הנחות ברכבים חדשים - איך זה ייתכן והאם זה הזמן לקנות?
אחרי עליית המחירים בתחילת השנה הגיעו ההנחות - זה היה צפוי, האם המלאי הגדול לוחץ על היבואנים, איך התחרות משפיעה על התחרות ומה צפוי בהמשך?
בחודש שעבר הלחיצו אתכם יבואני הרכב החשמלי לרוץ ולרכוש רכבים בשל עליית מס הקנייה. המס עלה מ-35% ל-45% והוא מתבטא בסדר גודל של 4% עד 6% של עלייה במחירי רוב הרכבים החשמליים.
הרכישות אכן התגברו מאוד, ועדיין יש בידי היבואנים מלאי ענק. הם רכשו את הרכבים תחת המס קנייה הקודם, תחת המע"מ הקודם, כדי להרוויח יותר עם כניסת 2025 - כולם עשו את זה וכך נוצר מלאי גדול אצל היבואניות והן רוצות למכור אותו.
מה עושים? מורידים את מס הקנייה בעקיפין, כלומר נותנים הנחה על המחירון. זה לא באמת הנחה, זה היה ברור שיש להם גמישות במחיר. זה כאילו מחזיר את המחירים לסוף שנת 2024, אם עלייה קלה, בכל זאת, שנת דגם חדשה.
אבל, ייתכן שזה יותר מרק הנחה קטנה. יבואני הרכב בישראל מתמודדים השנה עם מציאות מורכבת כי אלו שרצו לקנות כבר קנו בדצמבר. אלו אומנם צרות של עשירים, אך הם מתמודדים איתם דרך הנחות משמעותיות יותר - העיקר להוריד מלאי כי מלאי עולה כסף. וכך נוצר מצב שיש דגמים שירדו למחירי דצמבר ויש מקרים שאפילו מעט פחות מכך.
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלחמת מלאים: מה יקרה למחירים בהמשך?
נראה שעד שהיקף המלאי לא יפחת משמעותית הלחץ כלפי מטה יתחזק. זו תופעה עולמית ברכבים החשמליים שמחירם נשחק מדי שנה. הרכבים החשמליים הם כבר מעל 25% משוק החדשות והמשקל שלהם הולך וגדל. ההערכות הן שהשנה זה יהיה מעל 30%.
המלאי הגדול צפוי להתנקות רק בעוד מספר חודשים כשלזה צריך גם להוסיף את התחרות המאוד חריפה בתחום הרכבים החשמליים. תחרות שמשפיעה על המחירים. היקף הדגמים החדשים הולך וגדל, המבחר והמגוון ללקוח בעיקר ברכבים סיניים הוא מאוד גדול וזה מוביל לתחרות שלא היתה בשוק הרכב.
הצרכן מרוויח מכך כשחשוב לציין שהתחרות מתאפשרת כי נוספו שחקנים חדשים כיבואנים. כלומר זה לא אותם יבואנים ששולטים בשוק, אלה יבואנים נוספים שמתחרים בהם. לוותיקים יש כמובן יתרונות גדולים, אבל הם מורידים את המחירים כדי להתחרות ביבואנים החדשים, בעיקר הסיניים.
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
- נהגי התחבורה הציבורית נגד הפחתת הקנס על אי־תיקוף: "מהלך שיפגע בשכר ובשירות"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
הזדמנות לקנות?
בדיוק כפי שהצגנו באוקטובר אשתקד (וצדקנו) לא היה צריך לרוץ לקנות רכב חדש עוד ב-2024: לקנות רכב חדש עכשיו או לחכות ל-2025? ונראה שגם הפעם, הפרמטר החשוב הוא התחרות ומגוון הרכבים.
מצד אחד יש לכאורה הזדמנות כי החברות רוצות להוריד מלאים, מצד שני הם מוריידם מלאי כי הם יודעים שערכו יילך וירד בגלל התחרות.
אין נביאים לגבי ההמשך, אבל לא צפוי שהמחירים בחודשים הקרובים יעלו על רקע המבחר והתחרות הקיימת בשוק.
- 6.מר יאן 12/01/2025 12:24הגב לתגובה זוחוגגים עלינו מקום המדינה. אין שום סיבה בעולם להחליף מכוניות כל 3 שנים כנהוג אצלנו.
- 5.דני 12/01/2025 12:06הגב לתגובה זואל תיקנו שום רכב אצל המיליארדרים הללו עד שלא יהיה באולם התצוגה מחיר עלות כולל מכס. שניראה כמה גוזרים קופון. תקנו רק טסלה כי שם אין יבואן והמכירה מהיצרן לצרכן
- 4.תבדקו טוב טוב שהצמיגים תואמים (ל"ת)המוזיז 12/01/2025 11:10הגב לתגובה זו
- 3.אלף 12/01/2025 10:42הגב לתגובה זואתר נדיר שהמון כתבות שמדברות על מה שצפוי להיות בשוק במניות וממשלה באמת קורה. כל הכבוד!!
