מריחואנה קנאביס
צילום: Istock

פנטזי נטוורק: מריס קוט מונתה כיועצת לבחינת השקעות בתחום הקנאביס

קוט מכהנת כמנכ"לית החברה הציבורית הקנדית Redfund Capital, ותקבל תמורת שירותיה 60 אלף כתבי אופציה במרחק של כ-10% מהכסף
גיא עיני |

חברת פנטזי נטוורק אשר החלה לאחרונה לפעול בהשקעות בתחום הקנאביס, הודיעה על מינויה של מריס קוט לתפקיד יועצת להשקעות בתחום הקנאביס. קוט, המכהנת כמנכ"לית החברה הציבורית הקנדית Redfund Capital, מצטרפת לקובי בוקסדורף, ראש הוועדה המייעצת של פנטזי נטוורק, בתחום הקנאביס.

ההסכם עם קוט הינו לתקופה של שנה ותמורת שירותיה, תקבל קוט 60 אלף כתבי אופציה עם מחיר מימוש של 315 אגורות - במרחק של כ-10% מהכסף. תקופת המימוש של האופציות תהיה ל-4 שנים ממועד הענקתם.

קוט עוסקת בבנקאות להשקעות וייעוץ פיננסי מעל ל-25 שנה תוך מתן דגש על ייעוץ גלובלי ובינלאומי. קוט החלה בייעוץ פיננסי בהולנד בשנת 1983 וייעצה עבור קבוצות השקעה בינלאומיות. בשנת 1985 עברה קוט לארה"ב והתמחתה במימון חברות צמיחה מתפתחות והשקעות ורכישות עבור תאגידים רב לאומיים גדולים.

כיום קוט מכהנת כמנכ"לית ודירקטורית בחברת רדפאנד קפיטל, המהווה חברת חממה למימון חברות בתחום הקנאביס הרפואי, ה-CBD, וה-HEMP המעוניינות להאיץ ולהרחיב את עסקיהן באופן גלובלי על ידי מימון פרטי, מימון ציבורי או מיזוגים ורכישות ישירים. קוט הינה בעלת תואר בכלכלה מאוניברסיטת מקגיל במונטריאול, קנדה.

"זוהי זכות לקבל את המינוי הזה. דני וצוותו הרשימו אותי ביכולת ליצור חיבורים לפרויקטים ישראלים בתחום הקנאביס, אשר ייצוא ה-IP שלהם מחוץ לישראל עשוי לשנות את תעשיית הקנביס בעולם. לכבוד הוא לי לשתף פעולה בוועדה המייעצת עם ד"ר בוקסדורף ואני מצפה לתחילת שיתוף פעולה ולסייע לו לקדם את הפלטפורמות החדשניות שפיתח בזירה הבינ"ל יחד עם פנטזי נטוורק. רדפאנד תהיה שותפה של פנטזי נטוורק להשקעה במיזמים ופרוייקטים. אני מצפה לשיתוף הפעולה הראשונה שלנו בקרוב מתוך כוונה להוביל שיתופי פעולה ישראלים-קנדיים", אמרה קוט. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.