איתן אפנהיים
צילום: יחצ
דוחות

נובה בדוח טוב: עוקפת בשורה העליונה והתחתונה ומעלה את תחזית הרווח

החברה רשמה ברבעון הראשון רווח מתואם של 1.23 דולר למניה על הכנסות של 132 מיליון דולר; צופה ברבעון השני רווח מתואם של 0.92-1.06 דולר למניה על הכנסות של 117-125 מיליון דולר
דור עצמון | (1)

חברת נובה נובה 1.48% הדואלית העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות מדידה אופטיות לשימוש בתעשיית המוליכים למחצה, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-132.2 מיליון דולר לעומת הכנסות של 134 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה קלה של 1.3%. עם זאת, החברה עקפה את צפי האנליסטים להכנסות של 130.06 מיליון דולר.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-77.3 מיליון דולר (כ-58.4% מההכנסות( לעומת רווח גולמי של 74.7 מיליון דולר (כ-55.7% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-35.7 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 37.1 מיליון דולר ברבעון המקביל - ירידה של 3.7%.

החברה רשמה ברבעון הראשון רווח מתואם של 1.23 דולר למניה, גבוה מצפי האנליסטים בוול סטריט לרווח מתואם של 1.04 דולר למניה.

תחזית: החברה צופה ברבעון השני הכנסות של 117-125 מיליון דולר, נקודת אמצע (119 מיליון דולר) נמוכה מהצפי בוול סטריט להכנסות של 124.87 מיליון דולר. צופה רווח מתואם של 0.92-1.06 דולר למניה, נקודת אמצע (0.99 דולר) גבוהה מצפי האנליסטים לרווח מתואם של 0.94 דולר למניה.

מניית נובה עלתה ב-19% מתחילת השנה למחיר של 339.7 שקל המבטא שווי שוק של 9.75 מיליארד שקל.

גבי וייסמן, נשיא ומנכ"ל נובה: "הביצועים של נובה ברבעון הראשון מעידים על החוסן של החברה ויכולתה לנווט בסביבת תעשייה מאתגרת. הרווחיות המצוינת שלנו מעידה על הערך יוצא הדופן שהמוצרים שלנו מציעים ללקוחות, ועל גמישות המודל התפעולי שלנו. אנחנו מעודדים משיא ההזמנות לפתרונות מדידת החומרים של נובה ומאמינים שהמיצוב שלנו בתחום אסטרטגי זה מהווה מנוע צמיחה לשנים הבאות. בשעה שהתעשייה שלנו מנווטת קדימה תוך התמודדות עם תנאים גלובליים משתנים, אנחנו נשארים ממוקדים בתוכניות האסטרטגיות שלנו ובהשקעה בתשתיות שיאפשרו את הצמיחה שלנו בטווח הארוך".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נובה היא חברה טובה וחכמה. כיף להשקיע. (ל"ת)
    דני 18/05/2023 13:17
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: שלומי יוסף

רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר

רשת הדיסקאונט מציגה צמיחה של כ-4.1% במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, התפעולית וה-EBITDA, לצד ירידה של כ-17% ברווח הנקי על רקע עלייה בהוצאות מימון וצעדי גידור מטבע

ליאור דנקנר |

רשת חנויות הדיסקאונט רמי לוי שיווק השקמה, הפועלת בקמעונאות מזון, פארם וסלולר ברחבי הארץ, מדווחת על רבעון עם המשך הרחבת פעילות הסניפים וצמיחה במכירות. ההכנסות צמחו בכ-4.1%, הרווח הגולמי גדל בכ-8.8%, הרווח התפעולי עלה בכ-13.7% וה-EBITDA עלה בכ-12.7%, בעוד שהרווח הנקי ירד בכ-17% בהשוואה לרבעון המקביל.


צמיחה מתונה בהכנסות, שיפור ברווחיות התפעולית

ברמת המספרים המלאה, ההכנסות ברבעון השלישי של 2025 עלו לכ-2.04 מיליארד שקל, לעומת כ-1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-4.1%. לפי החברה, עיקר העלייה נבע מפתיחת שלושה סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת תכנית להרחבת הרשת, בעוד שפדיון חנויות זהות בקמעונאות המזון נותר ללא שינוי. במקביל, רשת הפארם גוד-פארם רשמה גידול של כ-4.5% בפדיון חנויות זהות ועלייה בהכנסות בעקבות פתיחת חמש חנויות פארם חדשות.

הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-493 מיליון שקל, לעומת כ-453 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-8.8%. שיעור הרווחיות הגולמית התחזק ל-24.2% מההכנסות, בהשוואה לכ-23.1% ברבעון המקביל. לפי החברה, השיפור מוסבר בעיקר בתנאי סחר טובים יותר מול ספקים, גידול ביבוא הישיר ושימוש בכלים טכנולוגיים לניהול מלאי ותמחור, תוך המשך קיום מבצעי מחיר.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי עלה לכ-101 מיליון שקל, לעומת כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-13.7%. שיעור הרווח התפעולי השתפר ל-5% מההכנסות, לעומת כ-4.6% ברבעון המקביל. הגידול ברווח התפעולי מגיע מהשיפור ברווח הגולמי, ומקוזז בחלקו על ידי עלייה בהוצאות התפעול, בין השאר עקב פתיחת סניפים חדשים שעדיין לא הגיעו להבשלה מלאה, השקעות טכנולוגיות וגידול בהוצאות השכר.