רכב סרס
צילום: יצרן
מחירי הרכבים

הנחות ברכבים חדשים - איך זה ייתכן והאם זה הזמן לקנות?

אחרי עליית המחירים בתחילת השנה הגיעו ההנחות - זה היה צפוי, האם המלאי הגדול לוחץ על היבואנים, איך התחרות משפיעה על התחרות ומה צפוי בהמשך?

עמית בר | (7)

בחודש שעבר הלחיצו אתכם יבואני הרכב החשמלי לרוץ ולרכוש רכבים בשל עליית מס הקנייה. המס עלה מ-35% ל-45% והוא מתבטא בסדר גודל של 4% עד 6% של עלייה במחירי רוב הרכבים החשמליים.

הרכישות אכן התגברו מאוד, ועדיין יש בידי היבואנים מלאי ענק. הם רכשו את הרכבים תחת המס קנייה הקודם, תחת המע"מ הקודם, כדי להרוויח יותר עם כניסת 2025 - כולם עשו את זה וכך נוצר מלאי גדול אצל היבואניות והן רוצות למכור אותו.


מה עושים? מורידים את מס הקנייה בעקיפין, כלומר נותנים הנחה על המחירון. זה לא באמת הנחה, זה היה ברור שיש להם גמישות במחיר. זה כאילו מחזיר את המחירים לסוף שנת 2024, אם עלייה קלה, בכל זאת, שנת דגם חדשה. 


אבל, ייתכן שזה יותר מרק הנחה קטנה. יבואני הרכב בישראל מתמודדים השנה עם מציאות מורכבת כי אלו שרצו לקנות כבר קנו בדצמבר. אלו אומנם צרות של עשירים, אך הם מתמודדים איתם דרך הנחות משמעותיות יותר - העיקר להוריד מלאי כי מלאי עולה כסף. וכך נוצר מצב שיש דגמים שירדו למחירי דצמבר ויש מקרים שאפילו מעט פחות מכך.



מלחמת מלאים: מה יקרה למחירים בהמשך?

נראה שעד שהיקף המלאי לא יפחת משמעותית הלחץ כלפי מטה יתחזק. זו תופעה עולמית ברכבים החשמליים שמחירם נשחק מדי שנה. הרכבים החשמליים הם כבר מעל 25% משוק החדשות והמשקל שלהם הולך וגדל. ההערכות הן שהשנה זה יהיה מעל 30%. 

המלאי הגדול צפוי להתנקות רק בעוד מספר חודשים כשלזה צריך גם להוסיף את התחרות המאוד חריפה בתחום הרכבים החשמליים. תחרות שמשפיעה על המחירים. היקף הדגמים החדשים הולך וגדל, המבחר והמגוון ללקוח בעיקר ברכבים סיניים הוא מאוד גדול וזה מוביל לתחרות שלא היתה בשוק הרכב.


הצרכן מרוויח מכך כשחשוב לציין שהתחרות מתאפשרת כי נוספו שחקנים חדשים כיבואנים. כלומר זה לא אותם יבואנים ששולטים בשוק, אלה יבואנים נוספים שמתחרים בהם. לוותיקים יש כמובן יתרונות גדולים, אבל הם מורידים את המחירים כדי להתחרות ביבואנים החדשים, בעיקר הסיניים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


הזדמנות לקנות?

בדיוק כפי שהצגנו באוקטובר אשתקד (וצדקנו) לא היה צריך לרוץ לקנות רכב חדש עוד ב-2024: לקנות רכב חדש עכשיו או לחכות ל-2025?  ונראה שגם הפעם, הפרמטר החשוב הוא התחרות ומגוון הרכבים. 


מצד אחד יש לכאורה הזדמנות כי החברות רוצות להוריד מלאים, מצד שני הם מוריידם מלאי כי הם יודעים שערכו יילך וירד בגלל התחרות. 

אין נביאים לגבי ההמשך, אבל לא צפוי שהמחירים בחודשים הקרובים יעלו על רקע המבחר והתחרות הקיימת בשוק. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מר יאן 12/01/2025 12:24
    הגב לתגובה זו
    חוגגים עלינו מקום המדינה. אין שום סיבה בעולם להחליף מכוניות כל 3 שנים כנהוג אצלנו.
  • 5.
    דני 12/01/2025 12:06
    הגב לתגובה זו
    אל תיקנו שום רכב אצל המיליארדרים הללו עד שלא יהיה באולם התצוגה מחיר עלות כולל מכס. שניראה כמה גוזרים קופון. תקנו רק טסלה כי שם אין יבואן והמכירה מהיצרן לצרכן
  • 4.
    תבדקו טוב טוב שהצמיגים תואמים (ל"ת)
    המוזיז 12/01/2025 11:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלף 12/01/2025 10:42
    הגב לתגובה זו
    אתר נדיר שהמון כתבות שמדברות על מה שצפוי להיות בשוק במניות וממשלה באמת קורה. כל הכבוד!!
  • 2.
    אלי 12/01/2025 10:23
    הגב לתגובה זו
    לא מבין איך מאפשרים לייבא אותם לארץ
  • 1.
    יצחק 12/01/2025 10:21
    הגב לתגובה זו
    בחצי מחיר והם מצוינים
  • dw 12/01/2025 11:59
    הגב לתגובה זו
    יותר סביר אחרי 5 עד 7 שנים
טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולס

טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד

הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.

אהבנו: נפח הטענה

פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים

יואב פולס |

הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.

חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            מסחרית סגורה עד 4.0 טון
מימדים (מטר)        אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה 2.522 /בסיס גלגלים 3.705
מספר מושבים        שלושה
הנעה ותיבת הילוכים         2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית
הספק ומומנט                 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ
נפח מיכל דלק                90 ליטר
כושר העמסה                3510 ק"ג
צריכת דלק (משולב)                12 ק"מ לליטר. תקן יצרן
מחיר                            החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)


עיצוב חיצוני ופנימי

על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.

תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.