Adika עדיקה
צילום: גיא כושי ויריב פיין

עדיקה מבקשת לגייס עד 75 מיליון שקל מהמשקיעים

לאחר ההנפקה תמכור החברה את אתרי האינטרנט לשיווק מוצרי גולף אשר בבעלותה תמורת 14 מיליון שקל ותמשיך לספק שירותי תפעול
מערכת Bizportal | (1)

חברת עדיקה פרסמה אמש (ג') תשקיף מעודכן לקראת ההנפקה אשר חושף את סכומי ההנפקה המתוכננת. בכוונת חברת האופנה המקוונת הנשלטת (75%) על ידי קבוצת גולף  לגייס כ- 58 עד 75 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 200 מיליון שקל (לפני הכסף). 

החברה המתמחה בעיקר בשיווק מוצרי אופנה ברשת, בין היתר, באמצעות שימוש ברשתות החברתיות, נרכשה על ידי קבוצת גולף באפריל 2015 תמורת כ-40 מיליון שקל, בעיקר לצורך שימוש בפלטפורמת המסחר המקוון של החברה לשיווק מוצרי רשת גולף. במסגרת זו בבעלות, החברה אתרי המסחר המקוון של מוצרי גולף, אשר צפויים להימכר לגולף בסמוך לאחר ההנפקה תמורת כ- 14.1 מיליון שקל, כאשר עדיקה תמשיך לספק את שירותי תפעול האתרים.

בתמורה להענקת שירותי תפעול האתרים, תשלם קבוצת גולף לחברה תשלום שנתי בסך של כ-9 מיליון שקל ובגין שירות לקוחות תשלם גולף 1.6% ממחזור המכירות החודשי הכולל של האתרים. עוד תשלם גולף את ההוצאות בגין הפצת המוצרים שנרכשו באתרים בתוספת 10%. בנוסף, כתלות במחזור המכירות השנתי של האתרים תשלם גולף תוספת של עד 15% מסך התשלומים לעיל.

במסגרת ההנפקה יוצעו מניות חדשות בסך של כ-30 מיליון שקל, בנוסף להצעת מכר של מניות המוחזקות על ידי עשרה בעלי מניות ונושאי משרה בעדיקה, בסכום כולל של כ-28 מיליון שקל, ביניהם בעלת השליטה גולף, אשר תמכור מניות בשווי של כ-2 מיליון שקל והמנכ"ל דדי שוורצברג ימכור מניות בשווי של כ-10 מיליון שקל.

לאחר קיום המכרז, החברה שומרת לעצמה את הזכות להקצות למשקיעים המסווגים שהתחייבו בהתחייבות מוקדמת, מניות נוספות בהיקף כולל של עד 15% מהמניות שהונפקו, כלומר בהיקף של כ-9 מיליון שקל. כמו כן, במידה והביקוש בהנפקה יהיה גבוה, תוכל החברה להנפיק לציבור סכום זהה של מניות נוספות.

עדיקה אשר מדורגת ראשונה מהשחקנים המקומיים בשוק האופנה המקוון בישראל, פתחה באפריל 2017 את החנות הפיזית הראשונה בדיזנגוף סנטר ובדצמבר 2017 פתחה חנות נוספת בקריון. החברה מעריכה כי הכנסותיה במהלך שנת 2017 יסתכמו בטווח של כ-81-78 מיליון שקל, המשקף צמיחה של כ-62% בהשוואה לאשתקד. על פי תחזיות החברה, ה-EBITDA הצפוי לשנת 2017 נע בטווח של 13.5-12.5מיליון שקל.

עדיקה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2017 עם צמיחה של כ-73% בהכנסות ועם הפסד של כ-2.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-4.7 מיליון שקל שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול הוצאות בגין תשלום מבוסס מניות, הציגה החברה בשנת 2017 רווח תפעולי של כ-3.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-3.9 מיליון שקל אשתקד. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לכן מנפיקים עכשיו 28/02/2018 13:15
    הגב לתגובה זו
    מי שייקנה עכשיו יתחרט בעוד שנה. אין לאתר שום יתרון בענף
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

עופר חביב
צילום: קרדיט מגמא פוטו
ראיון

מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"

מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה אבוג'ן עופר חביב

אבוג'ן אבוג'ן 0.83%   הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.


אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".



הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?


"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל. 


כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".