גילת
צילום: חברת גילת

גילת נרכשת לפי שווי של כ-1.96 מיליארד שקל בעסקת מזומן ומניות

קומטק תרכוש את גילת תמורת כ-10.25 דולר למניה רגילה של גילת, כאשר 70% ישולם במזומן ו-30% במניות קומטק; אז למה המניה צוללת?
ערן סוקול |
נושאים בכתבה גילת מבטח שמיר

בהמשך להדלפות אודות העסקה הנרכמת מלפני כשבוע וחצי, חברת רשתות הלווין גילת 2.13% דיווחה רשמית כי תירכש על ידי חברת קומטק (Comtech Telecommunications) תמורת 10.25 דולר למניה בעסקת מניות ומזומן המשקפת לגלית שווי של כ-1.96 מיליארד שקל.

על פי הדיווח, חברת קומקט הנסחרת בנאסד"ק תחת הסימול CMTL וגילת רשתות לוויין הדואלית (סימול: GILT) הודיעו שקומטק תרכוש את גילת בעסקת מזומן ומניות תמורת כ-10.25 דולר (35.45 שקלים) למניה רגילה של גילת, כאשר 70% ישולם במזומן (7.18 דולר למניה) ו-30% במניות קומטק (0.08425 מניות - בשווי שוק נוכחי של כ-3.126 דולרים).

למה המניה יורדת?

נזכיר, כי במסגרת ההדלפות (שאף אחד לא צריך לקחת עליהן אחריות) פורסם שהחברה תימכר תמורת כ-2 מיליארד שקל, כעת מתברר שהסכום נמוך יותר, וגם כולל רכיב מנייתי - כלומר רכיב שקיים לגביו חוסר ודאות בקשר עם השווי שיתקבל בפועל בסופו של דבר. בהתאם, מניית גילת נופלת כעת בכ-6% לשווי שוק של כ-1.8 מיליארד שקל.

החברה הממוזגת - תעסיק כ-3,000 עובדים

בהתבסס על התוצאות הכספיות של קומטק לשנה הפיסקלית 2019 ולתוצאות הכספיות של גילת לתקופה של 12 החודשים האחרונים שהסתיימו ב-30 ביוני 2019, במונחי פרופורמה, קומטק צפויה הייתה לדווח על הכנסות בהיקף של כ-926.1 מיליון דולר עם EBITDA מתואם של כ-130.2 מיליון דולר.

החברה הממוזגת תעסיק כ-3,000 עובדים ותציע את פתרונות התקשורת הלוויינית המתקדמים בעולם, טכנולוגיית Public Safety and Location ופתרונות אלחוטיים מאובטחים ללקוחות אזרחיים וממשלתיים ברחבי העולם.  

 

פרד קרונברג, יו"ר ומנכ"ל Comtech: "אנו נרגשים עם חתימת הסכם זה עם גילת ומאמינים כי המיזוג ישיא ערך לבעלי המניות של שתי החברות. הרכישה מציבה את Comtech בעמדה טובה יותר לנצל את המגמות המרכזיות בשוק ומחזקת את החשיפה שלנו לביקוש הגובר לתקשורת וקישוריות, תוך ניצול מיטבי של ההזדמנות העצומה המתהווה בתחום תקשורת הלוויינים. אני מאמין שהשילוב של ביקוש גובר לקישוריות והזמינות הגדלה של רוחב פס לווייני זול, הופך תקופה זו אידיאלית לאיחוד בין פתרונות Comtech וגילת ואפשרות להציע ללקוחות המאוחדים של שתי החברות טכנולוגיות הטובות מסוגן. גילת הינה חברה יוצאת דופן שפיתחה טכנולוגיה ייחודית עם היצע מוצרים מוביל הנתמך ביכולות גבוהות של מחקר ופיתוח. אני מברך את כלל עובדי גילת המוכשרים עם כניסתם למשפחת Comtech".

 

דב בהרב, יו"ר גילת: "דירקטוריון גילת והנהלתה מאמינים כי מיזוג אסטרטגי זה טומן בחובו פוטנציאל יוצא דופן. זו תוצאה מצוינת עבור בעלי המניות שלנו המקבלים ערך הן במזומן והן במניות בחברה חזקה עם קו מוצרים עולמי מוביל, הצפויה להפיק תועלת משילוב המומחיות והמשאבים של שתי החברות הממוצבת היטב ליצירת ערך עתידי בתעשייה מבטיחה וצומחת זו. אנו עוקבים זמן רב אחרי Comtech ויעילותה הטכנולוגיות ואני סמוך ובטוח שהעובדים ייהנו מהזדמנויות נרחבות להתפתחות אישית. אין כל ספק שעתיד מזהיר צפוי ל-Comtech וגילת ולכל בעלי המניות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.