המניה שירדה ב-42%, ועדיין לא מצאה את התחתית
מכים את השוק: מדור חדש שעוסק במספרים שמאחורי החברות בבורסה של ת"א. היום: מה הוביל לצניחה של 42% בשנה במניה של אלקטרה צריכה? צפו בוידאו. פרק 3.
היכנסו לפרקים הקודמים של "מכים את השוק":
- האם שינוי השם של אייס מקפל בתוכו גם שינוי מהותי בחברה?
- ת"א 90 נפל ב-1.6%, לייבפרסון נפלה ב-5%, באטמ מחקה 12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית אלקטרה צריכה -1.45% איבדה בשנה האחרונה כ-42%, כאשר מאז פרסום הדו"חות הכספיים, באמצע מאי האחרון איבדה מניית החברה כ-20%.
ברבעון הראשון רשמה החברה עלייה של 22% בהכנסות וירידה של 88% ברווח הנקי. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של שנת 2018 הסתכם בכ-11.7 מיליון שקל, ירידה של כ- 88% לעומת רווח נקי של כ-97.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתקופה המקבילה אשתקד כלל רווח מפעילות מופסקת בסך של כ-73 מיליון שקל בגין מכירת רשת אייס אוטו דיפו, כאשר בנטרול השפעה זו, הרווח הנקי ירד בשיעור של כ-52%.
נגזרת של עולם הסלולר
בין הסיבות לחולשה במניית אלקטרה צריכה ניתן למנות את הכניסה לעולם הסלולר. אלקטרה צריכה רכשה את פעילות גולן טלקום. הרכישה עלתה לאלקטרה 80 מיליון שקל, אך הכבידה על מאזני החברה באופן ניכר בשל ההתחייבויות החשבונאיות של גולן. על רקע התגברות התחרות בשוק הסלולר, החברה דיווחה על כוונתה לחלק את מניות גולן טלקום כדיבידנד בעין.
- אקונרג'י הקצתה מניות ב-250 מיליון שקל: המוסדיים הגדולים הגדילו אחזקות
- אלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
- 6.מעולה !!! (ל"ת)ארי 17/06/2018 11:08הגב לתגובה זו
- 5.מוטי 14/06/2018 12:01הגב לתגובה זואכזבה גדולה איך מחזירים הפסדים
- 4.אור 14/06/2018 10:51הגב לתגובה זונהנתי לקרוא ולקבל מידע נוסף.
- 3.ניר 14/06/2018 06:47הגב לתגובה זואלה שתי חברות שונות - ההשוואה המתבקשת אלקטרה מול תדיראן , אלה משווקות המזגנים
- ערן סוקול 14/06/2018 14:52הגב לתגובה זואלקטרה היא חברה אחות, אבל לא משווקת מזגנים בכלל
- 2.יד הנפץ 14/06/2018 00:48הגב לתגובה זויישר כוחכם גיבורי החייל!
- 1.דוד 13/06/2018 16:06הגב לתגובה זולזה קוראים מנית זבל
- מיקי 14/06/2018 15:41הגב לתגובה זותפילה שתתאושש. לא בגלל הדלק שיתייצב אלא בגלל שאוספים סחורה בירידות כבר כמה חודשים. התייעלות וריווחיות יצוצו לקראת החורף ואז יתחיל דישדוש ועליה למחיר יעד של 180 או יותר. זה כמו בטבע. מכרו ואז התאוששה לאזור 8000 בכ7 חודשים. אולי באפט יקנה קצת אל על?
- אין ארוחות חינם 13/06/2018 17:12הגב לתגובה זושלא לדבר על התגברות התחרות
נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיותאלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין
ארבע שנים, הרבה ציפיות ומעט תוצאות: מסע הכניסה והיציאה של ריבלין מאלקטריאון הסתיים בקול ענות חלושה, ללא הישגים לצד ירידת ערך ומשקיעים מאוכזבים
אי שם בקיץ 2021, חודש לאחר שסיים את תפקידו כנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מונה לנשיא חברת אלקטריאון אלקטריאון -2.45% , מפתחת הטכנולוגיה לטעינת רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה. החברה, שנסחרה אז בשווי של כ־1.6 מיליארד שקל לאחר זינוק חד בתקופת הקורונה, ציפתה שריבלין יפתח עבורה דלתות ברחבי העולם, יחזק קשרים מול ממשלות ויגביר את אמון המשקיעים, וזאת למרות שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות מהותיות. המשקיעים, שציפו למימושים בינלאומיים ולחוזים משמעותיים, קיוו שכניסתו של ריבלין תבלום את הירידה במניה, שהחלה עוד לפני כן בעקבות צמיחה איטית מהצפוי בפרויקטים המסחריים.
והנה, קצת יותר מארבע שנים לאחר ההצטרפות, החברה הודיעה על סיום תפקידו של ריבלין כנשיא וכחלק מהדירקטריון ובזאת מושלם מהלך שלא הניב פירות, בטח לא לחברה ולמשקיעים בה. שכרו של ריבלין מעולם לא פורסם, אך ניתן רק לשער שהוא כן יצא נשכר מהמהלך שהושלם אתמול.
