רבל מכוונת לרכוש חברות ולהגיע למחזור של 400 מיליון אירו - האם המניה נסחרת בחסר?
מניית חברת רבל -0.89% נסחרת באזורי שפל למרות הזינוק בינואר. מדובר בחברה שמייצרת הכנסות של מאות מיליונים ממכירות של אביזירים-מיכשור לרכבים. הלקוחות שלה הם ענקיות הרכב ויש לה צבר הזמנות של מיליארדים. במילים פשוטות - מדובר בחברה אמיתית, חברה תעשייתית, והשאלה למה היא הגיעה למחירי השפל ומה יהיה בהמשך?
מניית החברה צנחה ב-35% בשנת 2022 ונסחרת תמורת 4.3 שקל המבטא שווי שוק של 365 מיליון שקל. החברה נמצאת בפחות מחצי מחיר מהשיא שהיה לפני כשנתיים.
הירידה במניה מוסברת בהרעה בתוצאות הכספיות -- החברה הפסידה 4.5 מיליון אירו בתשעת החודשים הראשונים של 2022 על הכנסות של 182.6 מיליון אירו. בשנת 2021 כולה החברה הרוויחה 10.3 מיליון אירו על הכנסות של 232.1 מיליון אירו.
מוצרי רבל שמתמחה בפיתוח וייצור מערכות אוורור ומכלולים מפלסטיק לתעשיית הרכב נמצאים כמעט בכל מותגי הרכב הגדולים והמוכרים בהם מרצדס, פולקסווגן, הונדה, אודי, מאזדה, פג'ו ועוד רבות, אבל זה גם החיסרון שלה. היא מושפעת באופן ישיר מכמות הרכבים הנמכרת. היא מושפעת באופן ישיר מירידה בכמות המכירות בגלל ההאטה-מיתון.
"בשנת 2022 התעשיות בכל העולם התמודדו עם שינויים רבים: בעיית שרשראות האספקה ומחיריהן, היו בעיות באספקות השבבים, חוסר זמינות של חומרי גלם מרכזיים והתייקרות שלהם וגם המלחמה בין רוסיה לאוקראינה יצרה בעיות אנרגיה", אומר בראיון לביזפורטל יו"ר החברה, שמוליק וולודינגר, "תחבר את כל אלו להתייקרות מחירי ההובלה הימית וכך נוצר עולם שבו ההתמודדות של חברות התעשייה השונות הייתה שונה לחלוטין ממה שהם הכירו"
- אנבידיה נפלה ב-10%, האם זה הזמן לקנות? וגם על היום הקשה של עובדי אנבידיה
- סם אלטמן מחפש טריליונים במטרה להרחיב את תעשיית השבבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"רבל מוכרת חלקים לתעשיית הרכב והיא נמצאת פחות או יותר בכרבע עד כשליש מהרכבים המיוצרים. הבעייתיות של תחום הרכב היא שההזמנות הן לא הזמנות למלאי אלא לשרשרת הייצור. לכן, הקטנת הייצור או שיבושים במפעלים משתרשרים מיד ליצרני החלקים כמונו. היתרון של תעשיית הרכב הוא שיש הזמנות ארוכות ולכן ה'נראות' שלה היא גדולה. בשנת 22' נוצרו כמה כוחות שהשפיעו על היכולת של יצרני הרכב לספק את הביקושים שעלו על יכולת הייצור. ההשפעה על רבל הייתה כזאת שבגלל הייצור פחת ב-20%-25%, מימוש ההזמנות שלנו היה נמוך בשיעור דומה באופן טבעי".
האם המיתון-ההאטה הכלכלית תשפיע להערכתך על התוצאות שלכם בטווח הקצר?
"אין חלופה אמיתית לכלי הרכב ורמת הביקושים היא חזקה, יציבה וגדלה עם השנים. בסין למשל הביקוש היה לפני מספר שנים ל-5 מיליון כלי רכב והיום הוא ל-30 מיליון. אירופה די יציבה אך ארה"ב נמצאת במגמת עלייה. אין סכנה, גם בתקופות מיתון, שכמות הרכבים שתימכר תשתנה דרסטית. גם בישראל הביקושים עולים אבל ההשפעה של הסביבה הכלכלית תהיה לדעתי מאוד מוגבלת על שוק הרכב. עם זאת, למרות שחברות הרכב הגדולות ייצרו פחות, הן הרוויחו יותר. למה? כי הן ניהלו את המשבר בתבונה - את השבבים שהיו להן, הן ניתבו לרכבים היותר יקרים ונוצר מצב שפלטפורמות מסוימות עבדו בקיבולת מלאה ופלטפורמות אחרות היו מושבתות לחלוטין.
