Adika עדיקה
צילום: גיא כושי ויריב פיין

עדיקה מבקשת לגייס עד 75 מיליון שקל מהמשקיעים

לאחר ההנפקה תמכור החברה את אתרי האינטרנט לשיווק מוצרי גולף אשר בבעלותה תמורת 14 מיליון שקל ותמשיך לספק שירותי תפעול
מערכת Bizportal | (1)

חברת עדיקה פרסמה אמש (ג') תשקיף מעודכן לקראת ההנפקה אשר חושף את סכומי ההנפקה המתוכננת. בכוונת חברת האופנה המקוונת הנשלטת (75%) על ידי קבוצת גולף  לגייס כ- 58 עד 75 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 200 מיליון שקל (לפני הכסף). 

החברה המתמחה בעיקר בשיווק מוצרי אופנה ברשת, בין היתר, באמצעות שימוש ברשתות החברתיות, נרכשה על ידי קבוצת גולף באפריל 2015 תמורת כ-40 מיליון שקל, בעיקר לצורך שימוש בפלטפורמת המסחר המקוון של החברה לשיווק מוצרי רשת גולף. במסגרת זו בבעלות, החברה אתרי המסחר המקוון של מוצרי גולף, אשר צפויים להימכר לגולף בסמוך לאחר ההנפקה תמורת כ- 14.1 מיליון שקל, כאשר עדיקה תמשיך לספק את שירותי תפעול האתרים.

בתמורה להענקת שירותי תפעול האתרים, תשלם קבוצת גולף לחברה תשלום שנתי בסך של כ-9 מיליון שקל ובגין שירות לקוחות תשלם גולף 1.6% ממחזור המכירות החודשי הכולל של האתרים. עוד תשלם גולף את ההוצאות בגין הפצת המוצרים שנרכשו באתרים בתוספת 10%. בנוסף, כתלות במחזור המכירות השנתי של האתרים תשלם גולף תוספת של עד 15% מסך התשלומים לעיל.

במסגרת ההנפקה יוצעו מניות חדשות בסך של כ-30 מיליון שקל, בנוסף להצעת מכר של מניות המוחזקות על ידי עשרה בעלי מניות ונושאי משרה בעדיקה, בסכום כולל של כ-28 מיליון שקל, ביניהם בעלת השליטה גולף, אשר תמכור מניות בשווי של כ-2 מיליון שקל והמנכ"ל דדי שוורצברג ימכור מניות בשווי של כ-10 מיליון שקל.

לאחר קיום המכרז, החברה שומרת לעצמה את הזכות להקצות למשקיעים המסווגים שהתחייבו בהתחייבות מוקדמת, מניות נוספות בהיקף כולל של עד 15% מהמניות שהונפקו, כלומר בהיקף של כ-9 מיליון שקל. כמו כן, במידה והביקוש בהנפקה יהיה גבוה, תוכל החברה להנפיק לציבור סכום זהה של מניות נוספות.

עדיקה אשר מדורגת ראשונה מהשחקנים המקומיים בשוק האופנה המקוון בישראל, פתחה באפריל 2017 את החנות הפיזית הראשונה בדיזנגוף סנטר ובדצמבר 2017 פתחה חנות נוספת בקריון. החברה מעריכה כי הכנסותיה במהלך שנת 2017 יסתכמו בטווח של כ-81-78 מיליון שקל, המשקף צמיחה של כ-62% בהשוואה לאשתקד. על פי תחזיות החברה, ה-EBITDA הצפוי לשנת 2017 נע בטווח של 13.5-12.5מיליון שקל.

עדיקה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2017 עם צמיחה של כ-73% בהכנסות ועם הפסד של כ-2.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-4.7 מיליון שקל שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול הוצאות בגין תשלום מבוסס מניות, הציגה החברה בשנת 2017 רווח תפעולי של כ-3.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-3.9 מיליון שקל אשתקד. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לכן מנפיקים עכשיו 28/02/2018 13:15
    הגב לתגובה זו
    מי שייקנה עכשיו יתחרט בעוד שנה. אין לאתר שום יתרון בענף
אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.