לא חתונה קתולית
גם לאחר הצטרפות ריבלין, ולמרות הציפיות, אלקטריאון התקשתה להציג פריצת דרך מסחרית. המניה המשיכה להידרדר. ריבלין, לעומתה, לא חיכה וכמעט במקביל לכניסתו לתפקיד, השתתף בקמפיין פרסומי למותג "יכין", מהלך שעורר ויכוח ציבורי לגבי אדם שמילא תפקיד ממלכתי בכיר זמן קצר קודם לכן.
אלקטריאון, מצידה, לא הסתפקה בריבלין, ובהמשך למאמציה של אלקטריאון בחיפוש אחר השפעה גלובלית, בתחילת 2022, הודיעה החברה על צירופו של קורט ג'ונסון, יו"ר מועצת ניו יורק לשעבר, כיועץ אסטרטגי. החברה זיהתה את ארה״ב, ובעיקר את ניו יורק, כשוק יעד מרכזי לטכנולוגיה שלה, והקמת חברת בת בארה"ב נועדה לתמוך בכך.
- הנשיא ממשיך לעשות בושות...
- כמה יקבל רובי ריבלין על הפרסומת לרסק עגבניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועדיין, למרות כל המאמצים, המניה המשיכה להידרדר ובסך הכל הציגה ירידה של כ-66% מאז מינוי ריבלין, ושווי השוק שלה כיום עומד על כ-733 מיליון שקל. החברה עדיין מציגה גידול בהוצאות ושריפת מזומנים, ולא מזמן החדשנות שבמוצר שלה התערערה, לאור פתרון טכנולוגי אחר של BYD, שהציגה טעינה מהירה שמייתרת את הפתרון של אלקטריאון (למרות שזו טענה שהדבר אינו פוגע בה).
נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיותאלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין
ארבע שנים, הרבה ציפיות ומעט תוצאות: מסע הכניסה והיציאה של ריבלין מאלקטריאון הסתיים בקול ענות חלושה, ללא הישגים לצד ירידת ערך ומשקיעים מאוכזבים
אי שם בקיץ 2021, חודש לאחר שסיים את תפקידו כנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מונה לנשיא חברת אלקטריאון אלקטריאון -2.45% , מפתחת הטכנולוגיה לטעינת רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה. החברה, שנסחרה אז בשווי של כ־1.6 מיליארד שקל לאחר זינוק חד בתקופת הקורונה, ציפתה שריבלין יפתח עבורה דלתות ברחבי העולם, יחזק קשרים מול ממשלות ויגביר את אמון המשקיעים, וזאת למרות שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות מהותיות. המשקיעים, שציפו למימושים בינלאומיים ולחוזים משמעותיים, קיוו שכניסתו של ריבלין תבלום את הירידה במניה, שהחלה עוד לפני כן בעקבות צמיחה איטית מהצפוי בפרויקטים המסחריים.
והנה, קצת יותר מארבע שנים לאחר ההצטרפות, החברה הודיעה על סיום תפקידו של ריבלין כנשיא וכחלק מהדירקטריון ובזאת מושלם מהלך שלא הניב פירות, בטח לא לחברה ולמשקיעים בה. שכרו של ריבלין מעולם לא פורסם, אך ניתן רק לשער שהוא כן יצא נשכר מהמהלך שהושלם אתמול.
לא חתונה קתולית
גם לאחר הצטרפות ריבלין, ולמרות הציפיות, אלקטריאון התקשתה להציג פריצת דרך מסחרית. המניה המשיכה להידרדר. ריבלין, לעומתה, לא חיכה וכמעט במקביל לכניסתו לתפקיד, השתתף בקמפיין פרסומי למותג "יכין", מהלך שעורר ויכוח ציבורי לגבי אדם שמילא תפקיד ממלכתי בכיר זמן קצר קודם לכן.
אלקטריאון, מצידה, לא הסתפקה בריבלין, ובהמשך למאמציה של אלקטריאון בחיפוש אחר השפעה גלובלית, בתחילת 2022, הודיעה החברה על צירופו של קורט ג'ונסון, יו"ר מועצת ניו יורק לשעבר, כיועץ אסטרטגי. החברה זיהתה את ארה״ב, ובעיקר את ניו יורק, כשוק יעד מרכזי לטכנולוגיה שלה, והקמת חברת בת בארה"ב נועדה לתמוך בכך.
- הנשיא ממשיך לעשות בושות...
- כמה יקבל רובי ריבלין על הפרסומת לרסק עגבניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועדיין, למרות כל המאמצים, המניה המשיכה להידרדר ובסך הכל הציגה ירידה של כ-66% מאז מינוי ריבלין, ושווי השוק שלה כיום עומד על כ-733 מיליון שקל. החברה עדיין מציגה גידול בהוצאות ושריפת מזומנים, ולא מזמן החדשנות שבמוצר שלה התערערה, לאור פתרון טכנולוגי אחר של BYD, שהציגה טעינה מהירה שמייתרת את הפתרון של אלקטריאון (למרות שזו טענה שהדבר אינו פוגע בה).
