גרף

תחזיקו חזק: הנה התחזית של דיויד ביאנקו מדויטשה בנק ל-S&P500 בקיץ הקרוב

המדד האמריקני המוביל השלים אתמול 3 ימי ירידות רצופים והתרחק 2.5% מהשיא תוך שבועיים וחצי
מערכת Bizportal | (13)
נושאים בכתבה סוחר

מדדי המניות בוול סטריט מתקדמים לשבור שיאים בתקופה האחרונה, גם כאשר ב-20 במאי נגע מדד ה-S&P 500 0.33% בשיא, בשוק הביעו חשדנות גדולה כלפי אמינות המומנטום (הרחבה בעניין בהמשך), אבל אמש היה זה דיוויד ביאנקו, האסטרטג הראשי של ענקית הבנקאות הגרמנית דויטשה בנק, ששם את הדברים על השולחן - "אנחנו רואים סבירות גבוהה לנפילה של 5%-9% במדד ה-S&P500 הקיץ".

ביאנקו כותב כך בדיווח שהתפרסם הלילה באתר מרקטווץ': "חוסר הוודאות בעניין העלאת הריבית מצד הפד', יחד עם השיפור בשוק העבודה - צפוי להוביל לעליית תשואות האג"ח, ובמקביל למחוייבות של אירופה כלפי יוון, שצפויה לדחוף את האירו מטה" (כלומר להוביל להתחזקות הדולר - דבר שפוגע בחברות היצואניות האמריקניות).

ביאנקו כותב עוד, "תהיו מעורבים ותתכוננו לקנות אל תוך הנפילות" ומסביר זאת בכך שהצמיחה בארה"ב תעמוד השנה לדבריו של 3%, החברות האמריקניות מדווחות על גידול בדיבידנדים למרות התחזקות הדולר, והתשואה הנמוכה באג"חים.

ספציפית מציין ביאנקו את הסקטורים הבאים כמועמדים לקניה במקרה שאכן ייצא לדרך תיקון חריף - בנקים, מניות הטכנולוגיה הגדולות ורפואה. הוא גם מסמן ספציפית 13 מניות המחלקות דיבידנדים כבדות וביניהן קוקה קולה, דאו כימיקל ואקסון מובייל. באופן כללי ביאנקו קורא לפד' להיות גלוי יותר לגבי כוונותיו בעניין הריבית - אחרת נראה תנודתיות הולכת וגוברת בשוקי הנכסים. בעניין זה, נציין כי מדד הפחד האמריקני (ה-VIX) סגר אתמול בעלייה חדה לרמה של 15.3, לרמתו הגבוהה מאז סוף מארס האחרון. 

לגבי חשדנות השוק כלפי מגמת העליות בוול סטריט, אחת הדוגמאות היא זו: כאשר הדאו ג'ונס נגע בשיא בסוף חודש פברואר האחרון, 172 מניות ב-NYSE נגעו בשיא שנתי. כאשר נגע המדד שוב בשיא קצת אחרי אמצע חודש מאי, רק 118 מניות נסחרו בשיא שנתי. וזה נמשך, לפי בלומברג, רק 59% ממניות מדד ה-S&P500 סגרו ביום שישי האחרון מעל הממוצע הנע של 200 הימים האחרונים, מדובר במספר הנמוך ביותר מזה 8 חודשים. כלומר המומנטום בשוק חלש. 

אתמול סגר מדד ה-S&P500 בירידה של 0.65% והשלים ירידה של 2.5% מהשיא תוך פחות מ-3 שבועות. תשואת האג"ח ל-10 שנים בארה"ב דווקא ירדה אתמול ל-2.36% לאחר שכבר נגעה ב-2.41% אחרי דו"ח התעסוקה החזק ביום שישי האחרון שעורר ספקולציות בשוק כי הריבית תעלה מוקדם מהצפוי. הכלכלנים מסמנים את חודש ספטמבר שבו להערכתם צפויה להיות העלאת ריבית ראשונה. הסוחרים בבורסה בשיקגו (CME) נותנים לכך אפשרות של 30% בלבד. כלומר השוק אופטימי באופן יחסי.  

