דוחות

ויקטורי הכניסה 623 מיליון שקל ברבעון; איך המלחמה תשפיע עליה?

החברה ציינה שבמהלך חודש אוקטובר נרשם גידול בפדיון החברה בשיעור של 20%, ושהיא מעריכה שככל שתימשך המלחמה ימשיך קצב גידול של 5%-10% בפדיונות; החברה חילקה דיבידנד בסך 15 מיליון שקל במהלך הרבעון
רוי שיינמן | (5)

רשת ויקטורי  ויקטורי 1.34% פותחת את עונת הדוחות של רשתות הקמעונאות ומדווחת על תוצאותיה לרבעון השלישי, שכידוע לא כוללות את השפעת מלחמת חרבות ברזל, אם כי היא כן מספקת תחזית מסוימת למידת ההשפעה של המלחמה על תוצאותיה להמשך.

ויקטורי הכניסה 622.7 שקל ברבעון השלישי לעומת 599 מיליון שקל ברבעון המקביל - עליה של 4%. הרווח הגולמי הסתכם ב-162.4 מיליון שקל (26% מההכנסות), לעומת 152.2 מיליון שקל (25.4% מההכנסות) ברבעון המקביל, עליה של 6.6%. הרווח התפעולי הסתכם ב-24 מיליון שקל, לעומת 22.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, והרווח הנקי הסתכם ב-13.9 מיליון שקל לעומת 11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, עליה של 20%.

הפידיון הממוצע בחנויות זהות במהלך הרבעון השלישי של 2023 עמד על 9.2 אלף שקל למ"ר לעומת כ-9 אלף שקל למ"ר בחנויות זהות בתקופה המקבילה אשתקד. הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-2.1% בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד.

החברה התייחסה למלחמת חרבות ברזל, שכאמור פרצה אחרי תקופת הדוח. החברה ציינה שבמשך השבועיים הראשונים מפתיחת המלחמה הביקושים בחנויות היו גבוהים משמעותית לעומת תקופת שגרה, ובהמשך הורגשה עלייה בפדיונות בשיעור של 10%-5% לעומת תקופת שגרה. במהלך חודש אוקטובר 2023 נרשם גידול בפדיון החברה בשיעור של כ-20% לעומת חודש אוקטובר אשתקד, וזאת למרות ירידה חדה בפדיונות הסניפים הקרובים לגבול עזה (סניפי שדרות, אשקלון ונתיבות). החברה צופה שככל שתימשך הלחימה, ימשיך קצב הגידול של 10%-5% בפדיונות. לגבי השפעת העלייה בשערי המט"ח, החברה אינה יודעת להעריך נכון למועד חתימת הדוחות, את השפעתם על מחירי המוצרים הנרכשים מהספקים.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "צמיחת החברה בשנים האחרונות כמו גם ברבעון השלישי של 2023 נובעת בעיקר מהגידול הניכר במכירות, שהינו בעיקרו כתוצאה מגידול בכמות הלקוחות. להערכתנו הגידול נובע בעיקרו מסל מוצרים הוגן וזול לצרכן והן מפתיחת חנויות חדשות" - לחברה 67 סניפים בארץ, ובשנת 2024 היא צופה לפתוח עוד 4 סניפים (דימונה, תל מונד, חריש ועמק חפר).

התחזיות של ויקטורי לגבי השפעת המלחמה על הפעילות שלה לא מפתיעות, והן אולי אפילו נמוכות - רשתות הקמעונאות הן פחות או יותר בקו הראשון (בסקטור האזרחי, לא כולל חברות בטחוניות) להרוויח מהמלחמה, כמו שאומרת גם דינה קורשונוב, אנליסטית הקמעונאות של לידר. בתחילת המלחמה זה היה יותר מורגש, אבל ישראלים רבים הסתערו על הסניפים במטרה להצטייד להיסגרות ממושכת בבתים ובכדי לצייד את המרחבים המוגנים, למקרה ויצטרכו לשהות גם שם זמן ממושך.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רום 22/11/2023 00:49
    הגב לתגובה זו
    אין דיווח במאיה על חלוקת דיבידנד, למרות שכן הייתה חלוקה אחרי דוחות רבעון 3 בשנתיים האחרונות. אני טועה??
  • 3.
    מאיר קינן 21/11/2023 19:15
    הגב לתגובה זו
    ממש כיף לקנות ברשת ויקטורי מיגון עשיר ניקיון שירות אדיב של הצוות הנחות גדולות לחברי מועדון ומעל הכל מחירים ממש זולים מיתר הרשתות גם עכשיו בימי המילחמה המחירים זולים ועל כך אני המשיך לקנות ברשת ויקטורי
  • 2.
    אזרח 21/11/2023 18:16
    הגב לתגובה זו
    תבדוק ביצועים !!!
  • 1.
    אחלה מניה, אחלה דיבידנד בקרוב (ל"ת)
    שלמה 21/11/2023 14:07
    הגב לתגובה זו
  • רן 21/11/2023 17:11
    הגב לתגובה זו
    הרש הכי גרוע בענף
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".

 

סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".