דוחות

ויקטורי הכניסה 623 מיליון שקל ברבעון; איך המלחמה תשפיע עליה?

החברה ציינה שבמהלך חודש אוקטובר נרשם גידול בפדיון החברה בשיעור של 20%, ושהיא מעריכה שככל שתימשך המלחמה ימשיך קצב גידול של 5%-10% בפדיונות; החברה חילקה דיבידנד בסך 15 מיליון שקל במהלך הרבעון
רוי שיינמן | (5)

רשת ויקטורי  ויקטורי 2.03% פותחת את עונת הדוחות של רשתות הקמעונאות ומדווחת על תוצאותיה לרבעון השלישי, שכידוע לא כוללות את השפעת מלחמת חרבות ברזל, אם כי היא כן מספקת תחזית מסוימת למידת ההשפעה של המלחמה על תוצאותיה להמשך.

ויקטורי הכניסה 622.7 שקל ברבעון השלישי לעומת 599 מיליון שקל ברבעון המקביל - עליה של 4%. הרווח הגולמי הסתכם ב-162.4 מיליון שקל (26% מההכנסות), לעומת 152.2 מיליון שקל (25.4% מההכנסות) ברבעון המקביל, עליה של 6.6%. הרווח התפעולי הסתכם ב-24 מיליון שקל, לעומת 22.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, והרווח הנקי הסתכם ב-13.9 מיליון שקל לעומת 11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, עליה של 20%.

הפידיון הממוצע בחנויות זהות במהלך הרבעון השלישי של 2023 עמד על 9.2 אלף שקל למ"ר לעומת כ-9 אלף שקל למ"ר בחנויות זהות בתקופה המקבילה אשתקד. הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-2.1% בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד.

החברה התייחסה למלחמת חרבות ברזל, שכאמור פרצה אחרי תקופת הדוח. החברה ציינה שבמשך השבועיים הראשונים מפתיחת המלחמה הביקושים בחנויות היו גבוהים משמעותית לעומת תקופת שגרה, ובהמשך הורגשה עלייה בפדיונות בשיעור של 10%-5% לעומת תקופת שגרה. במהלך חודש אוקטובר 2023 נרשם גידול בפדיון החברה בשיעור של כ-20% לעומת חודש אוקטובר אשתקד, וזאת למרות ירידה חדה בפדיונות הסניפים הקרובים לגבול עזה (סניפי שדרות, אשקלון ונתיבות). החברה צופה שככל שתימשך הלחימה, ימשיך קצב הגידול של 10%-5% בפדיונות. לגבי השפעת העלייה בשערי המט"ח, החברה אינה יודעת להעריך נכון למועד חתימת הדוחות, את השפעתם על מחירי המוצרים הנרכשים מהספקים.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "צמיחת החברה בשנים האחרונות כמו גם ברבעון השלישי של 2023 נובעת בעיקר מהגידול הניכר במכירות, שהינו בעיקרו כתוצאה מגידול בכמות הלקוחות. להערכתנו הגידול נובע בעיקרו מסל מוצרים הוגן וזול לצרכן והן מפתיחת חנויות חדשות" - לחברה 67 סניפים בארץ, ובשנת 2024 היא צופה לפתוח עוד 4 סניפים (דימונה, תל מונד, חריש ועמק חפר).

