ישי דוידי קרן פימי
צילום: יונתן בלום

בית שמש מדווחת על צמיחה של 12% בהכנסות הרבעון השני של 2018

הרווח הנקי נחתך בכ-33.5% בשל עלייה בהוצאות המימון והשפעות חד פעמיות. בנטרול השפעות אלו, החברה הציגה שיפור בשולי הרווחיות התפעולית
ערן סוקול |

יצרנית מנועי המטוסים בית שמש 1.1% דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון השני של 2018 עם עלייה של 12% בהכנסות וצניחה של 33.5% ברווח הנקי. המניה קפצה ב-9.5% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 25 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-22.8 מיליון דולר, עלייה של כ-12.3% לעומת הכנסות של כ-20.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-1.3 מיליון דולר, צניחה של כ-33.5% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-1.9 מיליון דולר.

שיפור בשולי הרווחיות הגולמית

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-3.7 מיליון דולר על שולי רווחיות גולמית של כ-16.3% וקפיצה של כ-26.7% לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-2.9 מיליון דולר על שולי רווחיות גולמית של כ-14.4%.

הוצאות המכירה ושיווק של החברה הסתכמו בכ-468 אלפי דולר ברבעון השני, אשר היוו כ-2.1% מההכנסות, לעומת כ-506 אלפי דולר, אשר היוו כ-2.5% מהכנסות הרבעון המקביל.

מנגד, החברה הציגה עלייה של כ-214 אלפי דולר בהוצאות ההנהלה וכלליות, אשר הסתכמו בכ-1.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, אשר היוו כ-5.3% מההכנסות, לעומת כ-989 אלפי דולר ברבעון המקביל, אשר היוו כ-4.9% מההכנסות.

שולי הרווח התפעולי ירד, או עלה?

למרות השיפור ברווחיות הגולמית, הרווח התפעולי עלה בכ-1.9% בלבד ברבעון השני של 2018 והסתכם בכ-2.1 מיליון דולר על שולי רווחיות תפעולית של כ-9.3%, לעומת שולי רווחיות תפעולית של כ-10.2% ברבעון המקביל. הירידה בשולי הרווחיות התפעולית מיוחסת בעיקר להכנסה חד פעמית בסך של 533 אלפי דולר שמקורו מפיצוי מלקוח בגין ביטול עסקה, שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד, כאשר בנטרול הכנסה זו, הרווח התפעולי צמח בכ-37% (שולי הרווח התפעולי המנוטרל ברבעון המקביל כ-7.6%).

הוצאות המימון של מנועי בית שמש הסתכמו בכ-221 אלפי דולר, זינוק של כ-300% לעומת הוצאות המימון ברבעון המקביל, אשר הסתכמו בכ-55 אלפי דולר. החברה מציינת כי גם הוצאות המימון כללו השפעה חד פעמית כתוצאה מיישום תקן דיווח IFRS15 ומהוצאות מסים לעומת חיסכון במס חד פעמי בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השני לשנת 2018 הסתכם בכ-3 מיליון דולר (כ-13.2% מההכנסות), עלייה של כ-4.1% לעומת כ-2.9 מיליון דולר (כ-14.2% מההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת כי בנטרול הכנסה חד פעמית ברבעון המקביל אשתקד, ברבעון השני לשנת 2018 חל גידול של כ-27.7% לעומת אשתקד (שולי ה-EBITDA המנוטרל ברבעון המקביל כ-11.6%).

קיראו עוד ב"שוק ההון"

המשך ההיערכות לצמיחה עתידית

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש מסר: "הרבעון השני לשנת 2018 הינה אינדיקציה נוספת לתהליך הצמיחה אותו אנו חווים כאשר המשכנו להציג צמיחה דו ספרתית בהכנסות תוך המשך ההיערכות לצמיחה עתידית. במהלך תקופת הדוח ואחריו חתמנו על שלוש הרחבות מסגרת נוספות עם חברת MTU הגרמנית ו-ITP הספרדית בהיקף כולל של כ-160 מיליון דולר זאת בהתאם לאסטרטגיית החברה בצמיחה תוך מיקוד בלקוחות קיימים וחדשים. בראייה שנתית אנו ממשיכים לראות את החברה עומדת ביעדים אותם הצבנו בפנינו"

"בתחילת ספטמבר 2018 נשיק במתחם החברה בבית שמש מרכז הכשרה למקצועות העיבוד השבבי. אנו רואים במרכז זה, מעבר להיותו נדבך בתוכניות הצמיחה של החברה, גם פרויקט לאומי וקהילתי ומברכים את משרד העבודה והרווחה על שיתוף הפעולה הפורה ותמיכתו בפרויקט", סיכם דרורי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.