רם דרורי
צילום: יח"צ

תוצאות שיא למנועי בית שמש, הכנסות של 42 מיליון דולר; צבר של 2.5 מיליארד דולר

הכנסותיה של החברה גדלו בכ-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הרווח התפעולי עלה בכ-17% לכ-4.8 מיליון דולר; המניה מזנקת 8% 
נועם בראל |

חברת מנועי בית שמש -1.4% פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני והציגה תוצאות שיא, כאשר הכנסותיה גדלו בכ-85.1% והרווח הנקי עלה לכ-4 מיליון דולר לעומת כ-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018.

> מחממת מנועים: מנועי בית שמש צפויה לצמוח 15%-10% בשנה

ההכנסות על פי הדוח הכספי הסתכמו בכ-42.2 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כ-22.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אבל, מכיוון שהחברה רכשה את חישולי כרמל לפני כשנה, הרי שלא יהיה נכון להשוות את התקופות (במחצית הזו ההכנסות כוללות את חישולי כרמל בעוד שבמחצית מקבילה הן לא כוללות את חישולי כרמל). מנתוני הפרופרומה (כאילו הרכישה נעשתה מזמן, ואז ההשוואה נכונה), עולה כי ההכנסות עלו ב-13%. 

עיקר הגידול בהכנסות מיוחס כאמור להכללת חישולי כרמל, אך החברה צמחה גם אורגנית.

החברה רשמה שיא ברווח התפעולי שהסתכם בכ-4.8 מיליון דולר לעומת כ-2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אותו מייחסת החברה לגידול ברווח הגולמי, וגידול בשיעור נמוך יותר ברמת ההוצאות ביחס לגידול בהכנסות. גם כאן, בנטרול רכישת חישולי הכרמל, מדובר בעליה של כ-17%.

בשורה התחתונה, ובנטרול רכישת חישולי הכרמל, בית שמש מסכמת את הרבעון השני עם רווח נקי של כ-4 מיליון דולר,  עליה של כ-65% לעומת רווח נקי של כ-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בעיקר לאור הגידול ברווח התפעולי ומהכנסות מסים של כ-800 אלף דולר, כאשר צבר ההזמנות של החברה עולה לכ-2.5 מיליארד דולר לעומת כ-1.76 מיליארד דולר בסוף שנת 2018.

מניית בית שמש זינקה בכ-36% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 21 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים ובמכפיל 18 על הרווח הנקי של הרבעון השני (מנורמל לשנה מלאה). 

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש: "בסיכום תוצאות פעילות הרבעון השני אנו מציגים גידול דו סיפרתי בפרמטרים העיקריים של הקבוצה הנובעים בין היתר מפעילות חישולי הכרמל אשר מוזגה באופן מלא כחלק מהקבוצה בתחילת 2019. במקביל אנו ממשיכים להפנות את המאמצים הנדרשים להיערכות הקבוצה לייצור סדרתי של הפרויקטים החדשים כפועל יוצא מהגידול בצבר הסכמי המסגרת". 

"במהלך הרבעון הודענו כי חתמנו על העסקה הגדולה בתולדות קבוצת מנועי בית שמש עם חברת PWC הכולל חידוש והרחבה של ההסכם המקורי עם היקף הכנסות עתידי חזוי של כ-800 מיליון דולר על פני 20 שנות ייצור (2020-2039). אנו מאמינים כי שתי העסקאות תהוונה אבני דרך משמעותיות להשגת צמיחה ולבניית עתידה של הקבוצה."

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור

המוסדיים יקנו, אבל האם הם היו קונים אם זה היה הכסף האישי שלהם? ארית בתקופה נהדרת ואחרי שהיתה על סף פשיטת רגל והמדינה הצילה אותה, היא מרוויחה מהמדינה מאות מיליונים ברווחיות של חברת אנבידיה - גאות בשוק הביטחוני היא סיבה נהדרת לצבי לוי למכור-להנפיק לפי 5 מיליארד שקל, אבל האם הרווחים האלו יימשכו? ממש לא בטוח

אדיר בן עמי |

אם המוכר רוצה למכור במחיר מסוים, אז ברור שהמחיר מתאים לו, המחיר טוב מבחינתו. אם הקונה רוצה לקנות במחיר הזה - אז יש עסקה. האם יכול להיות שהמחיר טוב לשני הצדדים. כן, אם שניהם "מקריבים" בדרך ומתכנסים לעסקה. בהנפקות זה לא קורה, כי לרוב יש א-סימטריה של מידע. המוכר יודע יותר מהקונה, וגם כי הקונים הם לא באמת שמים את הכסף שלהם, אלא "כסף של אחרים".   

