מנועי בית שמש
מנועי בית שמש
ראיון

מחממת מנועים: מנועי בית שמש צפויה לצמוח 15%-10% בשנה

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, בראיון לאחר דוחות הרבעון השני - "מ-2022 אנחנו צפויים לראות כבר היקף גדול יותר מהצבר ביצור סדרתי"; "רכישת חישולי כרמל הפכה אותנו לקבוצה שמסוגלת לתת ללקוח פתרון  One Stop Shop" 
נועם בראל |
נושאים בכתבה 2019 מנועי בית שמש

אחרי שפרסמה את תוצאותיה לרבעון השני והציגה תוצאות שיא - רווח תפעולי של 4.8 מיליון דולר על הכנסות של 42 מיליון דולר, וצבר של 2.5 מיליארד דולר (הרחבה כאן),  מנכ"ל החברה, רם דרורי, מתייחס בשיחה עם ביזפורטל לתוצאות והכי חשוב - לעתיד

צבר של 2.5 מיליארד דולר זה הרבה, אבל השאלה הגדולה היא מתי הוא יתממש, והאם הוא מבטיח צמיחה שוטפת בשנים הקרובות? דרורי מסביר שמימוש הצבר הוא באופן ליניארי על פני השנים - "מימוש החוזים החדשים בצבר ההזמנות אמור לבוא לידי ביטוי בהדרגה החל מ 2020 וההיקף יעלה לפי קצב ההסמכות של החלקים החדשים כאשר החל מ-2022 אנחנו צפויים לראות כבר היקף גדול יותר מהצבר ביצור סדרתי. שיעורי הצמיחה בשנים האחרונות צפויים להימשך גם בשנים הבאות".

במילים פשוטות, מדובר על צמיחה בקצב של 15%-10% בשנה. בדוחות הרבעון האחרון , אגב, הצמיחה היתה בטווח - 13.7%.

מעבר לצבר שקריטי כמובן לתוצאות העתידיות, גם רכישת חברת חישולי הכרמל חשובה לצמיחה העתידית של החברה. מנועי בית שמש, רכשה לפני כשנה את חישולי הכרמל בעסקה שאמורה להניב סינרגיות משמעותיות.     

 

איך היישום של המיזוג? כמה סינרגיה יש בהוצאות, כמה חיסכון בהוצאות? 

 

"חישולי הכרמל היא חברה עם הון אנושי איכותי והנהלה חזקה. אנו רואים בעסקת הרכישה שהושלמה בתחילת השנה, מהלך מצויין עבור שתי החברות הממוקמות בשרשרת הערך בסיגמנטים משלימים במבנה של תהליך ייצור המנוע.

"בעולם ייצור המנועים קיימים מספר מצומצם של חברות OEM (דוגמת פראט, CFM,GE) שמובילות את שוק המנועים העולמי ונמצאות בתקופה בה הביקושים למטוסים / מנועים נמצאת בשיא כתוצאה מהשינויים אותם חווה עולם התעופה והמעבר למטוסים צרי גוף".

"רכישת חישולי הכרמל נעשתה מתוך ראייה אסטרטגית להיות שחקן משמעותי בשרשרת הערך מול החברות המובילות במסגרת One Stop Shop שמציעה הקבוצה.

"תהליך הרכישה של חישולי הכרמל התחיל מתהליך ייצור החלקים שאנו מבצעים במנועי בית שמש, זיהנו כי קיים מחסור גדול (הגורם לעיכובים בתהליך ייצור החלקים) בחישולים לשוק המנועים, סגסוגת מתכות עם טכנולוגיות גבוהות ביותר, קשות ומסוגלות להגיע לטמפרטורות גבוהות מאוד.

"רכישת חישולי הכרמל לא נעשתה מתוך מטרה לחסוך בעלויות, וזה לא אומר שלא נשפר תהליכים אשר ישליכו על כך כמו שיתוף במערכות מידע ורכש.  מה שהיה לנגד עינינו הוא מיתוג של חברת מנועי בית שמש כקבוצה שמסוגלת לתת פתרון  One Stop Shop בשרשרת הייצור מול הלקוח, כלומר שחברה כמו פראט או CFM וכו מחפשות פתרון לחלקים עבור מנוע אותו היא מייצרת הן תדענה לפנות אלינו בכדי לקבל מוצר מוגמר מרמת החישול ועד לרמת החלק המעובד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.