מחממת מנועים: מנועי בית שמש צפויה לצמוח 15%-10% בשנה
אחרי שפרסמה את תוצאותיה לרבעון השני והציגה תוצאות שיא - רווח תפעולי של 4.8 מיליון דולר על הכנסות של 42 מיליון דולר, וצבר של 2.5 מיליארד דולר (הרחבה כאן), מנכ"ל החברה, רם דרורי, מתייחס בשיחה עם ביזפורטל לתוצאות והכי חשוב - לעתיד
צבר של 2.5 מיליארד דולר זה הרבה, אבל השאלה הגדולה היא מתי הוא יתממש, והאם הוא מבטיח צמיחה שוטפת בשנים הקרובות? דרורי מסביר שמימוש הצבר הוא באופן ליניארי על פני השנים - "מימוש החוזים החדשים בצבר ההזמנות אמור לבוא לידי ביטוי בהדרגה החל מ 2020 וההיקף יעלה לפי קצב ההסמכות של החלקים החדשים כאשר החל מ-2022 אנחנו צפויים לראות כבר היקף גדול יותר מהצבר ביצור סדרתי. שיעורי הצמיחה בשנים האחרונות צפויים להימשך גם בשנים הבאות".
במילים פשוטות, מדובר על צמיחה בקצב של 15%-10% בשנה. בדוחות הרבעון האחרון , אגב, הצמיחה היתה בטווח - 13.7%.
מעבר לצבר שקריטי כמובן לתוצאות העתידיות, גם רכישת חברת חישולי הכרמל חשובה לצמיחה העתידית של החברה. מנועי בית שמש, רכשה לפני כשנה את חישולי הכרמל בעסקה שאמורה להניב סינרגיות משמעותיות.
איך היישום של המיזוג? כמה סינרגיה יש בהוצאות, כמה חיסכון בהוצאות?
"חישולי הכרמל היא חברה עם הון אנושי איכותי והנהלה חזקה. אנו רואים בעסקת הרכישה שהושלמה בתחילת השנה, מהלך מצויין עבור שתי החברות הממוקמות בשרשרת הערך בסיגמנטים משלימים במבנה של תהליך ייצור המנוע.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בעולם ייצור המנועים קיימים מספר מצומצם של חברות OEM (דוגמת פראט, CFM,GE) שמובילות את שוק המנועים העולמי ונמצאות בתקופה בה הביקושים למטוסים / מנועים נמצאת בשיא כתוצאה מהשינויים אותם חווה עולם התעופה והמעבר למטוסים צרי גוף".
"רכישת חישולי הכרמל נעשתה מתוך ראייה אסטרטגית להיות שחקן משמעותי בשרשרת הערך מול החברות המובילות במסגרת One Stop Shop שמציעה הקבוצה.
"תהליך הרכישה של חישולי הכרמל התחיל מתהליך ייצור החלקים שאנו מבצעים במנועי בית שמש, זיהנו כי קיים מחסור גדול (הגורם לעיכובים בתהליך ייצור החלקים) בחישולים לשוק המנועים, סגסוגת מתכות עם טכנולוגיות גבוהות ביותר, קשות ומסוגלות להגיע לטמפרטורות גבוהות מאוד.
"רכישת חישולי הכרמל לא נעשתה מתוך מטרה לחסוך בעלויות, וזה לא אומר שלא נשפר תהליכים אשר ישליכו על כך כמו שיתוף במערכות מידע ורכש. מה שהיה לנגד עינינו הוא מיתוג של חברת מנועי בית שמש כקבוצה שמסוגלת לתת פתרון One Stop Shop בשרשרת הייצור מול הלקוח, כלומר שחברה כמו פראט או CFM וכו מחפשות פתרון לחלקים עבור מנוע אותו היא מייצרת הן תדענה לפנות אלינו בכדי לקבל מוצר מוגמר מרמת החישול ועד לרמת החלק המעובד.
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
