אחרי ביטול המכירה ל-XIO: בנו של סטפק רכש מניות מיטב דש

סטפק ביצע את המהלך בשתי פעימות בשבוע החולף. לצד זאת מספר נושאי משרה מימשו החזקות
גיא בן סימון | (4)
נושאים בכתבה מיטב דש צבי סטפק

מניית מיטב דש נסחרת כ-25% מתחת לשיא שרשמה בפברואר האחרון, אותו שיא שתודלק על רקע הדיווחים על עסקת המכירה של בית ההשקעות לקרן XIO. מאז הדיווח על המכירה לקרן ההשקעות קמו לא מעט קשיים עד שבאוגוסט האחרון העסקה בוטלה סופית, מה שתרם לסנטימנט השלילי של המניה.

נזכיר כי סאגת המכירה לקרן XIO ריכזה לא מעט טלטלות עד שכמעט ונקברה. רגע לפני זמן פציעות נמצא פתרון יצירתי לפיו תוקם קרן ייעודית ובראשה יעמוד אהרון פוגל כדירקטור ישראלי שינהל את העניינים עבור הקרן הזרה. עם זאת, המהלך לא הבשיל לכדי סגירת העסקה והמניה המשיכה בסנטימנט השלילי עד שהגיעה לשפל של יותר משנה בספטמבר האחרון, כאילו לא היו מגעים למכירת בית ההשקעות.

מאז, מניית מיטב דש החלה במסע התאוששות של יותר מ-20% ב-22 ימי המסחר האחרונים, ואבנר סטפק, בנו של צבי סטפק יו"ר בית ההשקעות, ביצע בשבוע שעבר מהלך של הבעת אמון לגבי ההמשך כאשר מנגד מספר נושאי משרה בכירים מימוש החזקות.

אבנר סטפק הגדיל את ההחזקה בהון המניות של החברה לאחר שרכש במהלך השבוע החולף מניות בהיקף של יותר מ-160 אלף שקל. סטפק ביצע את המהלך בשתי פעימות. האחת, ביום חמישי האחרון, אז רכש 6,784 מניות לפי שער של 13.49 שקלים למניה, ויום קודם לכן רכש סטפק 4,984 מניות לפי שער של 13.32 שקל למניה. 

מנגד, צריך לציין מספר נושאי משרה בכירים שמימשו את החזקתם אחרי ביטול המכירה לקרן XIO, כאשר האופציות למימוש צפויות לפוג בינואר ולא ניתן לממש את ההחזקה בסמוך לעונת הדו"חות. בין הבכירים ניתן למצוא את ליאת כהן דוד, סמנכ"ל ויועצת משפטית של בית ההשקעות, סמנכ"לית הכספים רום עינת, ודוד אללוף.

נזכיר כי המגעים למכירת בית ההשקעות לקרן XIO שיקפו לבית ההשקעות שווי של 1.48 מיליארד שקל. כעת מיטב דש נסחרת לפי שווי חברה של 918 מיליון שקל 'בלבד'.

מניית מיטב דש בחודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בין מיטב דש לביזפורטל. (ל"ת)
    זיקה 24/10/2017 09:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ס 23/10/2017 08:09
    הגב לתגובה זו
    מי עוד באה לקנות? "מהלך של הבעת אמון". מה לא באים?
  • 2.
    שטויות כסף קטן....., אגב גם אני קניתי (ל"ת)
    רונן 23/10/2017 06:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    emg55 22/10/2017 18:54
    הגב לתגובה זו
    נו באמת,יחסית להון שלהם 160 אלף זה גרעינים, וכמובן ולרוץ ולספר את זה לעיתון
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.