תמחזר חוב או תדלל? טוגדר נערכת לפירעון האג"ח
חברת טוגדר 0% הודיעה כי בכוונתה לבחון הנפקה חדשה של סדרת אג"ח בהיקף של כ-40 מיליון שקל לצורך פירעון החוב שלה לבעלי האג"ח, או לחילופין לדברי החברה "הכנסת משקיע אסטרטגי" לצורך גיוס או חוב או הון (קרי, מניות).
כפי שהתרענו, כאשר מנתחים את הדוחות שלה, המצב הפיננסי של טוגדר אינו איתן. נראה כי במצב הקיים החברה תתקשה, בלשון המעטה, לבצע פירעון לאג"ח, שעתיד להיפרע ב-31 חודש ינואר 2022 שכן לשם החברה צריכה להשיג עוד כמות נכבדה של מזומנים.
דילול או גיוס חוב?
אז האופציה הראשונה היא גיוס חוב. אבל קל יותר לומר מאשר לבצע. סדרת האג"ח הנוכחית של טוגדר, שיש לה גם אופציה להמרה (אם כי רחוקה מאוד מהכסף) - נסחרת בתשואה ברוטו גבוהה של כ-12.17%, וזה עוד כשבקופת הנאמן יש כ-15.2 מיליון שקל במינימום על פי דיווחי החברה - כלומר השוק חושש מאוד מקושי בפירעון. חושש עד כדי שהוא נותן לאג"ח של החברה, שבמח"מ 0.54 ובקופת הנאמן יש כ-38% מהשווי שלו - ריבית של אג"ח זבל.
אז לגייס אג"ח, סביר להניח שיהיה לחברה מאוד קשה. אלא אם כן כמה מוסדיים, מתוך נחמדות יוצאת דופן - יחליטו לתת לחברה ריבית חד ספרתית על האג"ח - אם כי כאמור על פי מצב האג"ח הנוכחי זה נראה לא סביר, לפחות בשוק מתוקן שבו לא מחפשים איפה לשים כסף בכל מחיר. ישנה האופציה שבגיוס האג"ח, בשביל להעניק לו אטרקטיביות היא תנפיק אותו מאוד קרוב לכסף.
- למה לשים כסף בפיקדון? הנה אלטרנטיבה מעניינת
- בזכות המניות: שווי תיק ההשקעות של הישראליים קפץ ברבעון השני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וישנה האופציה של הדילול. נניח והמשקיע האסטרטגי יסכים להשקיע במחיר שוק, וזה דבר לא כל כך סביר, צפוי דילול משמעותי של החברה בשביל לגייס 40 מיליון שקל. 40 מיליון שקל במחיר שוק אומר שלאחר הגיוס הוא יחזיק בשליש מהחברה.
- 1.יריב 12/07/2021 16:34הגב לתגובה זוניתוח פשוט ומצויין שלא נמצא באף אתר אחר.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי
הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל
אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.
הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.
מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).
לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל
דבר החברה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות
קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות
קשרי תעופה קשרי תעופה 0% פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.
ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8 מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
- קשרי תעופה משקיעים כ-40 מיליון אירו בפרויקט יוקרה בלרנקה
- קשרי תעופה נכנסת לתחום הטרוול טק - שותפות עם חברת TKTZ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
