יוחננוף
צילום: Google Street View
דוחות

יוחננוף: הרווח הרבעוני קפץ ב-37% ל-33 מיליון שקל

ההכנסות של החברה עלו ב-10% ל-985 מיליון שקל; ה-EBITDA עלה ב-5% והסתכם בכ-113 מיליון שקל
דור עצמון | (1)

רשת הסופרים יוחננוף יוחננוף -0.75% רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 985.8 מיליון שקל לעומת הכנסות של 896.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 10%.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-266.7 מיליו שקל (כ-27% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 245.8 מיליון שקל (כ-27.4% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-63.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 65.7 מיליון שקל - ירידה של 2.8%. בחברה אומרים כי הקיטון נובע מהוצאות תפעול בגין חנויות מכר חדשות, מעיתוי חג הפסח, מעליה בהוצאות פחת והפחתות כתוצאה מגידול בהוצאות שכר דירה הצמודות למדד המחירים לצרכן וכתוצאה מהשקעות בסניפים, שטרם הבשילו במלואם.

יוחננוף סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 32.8 מיליון קשל בהשוואה לרווח נקי של 23.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 37.6%. ה-EBITDA הסתכם בכ-113 מיליון שקל (כ-11.4% מההכנסות) – עלייה של כ-5% לעומת הרבעון המקביל.

יתרת המזומן נטו ליום 31 במרץ 2023 הסתכמה בכ-301 מיליון שקל. ההון העצמי עמד על כ-1.32 מיליארד שקל, המהווה כ-33.4% מסך המאזן. במהלך חודש אפריל חילקה החברה דיבידנד בסך כולל של כ-60 מיליון שקל לבעלי המניות (כ-4.14 שקל למניה).

מניית יוחננוף ירדה ב-5% מתחילת השנה (נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר) למחיר של 174.8 שקל ושווי שוק של 2.53 מיליארד שקל.

איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף: "רשת יוחננוף ממשיכה במגמת התרחבות המתבטאת בין היתר בצמיחה במכירות, פתיחת סניפים חדשים ומושקעים, והיצע גדול ומגוון של מוצרים.  נוכח עליית הריבית ויוקר המחיה, במהלך החודשים האחרונים בלמנו עליות מחירים ואנו מציגים סל קנייה תחרותי וזול במיוחד מתוך הבנה שישנו צורך אמיתי להקל על הציבור, כאשר בנוסף אנו ממשיכים לספק פתרונות שיהוו אלטרנטיבה אמיתית לציבור, בין במוצרי המותג הפרטי ובין במוצרים נוספים, ואנו שמחים לראות שהצרכן נותן בנו ובמותגים החליפיים את אמונו. אנו צפויים כבר השנה להגדיל את מגוון מוצרי המותג הפרטי במאות מוצרים נוספים המהווים אלטרנטיבה זולה ואיכותית במגוון קטגוריות ולתמוך בכלכלה כחול לבן".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בבקשה יוחננוף עם כל הלוגיסטיקה מעסיק מאוד עובדים מ 31/05/2023 11:10
    הגב לתגובה זו
    בבקשה יוחננוף עם כל הלוגיסטיקה מעסיק מאוד עובדים מרוויח בקושי 35?מיליון . והבנקים שעושקים אותנו מרוויחים מליארדים
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

מיה דיינמיקס מיה דיינמיקס 6.77%  מדווחת על הזמנה של 400 כלים נוספים מהמפיץ האמריקאי ורכישת מלוא הייצור הקיים של דגמי מיה 4. לאור הגידול בהזמנות החברה פועלת לכניסה לייצור כלים בהיקף של אלפי יחידות נוספות מדגמי Mia Four והדגם העירוני  Spyqe. כלי Mia Four נמכרים כיום ללקוחות בארה"ב בטווחים של 5,000 עד 8,000 דולר בהתאם לדגם המבוקש ללא תוספות וכלי ה- spyqe נמכרים בטווחים של 3,000 עד 3,300 דולר.

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .

חברות התקשורת - החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת





אורבניקה אורבניקה -12.82%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


שער הדולר - דולר שקל רציף      


יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%

שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אורבניקה קסטרו

אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.

 עלייה במכירות - ירידה ברווחיות

מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק. 

 

החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון  השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.

 

מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש

 לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל. 

אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.