, מאחר שמדובר ב ״עבודת צוות״, ואין חשיבות יתרה למי שעומד בראש הצוות.
כעבור חודשיים פוטרה ההנהלה הבכירה של Cariad, במקומה מונתה הנהלה חדש, שבראשה הוצב, כצפוי, מהנדס מכאני.
הסבר רחב יותר לתופעה קיבלתי בקריאת הספר Kaput The end of the German Miracle שכתב וולפנג מנשאו (Münchau), עיתונאי גרמני.
הספר אינו מתייחס לתעשיית הרכב בלבד, אם כי על תמונת השער מצוירת מכונית דמוית חיפושית המעלה עשן שחור מתא המנוע, אלא הוא מתייחס לכלל הכלכלה, החברה והפוליטיקה הגרמניות, התקועות בעבר.
- צריכים משכנתא ומעדיפים לא לצאת מהבית? בבנק לאומי אפשר לסגור הכול מרחוק
- האם זכרתם לדווח? פלטפורמה חדשה תאפשר דיווח מקוון על עזיבת העבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנשאו מסביר שמאז מלחמה העולם השנייה ניהלה גרמניה כלכלה ניאו מרכנטליסטית, שמטרתה העיקרית הייתה יצירת עודף במאזן התשלומים תוך מתן דגש לנקודות החוזקה של הכלכלה והתעלמות מהעתיד. בתקופה של לפני מלחמת העולם השנייה חוסל המדע בגרמניה, כאשר לאחר עליית הנאצים לשלטון, מדענים דגולים ברחו, או חוסלו, ומי שנותרו היו מהנדסים מכאנים (ראש וראשון להם פרדיננד פורשה, שאינו מוזכר בספר), שפיתחו וייצרו את כלי המלחמה, הטיס, השיט והתחבורה הגרמניים עבור הוואהרמאכט במלחמת העולם השנייה. אולם מדענים שהיו יכולים להביא לפריצות דרך מדעיות שהשפעתן מעבר להנדסה מכאנית לא נותרו בנמצא.
