נבות בר קיסטון
צילום: תמר מצפי

הצפת ערך לקיסטון: Eranovum לקראת גיוס של 20 מיליון אירו בשווי גבוה כפי 4 מהשווי בו השקיעה קיסטון לפני כשנה

קיסטון מחזיקה ב-30% מ-Eranovum שתגייס לפי שווי של 200 מיליון אירו לפני הכסף (220 מיליון אירו אחרי הכסף); תנאי העסקה צפויים להביא לקיסטון רווח של עד 290 מיליון שקל

דור עצמון | (2)

קרן ההשקעות קיסטון קיסטון ריט מודיעה כי חברת Eranovum e-mobility S.L אשר עוסקת בתחום פריסת עמדות הטעינה לרכבים חשמליים בספרד חתמה על מכתב כוונות (LOI) לא מחייב עם גוף השקעות אירופאי המתמחה בהשקעות בתחומי האנרגיה הירוקה והתשתיות הנלוות לביצוע השקעה ב-Eranovum, בעסקה שתשקף ל-Eranovum שווי גבוה משמעותית מהשווי בו ביצעה קיסטון את השקעתה בה במרץ 2022.

בהתאם למכתב הכוונות, המשקיע ישקיע ב-Eranovum סך של 20 מיליון אירו, לפי שווי חברה של 200 מיליון אירו (לפני הכסף), כנגד הקצאת מניות Eranovum בשיעור של 9.1%. במסגרת כניסתו של המשקיע החדש, צפויה Eranovum להרחיב את פעילותה גם לצרפת. למשקיע ניתנו הגנות מיעוט והגנות שווי כמקובל בהסכמי השקעה דומים.

לאחרונה חתמה קיסטון עם Eranovum על תיקון הסכם ההשקעה המקורי בה. במסגרת התיקון, תשקיע קיסטון במהלך הימים הקרובים סך של 6 מיליון אירו בהתאם לשווי לפיו נכנסה להשקעה המקורית בחברה, כחלק ממימוש של האופציה העומדת לה. שיעור אחזקותיה של קיסטון יגדל בהתאם לכדי 39% ממניות Eranovum.

קיסטון צופה כי במהלך שנת 2023 תשקיע סכום נוסף של 9 מיליון אירו ב-Eranovum לפי השווי המקורי, כך שסך שיעור אחזקותיה ב-Eranovum, יעמוד על 49% במונחים של לפני כניסתו של המשקיע. תנאי העסקה מהווים אינדיקציה לרישום רווח שיכול ויגיע לכ-290 מיליון שקל על ידי החברה, בגין השקעתה ב-Eranovum סכום הרווח ורישומו מותנים בין היתר בחתימת הסכם מחייב עם המשקיע.

Eranovum היא חברה ספרדית אשר עוסקת בהקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בספרד, לרבות בהקמת המתקנים הסולאריים שיספקו חשמל לעמדות הטעינה. לחברה כ-260 עמדות טעינה מותקנות, כ-700 עמדות בהקמה, הסכמים לכ-1,000 עמדות נוספות ותוכנית להקמת כ-9,000 עמדות פעילות עד שנת 2026.

מניית קיסטון עלתה ב-5% מתחילת השנה (וטרם פתיחת המסחר הבוקר) למחיר של 5 שקל המבטא שווי שוק של 761.6 מיליון שקל.

נבות בר, מנכ"ל קיסטון: "הצפת הערך של ההשקעה ב-Eranovum היא דוגמא אחת לפורטפוליו הייחודי של קיסטון. המומחיות שלנו בהשקעה בתשתיות באה לידי ביטוי בהשקעות המניבות תזרים הכנסות יציב ובהשקעות הצמיחה שאנו מבצעים, דוגמת ההשקעה ב-Eranovum שמניבה פירות ראשונים. אנו מאמינים כי כניסת המשקיע החדש תאפשר לחברה גם התקדמות עסקית ותציף בעתיד ערך נוסף לאחזקה שלנו".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משה 23/04/2023 14:20
    הגב לתגובה זו
    מההנפקה דיבידנדים עלובים
  • 1.
    דוד כהן 23/04/2023 11:23
    הגב לתגובה זו
    כגון חברת אגד...
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים