צניחה של 21% בהכנסות פרטנר ברבעון השני, הרווח הנקי ירד ב-83%

חברות הסלולר מתמודדות עם תחרות קשה ורגולציה; ה-ARPU הסתכם ב-83 שקל; נתח השוק - 29%; תזרים המזומנים - 287 מיליון שקל
אבי שאולי | (1)
נושאים בכתבה פרטנר

התחרות הגוברת בשוק הסלולר והתרחבות הרגולציה פוגעות בתוצאות של חברת פרטנר: ההכנסות ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל -ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 20 מיליון שקל בלבד - צניחה של 83%.

עם זאת נראה שהדרמה הגדולה נמצאת מאחורי חברות הסלולר. פרטנר מצליחה לרשום תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת, להחזיר חובות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, להגדיל את ה-EBITDA ולשמור על יציבות בהכנסה מכל מנוי. כל זאת תוך צמצום הוצאות תפעול והשקעות גדולות בתשתית טכנולוגית.

החברה מדווחת על ירידה בשיעורי הנטישה כאשר שיעור הנטישה של לקוחות POST המשיך לרדת זה רבעון שלישי ברציפות. בסך הכול נטשו את החברה ברבעון השני 11,000 לקוחות כעיקר כתוצאה מנטישה של לקוחות פרי-פייד. שיעור הנטישה ברבעון השני ירד ל-9.4% לעומת 10.4% ברבעון הראשון. נתח השוק - 29%.

ה-EBITDA ברבעון השני הסתכמה ב-280 מיליון שקל

ה-ARPU (הכנסה ממוצעת ממנוי) הסתכם ברבעון השני ב-83 שקל בהשוואה ל-82 שקל ברבעון הקודם עליה ב-ARPU לראשונה מזה שנתיים. פרטנר מרוויחה פחות מכל לקוח, אך עדיין מרוויחה יפה מאוד תזרים המזומנים החופשי לפני תשלומי ריבית ברבעון השני הסתכם ב-287 מיליון.

ה- Adjusted EBITDA ברבעון השני הסתכמה ב-280 מיליון שקל, שיפור קל של יותר מ-4% לעומת הרבעון הראשון של 2013. פרטנר הפסיקה לחלק דיבידנדים והיא מתמקדת בהחזר חובות וחיזוק המבנה הפיננסי של החברה תוך המשך השקעה בטכנולוגיה.

ה-MOU זינק ברבעון השני ל-532 דקות

פרטנר כמו שתי חברות הסלולר הגדולות האחרות: פלאפון וסלקום לא מצליחה להגדיל את הכנסותיה בשוק תחרותי אמיתי ולכן היא מתמקדת בצמצום ההוצאות. ההתייעלות התפעולית הביאה לירידה של 153 מיליון שקל בהוצאות התפעוליות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

חברות הסלולר מרוויחות פחות מכל מנוי ונותנות יותר: ה-MOU, מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר, ברבעון השני הסתכם ב-532 דקות, גידול של 22% מ-437 דקות ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ירידה של 6% בבסיס מנויי האינטרנט לעומת הרבעון המקביל אשתקד

בסיס מנויי האינטרנט (ISP) הסתכם בכ-572 אלף מנויים, בהשוואה ל-609 אלף מנויים בסוף הרבעון השני 2012 ו-581 אלף מנויים נכון לסוף הרבעון הקודם. הירידה במספר מנויי האינטרנט נרשמה בעיקר כתוצאה מהתגברות התחרות בשוק.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר: "תוצאות הרבעון השני של שנת 2013 משקפות מחד את המשך השפעתה של התחרות בשוק, ומנגד, את השקעתנו בנכסיה העיקריים של החברה: שירות לקוחות, קדמה טכנולוגית ורשת מתקדמת".

מניית פרטנר כמעט ללא שינוי מתחילת השנה במחיר המשקף לחברה שווי של 4 מיליארד שקל בלבד (לעומת 11 מיליארד שקל השיא). בעלי השליטה בחברה הם: חיים סבן - 31% וסקיילקס של אילן בן-דב - 16%. השליטה בחברה השתנתה בתחילת השנה בעקבות קריסת פירמידת החברות של אילן בן-דב.

IBI: "דוח חלש מאד שטומן בחובו כמה סימנים מעודדים"

אורי ליכט, מנהל מחלקת מחקר ב-IBI שירותי בורסה, על דוחות פרטנר לרבעון השני: "דוח חלש מאד שטומן בחובו כמה סימנים מעודדים. שיעורי הנטישה יורדים, אובדן הלקוחות אינו גבוה במיוחד וה-ARPU עלה בשקל - סימנים אמיתיים לכך שהתחרות אולי מתייצבת.

עם זאת מהתוצאות החלשות של הוט מובייל ומהקושי שמציגות החברות החדשות בגיוס לקוחות חדשים קשה לראות אותן מסיימות את המבצעים האגרסיביים כל כך מהר ולכן התחרות בינתיים כאן. רבעון הבא צפוי להיות דומה ואת שנת 2013 פרטנר תסיים עם רווח נקי של 150 מיליון שקל. כלומר החברה נסחרת במכפיל 27 על רווחי 2013".

כלל פיננסים ברוקראז': "לא רואים שינוי מהותי בתוצאות הרבעון "

דוב רוזנברג, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז': "רבעון שני מעט חיובי עם איתות נוסף ליציבות המתקרבת, כמו אצל המתחרים. תוצאות הרבעון מצביעות על המשך השחיקה בעקבות התחרות אך במידה פחותה מאשר בעבר, שיפור במרווחים לאור תהליכי ההתייעלות, יציבות ב-ARPU אם כי לא השתכנענו שהתחתית מאחורינו, ופחות ניודים אשר לטעמנו מצביעים על ירידה בגמישות למחיר.

בשורה התחתונה אנו לא רואים שינוי מהותי או אירוע מכונן בתוצאות הרבעון ונראה, להערכתנו, שעל פניו העתיד המשתפר כבר מתומחר במניה".

אילנית שרף מפסגות: "התמתנות בשחיקה בהכנסות והמשך התייעלות"

אילנית שרף, אנליסטית בכירה בפסגות ברוקראז': "התחרות בשוק הסלולר הובילה להמשך שחיקה במכירות, אם כי באופן מתון בהשוואה לרבעונים הקודמים. מהלכי ההתייעלות, שנמשכים מאז פרצה התחרות בשוק הסלולר, הובילו לחסכון נוסף של כ-20 מיליון שקל ברבעון בהוצאות ואפשרו שיפור ברווחיות התפעולית וב-EBITDA בהשוואה ל-Q1. בנוסף, נמשכה מגמת הפחתת החוב שהסתכם ב-3.4 מיליארד שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נפלא !!! (ל"ת)
    לא מטלפן 28/08/2013 09:14
    הגב לתגובה זו
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

פינרג'י קופצת 7.8% פלסאנמור ב-6%; מגמה מעורבת במדדים

נקסט ויז'ן עולה אחרי הודעה על הזמנה לרכישת מצלמות בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר

מערכת ביזפורטל |

  

התנועות במדדים:מדד ת"א 35 0.08%    מדד ת"א 90 -0.49%    מדד ת"א 125 


דולר שקל רציף 0.45%      

BITCOIN -0.35%