במצב המתואר, האם זו עסקה במחיר ראוי-נכון? האם כשגופים מוסדיים יקפצו עכשיו על ההנפקה של ארית-רשף זו עסקה ראויה? אי אפשר לדעת מה  יהיה והמניה בהחלט יכולה להמשיך לעלות, אבל אפשר לדעת דבר אחד ברור - ארית שהיתה חברה של 100-150 מיליון שקל, קפצה לשווי של 5 מיליארד שקל בזכות המלחמה. ההצטיידות היתה גדולה, המחירים היו בשמיים - משרד הביטחון קנה כנראה בלי לחשוב יותר מדי - המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים

זה לא יכול להימשך. נכון שיש שינוי תפיסתי עולמי ונכון שההצטיידות הצבאית עלתה, אבל זה גם יביא תחרות ויוביל לשחיקה ברווחיות. כמו כמעט כל דבר שעולה מהר, יש גם ירידות, טלטלות וגלים בדרך. ארית לא מפתחת שבבי AI שהיא יכולה להרוויח עליהם 75% , היא לא אינבידיה, היא חברה של לואו טק שעושה עבודה טובה, מייצרת מערכות וכלים טובים מאוד, אבל יש גאות בעסקיה,  בשל ניצול הזדמנות של ההנהלה והבעלים. אגב, כשהחברה קרסה והגיעה לפשיטת רגל, המדינה הצילה אותה מספר פעמים. עכשיו כשצריך אותה, היא - ואין לנו טענות על כך, זו המטרה של עסק - ממקסמת רווחים ומוכרת במחירים גבוהים.

הטענות שלנו הן כלפי המוסדיים שאם יעשו שיעורי בית יפנימו שהתוצאות של ארית ימשיכו להיות טובות עוד שנה, אולי שנתיים, אבל מה אחר כך? לקנות חברה במכפיל רווח של 8 זה לא תמיד נכון, השאלה אם זה יימשך לאורך זמן. וכל זה כשהטכנולוגיה משתנה - התותחים החדשים שייכנסו לצבא מתוצרת אלביט לא יעבדו כנראה רק עם סוגי המרעומים של ארית. 

וכמובן שדגל האזהרה הגדול הוא המכירה - ארית מנפיקה את רשף שהיא כאמור כל הפעילות של ארית, היא בעצם מוכרת את עצמה. אם המצב כל כך טוב, והצמיחה ברורה והרווחים הגדולים ימשיכו, אז למה להנפיק? מה יודע המוכר, צבי לוי, הבעלים ויו"ר החברה שהקונים לא יודעים? ולמה הוא כנראה יצליח לסדר אותם?   

 

יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהיו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברה
חשיפת Bizportal

נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה

נחשף בביזפורטל: נאוויטס חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים באפריקה

מנדי הניג |

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.94%   ממשיכה להתרחב אל מחוץ למגרש הביתי ומסמנת טריטוריות חדשות גיאנה ודרום אפריקה. לביזפורטל נודע כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.

על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך.

הגדלה עתידית של ההחזקות

ההסכם כולל גם זכות לנאוויטס להגדיל בעתיד את אחזקותיה בנכסים נוספים של Eco, בהם רישיונות חיפוש ימיים בנמיביה ובדרום אפריקה, וכן להצטרף למיזמים חדשים על בסיס חלוקה של 50:50. לפי הצדדים, אופציות אלה מוגדרות לטווח של חמש עד עשר שנים, מה שמייצר עבור נאוויטס פלטפורמה להרחבת הפעילות הגלובלית שלה גם מעבר לשני הרישיונות הנוכחיים.

במקביל להסכם עם נאוויטס, Eco חתמה על הסכם אופציה עם השותפה המקומית OrangeBasin Energies להגדלת חלקה ברישיון Block 1 CBK. אם Eco תממש את האופציה במלואה, תידרש להעביר ל-OrangeBasin תשלומים בהיקף מצטבר של כ-4.8 מיליון דולר, חלקם במזומן וחלקם במניות. נאוויטס מצידה תוכל לבחור להשתתף במחצית מהאופציה ולהחזיר לאקו את חלקה היחסי.

שותפות ״טרנספורמטיבית״

ב-Eco Atlantic מגדירים את השותפות עם נאוויטס "טרנספורמטיבית", תוך דגש על יכולותיה של נאוויטס בפיתוח פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול. מנכ"ל Eco, גיל הולצמן, מסר "השותפות עם נאוויטס, חברה עם יכולות מימון ופיתוח של פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול, היא צעד משמעותי עבור Eco Atlantic. הכניסה המתוכננת שלהם לרישיונות בגיאנה ודרום אפריקה מחזקת את היכולת שלנו להאיץ תוכניות עבודה ולקדם בחינה מסחרית של התגליות הקיימות. ביקור משותף בגיאנה צפוי להתקיים עוד החודש, ולאחריו נוכל לחדד את תוכנית העבודה והקידוחים. השותפות הזו מעניקה לנו מסלול ברור קדימה והיא מהווה זרז אמיתי לצמיחת החברה. אני מבקש להודות לבעלי המניות על התמיכה המתמשכת ולגדעון תדמור ולצוות נאוויטס על שיתוף פעולה מקצועי וחזון משותף שאפשרו את קידום ההסכם."