"כך נוצר מצב אבסורדי שחברות הרכב לא סבלו מהקטנת הכמויות. המלאים השפיעו על ההעדפות של האנשים כי לא הייתה להם בחירה חופשית. כשקצב המכירות שלנו יחזור לסביבות ה-70 מיליון אירו ברבעון, אפשר יהיה להגיד שהעולם חזר לנורמה".
- המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
- מנכ"ל אנלייבקס מנסה להרגיע את בעלי המניות, רומז על צורך במזומנים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
קצב המכירות הרבעוני עומד בממוצע על קצת מעל 60 מיליון אירו. רבל כבר היתה בקצב מכירות כולל של כל הפעילויות) של מעל 70 לפני כשנתיים.
איפה היתרונות של רבל לעומת המתחרים ואיפה החולשות שלה?
"לרבל יש עשרות פטנטים והיא נותנת בעזרתם מענה ליצרני הרכב השונים לפי דרישה ספציפית. החברה הייתה בין החלוצות של תעשיית השסתומים למניעת אידוי ומחזיקה בנתח השוק הגדול בעולם בתחום הזה כשגודלו כמיליארד אירו. אנחנו חוזים שבהמשך נגדיל את נתח השוק שלנו ומצד שני, למרות כניסת הרכבים החשמליים, כמות הרכבים שכן צורכים דלק עדיין מהווים ציבור מאוד גדול לפוטנציאל של רבל. בעתיד הקרוב אירופה כנראה גם תחמיר את דרישות הזיהום, מה שיגדיל את היקף השסתומים שנדרש בכל רכב בשביל לעמוד ברגולציה.
"החסרונות של החברה מורכבים מהעובדה שאנחנו מפוזרים בכל רחבי העולם: מייצרים בסין, לוקסנבורג, בגרמניה, ספרד ועוד. אין ספק שפיזור גיאוגרפי יוצר מפעלים קטנים-בינוניים ועל מנת להגיע ולמצות פוטנציאל רווחיות מלא, החברה צריכה לצמוח בקצב יותר גבוה ממה שהיא צמחה בשנים האחרונות. חולשה נוספת היא שהחברה מדווחת באירו והתנודות בשערי המט"ח מכבידות עלינו. חצי מהפעילות שלנו הולכת לשוק הסיני ושם זה לפי יואן סיני. לכן החברה עוסקת בגידורים פיננסיים. העובדה שאנחנו מיצרים בכל העולם גרמה לכך שבעיית ההובלה לא משפיעה עלינו יותר מדי".
איפה תהיו בעוד 3-4 שנים?
"אם מסתכלים על ההיסטוריה ורואים שהחברה הצליחה לצמוח בתחומים מסוימים ב-20% בשנה, אז אני מקווה שנהיה חברה של 400 מיליון אירו בערך. אנחנו חברה ציבורית ולכן אני אומר זאת בזהירות רבה. אנחנו רוצים להיות חברה בינלאומית ובשנים הקרובות רוצים לחפש מטרה לרכישה באירופה על מנת להחליש את התלות בתחום הדלק בלבד".
המניה בשפל של בערך כעשור, איך אתה יכול להסביר את זה?
"קשה לי להגיד. רמות המחזורים בשוק ההון הישראלי הן מאוד מאוד נמוכות ולכן בעצם כמות השחקנים היא מוגבלת. ברגע שהתחיל המשבר ב-21'-22' וגם הקורונה, באופן טבעי התוצאות של החברה היו פחות טובות וזה גם התבטא בתדמית שהאנליסטים יצרו לפיה אולי שוק הרכב בעייתי כין אין שבבים וכו'. אני חושב שהמניה נסחרת בחסר כי היא נמצאת עם מכפיל נמוך מאוד, החברה מייצרת תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של כ-10 מיליון אירו בערך בתשעת החודשים הראשונים ובסוף השנה זה כנראה יהיה יותר".
- 4.uuu 09/02/2023 16:13הגב לתגובה זורק לא הזכירו בכתבה שמדובר על חברה שמייצרת שסתומים עבור מכוניות שנוסעות על דלק ועד 2030 ייצור מכוניו מוסג זה צריך לקטון אם לא להפסיק ואז אין לרבל מוצר שמתאים למכוניות חשמליות...
