עדיקה מבקשת לגייס עד 75 מיליון שקל מהמשקיעים
חברת עדיקה פרסמה אמש (ג') תשקיף מעודכן לקראת ההנפקה אשר חושף את סכומי ההנפקה המתוכננת. בכוונת חברת האופנה המקוונת הנשלטת (75%) על ידי קבוצת גולף לגייס כ- 58 עד 75 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 200 מיליון שקל (לפני הכסף).
החברה המתמחה בעיקר בשיווק מוצרי אופנה ברשת, בין היתר, באמצעות שימוש ברשתות החברתיות, נרכשה על ידי קבוצת גולף באפריל 2015 תמורת כ-40 מיליון שקל, בעיקר לצורך שימוש בפלטפורמת המסחר המקוון של החברה לשיווק מוצרי רשת גולף. במסגרת זו בבעלות, החברה אתרי המסחר המקוון של מוצרי גולף, אשר צפויים להימכר לגולף בסמוך לאחר ההנפקה תמורת כ- 14.1 מיליון שקל, כאשר עדיקה תמשיך לספק את שירותי תפעול האתרים.
בתמורה להענקת שירותי תפעול האתרים, תשלם קבוצת גולף לחברה תשלום שנתי בסך של כ-9 מיליון שקל ובגין שירות לקוחות תשלם גולף 1.6% ממחזור המכירות החודשי הכולל של האתרים. עוד תשלם גולף את ההוצאות בגין הפצת המוצרים שנרכשו באתרים בתוספת 10%. בנוסף, כתלות במחזור המכירות השנתי של האתרים תשלם גולף תוספת של עד 15% מסך התשלומים לעיל.
במסגרת ההנפקה יוצעו מניות חדשות בסך של כ-30 מיליון שקל, בנוסף להצעת מכר של מניות המוחזקות על ידי עשרה בעלי מניות ונושאי משרה בעדיקה, בסכום כולל של כ-28 מיליון שקל, ביניהם בעלת השליטה גולף, אשר תמכור מניות בשווי של כ-2 מיליון שקל והמנכ"ל דדי שוורצברג ימכור מניות בשווי של כ-10 מיליון שקל.
- גולף: צמיחה של 9% במכירות, הרווח הנקי נחתך ב-21% ל-8.6 מיליון שקל
- גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר קיום המכרז, החברה שומרת לעצמה את הזכות להקצות למשקיעים המסווגים שהתחייבו בהתחייבות מוקדמת, מניות נוספות בהיקף כולל של עד 15% מהמניות שהונפקו, כלומר בהיקף של כ-9 מיליון שקל. כמו כן, במידה והביקוש בהנפקה יהיה גבוה, תוכל החברה להנפיק לציבור סכום זהה של מניות נוספות.
עדיקה אשר מדורגת ראשונה מהשחקנים המקומיים בשוק האופנה המקוון בישראל, פתחה באפריל 2017 את החנות הפיזית הראשונה בדיזנגוף סנטר ובדצמבר 2017 פתחה חנות נוספת בקריון. החברה מעריכה כי הכנסותיה במהלך שנת 2017 יסתכמו בטווח של כ-81-78 מיליון שקל, המשקף צמיחה של כ-62% בהשוואה לאשתקד. על פי תחזיות החברה, ה-EBITDA הצפוי לשנת 2017 נע בטווח של 13.5-12.5מיליון שקל.
עדיקה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2017 עם צמיחה של כ-73% בהכנסות ועם הפסד של כ-2.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-4.7 מיליון שקל שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול הוצאות בגין תשלום מבוסס מניות, הציגה החברה בשנת 2017 רווח תפעולי של כ-3.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-3.9 מיליון שקל אשתקד.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
- 1.לכן מנפיקים עכשיו 28/02/2018 13:15הגב לתגובה זומי שייקנה עכשיו יתחרט בעוד שנה. אין לאתר שום יתרון בענף

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
