עציוני: "הלחץ לירידת מחיר השכירות במשרדים ייגבר מרבעון לרבעון"
היום פרסמה גב ים את דוחותיה עבור הרבעון השלישי של השנה, דבר אשר מהווה את יריית הפתיחה של פרסום תוצאותיהן של חברות הנדל"ן המניב. אדר עציוני, מנהל מחלקת ה-Sale side במגדל שוקי הון, פרסם את תחזיותיו בדבר התוצאות הצפויות.
לדבריו, לרוב, הרבעון השלישי המשקף את תוצאות חודשי הקיץ, הוא בדרך כלל רבעון חזק, עם רוח גבית לתוצאות מעליית מדדי המחירים וגידול בפדיונות בקניונים. "אמנם, גם הפעם עליית מדדי המחירים תתרום לגידול בהכנסות, אולם בסקטור הקניונים, בשונה מבעבר, אנו צופים דווקא ירידה בפדיונות, במיוחד לאור העובדה כי ספטמבר היה חודש מכירות חלש. בנוסף לכך, הוצאות חשמל גבוהות מהרגיל בשל חודשי הקיץ צפויות אף הן לקזז מהתוצאות."
"בסקטור המשרדים, נמשיך לעקוב האם מגמת ההיחלשות נמשכת. כאמור, כבר לפני מספר רבעונים זיהינו מגמת ירידה בתפוסות בחלק מהאזורים עם קושי באכלוס מחדש של שטחים שהתפנו. באזור גוש דן, מתחילים להגיע לשלבי סיום מספר פרויקטים אשר מגבירים את התחרות על השוכרים ולהערכתנו צפויים ללחוץ מטה את מחירי השכירות (בינתיים בצורה מתונה, אך הלחץ יגבר מרבעון לרבעון עם התקדמות בפרויקטים רבים נוספים הנמצאים בשלבי הקמה)", מציין עציוני.
עלייה בהכנסות עזריאלי וגב ים
עציוני צופה לרבעון יציב עם נטייה לירידות קלות בהכנסות מנכסים זהים כאשר עליית המדד ברבעון השני תשפיע לטובה ומנגד יעיבו נתוני השוק. "אנו צופים עליה בשורת ההכנסות אצל עזריאלי קבוצה וגב ים, אשר תגיע ברובה בשל אכלוסי נכסים ופחות בגלל שיפור בתוצאות. אמות צפויה להציג ירידה בשל הכנסה חד פעמית שנרשמה ברבעון קודם ומליסרון בשל מכירת נכסים (נהריה והדר ירושלים) בתחילת הרבעון. ברמת השערוכים, אפשר כי נראה שערוכים בשל עליית המדדים ברבעון השני והשלישי, אולם אנו לא צופים שינויים מהותיים בשיעורי ההיוון של הנכסים המניבים. לפי המסורת, גב ים צפויה לשערך את קרקעותיה ברבעון זה. ה-FFO של מרבית החברות צפוי להמשיך להיות מושפע לטובה בשל הוזלת מקורות המימון."
קבוצת עזריאלי להערכת עציוני, מניית הקבוצה מתומחרת מעל לשוויה ההוגן. "בהיבט של תמחור, סיכון-סיכון ופוטנציאל אל מול האלטרנטיבות, אנו סבורים כי מניית הקבוצה עדיפה כיום על פני החזקה במליסרון. המלצתנו לעזריאלי הינה החזק עם מחיר יעד של 105 שקל למניה, 7%-8% פחות מהשער הנוכחי.
מליסרון: לפי עציוני, תשואת הדיבידנד הצפויה של החברה ל-2013 על בסיס מחיר המניה הנוכחי היא כ-3.7%. התשואה הגלומה במחיר המניה הבוקר על בסיס הצפי לשנה קדימה (בניכוי 50% מיסים נדחים) עומדת על כ-7.5%. ההמלצה הינה החזק עם מחיר יעד של 85 שקל למניה, כ-12% פחות מתחת לשער הנוכחי.
אמות: "התשואה הגלומה במחיר המניה הבוקר על בסיס הצפי לשנה קדימה (בניכוי 50% מיסים נדחים) עומדת על כ-7.95%. המלצתנו לאמות הינה החזק עם מחיר יעד של 10 שקל למניה (2% פחות מהשער הנוכחי)."
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
גב ים : "משיקולי תמחור, צפי דיבידנד, חשיפה ופיזור הפעילות בשוק המשרדים, גב ים היא החברה המועדפת עלינו כיום בשוק המשרדים. המלצתנו לגב ים הינה החזק עם מחיר יעד של 955 שקל למניה (דיסקאונט של 2%)".

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
