דורון גרסטל מנכ"ל חברת פריון
צילום: פריון

פריון מכה את התחזיות - ההכנסות צמחו ב-27% ל-83 מיליון דולר

הרווח המתואם עלה ב-19% ברבעון השלישי והסתכם בכ-5.9 מיליון דולר; החברה צפויה לסיים את 2020 עם הכנסות של 290-300 מיליון דולר
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים הדואלית פריון נטוורק 0.57% (סימול: PERI) דיווחה על הכנסות של 83.4 מיליון דולר ברבעון השלישי ועל רווח מתואם של 21 סנט למניה. צפי האנליסטים היה להכנסות של 79.2 מיליון דולר. ברמה שנתית, צפויה פריון לסיים את 2020 עם הכנסות של 290-300 מיליון דולר (צפי האנליסטים היה ל-292 מיליון דולר) ו-EBITDA מתואם של 25-27 מיליון דולר.

הכנסותיה של פריון ברבעון השלישי גדלו ב-27% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-83.4 מיליון דולר, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 79.2 מיליון דולר. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מזינוק של 76% בהכנסות פעילות הפרסום, הודות לרכישות ContentIQ ב-14 בינואר ו-PubOcean ב-22 ביולי השנה. ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-3% כתוצאה מגידול במספר החיפושים הממומנים.   

הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-19% ל-5.9 מיליון דולר או 21 סנט למניה, לעומת כ-5 מיליון דולר או 18 סנט למניה ברבעון המקביל.

הרווח הנקי GAAP הסתכם ב-8 סנט למניה, לעומת כ-11 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צפי האנליסטים לרווח GAAP של 7 סנט.

ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי גדל ב-15% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-8.7 מיליון דולר, כ-10% מההכנסות.

תמצית תוצאות כספיות

מקור: פריון נטוורק

מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: ""פריון מתמודדת בהצלחה עם השלכות המגיפה הודות לאסטרטגיית גיוון המוצרים שיישמנו בשוק הפרסום הדיגיטלי טרם המגיפה. ביצועינו השתפרו גם הודות ליישום התוכנית להפחתת הוצאות, שסייעה לשמור על הרווחיות לצד השקעה בחיזוק הטכנולוגיה שלנו. עם ההתאוששות בשוק הפרסום הדיגיטלי, מאמצינו ממצבים את פריון למחצית שנייה חזקה מהצפוי עם פוטנציאל צמיחה משמעותי בשנים הבאות.

"ככל שהרבעון התקדם, גדלו תקציבי הפרסום ובמיוחד בפלח הטלוויזיות החכמות – המהוות ערוץ משלים למפרסמים המעוניינים להנגיש את המסר השיווקי לקהל המטרה בכל המדיות האפשריות. שילובן של ContentIQ ו-PubOcean בפעילותה הכוללת של פריון הושלם. כעת, מספקת הטכנולוגיה הייחודית שלנו למשווקים ולמנהלי קמפיינים את היכולת 'ללכוד ולשכנע'. אנו מאפשרים להם להגיע לקהלי יעד ממוקדים ולהשיג לקוחות חדשים באמצעות אתרי תוכן מותאמים העונים על הצרכים השיווקיים. פתרונות אלה מתורגמים לצמיחה בהכנסות וברווחיות של פריון".

"השיפור ברווחיות צפוי להימשך"

גרסטל הוסיף: "בנוסף לצמיחה המואצת בהכנסות, הצלחנו לשפר משמעותית את הרווחיות ותזרים המזומנים ברבעון השלישי. שיפור זה צפוי להימשך. מוקדם יותר החודש העלנו את התחזית למחצית השנייה של 2020 להכנסות של 164-174 מיליון דולר, ול-EBITDA מתואם של 16-18 מיליון דולר. אסטרטגיית גיוון המוצרים והמודל הפיננסי מספקים לנו צמיחה ארוכת טווח והחזר אטרקטיבי על ההשקעה לבעלי המניות".   

שיחת ועידה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אייל 28/10/2020 18:47
    הגב לתגובה זו
    כנראה יש עוד הנפקת מניות על הפרק ........(?) מדהים עד כמה המניה עומדת במקום
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


אבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאיאבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאי
דוחות

פרטנר: צמיחה מתונה אך עקבית גם ברבעון השלישי

ה-EBITDA המתואם עלה ל-331 מיליון שקל, במקביל לגידול במצבת מנויי הסלולר והסיבים; שורת הרווח הושפעה מהכנסה חד פעמית בשל ביטול הפרשה למע"מ

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אבי גבאי פרטנר

קבוצת פרטנר פרטנר -1.84%  מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי של 2025, מהן עולה צמיחה מתונה אך עקבית ברווחיות לצד המשך התחזקות בתשתיות הליבה. הרווח הנקי עלה ל-90 מיליון שקל, גידול של כ-6% מול הרבעון המקביל. הרווח התפעולי עלה לכ-132 מיליון שקל, עלייה של כ-10%, וה-EBITDA המתואם עלה לכ-331 מיליון שקל, גידול של כ-4% מול התקופה המקבילה.

יש לציין כי תוצאות הרבעון מושפעות מגורמים חד פעמיים בשני צדי ההשוואה. ברבעון הנוכחי הוכר ביטול הפרשה למע״מ בהיקף של כ-38 מיליון שקל (נטפליקס תקפיץ את פרטנר - ואיך זה קשור למע"מ?), וברבעון המקביל נרשם רווח חד פעמי של כ-24 מיליון שקל מעסקת סיבים עם לקוח עסקי. לכן, חלק מהשיפור במדדי הרווחיות אינו משקף בהכרח מגמה תפעולית נקייה, אלא שילוב של השפעות חשבונאיות חד פעמיות בשתי התקופות.

הכנסות החברה הסתכמו ב-784 מיליון שקל, ירידה של כ-3% לעומת 811 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה נובעת מהשפעת הכנסה חד פעמית גבוהה שנרשמה אשתקד בגין השכרת סיבים ללקוח עסקי. הכנסות השירותים הסתכמו ב-650 מיליון שקל, ירידה של כ-5% בהשוואה לאותה השפעה חד-פעמית. מנגד, ההכנסות ממכירת ציוד רשמו גידול של כ-5% והגיעו ל-134 מיליון שקל.

ברקע התוצאות, החברה השיקה בסוף הרבעון את שירות הטלוויזיה המשודרג +Partner tv, הכולל ממשק חדש והיצע תכנים רחב יותר. שדרוג כלל מנויי הטלוויזיה הושלם בתחילת הרבעון הרביעי. בסגמנט האינטרנט, מצבת מנויי הסיבים האופטיים עלתה ב-5 אלף מנויים ברבעון, וה-ARPU באינטרנט עלה ל-59 שקל, גידול של 5 שקלים מול הרבעון המקביל.

ברשת הסלולר, פרטנר מציגה צמיחה של 19 אלף מנויים נטו ברבעון ו-36 אלף מתחילת השנה, עם המשך פריסה ושימוש ברשת Private 5G. ה-ARPU הסלולרי נותר יציב ברמה של 44 שקל. שיעור הנטישה הסתכם ב-4.9%, ירידה קלה לעומת 5.1% בשנה שעברה.