גולף אנד קו, בני ברק
צילום: שי אפשטיין
תחזיות ל-2019

IBI: פוקס צפויה להמשיך להתחזק, אבל ההזדמנות נמצאת במניית דלתא

רשת פוקס השאירה השנה אבק למתחרות וצפויה להמשיך להציג שיפור ברווחיות. לקראת 2019: איפה ההזדמנות בענף האופנה, ומאיזו מניה לברוח?
ערן סוקול | (2)

רשתות האופנה בישראל צפויות להציג שחיקה ברווחיות הגולמית בשנת 2019 על רקע התגברות התחרות בתחום והמשך הצמיחה המואצת בקניות באונליין, כך עולה מתחזית IBI בית ההשקעות לשנת 2019. לדברי שירה אחיעז, אנליסטית הקמעונאות, של בית ההשקעות, פער התשואות שנפתח בין מניית פוקס למניות המתחרות, יוצר את ההזדמנות הגדולה ביותר דווקא במניית חברת דלתא, אשר צפויה להציג שיפור מהותי ברווחיות בשנה הבאה.  

שנת 2018 נפתחה עם קריסה של מספר רשתות אופנה, על רקע מעבר הולך וגובר של צרכנים לרכישות מקוונות, עליית שכר המינימום לצד קיצור שבוע העבודה שהכבידו על מבנה ההוצאות התפעוליות והתעצמות התחרות בענף, כל זאת כאשר איום כניסת אמזון לישראל מרחף מעל מחירי המניות. למרות זאת, פוקס הציגה צמיחה דו-ספרתית חזקה בשורה העליונה לצד שיפור ברווחיות התפעולית, כנגד תוצאות חלשות שהציגו המתחרות, באופן אשר הוביל לפתיחת פערים במחירי המניות, כאשר מניית פוקס רשמה השנה עלייה של כ-21% ולעומתה המתחרות קסטרו, גולף ודלתא הציגו ירידות חדות של 32%-25%.

מגמות עיקריות לשנת 2019

בבית ההשקעות מעריכים כי הצמיחה המואצת בקניות באונליין צפויה להמשיך ללוות אותנו בשנים הקרובות. "הרשתות המקומיות עדיין עסוקות בלמידת התחום המקוון ובתפיסת נתחי שוק, זאת כשברקע הפטור ממע"מ בהזמנות מחו"ל עד תקרה של 75 דולר, שלהערכתנו צפוי להימשך בעתיד הנראה לעין, תומך במתחרות מעבר לים. אנו מעריכים כי בשנה הקרובה נראה כניסה של רשתות בינלאומיות חדשות לישראל בעיקר בתחומים המשיקים לתחום אופנה ההלבשה המסורתית או רשתות במחירים מוזלים", מציינת אחיעז.

במידה והוראת השעה לשנת 2018 בנוגע לביטול המכסים על מוצרי הלבשה וטקסטיל לא תמשיך גם בשנת 2019 צופים בבית ההשקעות פגיעה ברשתות האופנה, הן מבחינת אטרקטיביות המחירים שיוכלו להציע לקהל לקוחותיהם והן מבחינת הרווחיות. "המחירים בשנת 2018 ירדו בשיעור קצת יותר גבוה משיעור המכס שבוטל, גורם המדגיש את רמת התחרות הגבוהה בענף. לאור זאת, בשנה הבאה יש לצפות לשחיקה ברווחיות הגולמית בענף, אולם נקודת המוצא של הרווחיות הגולמית ב-2018 גבוהה יחסית, בין היתר, בשל תרומת שער החליפין אשר תמך ברווחיות הגולמית של הייבואניות המקומיות", מציינת אחיעז.

"הזדמנות קניה בדלתא ושיפור ברווחיות" 

בבית ההשקעות מעניקים למניית דלתא המלצת תשואת יתר, עם מחיר יעד של 135 שקל למניה - פרמיה של כ-52% על שער הבסיס של המניה הבוקר. "בשנה הבאה יש לצפות לשיפור בתוצאות החברה, בעיקר על רקע גילום מלא של רכישת חברת Eminence, שמציגה רווחיות גולמית של כ-50% לצד רווחיות תפעולית דו-ספרתית, שניהם גבוהים באופן משמעותי ממדדי הרווחיות של דלתא", מציינת אחיעז. 