- 3.חב3ה טובה בבורסה 09/02/2023 15:55הגב לתגובה זוהיתה פאשלה בשסתומים.. מעניין מי היה מחזיק המניות הגדול שיצא וריסק את הנייר...סהכ חברה טובה מחיר פצצה מינוס ....מתי שהוא יקנו טותם, שאלה של זמן...
- 2.ברונכזאורוס 09/02/2023 13:10הגב לתגובה זולא קונה ממנו מסטיק בזוקה
- מייק לבנובסקי, ר''ג 09/02/2023 19:39הגב לתגובה זומערבב אוצך עם נתונים לא מדויקים שנשמעים אש, אבל המציאות רחוקה מהערבוב
- יריב 09/02/2023 15:32הגב לתגובה זורבל לדעתי בדרך חזרה למסלול ואני מחזיק ושוקל להגדיל בשערים האלה
- 1.משקיעמ 09/02/2023 12:48הגב לתגובה זוקיבוץ רביבים עושה כסף לא המשקיעים.
המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה
נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65% מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.
לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב
בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.
הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי
של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול
אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.
- נופר אנרגיה מגדילה הספק ייצור, אך הוצאות המימון מעמיקות את ההפסד
- 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס
(קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.

גדעון תדמור מבקש 9 מיליון שקל בשנה
אחרי הגיוס המשמעותי לפיתוח בפוקלנד של 1.2 מיליארד שקל ועם שווי שוק שזינק לכ-13 מיליארד יו"ר נאוויטס מבקש תגמול גבוה פי 4 מהשנים האחרונות
אחרי הקפיצה במניית נאוויטס וגיוס ההון המוצלח, שותפות נאוויטס פטר יהש -2.52% מבקשת לאשר חבילת תגמול חדשה ליו"ר גדעון תדמור, שתגיע עד ל־8.8 מיליון שקל בשנה במקום תגמול שנתי של פחות מ־2 מיליון שקל שקיבל עד כשיו. השינוי
מגיע כשלשותפות יש תוכניות להאיץ את הפיתוח באיי פוקלנד, אחרי תחילת ההפקה בפרויקט שננדואה.
לפי ההצעה שתעלה באסיפה הקרובה, שכר הבסיס של תדמור יעלה בכמעט 50% ל־170 אלף שקל בחודש, יוצמד למדד, ויוגדל גם מענק ההסתגלות (ל־9 חודשי שכר) ומענק הפרישה (ל־12
חודשי שכר). בנוסף, יוענק תגמול הוני שיכול להגיע לתקרה שנתית של 8.8 מיליון שקל שיהיה גם המקסימום שתוכל החברה לשלם לו.
בהסברים שמצורפים לזימון האסיפה, מציינת נאוויטס כי מאז 2022 צמחו נכסי השותפות פי 2.5, וכי שוויה של החברה זינק בלמעלה מ־9 מיליארד
שקל, לשווי של כ־11-13 מיליארד שקל, עם כניסה למדד ת"א־35. השותפות גם מדגישה במסמך כי תדמור ושותפיו פעלו לאיתור, רכישה ופיתוח של נכסים, והיו מנוע הצמיחה המרכזי של החברה.
לפי נאוויטס זה מהלך חשוב שנועד כדי לשמר את הנהגת החברה ואת המוטיבציה. "התגמול
מביא בחשבון את היקף הפעילות, האתגרים הגלובליים ואת הצורך להבטיח המשך העסקתם של נושאי משרה בכירים" נכתב עוד.
- ביקושים חזקים להנפקה של נאוויטס לקראת FID בפרויקט סי ליון
- נאוויטס: קצב ההפקה משננדואה - ביעד, נערכים לפיתוח סי ליון - תוצאות הרבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל לתגמול השנתי, צפוי תדמור ליהנות גם מתמלוג משמעותי במסגרת השותף הכללי, שבו מחזיקים הוא ושותפיו. לפי הערכת החברה, החל מ־2026 תזכה
נאוויטס להכנסות שנתיות של כ-1.1 מיליארד דולר, שמתוכם ייגזר תמלוג-על בגובה 5% כלומר כ־200 מיליון שקל בשנה, שמתוכם יגיעו לידי תדמור כ־125 מיליון שקל בשנה.