חיים סיבוני פורסייט
צילום: יח"צ

מכוונת גבוה: פורסייט הגישה מסמך רישום לבורסת נאסד"ק, המניה מגיבה

גיא בן סימון | (7)
נושאים בכתבה פורסייט

חברת החלום בדרך לנאסד"ק. פורסייט, שמנייתה לא עוצרת מאז שאינטל רכשה את מקבילתה בענף מובילאיי, הודיעה היום לבורסה בתל אביב על הגשת טיוטא פומבית ראשונית לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) על מנת לרשום את מניותיה בבורסת נאסד"ק.

מניית פורסייט 0% מזנקת 15% במחזור של 12 מיליון שקל (כפול מהמחזור היומי הממוצע בחודש האחרון). הקפיצה כעת מגיעה בהמשך לטיסה של 17.5% ביום חמישי האחרון.

פורסייט תיסחר תחת הסימול FRSX באמצעות ADRs - בטוחות סחירות שמייצגות את מניות החברה באופן בו כל נייר מסוג ADR ייצג 5 מניות של פורסייט. החברה מדגישה כי לא מדובר בטויטא סופית, וזו שהוגשה טרם נכנסה לתוקף ואינה מחייבת את החברה להשלים את הליך הרישום.

פורסייט נסחרת בתל אביב לפי שווי של 570 מיליון שקל. החברה מבהירה כי הליך הרישום אינו כולל גיוס הון. רק נזכיר כי מאז ההייפ שנוצר בעקבות עסקת הענק בענף, מובילאיי גייסה 43 מיליון שקל. ביום חמישי האחרון, כאמור, המניה זינקה ב-17.5% במחזור גבוה של כ-20 מיליון שקל - המחזור הגבוה ביותר שרשמה מאז שהחלה להיסחר. בכך השלימה מניית פורסייט זינוק מטאורי של 250% מתחילת השנה, בין היתר, על רקע הסנטימנט החיובי שקיבלו המשקיעים כתוצאה מרכישת מובילאיי ועליית הסבירות בשוק כי חברת ענק תתעניין בטכנולוגיה של פורסייט.

(מנכ"ל פורסייט חיים סיבוני על ההשתוללות במניה - לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    דן 18/05/2017 04:48
    הגב לתגובה זו
    נראה שלאדון סיבוני וחבורתו אין כלום ביד...רחוקים שנות דור ממובילאי.נראה כמו בצע כסף ועקיצה.
  • 6.
    רפאלוב 17/05/2017 11:37
    הגב לתגובה זו
    פורסייט, לדעתי, לפני זינוק חזק, הן בעקבות הרישום בבורסת חו"ל והן בציפיה לרכישתה ע"י חברה גדולה, בדומה למוביליי. חברה שתתחרה באינטל לשימוש בטכנולוגיה המתפתחת. הטכנולוגיה שלה מוכחת ואף יותר טובה משל מוביליי. ולכן יש הצוברים מניות בניצול הירידות.
  • 5.
    מוריד את הכובע בפני אתר ישראל בורסה (ל"ת)
    אורן 14/05/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ם 14/05/2017 12:11
    הגב לתגובה זו
    אם הטכנולוגיה אכן כה מתקדמת העניין מצד חברות הענק יגיע מהר מאד עם בונוס בדמות מערכת הרכבות שגם היא נבחנת.
  • 3.
    תוצאות הניסוי יעיפו אותה מעל ה1000 (ל"ת)
    אבי 14/05/2017 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    gilmi 14/05/2017 10:35
    הגב לתגובה זו
    הרווחתי הרבה כסף בזמן קצר. התחלתי לקנות את המניה בדצמבר ב- 175. יודע שמה שעולה גם יורד ושוקל אם להתחיל לממש. מה דעתכם ?
  • 1.
    שלמה 14/05/2017 10:13
    הגב לתגובה זו
    כי היא זקוקה למטוס הטס במהירות פי 5 ממהירות הקול
קובי אלכסנדר (נוצר ב-AI)קובי אלכסנדר (נוצר ב-AI)

ההשקעה המוצלחת של קובי אלכסנדר, והאם המימוש האחרון הוא סימן להמשך?

קובי אלכסנדר מממש 66 מיליון שקל ממניות אי.בי.אי אחרי 20 שנות השקעה; וגם: דברים שצריך לדעת על קובי אלכסנדר

רן קידר |
נושאים בכתבה קובי אלכסנדר

קובי אלכסנדר מכר 240 אלף מניות של בית ההשקעות אי.בי.אי בשער של 275 שקלים למניה, סכום כולל של 66 מיליון שקלים. העסקה בוצעה בהנחה של 4% ממחיר השוק. לפני המכירה החזיק אלכסנדר ב-19.2% ממניות החברה; כיום נותרו בידיו 15.8%, בשווי של 620 מיליון שקלים. ההשקעה המקורית היתה ב-2005, בסך 50 מיליון שקלים עבור 25% מאי.בי.אי, והיא הניבה תשואה מצטברת של יותר מפי 12. 

שווי השוק של אי.בי.אי חצה את 4 מיליארד שקלים במקביל לשיפור בתוצאות וקריאה נכונה של המפה. אי.בי.אי נכנס לפני יותר מעשור לתחום הקרנות האלטרנטיבות למשקיעים כשירים וזה הפך לזרוע מאוד מרכזית ברווחיו. 

בשבוע האחרון מכרו ארבעה בכירים באי.בי.אי אופציות בשווי 50 מיליון שקלים


מי הוא קובי אלכסנדר?

קובי אלכסנדר הוא יזם הייטק ישראלי שייסד את קומברס טכנולוגיות (לשעבר אפרת) ב-1984 עם בועז משעולי ויחיעם ימיני. החברה, שפיתחה פתרונות ערך מוסף לתקשורת, גדלה ל-5,000 עובדים ו-1.5 מיליארד דולר מחזור שנתי בשיאה ב-2000, עם שווי שוק של 20 מיליארד דולר. אלכסנדר כיהן כמנכ"ל 25 שנה, והוביל IPO ב-1996 (גיוס 100 מיליון דולר) והשקעות בסטארט-אפים כמו וויקס (50 מיליון דולר ב-2007).

ב-2006 הוא הואשם בתרמית ניירות ערך: תמחור לאחור של אופציות למנהלים, שחסך 7 מיליון דולר מיסים והטיב עם בכירים, כולל אלכסנדר שקיבל אופציות בשווי 2 מיליון דולר. לאחר כתב אישום בארה"ב, נמלט לנמיביה (ללא הסכם הסגרה), שם שהה 10 שנים תחת שם בדוי, בעוד קומברס איבדה את שוויה וחוסלה. 

ב-2016 הוא הוסגר, הורשע ב-2017 ברישום כוזב, ונידון ל-30 חודשי מאסר. ריצה 12 חודשים בארה"ב ובישראל, ושוחרר ב-2018 לאחר ניכוי שליש.



איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 3.07%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.