התחזיות של ויקטורי לגבי השפעת המלחמה על הפעילות שלה לא מפתיעות, והן אולי אפילו נמוכות - רשתות הקמעונאות הן פחות או יותר בקו הראשון (בסקטור האזרחי, לא כולל חברות בטחוניות) להרוויח מהמלחמה, כמו שאומרת גם דינה קורשונוב, אנליסטית הקמעונאות של לידר. בתחילת המלחמה זה היה יותר מורגש, אבל ישראלים רבים הסתערו על הסניפים במטרה להצטייד להיסגרות ממושכת בבתים ובכדי לצייד את המרחבים המוגנים, למקרה ויצטרכו לשהות גם שם זמן ממושך.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רום 22/11/2023 00:49
    הגב לתגובה זו
    אין דיווח במאיה על חלוקת דיבידנד, למרות שכן הייתה חלוקה אחרי דוחות רבעון 3 בשנתיים האחרונות. אני טועה??
  • 3.
    מאיר קינן 21/11/2023 19:15
    הגב לתגובה זו
    ממש כיף לקנות ברשת ויקטורי מיגון עשיר ניקיון שירות אדיב של הצוות הנחות גדולות לחברי מועדון ומעל הכל מחירים ממש זולים מיתר הרשתות גם עכשיו בימי המילחמה המחירים זולים ועל כך אני המשיך לקנות ברשת ויקטורי
  • 2.
    אזרח 21/11/2023 18:16
    הגב לתגובה זו
    תבדוק ביצועים !!!
  • 1.
    אחלה מניה, אחלה דיבידנד בקרוב (ל"ת)
    שלמה 21/11/2023 14:07
    הגב לתגובה זו
  • רן 21/11/2023 17:11
    הגב לתגובה זו
    הרש הכי גרוע בענף
וול סטריט נגזרים (X)וול סטריט נגזרים (X)

התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות

החוזים העתידיים מהססים מול נתוני מאקרו, בזמן שהמסחר הקמעונאי תופס נתח גדל והולך ומחדד תנודתיות סביב טכנולוגיה ותעודות סל


ליאור דנקנר |

וול סטריט מגיעה לעוד יום מסחר במצב רוח זהיר. החוזים העתידיים נעים קלות סביב האפס, כשהשוק מעכל את נתוני המאקרו שמחדדים מחדש את התמחור סביב הריבית בחודשים הקרובים. במרכז עומד נתון התמ״ג לרבעון השלישי שמראה קצב צמיחה שנתי של 4.3%, לצד פרסום מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר.


תמ״ג חזק לא בהכרח מרגיע, ושאלת הריבית רק מתחדדת

התמ״ג הוא המדד הרחב ביותר לפעילות הכלכלית בארה״ב. הוא סופר את הערך הכולל של סחורות ושירותים שנוצרו במשק, ולכן הוא נותן לשוק תמונה אם הכלכלה באמת מתרחבת או פשוט מחזיקה מעמד. כשהמספר יוצא גבוה מהצפוי, זה לא תמיד חדשות מרגיעות לשוק המניות, כי זה מחזק את השאלה כמה מהר הפד׳ יכול להרשות לעצמו להוריד ריבית בלי להצית מחדש לחץ אינפלציוני.

הנתון של 4.3% מגיע מעל ציפיות שהיו סביב 3.3%, והוא גם מאיץ מול קצב של 3.8% ברבעון השני. מאחורי המספר עומדת צריכה פרטית שנשארת יציבה והוצאות עסקיות שמחזיקות קצב, שילוב שמאותת שהמנועים המרכזיים של הכלכלה עדיין עובדים גם כשהריבית גבוהה.

בתוך הפירוט של הרבעון בולטת קפיצה בצריכה הפרטית בקצב שנתי של 3.5% אחרי 2.5% ברבעון השני. חלק משמעותי מהעלייה מגיע מרכישות מוקדמות של רכבים חשמליים לפני תום הטבות מס בסוף ספטמבר, מה שמסביר גם למה נתוני מכירות הרכב באוקטובר ונובמבר נחלשים, בזמן שהצריכה בתחומים אחרים מציגה תמונה מעורבת.

ברקע מתחדדת התמונה של כלכלת קיי. משקי בית עם הכנסה גבוהה ממשיכים להחזיק קצב, בעוד המעמד הבינוני והנמוך מרגיש לחץ ביומיום, כמו שסיקרנו בביזפורטל - כלכלת ה-K בארה״ב מתחדדת: הגדולות ממשיכות קדימה והקטנים נלחצים. הפער הזה מתרגם לשוק הון שנראה חזק במדדים, אבל נשען יותר ויותר על קבוצת מניות מצומצמת ועל ציפיות לריבית נוחה יותר בהמשך.


השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.