המלצה מארה"ב: הדואלית הקטנה שזוכה לאפסייד של 75%

חברת מדפסות התלת מימד מנס ציונה זוכה לאפסייד אדיר, ומזנקת בת"א. לפני שבוע החלה להסחר בנאסד"ק
גיא ארז | (4)

חברת ננו-דיימנשן, שמשבוע שעבר החלה להסחר גם בנאס"ק, זכתה אמש להמלצת קנייה מבית ההשקעות 'מקסים גרופ', עם הכותרת המחמיאה: "ננו דיימנשן משנה את כללי המשחק בתחום ה-PCB". בבית ההשקעות העניקו למניה מחיר יעד של 12 דולר, אפסייד של 75% ביחס למחיר הסגירה שלה אמש, 6.8 דולר למניה.

שעה לאחר פתיחת המסחר בת"א, מזנקת ננו דיימנשן בעד 10%, ומרכזת מחזור מסחר של 1.3 מיליון שקל, כמעט פי 4 מהממוצע בחודש האחרון.

בהמלצה ציינו כי ננו דיימנשן תתחיל בקרוב למסחר את מדפסת התלת מימד לעסקים, ואלו יוכלו להדפיס אבות טיפוס של כרטיסים אלקטרוניים רבי שכבות, הנמצאים בכל מכשיר אלקטרוני המיוצר היום. 

"הטכנולוגיה של ננו מקצרת את זמן ייצור אב טיפוס של כרטיס אלקטרוני משבועות לשעות ומייתרת את הצורך בשליחת עיצוב הכרטיס האלקטרוני לגוף חיצוני. השוק העולמי של כרטיסים אלקטרוניים צפוי לגדול בכ-3.6% ל-74 מיליארד דולר, ואפילו נתח שוק קטן מהווה הזדמנות ניכרת לננו דיימנשן", נכתב בהמלצה.

בנוסף, מציינים במקסים כי ננו דיימנשן נמצאת בשלבים של פיתוח ולפני התחלת מסחור. לננו יתרון תחרותי חזק כראשונה שתציג מדפסת תלת מימד ראשונה לתחום וכן, מכיוון שלחברה פורטפוליו פטנטים רחב וחזק.

 

מחברת ננו דיימנשן נמסר כי אינה נמצאת בקשר עסקי עם מקסים גרופ ולא שילמה על העבודה: "מדובר בעבודה אובייקטיבית לחלוטין שנכתבה על ידי אנליסט הטכנולוגיה המוביל של בית ההשקעות, בריאן קינסטלינגר".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מתעניין 15/03/2016 13:02
    הגב לתגובה זו
    האם איכות הדפסת המעגלים תהיה מעל או מתחת לטכנולוגיות הקיימות והאם ישפיע על חברות שעוסקות בבדיקת מעגלים חשמליים כמו אורבוטק? האם סה מיועד לאב טיפוס או וגם לייצור המוני מסיבי ביחס לטכנולוגיה קיימת.
  • איתי 15/03/2016 19:29
    הגב לתגובה זו
    משקיע בשניהם והולך איתם יד ביד תסתכל על המניות מה עשו בשנה האחרונה (ננו) ובשנים האחרונות אורבוטק בהצלחה!!!
  • 2.
    קניתי (ל"ת)
    עמית 15/03/2016 10:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הסיבה היחידה שהיא תעלה זה אם יהיה שורט סקוויז (ל"ת)
    כסף בבנק 15/03/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.