דוחות

ויקטורי הכניסה 623 מיליון שקל ברבעון; איך המלחמה תשפיע עליה?

החברה ציינה שבמהלך חודש אוקטובר נרשם גידול בפדיון החברה בשיעור של 20%, ושהיא מעריכה שככל שתימשך המלחמה ימשיך קצב גידול של 5%-10% בפדיונות; החברה חילקה דיבידנד בסך 15 מיליון שקל במהלך הרבעון
רוי שיינמן | (5)

רשת ויקטורי  ויקטורי -0.48% פותחת את עונת הדוחות של רשתות הקמעונאות ומדווחת על תוצאותיה לרבעון השלישי, שכידוע לא כוללות את השפעת מלחמת חרבות ברזל, אם כי היא כן מספקת תחזית מסוימת למידת ההשפעה של המלחמה על תוצאותיה להמשך.

ויקטורי הכניסה 622.7 שקל ברבעון השלישי לעומת 599 מיליון שקל ברבעון המקביל - עליה של 4%. הרווח הגולמי הסתכם ב-162.4 מיליון שקל (26% מההכנסות), לעומת 152.2 מיליון שקל (25.4% מההכנסות) ברבעון המקביל, עליה של 6.6%. הרווח התפעולי הסתכם ב-24 מיליון שקל, לעומת 22.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, והרווח הנקי הסתכם ב-13.9 מיליון שקל לעומת 11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, עליה של 20%.

הפידיון הממוצע בחנויות זהות במהלך הרבעון השלישי של 2023 עמד על 9.2 אלף שקל למ"ר לעומת כ-9 אלף שקל למ"ר בחנויות זהות בתקופה המקבילה אשתקד. הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-2.1% בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד.

החברה התייחסה למלחמת חרבות ברזל, שכאמור פרצה אחרי תקופת הדוח. החברה ציינה שבמשך השבועיים הראשונים מפתיחת המלחמה הביקושים בחנויות היו גבוהים משמעותית לעומת תקופת שגרה, ובהמשך הורגשה עלייה בפדיונות בשיעור של 10%-5% לעומת תקופת שגרה. במהלך חודש אוקטובר 2023 נרשם גידול בפדיון החברה בשיעור של כ-20% לעומת חודש אוקטובר אשתקד, וזאת למרות ירידה חדה בפדיונות הסניפים הקרובים לגבול עזה (סניפי שדרות, אשקלון ונתיבות). החברה צופה שככל שתימשך הלחימה, ימשיך קצב הגידול של 10%-5% בפדיונות. לגבי השפעת העלייה בשערי המט"ח, החברה אינה יודעת להעריך נכון למועד חתימת הדוחות, את השפעתם על מחירי המוצרים הנרכשים מהספקים.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "צמיחת החברה בשנים האחרונות כמו גם ברבעון השלישי של 2023 נובעת בעיקר מהגידול הניכר במכירות, שהינו בעיקרו כתוצאה מגידול בכמות הלקוחות. להערכתנו הגידול נובע בעיקרו מסל מוצרים הוגן וזול לצרכן והן מפתיחת חנויות חדשות" - לחברה 67 סניפים בארץ, ובשנת 2024 היא צופה לפתוח עוד 4 סניפים (דימונה, תל מונד, חריש ועמק חפר).

התחזיות של ויקטורי לגבי השפעת המלחמה על הפעילות שלה לא מפתיעות, והן אולי אפילו נמוכות - רשתות הקמעונאות הן פחות או יותר בקו הראשון (בסקטור האזרחי, לא כולל חברות בטחוניות) להרוויח מהמלחמה, כמו שאומרת גם דינה קורשונוב, אנליסטית הקמעונאות של לידר. בתחילת המלחמה זה היה יותר מורגש, אבל ישראלים רבים הסתערו על הסניפים במטרה להצטייד להיסגרות ממושכת בבתים ובכדי לצייד את המרחבים המוגנים, למקרה ויצטרכו לשהות גם שם זמן ממושך.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רום 22/11/2023 00:49
    הגב לתגובה זו
    אין דיווח במאיה על חלוקת דיבידנד, למרות שכן הייתה חלוקה אחרי דוחות רבעון 3 בשנתיים האחרונות. אני טועה??
  • 3.
    מאיר קינן 21/11/2023 19:15
    הגב לתגובה זו
    ממש כיף לקנות ברשת ויקטורי מיגון עשיר ניקיון שירות אדיב של הצוות הנחות גדולות לחברי מועדון ומעל הכל מחירים ממש זולים מיתר הרשתות גם עכשיו בימי המילחמה המחירים זולים ועל כך אני המשיך לקנות ברשת ויקטורי
  • 2.
    אזרח 21/11/2023 18:16
    הגב לתגובה זו
    תבדוק ביצועים !!!
  • 1.
    אחלה מניה, אחלה דיבידנד בקרוב (ל"ת)
    שלמה 21/11/2023 14:07
    הגב לתגובה זו
  • רן 21/11/2023 17:11
    הגב לתגובה זו
    הרש הכי גרוע בענף
עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.

גורג חורש
צילום: תמר מצפי

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל

ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'ורג' חורש
יוניון החזקות, שבבעלות ג'ורג' חורש, תפעיל את רשת דקטלון בישראל תחת מודל זכיינות. דקטלון, שפעלה עד כה ישירות בארץ מאז כניסתה ב-2017, תעביר את הפעילות לידיים מקומיות, מהלך גלובלי של הרשת שמיושם כעת גם במדינות נוספות. חורש, שגבר על מתמודדים כמו קבוצת פוקס פוקס -0.62%   של הראל ויזל ומובמנט  (בעלת רשת בש־גל), צפוי להשקיע מעל 100 מיליון שקל ברכישת הפעילות המקומית, הכוללת את 11 הסניפים הקיימים, המלאי, זכויות השכירות והתשתיות. העסקה עדיין ממתינה לאישור רשות התחרות. לצד הרכישה, חורש מתכנן השקעות נרחבות: חידוש מראה הסניפים, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שיפור חוויית הקנייה והרחבת פריסת הסניפים – מהלך שמסמן את כניסתו הרשמית של יוניון לעולם הספורט והוולנס, נוסף על פעילותו בתחומי האופנה, הרכב, הנדל"ן והפיננסים.

דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל. 

מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל. 

לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה. 

העסקה בין דקטלון העולמית ליוניון חורש עדיין כפופה לאישור רשות התחרות, שתבחן האם למהלך יש השפעה אפשרית על התחרות בענף הקמעונאות בכלל ובתחום הספורט בפרט. אף שדקטלון מפעילה בעיקר מותגים פרטיים ולא נחשבת לשחקן מונופוליסטי, היקף הפעילות של חורש בענפי ריטייל נוספים, כמו H&M, סופר־פארם ומועמדותו ברכישת כאל, עשוי לדרוש מהרשות לבחון את רוחב ההחזקות ואת ההצטלבות בין תחומי פעילות שונים. עם זאת, לא מדובר בעסקה המעוררת התנגדות עקרונית בענף, ומרבית ההערכות הן כי היא תקבל את האישורים הדרושים תוך עמידה בתנאים מסוימים אם יידרשו.