IBI: פוקס צפויה להמשיך להתחזק, אבל ההזדמנות נמצאת במניית דלתא
רשתות האופנה בישראל צפויות להציג שחיקה ברווחיות הגולמית בשנת 2019 על רקע התגברות התחרות בתחום והמשך הצמיחה המואצת בקניות באונליין, כך עולה מתחזית IBI בית ההשקעות לשנת 2019. לדברי שירה אחיעז, אנליסטית הקמעונאות, של בית ההשקעות, פער התשואות שנפתח בין מניית פוקס למניות המתחרות, יוצר את ההזדמנות הגדולה ביותר דווקא במניית חברת דלתא, אשר צפויה להציג שיפור מהותי ברווחיות בשנה הבאה.
שנת 2018 נפתחה עם קריסה של מספר רשתות אופנה, על רקע מעבר הולך וגובר של צרכנים לרכישות מקוונות, עליית שכר המינימום לצד קיצור שבוע העבודה שהכבידו על מבנה ההוצאות התפעוליות והתעצמות התחרות בענף, כל זאת כאשר איום כניסת אמזון לישראל מרחף מעל מחירי המניות. למרות זאת, פוקס הציגה צמיחה דו-ספרתית חזקה בשורה העליונה לצד שיפור ברווחיות התפעולית, כנגד תוצאות חלשות שהציגו המתחרות, באופן אשר הוביל לפתיחת פערים במחירי המניות, כאשר מניית פוקס רשמה השנה עלייה של כ-21% ולעומתה המתחרות קסטרו, גולף ודלתא הציגו ירידות חדות של 32%-25%.
מגמות עיקריות לשנת 2019
בבית ההשקעות מעריכים כי הצמיחה המואצת בקניות באונליין צפויה להמשיך ללוות אותנו בשנים הקרובות. "הרשתות המקומיות עדיין עסוקות בלמידת התחום המקוון ובתפיסת נתחי שוק, זאת כשברקע הפטור ממע"מ בהזמנות מחו"ל עד תקרה של 75 דולר, שלהערכתנו צפוי להימשך בעתיד הנראה לעין, תומך במתחרות מעבר לים. אנו מעריכים כי בשנה הקרובה נראה כניסה של רשתות בינלאומיות חדשות לישראל בעיקר בתחומים המשיקים לתחום אופנה ההלבשה המסורתית או רשתות במחירים מוזלים", מציינת אחיעז.
במידה והוראת השעה לשנת 2018 בנוגע לביטול המכסים על מוצרי הלבשה וטקסטיל לא תמשיך גם בשנת 2019 צופים בבית ההשקעות פגיעה ברשתות האופנה, הן מבחינת אטרקטיביות המחירים שיוכלו להציע לקהל לקוחותיהם והן מבחינת הרווחיות. "המחירים בשנת 2018 ירדו בשיעור קצת יותר גבוה משיעור המכס שבוטל, גורם המדגיש את רמת התחרות הגבוהה בענף. לאור זאת, בשנה הבאה יש לצפות לשחיקה ברווחיות הגולמית בענף, אולם נקודת המוצא של הרווחיות הגולמית ב-2018 גבוהה יחסית, בין היתר, בשל תרומת שער החליפין אשר תמך ברווחיות הגולמית של הייבואניות המקומיות", מציינת אחיעז.
- IBI: ההכנסות טיפסו ל-378 מיליון שקל וה-EBITDA הסתכם ב-122 מיליון שקל
- "המשקיעים אופטימיים מדי לגבי תוואי הריבית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הזדמנות קניה בדלתא ושיפור ברווחיות"
בבית ההשקעות מעניקים למניית דלתא המלצת תשואת יתר, עם מחיר יעד של 135 שקל למניה - פרמיה של כ-52% על שער הבסיס של המניה הבוקר. "בשנה הבאה יש לצפות לשיפור בתוצאות החברה, בעיקר על רקע גילום מלא של רכישת חברת Eminence, שמציגה רווחיות גולמית של כ-50% לצד רווחיות תפעולית דו-ספרתית, שניהם גבוהים באופן משמעותי ממדדי הרווחיות של דלתא", מציינת אחיעז.