מדד ה-S&P500 בשנה האחרונה:

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    רחמן 09/06/2015 09:49
    הגב לתגובה זו
    תיקנו מתוקים תיקנו הכל שלא יחסר מלאו את התיקים והמחסנים ככל היותר. כל המרבה בקניות הרי זה משובח. אם אתם לא תיקנו מייד אני יקנה הרבה ולפניכם וכשתגיעו ישאר לכם רק 100 טריליון דולר הפחות טובים ואיכותיים כי אני יקנה לפניכם את ה70 טריליון המעולים אזצאו מהמיטות בשעה זאת ועשו פיפי ורוצו לקנות
  • הדרומי 09/06/2015 10:22
    הגב לתגובה זו
    ידידי היקרגם ביפן חשבו שהם מורידים את הריבית ל 0 בשנות השמונים לזמן קצר.התברר שכבר 35 שנה הריבית על היין אפסית.הריבית הסינית תגיע ל 3% הרבה יותר מהר מאשר הריבית של היד תעלה ל 3%.בפרספקטיבה של זמן תגלה שהריבית האמריקאית לא יכולה לעלות וכל עליה גוררת התחזקות של הדולר שפוגעת ביצוא האמריקאי ובכלכלה האמריקאית.אומנם האמריקאים גילו ראשונים את הפטנט של הרחבה כמותית אבל גם היפנים וגם האירופאים למדו מהם מהר מאוד.היום אתה יכול ללמוד מעליית שער האירו מול הדולר מה הסוחרים בוול סטריט חושבים באמת על האפשרות של עליית הריבית.ולסיום דוייטשה בנק כותב מתוך ה פוזיציה שבא הוא נמצא.זוכר איך לפני חודש טענו הבנקים הזרים שרירית בנק ישראל תהיה שלילית?השוק לא חסין מפני ירידות אבל לא בגלל יוון ולא בגלל עליית ריבית.רק אירוע מפתיע שלא מצפים לו יכול לגרום לכך.בכל מקרה שיהיה בהצלחה לכולם
  • 7.
    פיני 09/06/2015 09:43
    הגב לתגובה זו
    שיש שם גם מרתף! כל הכתבות מגמתיות. הכל תלוי בפוזיציה של הכותב.
  • 6.
    טל 09/06/2015 09:31
    הגב לתגובה זו
    מעמיס לונגים
  • תעמיס גותה 09/06/2015 10:08
    הגב לתגובה זו
    ובנוסך להפסדים תחטוף גם 12000 שקל דוח גותה. הבנת?
  • 5.
    שולמן זילברקרנץ 09/06/2015 09:31
    הגב לתגובה זו
    יותר מאמי..הרב יותר..אל תתבייש מאמי של אמא זה המון הרבה יותר..תסתכל גם בגרפים של דוייטשה מאמי ותראה כמה המון הרבה יותר.
  • 4.
    הרבה קרנות מקשיבים 09/06/2015 09:28
    הגב לתגובה זו
    לא יודע, אולי,לא בטוח,כנראה
  • 3.
    תחזיקו חזק השוק הולך להתפוצץ למעלה (ל"ת)
    אורן 09/06/2015 09:28
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לאסוף קולים לקיץ. כתבה מגמתית (ל"ת)
    אמנון 09/06/2015 09:27
    הגב לתגובה זו
  • תודה אמנון (ל"ת)
    דרך אגב-מה שלום תמי? 09/06/2015 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עופר 09/06/2015 09:19
    הגב לתגובה זו
    תסתכלו על היסטוריה של הכתבות האלה
  • אריק 09/06/2015 10:47
    הגב לתגובה זו
    אז רוצו לקנות . פריירים לא מתים ,הם קונים בגבוה ומוכרים בנמוך
  • תודה עופר על העצה יופי, תודה (ל"ת)
    מה שלום במבי ? 09/06/2015 09:47
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.