גאון בתוצאות שיא ברבעון הרביעי - 16.4 מיליון שקל; המניה מזנקת 20%
חברת גאון קבוצה -1.9% הפועלת בתחום תשתיות עם דגש על תשתיות מים מדווחת על רבעון חזק ביחס לשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 וגם ביחס לרבעון הרביעי בשנת 2020. המניה בתגובה מזנקת ב-205 לשווי של 326 מיליון שקל. בהינתן הרווח לשנה כולה מדובר על מכפיל רווח של 18. בהינתן הרבעון הטוב ברבעון הרביעי, הרי שמדובר על מכפיל רווח נמוך במיוחד, השאלה אם מדובר בתוצאות שיימשכו גם לתוך 2022.
ההכנסות ברבעון עלו ב-20% לכ-162.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-135.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020. הרווח הגולמי עלה בכ-42% לכ-35.6 מיליון שקל (כ-21.9% מההכנסות), לעומת כ-25 מיליון שקל (כ-18.4% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2020. החברה רשמה זינוק חד ברווח מפעולות רגילות (רווח תפעולי) ברבעון ל-16.4 מיליון שקל, פי 4 לעומת רווח של כ-4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל 2020. הרווח נקי כ-16.4 מיליון שקל, זינוק חד לעומת רווח של 2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל 2020. ה-EBITDA עלה ב-30% לכ-24.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-18.8 מיליון שקל ברבעון המקביל 2020. עיקר הגידול ב EBITDA נובע מעליה בהכנסות במגזר התשתיות.
ב-2021 כולה הסתכמו ההכנסות ל-498.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-511.1 מיליון שקל בשנת 2020. הרווח הגולמי הסתכם לכ-83.6 מיליון שקל (כ-16.8% מההכנסות), לעומת כ-87.5 מיליון שקל (כ-17.1% מההכנסות) ב-2020. הרווח התפעולי עמד על 23.1 מיליון שקל, בדומה לרווח בשנת 2020. ה-EBITDA בתקופה הסתכם לכ-50.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-66.2 מיליון שקל בשנת 2020. הרווח נקי עמד על 18 מיליון שקל, עלייה של כ-30.4% לעומת רווח של כ-13.8 מיליון שקל בשנת 2020. ההון העצמי של החברה, עלה לכ-452.8 מיליון שקל.
גיא רגב, מנכ"ל קבוצת גאון: 2021 "ברבעון הרביעי חל שיפור משמעותי בכל הפרמטרים התפעוליים, עלייה חדה בהכנסות, ברווחיות התפעולית ובשורה התחתונה. אנחנו בהחלט מתחילים לראות את פירות ההשקעה במפעל החדש בנאות חובב שהחל לפעול באופן מלא השנה, בשיפור מהותי בתוצאות וברווחיות החברה. במקביל, צבר ההזמנות במגזר התשתיות והתעשייה ממשיך לצמוח ונכון להיום עומד על שיא של כ-431 מיליוני שקל. בתוך כך, אנחנו ממשיכים בפיתוח מנועי צמיחה נוספים בשוק התשתיות הצומח, שנהנה מהשקעות לאומיות משמעותיות, ובכוונתנו להמשיך ולהרחיב את סל המוצרים שהחברה מציעה, להגדיל את פעילות הסחר ולבחון עסקאות סינרגטיות נוספות לפעילות החברה".
- גאון מסכמת רבעון: ההכנסות צמחו ב-11% ל-169 מ' שקל, ה-EBITDA זינק 73% ל-26 מ' שקל
- קבוצת גאון עברה לרווח נקי של 16 מיליון שקל ב-2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.חברה נהדרת שהשוק לא מסתכל עליה כמעט ובכלל (ל"ת)תם 22/03/2022 13:00הגב לתגובה זו
- 1.אחלה חברה, PE המוך מאוד בהתחשב ברווחים החל מהרבעון הזה (ל"ת)שמוליק 22/03/2022 11:37הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
