מכים את השוק ערן סוקול אלי שמעוני
צילום: Bizportal

המניה שירדה ב-42%, ועדיין לא מצאה את התחתית

מדור חדש שבועט בפרות הקדושות של שוק ההון. והיום: למה ירדו המכירות של אלקטרה צריכה, כמה שווה גולן טלקום; ומי ממשיכה להרוויח גם כשהמניה יורדת?

מכים את השוק: מדור חדש שעוסק במספרים שמאחורי החברות בבורסה של ת"א. היום: מה הוביל לצניחה של 42% בשנה במניה של אלקטרה צריכה? צפו בוידאו. פרק 3.

 

היכנסו לפרקים הקודמים של "מכים את השוק":

הקמצנות משתלמת

כמה שווה טוגדר

מניית אלקטרה צריכה -1.45% איבדה בשנה האחרונה כ-42%, כאשר מאז פרסום הדו"חות הכספיים, באמצע מאי האחרון איבדה מניית החברה כ-20%. 

ברבעון הראשון רשמה החברה עלייה של 22% בהכנסות וירידה של 88% ברווח הנקי. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של שנת 2018 הסתכם בכ-11.7 מיליון שקל, ירידה של כ- 88% לעומת רווח נקי של כ-97.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתקופה המקבילה אשתקד כלל רווח מפעילות מופסקת בסך של כ-73 מיליון שקל בגין מכירת רשת אייס אוטו דיפו, כאשר בנטרול השפעה זו, הרווח הנקי ירד בשיעור של כ-52%. 

נגזרת של עולם הסלולר

בין הסיבות לחולשה במניית אלקטרה צריכה ניתן למנות את הכניסה לעולם הסלולר. אלקטרה צריכה רכשה את פעילות גולן טלקום. הרכישה עלתה לאלקטרה 80 מיליון שקל, אך הכבידה על מאזני החברה באופן ניכר בשל ההתחייבויות החשבונאיות של גולן. על רקע התגברות התחרות בשוק הסלולר, החברה דיווחה על כוונתה לחלק את מניות גולן טלקום כדיבידנד בעין. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מעולה !!! (ל"ת)
    ארי 17/06/2018 11:08
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מוטי 14/06/2018 12:01
    הגב לתגובה זו
    אכזבה גדולה איך מחזירים הפסדים
  • 4.
    אור 14/06/2018 10:51
    הגב לתגובה זו
    נהנתי לקרוא ולקבל מידע נוסף.
  • 3.
    ניר 14/06/2018 06:47
    הגב לתגובה זו
    אלה שתי חברות שונות - ההשוואה המתבקשת אלקטרה מול תדיראן , אלה משווקות המזגנים
  • ערן סוקול 14/06/2018 14:52
    הגב לתגובה זו
    אלקטרה היא חברה אחות, אבל לא משווקת מזגנים בכלל
  • 2.
    יד הנפץ 14/06/2018 00:48
    הגב לתגובה זו
    יישר כוחכם גיבורי החייל!
  • 1.
    דוד 13/06/2018 16:06
    הגב לתגובה זו
    לזה קוראים מנית זבל
  • מיקי 14/06/2018 15:41
    הגב לתגובה זו
    תפילה שתתאושש. לא בגלל הדלק שיתייצב אלא בגלל שאוספים סחורה בירידות כבר כמה חודשים. התייעלות וריווחיות יצוצו לקראת החורף ואז יתחיל דישדוש ועליה למחיר יעד של 180 או יותר. זה כמו בטבע. מכרו ואז התאוששה לאזור 8000 בכ7 חודשים. אולי באפט יקנה קצת אל על?
  • אין ארוחות חינם 13/06/2018 17:12
    הגב לתגובה זו
    שלא לדבר על התגברות התחרות
נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיות

אלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין

ארבע שנים, הרבה ציפיות ומעט תוצאות: מסע הכניסה והיציאה של ריבלין מאלקטריאון הסתיים בקול ענות חלושה, ללא הישגים לצד ירידת ערך ומשקיעים מאוכזבים

רן קידר |

אי שם בקיץ 2021, חודש לאחר שסיים את תפקידו כנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מונה לנשיא חברת אלקטריאון אלקטריאון -2.45%  , מפתחת הטכנולוגיה לטעינת רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה. החברה, שנסחרה אז בשווי של כ־1.6 מיליארד שקל לאחר זינוק חד בתקופת הקורונה, ציפתה שריבלין יפתח עבורה דלתות ברחבי העולם, יחזק קשרים מול ממשלות ויגביר את אמון המשקיעים, וזאת למרות שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות מהותיות. המשקיעים, שציפו למימושים בינלאומיים ולחוזים משמעותיים, קיוו שכניסתו של ריבלין תבלום את הירידה במניה, שהחלה עוד לפני כן בעקבות צמיחה איטית מהצפוי בפרויקטים המסחריים. 

