דוחות

ויקטורי הכניסה 623 מיליון שקל ברבעון; איך המלחמה תשפיע עליה?

החברה ציינה שבמהלך חודש אוקטובר נרשם גידול בפדיון החברה בשיעור של 20%, ושהיא מעריכה שככל שתימשך המלחמה ימשיך קצב גידול של 5%-10% בפדיונות; החברה חילקה דיבידנד בסך 15 מיליון שקל במהלך הרבעון
רוי שיינמן | (5)

רשת ויקטורי  ויקטורי -2.41% פותחת את עונת הדוחות של רשתות הקמעונאות ומדווחת על תוצאותיה לרבעון השלישי, שכידוע לא כוללות את השפעת מלחמת חרבות ברזל, אם כי היא כן מספקת תחזית מסוימת למידת ההשפעה של המלחמה על תוצאותיה להמשך.

ויקטורי הכניסה 622.7 שקל ברבעון השלישי לעומת 599 מיליון שקל ברבעון המקביל - עליה של 4%. הרווח הגולמי הסתכם ב-162.4 מיליון שקל (26% מההכנסות), לעומת 152.2 מיליון שקל (25.4% מההכנסות) ברבעון המקביל, עליה של 6.6%. הרווח התפעולי הסתכם ב-24 מיליון שקל, לעומת 22.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, והרווח הנקי הסתכם ב-13.9 מיליון שקל לעומת 11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, עליה של 20%.

הפידיון הממוצע בחנויות זהות במהלך הרבעון השלישי של 2023 עמד על 9.2 אלף שקל למ"ר לעומת כ-9 אלף שקל למ"ר בחנויות זהות בתקופה המקבילה אשתקד. הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-2.1% בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד.

החברה התייחסה למלחמת חרבות ברזל, שכאמור פרצה אחרי תקופת הדוח. החברה ציינה שבמשך השבועיים הראשונים מפתיחת המלחמה הביקושים בחנויות היו גבוהים משמעותית לעומת תקופת שגרה, ובהמשך הורגשה עלייה בפדיונות בשיעור של 10%-5% לעומת תקופת שגרה. במהלך חודש אוקטובר 2023 נרשם גידול בפדיון החברה בשיעור של כ-20% לעומת חודש אוקטובר אשתקד, וזאת למרות ירידה חדה בפדיונות הסניפים הקרובים לגבול עזה (סניפי שדרות, אשקלון ונתיבות). החברה צופה שככל שתימשך הלחימה, ימשיך קצב הגידול של 10%-5% בפדיונות. לגבי השפעת העלייה בשערי המט"ח, החברה אינה יודעת להעריך נכון למועד חתימת הדוחות, את השפעתם על מחירי המוצרים הנרכשים מהספקים.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "צמיחת החברה בשנים האחרונות כמו גם ברבעון השלישי של 2023 נובעת בעיקר מהגידול הניכר במכירות, שהינו בעיקרו כתוצאה מגידול בכמות הלקוחות. להערכתנו הגידול נובע בעיקרו מסל מוצרים הוגן וזול לצרכן והן מפתיחת חנויות חדשות" - לחברה 67 סניפים בארץ, ובשנת 2024 היא צופה לפתוח עוד 4 סניפים (דימונה, תל מונד, חריש ועמק חפר).

התחזיות של ויקטורי לגבי השפעת המלחמה על הפעילות שלה לא מפתיעות, והן אולי אפילו נמוכות - רשתות הקמעונאות הן פחות או יותר בקו הראשון (בסקטור האזרחי, לא כולל חברות בטחוניות) להרוויח מהמלחמה, כמו שאומרת גם דינה קורשונוב, אנליסטית הקמעונאות של לידר. בתחילת המלחמה זה היה יותר מורגש, אבל ישראלים רבים הסתערו על הסניפים במטרה להצטייד להיסגרות ממושכת בבתים ובכדי לצייד את המרחבים המוגנים, למקרה ויצטרכו לשהות גם שם זמן ממושך.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רום 22/11/2023 00:49
    הגב לתגובה זו
    אין דיווח במאיה על חלוקת דיבידנד, למרות שכן הייתה חלוקה אחרי דוחות רבעון 3 בשנתיים האחרונות. אני טועה??
  • 3.
    מאיר קינן 21/11/2023 19:15
    הגב לתגובה זו
    ממש כיף לקנות ברשת ויקטורי מיגון עשיר ניקיון שירות אדיב של הצוות הנחות גדולות לחברי מועדון ומעל הכל מחירים ממש זולים מיתר הרשתות גם עכשיו בימי המילחמה המחירים זולים ועל כך אני המשיך לקנות ברשת ויקטורי
  • 2.
    אזרח 21/11/2023 18:16
    הגב לתגובה זו
    תבדוק ביצועים !!!
  • 1.
    אחלה מניה, אחלה דיבידנד בקרוב (ל"ת)
    שלמה 21/11/2023 14:07
    הגב לתגובה זו
  • רן 21/11/2023 17:11
    הגב לתגובה זו
    הרש הכי גרוע בענף
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותגיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתות

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?

ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה   

מנדי הניג |

בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה? 

הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.

מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי  סאפיינס. לא הגיוני.


כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות: