עציוני: "הלחץ לירידת מחיר השכירות במשרדים ייגבר מרבעון לרבעון"

כך מנהל מחלקת ה-Sale Side במגדל שוקי הון. "בכלל החברות, אנו צופים רבעון יציב עם נטייה לירידות קלות בהכנסות מנכסים זהים"
לירן סהר |

היום פרסמה גב ים את דוחותיה עבור הרבעון השלישי של השנה, דבר אשר מהווה את יריית הפתיחה של פרסום תוצאותיהן של חברות הנדל"ן המניב. אדר עציוני, מנהל מחלקת ה-Sale side במגדל שוקי הון, פרסם את תחזיותיו בדבר התוצאות הצפויות.

לדבריו, לרוב, הרבעון השלישי המשקף את תוצאות חודשי הקיץ, הוא בדרך כלל רבעון חזק, עם רוח גבית לתוצאות מעליית מדדי המחירים וגידול בפדיונות בקניונים. "אמנם, גם הפעם עליית מדדי המחירים תתרום לגידול בהכנסות, אולם בסקטור הקניונים, בשונה מבעבר, אנו צופים דווקא ירידה בפדיונות, במיוחד לאור העובדה כי ספטמבר היה חודש מכירות חלש. בנוסף לכך, הוצאות חשמל גבוהות מהרגיל בשל חודשי הקיץ צפויות אף הן לקזז מהתוצאות."

"בסקטור המשרדים, נמשיך לעקוב האם מגמת ההיחלשות נמשכת. כאמור, כבר לפני מספר רבעונים זיהינו מגמת ירידה בתפוסות בחלק מהאזורים עם קושי באכלוס מחדש של שטחים שהתפנו. באזור גוש דן, מתחילים להגיע לשלבי סיום מספר פרויקטים אשר מגבירים את התחרות על השוכרים ולהערכתנו צפויים ללחוץ מטה את מחירי השכירות (בינתיים בצורה מתונה, אך הלחץ יגבר מרבעון לרבעון עם התקדמות בפרויקטים רבים נוספים הנמצאים בשלבי הקמה)", מציין עציוני.

עלייה בהכנסות עזריאלי וגב ים

עציוני צופה לרבעון יציב עם נטייה לירידות קלות בהכנסות מנכסים זהים כאשר עליית המדד ברבעון השני תשפיע לטובה ומנגד יעיבו נתוני השוק. "אנו צופים עליה בשורת ההכנסות אצל עזריאלי קבוצה וגב ים, אשר תגיע ברובה בשל אכלוסי נכסים ופחות בגלל שיפור בתוצאות. אמות צפויה להציג ירידה בשל הכנסה חד פעמית שנרשמה ברבעון קודם ומליסרון בשל מכירת נכסים (נהריה והדר ירושלים) בתחילת הרבעון. ברמת השערוכים, אפשר כי נראה שערוכים בשל עליית המדדים ברבעון השני והשלישי, אולם אנו לא צופים שינויים מהותיים בשיעורי ההיוון של הנכסים המניבים. לפי המסורת, גב ים צפויה לשערך את קרקעותיה ברבעון זה. ה-FFO של מרבית החברות צפוי להמשיך להיות מושפע לטובה בשל הוזלת מקורות המימון."

קבוצת עזריאלי להערכת עציוני, מניית הקבוצה מתומחרת מעל לשוויה ההוגן. "בהיבט של תמחור, סיכון-סיכון ופוטנציאל אל מול האלטרנטיבות, אנו סבורים כי מניית הקבוצה עדיפה כיום על פני החזקה במליסרון. המלצתנו לעזריאלי הינה החזק עם מחיר יעד של 105 שקל למניה, 7%-8% פחות מהשער הנוכחי.

מליסרון: לפי עציוני, תשואת הדיבידנד הצפויה של החברה ל-2013 על בסיס מחיר המניה הנוכחי היא כ-3.7%. התשואה הגלומה במחיר המניה הבוקר על בסיס הצפי לשנה קדימה (בניכוי 50% מיסים נדחים) עומדת על כ-7.5%. ההמלצה הינה החזק עם מחיר יעד של 85 שקל למניה, כ-12% פחות מתחת לשער הנוכחי.