בנוסף, בבית ההשקעות מעריכים כי בשנה הבאה המפעל בויאטנם צפוי להתייצב, בנוסף למהלכי ההתייעלות ב"דלתא מותגי פרימיום", דוגמת סגירת חנויות מפסידות לצד מעבר לשיטת תמלוגים במותג Ella-Moss, צפויים לתת את פירותיהם. "החברה נסחרת במכפיל EBITDA של 7 ובמכפיל רווח של 9.7 על רווחי שנת 2019, שניהם נמוכים ממוצע החברות הדומות הפועלות בשוק, מה שמהווה הזדמנות קניה", מציינת אחיעז.
"הרווחיות התפעולית של גולף תפחת"
בבית ההשקעות מעניקים למניית גולף -0.03% המלצת תשואת שוק, עם מחיר יעד של 4.1 שקלים למניה - פרמיה של כ-16% על שער הבסיס של המניה הבוקר. "לאחר שיפור ניכר בהסכמי הסחר בשנת 2018 אנו מעריכים כי השיפור ברווחיות הגולמית כבר מאחורינו. כמו כן, גילום פעילות האונליין במגזרי אופנת ההלבשה והבית צפויה אומנם לתמוך בצמיחה בשורה העליונה, אך להעיב על הרווחיות התפעולית של המגזרים המסורתיים בקבוצת גולף. בנוסף, השקעות במאמצי פרסום יעיבו על המרווח התפעולי. ובכל זאת, צמיחה בפעילות עדיקה לצד העברת ניהול חנויות העודפים של גולף לניהולה העצמי של החברה יקזזו חלק מההרעה הצפויה בתוצאות", מעריכה אחיעז.
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
"פוקס תמשיך להתחזק"
בבית ההשקעות מעניקים למניית פוקס 0.87% המלצת תשואת יתר, עם מחיר יעד של 93 שקל למניה, פרמיה של כ-14% על שער הבסיס של המניה הבוקר. "בנקודת הזמן הנוכחית לרשת פוקס מספר מנועי צמיחה בשרוול בדמות מותגים חדשים אשר יתמכו בשורה העליונה ב-2019. בנוסף, ההסכם החדש של כרטיס האשראי עם לאומי קארד יתמוך בתוצאות. אנו מעריכים שחיקה מסוימת במרווח הגולמי על רקע התחרות הגוברת לצד הגדלת הפעילות באופנת הספורט כמו גם כתוצאה מתרומת שע"ח לשנת 2018 שאנו לא לוקחים בחשבון בשנה הבאה", מציינים ב-IBI.
בבית ההשקעות מעריכים כי פוקס תצליח לשפר באופן מתון את הרווחיות התפעולית בשנה הקרובה למרות תנאי השוק המאתגרים, אך ממליצים לשמור על ערנות בנוגע לטענות שהועלו כנגד מנכ"ל החברה, נוכח הדומיננטיות הניהולית הגבוהה ברשת אשר עשויה לגרור תנודתיות במחיר המניה עם כל התפתחות בפרשה.
קסטרו בסימן שאלה
עבור רשת קסטרו -0.34% , מעריכים בבית ההשקעות כי השנה הקרובה צפויה להיות גדושה בשינויים, באופן אשר דורש לשנות לחלוטין את מודל הערכת השווי, לכן מודל עדכני יפורסם רק לאחר פרסום התוצאות ל-2018.
- 2.אבי 30/12/2018 19:11הגב לתגובה זוסביר להניח שויזל יעשה עוד שותפויות וגם בעולם, היא יכולה גם להגיע לרווח של 180 מיליון שקל.
- 1.פוקס תסיים את 2019 עם רווח של 160 מיליון שקל (ל"ת)אלין 30/12/2018 14:44הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
