דורון גרסטל מנכ"ל חברת פריון
צילום: פריון

פריון מכה את התחזיות - ההכנסות צמחו ב-27% ל-83 מיליון דולר

הרווח המתואם עלה ב-19% ברבעון השלישי והסתכם בכ-5.9 מיליון דולר; החברה צפויה לסיים את 2020 עם הכנסות של 290-300 מיליון דולר
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים הדואלית פריון נטוורק -1.28% (סימול: PERI) דיווחה על הכנסות של 83.4 מיליון דולר ברבעון השלישי ועל רווח מתואם של 21 סנט למניה. צפי האנליסטים היה להכנסות של 79.2 מיליון דולר. ברמה שנתית, צפויה פריון לסיים את 2020 עם הכנסות של 290-300 מיליון דולר (צפי האנליסטים היה ל-292 מיליון דולר) ו-EBITDA מתואם של 25-27 מיליון דולר.

הכנסותיה של פריון ברבעון השלישי גדלו ב-27% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-83.4 מיליון דולר, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 79.2 מיליון דולר. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מזינוק של 76% בהכנסות פעילות הפרסום, הודות לרכישות ContentIQ ב-14 בינואר ו-PubOcean ב-22 ביולי השנה. ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-3% כתוצאה מגידול במספר החיפושים הממומנים.   

הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-19% ל-5.9 מיליון דולר או 21 סנט למניה, לעומת כ-5 מיליון דולר או 18 סנט למניה ברבעון המקביל.

הרווח הנקי GAAP הסתכם ב-8 סנט למניה, לעומת כ-11 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צפי האנליסטים לרווח GAAP של 7 סנט.

ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי גדל ב-15% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-8.7 מיליון דולר, כ-10% מההכנסות.

תמצית תוצאות כספיות

מקור: פריון נטוורק

מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: ""פריון מתמודדת בהצלחה עם השלכות המגיפה הודות לאסטרטגיית גיוון המוצרים שיישמנו בשוק הפרסום הדיגיטלי טרם המגיפה. ביצועינו השתפרו גם הודות ליישום התוכנית להפחתת הוצאות, שסייעה לשמור על הרווחיות לצד השקעה בחיזוק הטכנולוגיה שלנו. עם ההתאוששות בשוק הפרסום הדיגיטלי, מאמצינו ממצבים את פריון למחצית שנייה חזקה מהצפוי עם פוטנציאל צמיחה משמעותי בשנים הבאות.

"ככל שהרבעון התקדם, גדלו תקציבי הפרסום ובמיוחד בפלח הטלוויזיות החכמות – המהוות ערוץ משלים למפרסמים המעוניינים להנגיש את המסר השיווקי לקהל המטרה בכל המדיות האפשריות. שילובן של ContentIQ ו-PubOcean בפעילותה הכוללת של פריון הושלם. כעת, מספקת הטכנולוגיה הייחודית שלנו למשווקים ולמנהלי קמפיינים את היכולת 'ללכוד ולשכנע'. אנו מאפשרים להם להגיע לקהלי יעד ממוקדים ולהשיג לקוחות חדשים באמצעות אתרי תוכן מותאמים העונים על הצרכים השיווקיים. פתרונות אלה מתורגמים לצמיחה בהכנסות וברווחיות של פריון".

"השיפור ברווחיות צפוי להימשך"

גרסטל הוסיף: "בנוסף לצמיחה המואצת בהכנסות, הצלחנו לשפר משמעותית את הרווחיות ותזרים המזומנים ברבעון השלישי. שיפור זה צפוי להימשך. מוקדם יותר החודש העלנו את התחזית למחצית השנייה של 2020 להכנסות של 164-174 מיליון דולר, ול-EBITDA מתואם של 16-18 מיליון דולר. אסטרטגיית גיוון המוצרים והמודל הפיננסי מספקים לנו צמיחה ארוכת טווח והחזר אטרקטיבי על ההשקעה לבעלי המניות".   

שיחת ועידה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אייל 28/10/2020 18:47
    הגב לתגובה זו
    כנראה יש עוד הנפקת מניות על הפרק ........(?) מדהים עד כמה המניה עומדת במקום
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: 


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - ירידה בשבבים, ומה צפוי עד סוף השנה?

מה קורה בדצמבר למניות "ווינריות" ולמניות "לוזריות", איך אפשר להפחית את חבות המס השנתית, ומניות השבבים בנפילה

מערכת ביזפורטל |

המלחמה על התשואות מתעצמת בשבועות האחרונים של החודש. מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים מנסים להאיץ לקראת קו הסיום, כל פיפס בתשואה עוזר לתיק שלהם מול המתחרים.  המיקום מאוד חשוב כחי הוא יקבע את הזרמת הכספים בהמשך. התוצאות החודשיות חשובות מאוד, התוצאות השנתיות חשובות עוד יותר. 

האמת שזה קצת משחק מכור - המניות שבהם מחזיקים המוסדיים עולות - כי הם מזרימים עוד כסף למניה, וזה משפר להם את תשואה בתיקים. מעגל של כספים שזורמים לקרנות ולקופות שורם בחזרה לאותו מקום מניע את השוק ואת התשואות. אם חשבתם שצריך להיות חכם גדול כדי להשקיע ולהרוויח, אז חלק גדול מהמשחק הוא להשקיע עוד ועוד - לקבל כספים ולהזרים למניות של הבית.

כן, יש הבנה, יש אנליזה, יש ניתוח, אבל יש גם חברות שבהם מושקעים ורוצים את הצלחתן, במיוחד בסוף השנה. ונמחיש - אם גוף מסוים מחזיק בשופרסל הרבה יותר מאשר כל מניות הקמעונאות האחרות, ומבחינתו כולן בהינתן המחיר כעת מעניינות, הוא יעדיף להשקיע בשופרסל כדי שהשינוי במניה יתרום לתשואה של סוף שנה.  אם הוא חושב שרמי לוי מעניינת אפילו יותר, אבל לא בהרבה. הוא עדיין יקנה שופרסל, ובינואר הוא יתחיל לקנות רמי לוי. אם רמי לו מעניינת בפער על פני שופרסל, רק אז הוא יעשה שינוי כבר עכשיו. זה לא שחור ולבן, זה לא כל המנהלי השקעות והגופים, אבל ככה זה עובד ברוב המקומות.    

ולכן, אם לא יהיה אירוע משמעותי, חיצוני, אם לא ינשבו רוחות נגדיות מוול סטריט, מהמצב הביטחוני ועוד, אז הסנטימנט החיובי יימשך והוא יימשך דווקא במניות המועדפות על ידי הגופים המוסדיים. במילים אחרות, סיכוי לא קטן שמה שכבר עלה ימשיך לעלות עד סוף השנה - ככה מעלים-משפצים את התשואות. 


מחר יהיה קשה לעשות שיפוץ תשואות, כי המניות הדואליות חוזרות בפער שלילי משמעותי, אבל הכל אפשרי. המניות הדואליות ספגו מכה ביום שישי על רקע הירידות בוול סטריט (ברודקום סיפקה תחזית מאכזבת והשוק ירד - טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות) כהארביטראז' הכולל עומד על מינוס 0.6%.  הנפילות יהיו במניות השבבים: