ארז בלשה
צילום: אייל טואג

ג'נריישן מתקשה למכור את חלקה בחברת התחבורה הבריטית פורטרברוק

לפני כחודשיים דיווחה ג'נריישן על מגעים למכירת חלקה בחברת התחבורה הבריטית בתמורה ל-577 מיליון שקל; היום החברה מודיעה שהרוכשת נתקלת בקשיים וכי ג'נריישן החליטה לא להאריך את תקופת הבלעדיות עבורה
רוי שיינמן |

קרן ג'נריישן  ג'נריישן קפיטל 0% תמשיך לחפש מי ירכוש את חלקה בחברת התחבורה הבריטית Porterbrook. החברה דיווחה היום כי בהמשך להצעה שקיבלה ממנהל השקעות אירופאי בתחומי התשתיות והאנרגיה המתחדשת לרכישת חלקה של הקרן בחברה הבריטית, הרוכש נתקל בקשיים שמעכבים את העסקה ולכן ג'נריישן החליטה שלא להאריך עבורו את תקופת הבלעדיות.

לפי ההצעה ג'נריישן הייתה אמורה למכור את חלקה בחברה בתמורה ל-577 מיליון שקל, מה שהיה מביא אותה להכיר ברווח תזרימי כולל של כ-104 מיליון שקל המשקף תשואה שנתית של 8% על ההשקעה. ג'נריישן ציינה כי היא תמשיך לפעול למימוש חלקה בחברה על מנת למקד את משאביה בפעילויות הליבה בישראל.

ארז בלשה, מנכ

ארז בלשה, מנכ"ל קרן ג'נריישן; קרדיט: אייל טואג

בשנת 2021 רכשה קרן ג׳נריישן 10% מפורטרברוק תמורת סכום של כ-486 מיליון שקל, ומאז היא מכירה בחלקה בתוצאותיה. שווי חלקה של פורטרברוק בספרי ג'נריישן עומד על כ-577 מיליון שקל, בדומה למחיר בעסקה המסתמנת. 

את הרבעון השני של השנה סיימה ג'נריישן עם הכנסות של 42.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 10.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-33.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 27.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, והרווח הנקי הסתכם ב-3.3 מיליון שקל לעומת הפסד של 38.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מניית ג'נריישן נסחרת לפי שווי של 778 מיליון שקל אחרי ירידה של 6% מתחילת השנה ועלייה של 24% בשנה האחרונה.

מניית ג'נריישן בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 0%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: ירידות מסביב לעולם; ת"א צפויה לפתוח בירידות

ירידות חדות באסיה, ירידות גם בחוזים על וול סטריט; ואיך ישפיע מדד המחירים על אגרות החוב?

מערכת ביזפורטל |

וול סטריט ירדה גם אתמול - נעילה שלילית בוול-סטריט; צים זינקה ב-8%, מובילאיי נפלה ב-5%. המניות הדואליות צפויות לירידה קלה של 0.1% - לטבלת המניות הדואליות ופערי הארביטראז'. טאואר 0%  צפויה לרדת כ-1%, נייס 0%  תרד ב-1.7%, קמטק 0%  בקרוב ל-2%. 

השווקים באסיה בירידות חדות של 1.5%-2% והחוזים על וול סטריט ממשיכים להיות אדומים - החוזה על הנאסד"ק יורד ב-0.8%. זה מרמז על פתיחה שלילית בתל אביב. 

אתמול אחרי המסחר פורסם מדד המחירים לצרכן - המדד ירד ב-0.5% וכך גם מחירי הדירות - מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%. המדד נמוך, אבל חשוב להבין שהוא לא הפתיע. הוא גלום במחירי האג"ח. התחזיות היו למדד שלילי של 0.4% עד 0.5% ולכן ההשפעה שלו על שוק האג"ח תהיה נמוכה.

רק להמחשה, אם למשל הוא היה יורד ב-0.8%, הרי שמדובר בהפתעה גדולה, וזה היה מחייב התאמה - בראש וראשונה במחירי אגרות החוב הצמודות שהיו יורדות כגודל ההפתעה, וכנראה גם אגרות החוב השקליות היו מושפעות - לכיוון החיובי. מדד כה נמוך מגדיל סיכויים להורדת ריבית והורדת ריבית מעלה את מחירי אגרות החוב השקליות.

המקום שבו כן צפויה השפעה הוא מניות יזמיות הנדל"ן. ירידת המחירים היא לא סוד, אבל ירידת המחירים לצד היקף עסקאות קטן, הבנה שהריבית לא תשפיע על מחירי הדירות בהמשך - כלומר הורדת ריבית לא תשפיע משמעותית על הציבור לרכוש דירה, מובילים למחשבה שיזמיות הנדל"ן המקומיות לא מגלמות את גודל המשבר. אולי הן חיות על ציפיות להיפוך המצב, אבל הנתונים מראים אחרת.