אמות: "התשואה הגלומה במחיר המניה הבוקר על בסיס הצפי לשנה קדימה (בניכוי 50% מיסים נדחים) עומדת על כ-7.95%. המלצתנו לאמות הינה החזק עם מחיר יעד של 10 שקל למניה (2% פחות מהשער הנוכחי)."

קיראו עוד ב"שוק ההון"

גב ים : "משיקולי תמחור, צפי דיבידנד, חשיפה ופיזור הפעילות בשוק המשרדים, גב ים היא החברה המועדפת עלינו כיום בשוק המשרדים. המלצתנו לגב ים הינה החזק עם מחיר יעד של 955 שקל למניה (דיסקאונט של 2%)".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

עמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטריתעמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטרית

מחלבות גד: צמיחה בהכנסות, שחיקה ברווחיות - ודיבידנד ראשון כחברה ציבורית

יצרנית הגבינות הישראלית מסיימת את הרבעון השלישי עם עלייה של 4.2% במכירות מול ירידה ברווחיות הגולמית, התפעולית וב-EBITDA המותאם, על רקע התייקרות החלב הגולמי וחלוקת דיבידנד ראשון מאז ההנפקה

ליאור דנקנר |

מחלבות גד מחלבות גד -0.9%  , אחת המחלבות הגדולות בישראל הפועלת בשוק הקמעונאי והמקצועי, מסיימת את הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-4.2% בהכנסות. מנגד, הרווח הגולמי ירד בכ-4.2%, הרווח התפעולי נשחק בכ-17.8%, ה-EBITDA המותאם ירד בכ-16.5% והרווח הנקי ירד בכ-13.1%. ברמת תשעת החודשים מציגה החברה עלייה דו-ספרתית ברווח הנקי לעומת השנה שעברה.


עיקרי הרבעון השלישי: צמיחה במכירות מול עליית עלויות

הכנסות מחלבות גד ברבעון השלישי עלו ל-185 מיליון שקל, לעומת כ-177.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-4.2%. הגידול נבע בעיקר מעלייה של כ-3.8 מיליון שקל במכירות לשוק הקמעונאי וכ-3.7 מיליון שקל בשוק המקצועי. בחברה מציינים כי עיתוי החגים בחודש ספטמבר, שבו מספר ימי המכירה היה נמוך יותר לעומת התקופה המקבילה, דחה חלק מהמכירות לרבעון הרביעי.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-49.7 מיליון שקל, לעומת כ-51.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-4.2%. הירידה מוסברת בעלייה בעלות החלב הגולמי ורכיביו, וכן במחירי חומרי גלם נוספים ומוצרי יבוא, בהיקף מצטבר של כ-4.4 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. העלאת המחיר לצרכן שביצעה החברה בתחילת יוני פיצתה רק באופן חלקי על התייקרות חומרי הגלם ולא השפיעה במלואה לאורך כל הרבעון.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-15.7 מיליון שקל, לעומת כ-19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-17.8%, בעיקר בעקבות השחיקה ברווח הגולמי. ה-EBITDA המותאם ברבעון עמד על כ-19.2 מיליון שקל, לעומת כ-23 מיליון שקל ברבעון השלישי שנה שעברה, ירידה של כ-16.5%. הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-11.3 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-13.1%.

מנגד, ברמת תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות החברה עלו ב-6.1% והסתכמו ב-542.1 מיליון שקל לעומת 510.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה, למרות הפגיעה במכירות לשוק המקצועי במהלך מלחמת ״עם כלביא״. הרווח הנקי לתקופה עלה לכ-33.1 מיליון שקל, לעומת כ-27.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה - צמיחה של כ-18.5%. מנגד, הרווח התפעולי וה-EBITDA לתשעת החודשים נותרו מתחת לרמות השנה שעברה.