מכים את השוק ערן סוקול אלי שמעוני
צילום: Bizportal

המניה שירדה ב-42%, ועדיין לא מצאה את התחתית

מדור חדש שבועט בפרות הקדושות של שוק ההון. והיום: למה ירדו המכירות של אלקטרה צריכה, כמה שווה גולן טלקום; ומי ממשיכה להרוויח גם כשהמניה יורדת?

מכים את השוק: מדור חדש שעוסק במספרים שמאחורי החברות בבורסה של ת"א. היום: מה הוביל לצניחה של 42% בשנה במניה של אלקטרה צריכה? צפו בוידאו. פרק 3.

 

היכנסו לפרקים הקודמים של "מכים את השוק":

הקמצנות משתלמת

כמה שווה טוגדר

מניית אלקטרה צריכה 2.18% איבדה בשנה האחרונה כ-42%, כאשר מאז פרסום הדו"חות הכספיים, באמצע מאי האחרון איבדה מניית החברה כ-20%. 

ברבעון הראשון רשמה החברה עלייה של 22% בהכנסות וירידה של 88% ברווח הנקי. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של שנת 2018 הסתכם בכ-11.7 מיליון שקל, ירידה של כ- 88% לעומת רווח נקי של כ-97.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתקופה המקבילה אשתקד כלל רווח מפעילות מופסקת בסך של כ-73 מיליון שקל בגין מכירת רשת אייס אוטו דיפו, כאשר בנטרול השפעה זו, הרווח הנקי ירד בשיעור של כ-52%. 

נגזרת של עולם הסלולר

בין הסיבות לחולשה במניית אלקטרה צריכה ניתן למנות את הכניסה לעולם הסלולר. אלקטרה צריכה רכשה את פעילות גולן טלקום. הרכישה עלתה לאלקטרה 80 מיליון שקל, אך הכבידה על מאזני החברה באופן ניכר בשל ההתחייבויות החשבונאיות של גולן. על רקע התגברות התחרות בשוק הסלולר, החברה דיווחה על כוונתה לחלק את מניות גולן טלקום כדיבידנד בעין. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מעולה !!! (ל"ת)
    ארי 17/06/2018 11:08
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מוטי 14/06/2018 12:01
    הגב לתגובה זו
    אכזבה גדולה איך מחזירים הפסדים
  • 4.
    אור 14/06/2018 10:51
    הגב לתגובה זו
    נהנתי לקרוא ולקבל מידע נוסף.
  • 3.
    ניר 14/06/2018 06:47
    הגב לתגובה זו
    אלה שתי חברות שונות - ההשוואה המתבקשת אלקטרה מול תדיראן , אלה משווקות המזגנים
  • ערן סוקול 14/06/2018 14:52
    הגב לתגובה זו
    אלקטרה היא חברה אחות, אבל לא משווקת מזגנים בכלל
  • 2.
    יד הנפץ 14/06/2018 00:48
    הגב לתגובה זו
    יישר כוחכם גיבורי החייל!
  • 1.
    דוד 13/06/2018 16:06
    הגב לתגובה זו
    לזה קוראים מנית זבל
  • מיקי 14/06/2018 15:41
    הגב לתגובה זו
    תפילה שתתאושש. לא בגלל הדלק שיתייצב אלא בגלל שאוספים סחורה בירידות כבר כמה חודשים. התייעלות וריווחיות יצוצו לקראת החורף ואז יתחיל דישדוש ועליה למחיר יעד של 180 או יותר. זה כמו בטבע. מכרו ואז התאוששה לאזור 8000 בכ7 חודשים. אולי באפט יקנה קצת אל על?
  • אין ארוחות חינם 13/06/2018 17:12
    הגב לתגובה זו
    שלא לדבר על התגברות התחרות
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

עופר חביב
צילום: קרדיט מגמא פוטו
ראיון

מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"

מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה אבוג'ן עופר חביב

אבוג'ן אבוג'ן 0.83%   הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.


אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".



הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?


"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל. 


כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".