יעקב אטרקצי אאורה נדלן
צילום: ראובן קופצ'ינסקי
דוחות

אאורה: עלייה של 80% ברווח הנקי – 47 מיליון שקל

חיים בן הקון | (1)

אאורה  אאורה 1.38% חברת הנדל״ן השמה דגש על התחדשות עירונית מדווחת על עלייה של 38% בהכנסות ו־80% ברווח הנקי. הכנסות החברה והרווח הגולמי גדלו בתקופת הדוח כתוצאה מגידול בהכנסות בפרויקטים הקיימים וכן כתוצאה מגידול בכמות הפרויקטים והיקף יח"ד שמבצעת החברה, וכן שיפור ברווחיות הגולמית ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-313.5 מיליון שקל, לעומת 226.2 מיליון ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם בכ-47 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

 

במהלך הרבעון נחתם הסכם נוסף עם הפניקס, לפיו הפניקס תעמיד מסגרת השקעה הונית בהיקף של 400 מיליון שקל, שהינו בנוסף להשקעה קודמת של 350 מיליון שקל, וסה״כ כ-750 מיליון שקל.

 

נכון למועד הדוח, החברה יוזמת, מתכננת ומקימה, לרבות עם אחרים, 152 פרויקטים עם כ-65,026 דירות למגורים (חלקה האפקטיבי של החברה כ-50,979 דירות). מתוך הפרויקטים, 126 הינם בתחום ההתחדשות העירונית במסגרתם תבנה החברה כ-59,266 דירות (חלקה האפקטיבי של החברה כ-45,492  דירות). יעד החברה להגיע למלאי דירות של 100,000 בתום שנת 2026.

אאורה בונה שכונות שלמות המייצרות עבורה נכסים מניבים. בכוונתה להמשיך בפיתוח פעילות הנכסים המניבים תוך היערכות להצפת ערך משמעותית בשנה הקרובה באמצעות משקיעים. היקף המתחמים המסחריים עומד על כ-109,599 מ"ר עם צפי NOI שנתי של כ-98 מיליון שקל באכלוס מלא.

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים אאורה: "הביצועים של החברה בולטים, בוודאי על רקע מלחמת חרבות ברזל וסביבת הריבית הגבוהה. אני מאוד גאה בהצלחה ובהישגים של אאורה, ונפעם מהאמון שנותנים בנו הדיירים הוותיקים והרוכשים בכל הפרויקטים של החברה ברחבי הארץ, כמו גם המשקיעים באאורה. על אף ששברנו שיא השנה, זוהי רק ההתחלה - אנחנו צופים צמיחה גם בשנת 2025, ועלייה נוספת בהכנסות וברווחים של אאורה. אנחנו לא נחים לרגע, וממשיכים לבנות את ישראל במרכז, בצפון ובדרום - ואלפי יחידות דיור יבנו על ידינו במהלך השנה הקרובה בכל הארץ.״

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    באפט 27/11/2024 12:40
    הגב לתגובה זו
    שאפו.נתונים לא פחות ממדהימים, מנוהלת בצורה פנומנלית.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.