ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי
הריבית נותרה ברמה של 0.25%. התחזית: הריבית תעלה עד 1.25% בסוף 2020. בנק ישראל: "הכלכלה העולמית מצביעה על ירידה במומנטום, תנודתיות וחוסר ודאות"
הוועדה המוניטרית החליטה להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.25%.
בנוגע לעתיד כותבים בהודעת הוועדה מוניטרית: "הוועדה מעריכה שתוואי העלאת הריבית בעתיד יהיה הדרגתי וזהיר, באופן שיתמוך בתהליך שבסופו האינפלציה תתייצב בסביבת מרכז תחום היעד, ובפעילות הכלכלית. בנק ישראל ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות באינפלציה, בכלכלה הריאלית, בשווקים הפיננסיים ובמשק העולמי, והוא יפעל להשגת יעדי המדיניות המוניטרית בהתאם להתפתחויות אלו".
בין הסיבות להותרת הריבית נכתב: "תמונת המקרו של הכלכלה העולמית ממשיכה להצביע על ירידה במומנטום, תנודתיות גבוהה וחוסר ודאות. הכלכלה האמריקאית שומרת על איתנות, אולם הסיכונים שיוצרת ההחרפה במלחמת הסחר, וההאטה באירופה, ממשיכים להעיב על המומנטום. בשווקים הפיננסים נרשמו ירידות שערים ותנודתיות חדה במרבית מדדי המניות, והצמצום המוניטרי הגלובלי הצפוי עשוי להאט".
תחזית הצמיחה עודכנה כלפי מטה
מהתחזית המקרו-כלכלית של חטיבת המחקר בבנק ישראל שגובשה בינואר 2019 עולה כי תחזית הצמיחה של המשק עודכנה כלפי מטה. לפי התחזית המעודכנת, התוצר צפוי לצמוח ב-2019 ב-3.4%, קצב נמוך מעט בהשוואה לתחזית הקודמת, וב-2020 הוא צפוי לצמוח ב-3.5%.
האינפלציה ב-2019 צפויה להסתכם ב-1.3%, מעט נמוכה בהשוואה לתחזית הקודמת, וב-2020 היא צפויה להסתכם ב-1.8%. הריבית המוניטרית צפויה לעלות ל-0.50% ברבעון השלישי של 2019 ולהמשיך לעלות בהדרגה עד ל-1.25% בסוף 2020 (תום טווח התחזית).
- האג"ח הממשלתיות רשמו עליות על רקע הורדת תחזית הריבית
- ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי התחזית הקודמת שפורסמה באוקטובר, התוצר היה צפוי לצמוח ב-3.7% ב-2018, וב-3.6% ב-2019.
בודו טרכטנברג קפצה מהר מדי
בהודעה הקודמת, ב-26 בנובמבר 2018, העלתה הנגידה הזמנית נדין בודו טרכטנברג, את ריבית בנק ישראל ב-0.15% לרמה של 0.25%. מדובר היה בהעלאת הריבית הראשונה מאז שנת 2011.
- 5.היועץ 08/01/2019 09:34הגב לתגובה זוע"ס נתוני המקרו הפיסקליים אוהב אותך הנגיד שונא אותך טרכטנברג. שונא
- 4.בדירה גרים = קורת גג, לעומת מגורים ברחוב (ל"ת)בדירה גרים = קורת גג 08/01/2019 01:09הגב לתגובה זו
- 3., בנגידה הזמנית (ל"ת)זוג נזיפה 07/01/2019 18:00הגב לתגובה זו
- 2.ועדיין ממשיכים במדיניות הישנה, אז מי צריך נגיד חדש (ל"ת)ישראל ישראלי 07/01/2019 17:16הגב לתגובה זו
- 1.ככה זה 07/01/2019 16:28הגב לתגובה זוניפחו בועת נדל''ן. נבלות
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