בנוסף, בבית ההשקעות מעריכים כי בשנה הבאה המפעל בויאטנם צפוי להתייצב, בנוסף למהלכי ההתייעלות ב"דלתא מותגי פרימיום", דוגמת סגירת חנויות מפסידות לצד מעבר לשיטת תמלוגים במותג Ella-Moss, צפויים לתת את פירותיהם. "החברה נסחרת במכפיל EBITDA של 7 ובמכפיל רווח של 9.7 על רווחי שנת 2019, שניהם נמוכים ממוצע החברות הדומות הפועלות בשוק, מה שמהווה הזדמנות קניה", מציינת אחיעז.

"הרווחיות התפעולית של גולף תפחת" 

בבית ההשקעות מעניקים למניית גולף 3.29%  המלצת תשואת שוק, עם מחיר יעד של 4.1 שקלים למניה - פרמיה של כ-16% על שער הבסיס של המניה הבוקר. "לאחר שיפור ניכר בהסכמי הסחר בשנת 2018 אנו מעריכים כי השיפור ברווחיות הגולמית כבר מאחורינו. כמו כן, גילום פעילות האונליין במגזרי אופנת ההלבשה והבית צפויה אומנם לתמוך בצמיחה בשורה העליונה, אך להעיב על הרווחיות התפעולית של המגזרים המסורתיים בקבוצת גולף. בנוסף, השקעות במאמצי פרסום יעיבו על המרווח התפעולי. ובכל זאת, צמיחה בפעילות עדיקה לצד העברת ניהול חנויות העודפים של גולף לניהולה העצמי של החברה יקזזו חלק מההרעה הצפויה בתוצאות", מעריכה אחיעז.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"פוקס תמשיך להתחזק" 

בבית ההשקעות מעניקים למניית פוקס -0.03%  המלצת תשואת יתר, עם מחיר יעד של 93 שקל למניה, פרמיה של כ-14% על שער הבסיס של המניה הבוקר. "בנקודת הזמן הנוכחית לרשת פוקס מספר מנועי צמיחה בשרוול בדמות מותגים חדשים אשר יתמכו בשורה העליונה ב-2019. בנוסף, ההסכם החדש של כרטיס האשראי עם לאומי קארד יתמוך בתוצאות. אנו מעריכים שחיקה מסוימת במרווח הגולמי על רקע התחרות הגוברת לצד הגדלת הפעילות באופנת הספורט כמו גם כתוצאה מתרומת שע"ח לשנת 2018 שאנו לא לוקחים בחשבון בשנה הבאה", מציינים ב-IBI. 

בבית ההשקעות מעריכים כי פוקס תצליח לשפר באופן מתון את הרווחיות התפעולית בשנה הקרובה למרות תנאי השוק המאתגרים, אך ממליצים לשמור על ערנות בנוגע לטענות שהועלו כנגד מנכ"ל החברה, נוכח הדומיננטיות הניהולית הגבוהה ברשת אשר עשויה לגרור תנודתיות במחיר המניה עם כל התפתחות בפרשה.

קסטרו בסימן שאלה

עבור רשת קסטרו 1.28% , מעריכים בבית ההשקעות כי השנה הקרובה צפויה להיות גדושה בשינויים, באופן אשר דורש לשנות לחלוטין את מודל הערכת השווי, לכן מודל עדכני יפורסם רק לאחר פרסום התוצאות ל-2018.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבי 30/12/2018 19:11
    הגב לתגובה זו
    סביר להניח שויזל יעשה עוד שותפויות וגם בעולם, היא יכולה גם להגיע לרווח של 180 מיליון שקל.
  • 1.
    פוקס תסיים את 2019 עם רווח של 160 מיליון שקל (ל"ת)
    אלין 30/12/2018 14:44
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

עופר חביב
צילום: קרדיט מגמא פוטו
ראיון

מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"

מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה אבוג'ן עופר חביב

אבוג'ן אבוג'ן 0.83%   הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.


אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".



הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?


"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל. 


כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".