אפקט הדומינו: נפגעי זירות המסחר נפגשים בבית המשפט
היום בבוקר (א') נפגשו נפגעי ג'נרל טרייד ונפגעי אינווסטק במסדרונות בית המשפט המחוזי בתל אביב. הפגישה הזו ממחישה את אפקט הדומינו בו קריסה של חברת מסחר אחת הובילה לעוד ועוד קריסות של זירות מסחר, כשהמשקיעים המבוהלים ביקשו למשוך את כספם והתרמיות נתגלו.
ראשונים יצאו נפגעי אינווסטק, שקטים והמומים, עוד לא מעכלים את המצב החדש בו הם נמצאים. השופט אורנשטיין הורנ למפרקים למסור דוח לבית משפט על ה-15 ליוני והדיון הסתיים. אחד מנפגעי החברה סיפר שהגיש תלונה במשטרה נגד הבעלים, נגד רואה החשבון של החברה דנצינגר, נגד עורך הדין של החברה דוד ביטון ונגד בנק מזרחי שההפקדה בחשבון שלו היתה אמורה להיות בנאמנות.
רבע שעה מאוחר יותר יצאו מהדיון נפגעי ג'נרל טרייד. הם נמצאים בסיפור הזה כבר חודשיים והתסכול מפעפע בעורקיהם. דודו רוז ושגיא קדם לא הגיעו לדיון. במקרה שלהם, הם טוענים, הכסף היה אמור להיות בחשבון נאמנות בברקליס ורוז אף הראה להם מסמכים מהבנק. "מעולם לא נתנו לג'נרל טרייד אישור להשקיע את הכסף שלנו, ההסכם היה לשימוש בפלטפורמה בלבד." אומר אחד הנפגעים.
- הפיתוי, יצירת האמון, הקריסה וההפסד. כך עבדה אינווסטק
- Investech Global: מונה מפרק זמני לחברה בחשד לזיוף והונאה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל ההתנהלות הקלוקלת החלה הרבה לפני הקריסה עצמה. חוץ מהעובדה שהחברה לא היתה מפוקחת ע"י רשות ניירות הערך ונראה שאפשר היה לזהות סימנים בעיתיים הרבה לפני שהיה מאוחר מדי. רוב המשקיעים היו תלמידים של רוז שטוענים שהוא שכנע אותם להשקיע מתוך עמדה שבה הוא הצטייר כאוטוריטה עבורם ושבמהלך הקורס טיפטפו להם כל הזמן להשקיע הרבה כסף ולצרף חברים. וזה לא הכל, "כשלא השתמשנו בחשבון קנסו אותנו במאות שקלים" טוען אחד הנפגעים והאחרים מהנהנים "גם כשהרווחנו לא קיבלנו את הכסף."
- 5.מאיר 01/07/2018 21:06הגב לתגובה זולא הבנתי מה היה בדיון....
- 4.י 01/07/2018 14:22הגב לתגובה זותעשו לעצמכם טובה ותחפשו ברוקרים . כשאני אומר ברוקר זה אחד שקונה לך מניות אמיתיות ב-new york stock exchange ולא זירת מסחר. בזירת מסחר אין דבר כזה פקודות שנשלחות לבורסה ואז אפשר לגנוב את הכסף כי הוא במזומן. חבר בורסה אמיתי כמו אינטרקטיב , טרייד סטישן , פדליתי וכל המוכרים באצרות הברית הם ברוקרים כמו שצריך . אני גם נפגעתי בג'נראל טרייד ואני לוקח את האשמה על עצמי שהייתי מסוגל להיות כל כך טיפש ולהפקיד כסף בידיים של הנוכלים האלה שגנבו לי את החשבון. תעבדו רק עם חברות בארצות הברית ותישנו טוב בלילה.
- 3.יותר ולא ליפול עם נוכלים יהודים כאלו. (ל"ת)עדיף לשלם עמלה גבוהה 01/07/2018 13:27הגב לתגובה זו
- 2.שט 01/07/2018 13:13הגב לתגובה זוהם הקורבנות הבאים בתור של נוכלי הבורסה, אבל בנוגע לזה שותקים ומקדמים את הנוכלים בפרסומת
- 1.רוני 01/07/2018 13:06הגב לתגובה זוכדאי להיות נוכל בישראל. ממש משתלם. פרטים נוספים אצל ענבל אור, דודו רוז, אמיר ברמלי, אביב טלמור, חיליק טפירו, שגיא רוז, אליעזר פישמן, נוחי דנקנר, אבי כץ, אילן בן דב, לב לבייב, יצחק תשובה וכל השאר. נסו ותיהנו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
