תוצאות שיא למנועי בית שמש, הכנסות של 42 מיליון דולר; צבר של 2.5 מיליארד דולר
חברת מנועי בית שמש -0.65% פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני והציגה תוצאות שיא, כאשר הכנסותיה גדלו בכ-85.1% והרווח הנקי עלה לכ-4 מיליון דולר לעומת כ-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018.
> מחממת מנועים: מנועי בית שמש צפויה לצמוח 15%-10% בשנה
ההכנסות על פי הדוח הכספי הסתכמו בכ-42.2 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כ-22.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אבל, מכיוון שהחברה רכשה את חישולי כרמל לפני כשנה, הרי שלא יהיה נכון להשוות את התקופות (במחצית הזו ההכנסות כוללות את חישולי כרמל בעוד שבמחצית מקבילה הן לא כוללות את חישולי כרמל). מנתוני הפרופרומה (כאילו הרכישה נעשתה מזמן, ואז ההשוואה נכונה), עולה כי ההכנסות עלו ב-13%.
עיקר הגידול בהכנסות מיוחס כאמור להכללת חישולי כרמל, אך החברה צמחה גם אורגנית.
החברה רשמה שיא ברווח התפעולי שהסתכם בכ-4.8 מיליון דולר לעומת כ-2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אותו מייחסת החברה לגידול ברווח הגולמי, וגידול בשיעור נמוך יותר ברמת ההוצאות ביחס לגידול בהכנסות. גם כאן, בנטרול רכישת חישולי הכרמל, מדובר בעליה של כ-17%.
בשורה התחתונה, ובנטרול רכישת חישולי הכרמל, בית שמש מסכמת את הרבעון השני עם רווח נקי של כ-4 מיליון דולר, עליה של כ-65% לעומת רווח נקי של כ-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בעיקר לאור הגידול ברווח התפעולי ומהכנסות מסים של כ-800 אלף דולר, כאשר צבר ההזמנות של החברה עולה לכ-2.5 מיליארד דולר לעומת כ-1.76 מיליארד דולר בסוף שנת 2018.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית בית שמש זינקה בכ-36% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 21 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים ובמכפיל 18 על הרווח הנקי של הרבעון השני (מנורמל לשנה מלאה).
רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש: "בסיכום תוצאות פעילות הרבעון השני אנו מציגים גידול דו סיפרתי בפרמטרים העיקריים של הקבוצה הנובעים בין היתר מפעילות חישולי הכרמל אשר מוזגה באופן מלא כחלק מהקבוצה בתחילת 2019. במקביל אנו ממשיכים להפנות את המאמצים הנדרשים להיערכות הקבוצה לייצור סדרתי של הפרויקטים החדשים כפועל יוצא מהגידול בצבר הסכמי המסגרת".
"במהלך הרבעון הודענו כי חתמנו על העסקה הגדולה בתולדות קבוצת מנועי בית שמש עם חברת PWC הכולל חידוש והרחבה של ההסכם המקורי עם היקף הכנסות עתידי חזוי של כ-800 מיליון דולר על פני 20 שנות ייצור (2020-2039). אנו מאמינים כי שתי העסקאות תהוונה אבני דרך משמעותיות להשגת צמיחה ולבניית עתידה של הקבוצה."
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגזינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%
בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות? אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%
מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח
הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה:
דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