והנה, קצת יותר מארבע שנים לאחר ההצטרפות, החברה הודיעה על סיום תפקידו של ריבלין כנשיא וכחלק מהדירקטריון ובזאת מושלם מהלך שלא הניב פירות, בטח לא לחברה ולמשקיעים בה. שכרו של ריבלין מעולם לא פורסם, אך ניתן רק לשער שהוא כן יצא נשכר מהמהלך שהושלם אתמול.

לא חתונה קתולית 

גם לאחר הצטרפות ריבלין, ולמרות הציפיות, אלקטריאון התקשתה להציג פריצת דרך מסחרית. המניה המשיכה להידרדר. ריבלין, לעומתה, לא חיכה וכמעט במקביל לכניסתו לתפקיד, השתתף בקמפיין פרסומי למותג "יכין", מהלך שעורר ויכוח ציבורי לגבי אדם שמילא תפקיד ממלכתי בכיר זמן קצר קודם לכן.

אלקטריאון, מצידה, לא הסתפקה בריבלין, ובהמשך למאמציה של אלקטריאון בחיפוש אחר השפעה גלובלית, בתחילת 2022, הודיעה החברה על צירופו של קורט ג'ונסון, יו"ר מועצת ניו יורק לשעבר, כיועץ אסטרטגי. החברה זיהתה את ארה״ב, ובעיקר את ניו יורק, כשוק יעד מרכזי לטכנולוגיה שלה, והקמת חברת בת בארה"ב נועדה לתמוך בכך.

ועדיין, למרות כל המאמצים, המניה המשיכה להידרדר ובסך הכל הציגה ירידה של כ-66% מאז מינוי ריבלין, ושווי השוק שלה כיום עומד על כ-733 מיליון שקל. החברה עדיין מציגה גידול בהוצאות ושריפת מזומנים, ולא מזמן החדשנות שבמוצר שלה התערערה, לאור פתרון טכנולוגי אחר של BYD, שהציגה טעינה מהירה שמייתרת את הפתרון של אלקטריאון (למרות שזו טענה שהדבר אינו פוגע בה). 

נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיות

אלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין

ארבע שנים, הרבה ציפיות ומעט תוצאות: מסע הכניסה והיציאה של ריבלין מאלקטריאון הסתיים בקול ענות חלושה, ללא הישגים לצד ירידת ערך ומשקיעים מאוכזבים

רן קידר |

אי שם בקיץ 2021, חודש לאחר שסיים את תפקידו כנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מונה לנשיא חברת אלקטריאון אלקטריאון -2.45%  , מפתחת הטכנולוגיה לטעינת רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה. החברה, שנסחרה אז בשווי של כ־1.6 מיליארד שקל לאחר זינוק חד בתקופת הקורונה, ציפתה שריבלין יפתח עבורה דלתות ברחבי העולם, יחזק קשרים מול ממשלות ויגביר את אמון המשקיעים, וזאת למרות שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות מהותיות. המשקיעים, שציפו למימושים בינלאומיים ולחוזים משמעותיים, קיוו שכניסתו של ריבלין תבלום את הירידה במניה, שהחלה עוד לפני כן בעקבות צמיחה איטית מהצפוי בפרויקטים המסחריים. 

והנה, קצת יותר מארבע שנים לאחר ההצטרפות, החברה הודיעה על סיום תפקידו של ריבלין כנשיא וכחלק מהדירקטריון ובזאת מושלם מהלך שלא הניב פירות, בטח לא לחברה ולמשקיעים בה. שכרו של ריבלין מעולם לא פורסם, אך ניתן רק לשער שהוא כן יצא נשכר מהמהלך שהושלם אתמול.

לא חתונה קתולית 

גם לאחר הצטרפות ריבלין, ולמרות הציפיות, אלקטריאון התקשתה להציג פריצת דרך מסחרית. המניה המשיכה להידרדר. ריבלין, לעומתה, לא חיכה וכמעט במקביל לכניסתו לתפקיד, השתתף בקמפיין פרסומי למותג "יכין", מהלך שעורר ויכוח ציבורי לגבי אדם שמילא תפקיד ממלכתי בכיר זמן קצר קודם לכן.

אלקטריאון, מצידה, לא הסתפקה בריבלין, ובהמשך למאמציה של אלקטריאון בחיפוש אחר השפעה גלובלית, בתחילת 2022, הודיעה החברה על צירופו של קורט ג'ונסון, יו"ר מועצת ניו יורק לשעבר, כיועץ אסטרטגי. החברה זיהתה את ארה״ב, ובעיקר את ניו יורק, כשוק יעד מרכזי לטכנולוגיה שלה, והקמת חברת בת בארה"ב נועדה לתמוך בכך.

ועדיין, למרות כל המאמצים, המניה המשיכה להידרדר ובסך הכל הציגה ירידה של כ-66% מאז מינוי ריבלין, ושווי השוק שלה כיום עומד על כ-733 מיליון שקל. החברה עדיין מציגה גידול בהוצאות ושריפת מזומנים, ולא מזמן החדשנות שבמוצר שלה התערערה, לאור פתרון טכנולוגי אחר של BYD, שהציגה טעינה מהירה שמייתרת את הפתרון של אלקטריאון (למרות שזו טענה שהדבר אינו פוגע בה).