IBI: פוקס צפויה להמשיך להתחזק, אבל ההזדמנות נמצאת במניית דלתא
רשתות האופנה בישראל צפויות להציג שחיקה ברווחיות הגולמית בשנת 2019 על רקע התגברות התחרות בתחום והמשך הצמיחה המואצת בקניות באונליין, כך עולה מתחזית IBI בית ההשקעות לשנת 2019. לדברי שירה אחיעז, אנליסטית הקמעונאות, של בית ההשקעות, פער התשואות שנפתח בין מניית פוקס למניות המתחרות, יוצר את ההזדמנות הגדולה ביותר דווקא במניית חברת דלתא, אשר צפויה להציג שיפור מהותי ברווחיות בשנה הבאה.
שנת 2018 נפתחה עם קריסה של מספר רשתות אופנה, על רקע מעבר הולך וגובר של צרכנים לרכישות מקוונות, עליית שכר המינימום לצד קיצור שבוע העבודה שהכבידו על מבנה ההוצאות התפעוליות והתעצמות התחרות בענף, כל זאת כאשר איום כניסת אמזון לישראל מרחף מעל מחירי המניות. למרות זאת, פוקס הציגה צמיחה דו-ספרתית חזקה בשורה העליונה לצד שיפור ברווחיות התפעולית, כנגד תוצאות חלשות שהציגו המתחרות, באופן אשר הוביל לפתיחת פערים במחירי המניות, כאשר מניית פוקס רשמה השנה עלייה של כ-21% ולעומתה המתחרות קסטרו, גולף ודלתא הציגו ירידות חדות של 32%-25%.
מגמות עיקריות לשנת 2019
בבית ההשקעות מעריכים כי הצמיחה המואצת בקניות באונליין צפויה להמשיך ללוות אותנו בשנים הקרובות. "הרשתות המקומיות עדיין עסוקות בלמידת התחום המקוון ובתפיסת נתחי שוק, זאת כשברקע הפטור ממע"מ בהזמנות מחו"ל עד תקרה של 75 דולר, שלהערכתנו צפוי להימשך בעתיד הנראה לעין, תומך במתחרות מעבר לים. אנו מעריכים כי בשנה הקרובה נראה כניסה של רשתות בינלאומיות חדשות לישראל בעיקר בתחומים המשיקים לתחום אופנה ההלבשה המסורתית או רשתות במחירים מוזלים", מציינת אחיעז.
במידה והוראת השעה לשנת 2018 בנוגע לביטול המכסים על מוצרי הלבשה וטקסטיל לא תמשיך גם בשנת 2019 צופים בבית ההשקעות פגיעה ברשתות האופנה, הן מבחינת אטרקטיביות המחירים שיוכלו להציע לקהל לקוחותיהם והן מבחינת הרווחיות. "המחירים בשנת 2018 ירדו בשיעור קצת יותר גבוה משיעור המכס שבוטל, גורם המדגיש את רמת התחרות הגבוהה בענף. לאור זאת, בשנה הבאה יש לצפות לשחיקה ברווחיות הגולמית בענף, אולם נקודת המוצא של הרווחיות הגולמית ב-2018 גבוהה יחסית, בין היתר, בשל תרומת שער החליפין אשר תמך ברווחיות הגולמית של הייבואניות המקומיות", מציינת אחיעז.
- IBI: ההכנסות טיפסו ל-378 מיליון שקל וה-EBITDA הסתכם ב-122 מיליון שקל
- "המשקיעים אופטימיים מדי לגבי תוואי הריבית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הזדמנות קניה בדלתא ושיפור ברווחיות"
בבית ההשקעות מעניקים למניית דלתא המלצת תשואת יתר, עם מחיר יעד של 135 שקל למניה - פרמיה של כ-52% על שער הבסיס של המניה הבוקר. "בשנה הבאה יש לצפות לשיפור בתוצאות החברה, בעיקר על רקע גילום מלא של רכישת חברת Eminence, שמציגה רווחיות גולמית של כ-50% לצד רווחיות תפעולית דו-ספרתית, שניהם גבוהים באופן משמעותי ממדדי הרווחיות של דלתא", מציינת אחיעז.