- 2.אלי 12/01/2025 10:23הגב לתגובה זולא מבין איך מאפשרים לייבא אותם לארץ
- 1.יצחק 12/01/2025 10:21הגב לתגובה זובחצי מחיר והם מצוינים
- dw 12/01/2025 11:59הגב לתגובה זויותר סביר אחרי 5 עד 7 שנים
דגם קונספט של מכונית הפורמולה 1 2026 של אודי (מלפנים), על רקע מכוניות מרוצים של המותג. קרדיט: אודילאחר שמרצדס פורמולה 1 הגיעה לשווי 6 מיליארד דולר, אודי חוזרת לזירה אחרי 87 שנים
לאחר התרסקות הרווח התפעולי של החברה, רכשה אודי את קבוצת סאובר, שעל בסיסה הוקמה פעילות הפורמולה 1, ובכך חוזרת לאליפות לאחר היעדרות של 87 שנה; היעד: להתמודד על האליפות עד 2030
אודי, יצרנית מכוניות הפרימיום הגרמנית, הנמנית על קבוצת פולקסווגן, ערכה החודש אירוע תקשורתי לרגל הצטרפות המותג לזירת הפורמולה 1 החל בעונת 2026. באירוע החגיגי הוצג העבר הספורטיבי המפואר של המותג, שהחל בעידן הנאצי עם מכוניות המרוצים של אוטו יוניון, ובמהלכו
הציבו ראשי אודי מטרה למנהלי הקבוצה, התמודדות על אליפות העולם בפורמולה 1 ב-2030, העונה החמישית להשתתפות הקבוצה בסבב.
אמנם, הטקס היה חגיגי, אבל ספק אם לאודי, בדומה לשאר תעשיית הרכב הגרמנית, יש מה לחגוג בימים אלה. בשנתיים האחרונות התרסקו הביצועים
הכספיים של אודי, ואם בעבר מרווח הרווח התפעולי היה בין 13% ל-15% הרי שבשנתיים האחרונות הוא הצטמק בכ-10 נקודות ויותר. לא בדיוק רקע מזהיר להצטרף לתחרות בזבוז הכסף המכונה פורמולה 1. אולם ההחלטה להצטרף לסבב, התקבלה בימים העליזים, כאשר הרווחים והמרווחים היו גבוהים
והשוק הסיני הניב הכנסות ורווחים כמעט ללא מאמץ.
לפי הערכות שונות, אודי רכשה את קבוצת סאובר, שעל בסיסה מוקמת פעילות הפורמולה 1, תמורת 600 מיליון אירו, סכום לא גבוה בהתחשב בהערכות השווי האחרונות של קבוצות הפורמולה 1, אולם סכום לא נמוך כאשר סוכמה
העסקה, לפני שלוש שנים. בשנים אלה ערכן של קבוצות הפורמולה 1 התפוצץ.
באותו היום שבו הציגה אודי את מכונית הפורמולה 1 באירוע במינכן, התפרסם שטוטו וולף, הבוס של קבוצת הפורמולה 1 מרצדס-AMG, ובעל שליש ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי., החברה שבבעלותה קבוצת
הפורמולה 1, מעוניין למכור חלק מאחזקותיו בחברה, 5% ממניות החברה, לפי שווי שוק של 6 מיליארד דולר. השבוע, נערך הגרנד פרי של לאס ווגאס, ובו בזמן, אושר שהעסקה אכן יוצאת אל הפועל (אם כי הסכומים הכספיים לא פורסמו רשמית). וולף מכר 15% ממניות החברה שבבעלותו, Motorsport
Investment , שאחזקתה העיקרית היא 33.3% ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי תמורת לפי הערכות 300 מיליון דולר. הרוכש הוא ג׳ורג׳ קורץ, המייסד והמנכ"ל של קראודסטרייק, חברת הסייבר האמריקנית, שמאז 2019 היא גם ספונסורית של קבוצת הפורמולה 1. קורץ רכש מניות בעסק שרווחיו בשנה
האחרונה רשמו שיא. בהזדמנות הרכישה קורץ גם התמנה ל-"יועץ טכנולוגי" של מרצדס.
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- האקרים פרצו לנתונים של פולקסוואגן- מידע על 3 מיליון לקוחות נגנב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהדו״ח הכספי לשנת 2024 של מרצדס-בנץ גרנד פרי עולה שהרווחיות שלה זינקה בחדות. ההכנסות הסתכמו ב-636 מיליון פאונד, גידול בשיעור 17%; הרווח התפעולי עמד על 160 מיליון פאונד
(41%+), מרווח 25% (עליה של 4 נקודות). ףרווח הנקי הסתכם ב-120 מיליון פאונד (44%+), מרווח 19% (עליה של 4 נקודות). אלו מרווחים שבמרצדס או באודי רק יכולים לחלום עליהם. החברה גם הכריזה על דיבידנד בסך 125 מיליון פאונד.
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפהבלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי
החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה
אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.
במסגרת המבצע,
עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן
תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.
החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026.
אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.
- אייר חיפה מתחדשת במטוס נוסף, לקראת הכפלת הצי
- שנה באוויר: אייר חיפה חוצה את רף 200 אלף נוסעים ומרחיבה פעילות לאילת ולחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
