דורי יבזורי מנכל עמיעד
צילום: דרור ארצי
ראיון

"עמיעד מכוונת לצמיחה דו-ספרתית במכירות שלה ולשיפור הרווח הגולמי והתפעולי"

כך אומר מנכ"ל החברה דורי יבזורי בראיון לביפורטל; "בעיית המים היא בעיה אקוטית כולל במדינות מערביות מתקדמות; כמות המים בעולם מוגבלת אל מול הגידול בצרכיה ובביקושים שנובע מגידול באולוסייה ובצורך לגדל יותר מזון עבורה; הפוטנציאל הגדול ביותר שלנו נמצא כנראה דווקא בצפון אמריקה שנמצאת רחוק מאחור בתחום הטיפול במים"
דור עצמון |
נושאים בכתבה מים עמיעד

חברת עמיעד עמיעד 0.58% העוסקת בייצור מערכות סינון וטיפול במים לחקלאות ולתעשיה, חתמה על הסכם לרכישת מלוא הבעלות (100%) בחברת אסלן טכנולוגיות הקנדית (Aslan Technologies) בתמורה לכ-6 מיליון דולר קנדי (4.5 מיליון דולר ארה"ב), בתוספת תמורה מותנית עתידית.

במסגרת ההסכם נקבע שכ-4.8 מיליון דולר קנדי מהתמורה ישולמו למוכרים במועד השלמת העסקה, בעוד היתרה - כולה או חלקה - תשולם בכפוף להתחשבנות הצדדים באשר ליתרות מזומן או חוב של החברה. בנוסף, נקבע בעסקה תשלום מותנה בסך של עד 3 מיליון דולר קנדי, הכפוף לעמידת החברה הנרכשת בתנאים ויעדים, הכוללים, בין היתר, התייחסות לרווח תפעולי ולצבר ההזמנות.

מניית עמיעד נסחרת במחיר של 14.5 שקל המבטא שווי שוק של 440.5 מיליון שקל.

בראיון לביזפורטל אומר דורי יבזורי, מנכ"ל עמיעד, כי "החברה, שחגגה 60 השנה, היא שחקן גלובלי שעוסק במערכות לסינון ולטיפול במים ובמים בלבד. מה שאנחנו יודעים לעשות הוא להרחיק חלקיקים מרחפים במים - לכלוך - אבל אנחנו לא עוסקים בכל התחום הכימי ופיזיקלי. בעיית המים היא בעיה אקוטית בכל המקומות, כולל במדינות מערביות מתקדמות. יש מחזור במים שנובע מהעובדה שכמות המים בעולם מוגבלת אל מול הגידול בצרכיה ובביקושים שנובע מגידול באולוסייה ובצורך לגדל יותר מזון עבורה. גם תהליכי העיור ושימושים מוניציפאליים כמו גם תהליכי תיעוש. כל זה, יחד עם פגעי מזג אוויר ושינויים בעולם, גורם לצורך לעשות שימוש נכון יותר במים והפתרון המיידי הוא לעשות שימוש חוזר. התהליכים הללו מקבלים תמיכה רגולטורית חזקה בעולם. עד כמה שזה יפתיע, הפוטנציאל הגדול ביותר שלנו נמצא כנראה דווקא בצפון אמריקה שנמצאת רחוק מאחור בתחום הטיפול במים".

מה הם מנועי הצמיחה של החברה?

"יש לנו שני תחומי פעילות מרכזיים. הראשון, תחום ההשקיה - מערכת ההשקיה ללקוח נקראת 'השקיה מדייקת' שזה מערכות טפטוף כמו נטפים למשל, או מתזים קטנים בעלי חורי יציאה. מה שמייחד את המערכות האלו הוא חור היציאה הקטן כך שאם יש לכלוך, חורי היציאה נסתמים ולא מגיעים מים לגידולים. המערכות שלנו יושבות בראש השטח ומוודאות שלא ייכנס לכלוך לתוך צינור הטפטוף ולתוך המתזים הללו. התחום הזה מהווה כמעט 50% מהפעילות שלנו. התחום השני, שהוא מעט גדול יותר, הוא התחום התעשייתי. בענפי תעשייה רבים ישנו שימוש במים אם זה כחלק מתהליכי הייצור או כמי קולחין שבעצם בשביל לוודא שהמערכות תתפקדנה כמו שצריך, יש צורך לנקות את המים בין אם זה כדי לאפשר שימוש חוזר ובין אם זה כדי לנקות על מנת לאפשר שחרור של המים בחזרה אל הטבע".

מה זו בעצם החברה שרכשתם? איך זה משרת אתכם?

החברה שרכשנו יודעת לתת מענה של מערכות שלמות לטיפול במים, בניגוד למוצרים ומסננים בודדים שזה עיקר המכירות של עמיעד. החברה הזו עושה את זה היטב בשוק הקנדי שם היא פעילה. הרעיון הוא להשתמש ביכולות של החברה, בניסיון ובידע שלה כדי להרחיב את תחום הפעילות הזה גם לארה"ב ואמריקה כולה דרך ערוצי ההפצה, המכירה והשיווק שלנו שפרוסים היטב בארה"ב ומוכרים כרגע את המוצרים שלנו. כלומר על בסיס אותם ערוצי מכירות בארה"ב נוכל להגדיל את סל המוצרים ללקוחות הסופיים ולתת להם מענה שלם יותר לצרכים שלהם".

מתכננים עוד רכישות בקרוב? מה עוד עומד על הפרק?

"אסטרטגיית הצמיחה של עמיעד מבוססת על שני וקטורים. הראשון הוא צמיחה אורגנית, דרך פיתוח מוצרים חדשים, הרחבה של הפעילות שלנו בטריטוריות ובסגמנטים שונים אנחנו מוכרים יותר ממה שעשינו עד היום. במקביל, עמיעד מחפשת צמיחה בוקטור נוסף שאמור להאיץ את אותה צמיחה אורגנית שהוא מיזוגים ורכישות. כך שאנחנו בכל רגע נתון עוסקים במציאת הזדמנויות נוספות. ברגע שהן תהיינה רלוונטיות או תתקרבנה להשלמה נודיע לשוק בהתאם".

איפה תהיו בעוד שנתיים?

"עמיעד נמצאת בטרנד של צמיחה בשנתיים האחרונות ואנחנו עובדים קשה כדי שהוא יימשך גם בשנתיים ויותר הבאות. החברה מכוונת לצמיחה דו-ספרתית במכירות שלה ולשיפור הרווח הגולמי והתפעולי. בסופו של דבר לחברה יש פוטנציאל לגדול ולצמוח הרבה יותר ממה שהיא היום, גם בעזרת הנכסים הקיימים שלה, בין אם זה מוצרים, מוניטין, כוח אדם, ניסיון וקשרים בשוק, וגם מבחינת היכולות הפיננסיות שלה והתמיכה של בעלי המניות בתוכניות הצמיחה של החברה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

עופר חביב
צילום: קרדיט מגמא פוטו
ראיון

מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"

מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה אבוג'ן עופר חביב

אבוג'ן אבוג'ן 0.83%   הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.


אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".



הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?


"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל. 


כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".