בנוסף, בבית ההשקעות מעריכים כי בשנה הבאה המפעל בויאטנם צפוי להתייצב, בנוסף למהלכי ההתייעלות ב"דלתא מותגי פרימיום", דוגמת סגירת חנויות מפסידות לצד מעבר לשיטת תמלוגים במותג Ella-Moss, צפויים לתת את פירותיהם. "החברה נסחרת במכפיל EBITDA של 7 ובמכפיל רווח של 9.7 על רווחי שנת 2019, שניהם נמוכים ממוצע החברות הדומות הפועלות בשוק, מה שמהווה הזדמנות קניה", מציינת אחיעז.
"הרווחיות התפעולית של גולף תפחת"
בבית ההשקעות מעניקים למניית גולף 3.29% המלצת תשואת שוק, עם מחיר יעד של 4.1 שקלים למניה - פרמיה של כ-16% על שער הבסיס של המניה הבוקר. "לאחר שיפור ניכר בהסכמי הסחר בשנת 2018 אנו מעריכים כי השיפור ברווחיות הגולמית כבר מאחורינו. כמו כן, גילום פעילות האונליין במגזרי אופנת ההלבשה והבית צפויה אומנם לתמוך בצמיחה בשורה העליונה, אך להעיב על הרווחיות התפעולית של המגזרים המסורתיים בקבוצת גולף. בנוסף, השקעות במאמצי פרסום יעיבו על המרווח התפעולי. ובכל זאת, צמיחה בפעילות עדיקה לצד העברת ניהול חנויות העודפים של גולף לניהולה העצמי של החברה יקזזו חלק מההרעה הצפויה בתוצאות", מעריכה אחיעז.
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
"פוקס תמשיך להתחזק"
בבית ההשקעות מעניקים למניית פוקס -0.03% המלצת תשואת יתר, עם מחיר יעד של 93 שקל למניה, פרמיה של כ-14% על שער הבסיס של המניה הבוקר. "בנקודת הזמן הנוכחית לרשת פוקס מספר מנועי צמיחה בשרוול בדמות מותגים חדשים אשר יתמכו בשורה העליונה ב-2019. בנוסף, ההסכם החדש של כרטיס האשראי עם לאומי קארד יתמוך בתוצאות. אנו מעריכים שחיקה מסוימת במרווח הגולמי על רקע התחרות הגוברת לצד הגדלת הפעילות באופנת הספורט כמו גם כתוצאה מתרומת שע"ח לשנת 2018 שאנו לא לוקחים בחשבון בשנה הבאה", מציינים ב-IBI.
בבית ההשקעות מעריכים כי פוקס תצליח לשפר באופן מתון את הרווחיות התפעולית בשנה הקרובה למרות תנאי השוק המאתגרים, אך ממליצים לשמור על ערנות בנוגע לטענות שהועלו כנגד מנכ"ל החברה, נוכח הדומיננטיות הניהולית הגבוהה ברשת אשר עשויה לגרור תנודתיות במחיר המניה עם כל התפתחות בפרשה.
קסטרו בסימן שאלה
עבור רשת קסטרו 1.28% , מעריכים בבית ההשקעות כי השנה הקרובה צפויה להיות גדושה בשינויים, באופן אשר דורש לשנות לחלוטין את מודל הערכת השווי, לכן מודל עדכני יפורסם רק לאחר פרסום התוצאות ל-2018.
- 2.אבי 30/12/2018 19:11הגב לתגובה זוסביר להניח שויזל יעשה עוד שותפויות וגם בעולם, היא יכולה גם להגיע לרווח של 180 מיליון שקל.
- 1.פוקס תסיים את 2019 עם רווח של 160 מיליון שקל (ל"ת)אלין 30/12/2018 14:44הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
