צניחה של 21% בהכנסות פרטנר ברבעון השני, הרווח הנקי ירד ב-83%
התחרות הגוברת בשוק הסלולר והתרחבות הרגולציה פוגעות בתוצאות של חברת פרטנר: ההכנסות ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל -ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 20 מיליון שקל בלבד - צניחה של 83%.
עם זאת נראה שהדרמה הגדולה נמצאת מאחורי חברות הסלולר. פרטנר מצליחה לרשום תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת, להחזיר חובות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, להגדיל את ה-EBITDA ולשמור על יציבות בהכנסה מכל מנוי. כל זאת תוך צמצום הוצאות תפעול והשקעות גדולות בתשתית טכנולוגית.
החברה מדווחת על ירידה בשיעורי הנטישה כאשר שיעור הנטישה של לקוחות POST המשיך לרדת זה רבעון שלישי ברציפות. בסך הכול נטשו את החברה ברבעון השני 11,000 לקוחות כעיקר כתוצאה מנטישה של לקוחות פרי-פייד. שיעור הנטישה ברבעון השני ירד ל-9.4% לעומת 10.4% ברבעון הראשון. נתח השוק - 29%.
ה-EBITDA ברבעון השני הסתכמה ב-280 מיליון שקל
ה-ARPU (הכנסה ממוצעת ממנוי) הסתכם ברבעון השני ב-83 שקל בהשוואה ל-82 שקל ברבעון הקודם עליה ב-ARPU לראשונה מזה שנתיים. פרטנר מרוויחה פחות מכל לקוח, אך עדיין מרוויחה יפה מאוד תזרים המזומנים החופשי לפני תשלומי ריבית ברבעון השני הסתכם ב-287 מיליון.
- ברקליס: בזק המניה המועדפת בסקטור; מה מחירי היעד של מניות התקשורת?
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה- Adjusted EBITDA ברבעון השני הסתכמה ב-280 מיליון שקל, שיפור קל של יותר מ-4% לעומת הרבעון הראשון של 2013. פרטנר הפסיקה לחלק דיבידנדים והיא מתמקדת בהחזר חובות וחיזוק המבנה הפיננסי של החברה תוך המשך השקעה בטכנולוגיה.
ה-MOU זינק ברבעון השני ל-532 דקות
פרטנר כמו שתי חברות הסלולר הגדולות האחרות: פלאפון וסלקום לא מצליחה להגדיל את הכנסותיה בשוק תחרותי אמיתי ולכן היא מתמקדת בצמצום ההוצאות. ההתייעלות התפעולית הביאה לירידה של 153 מיליון שקל בהוצאות התפעוליות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
חברות הסלולר מרוויחות פחות מכל מנוי ונותנות יותר: ה-MOU, מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר, ברבעון השני הסתכם ב-532 דקות, גידול של 22% מ-437 דקות ברבעון המקביל אשתקד.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
ירידה של 6% בבסיס מנויי האינטרנט לעומת הרבעון המקביל אשתקד
בסיס מנויי האינטרנט (ISP) הסתכם בכ-572 אלף מנויים, בהשוואה ל-609 אלף מנויים בסוף הרבעון השני 2012 ו-581 אלף מנויים נכון לסוף הרבעון הקודם. הירידה במספר מנויי האינטרנט נרשמה בעיקר כתוצאה מהתגברות התחרות בשוק.
חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר: "תוצאות הרבעון השני של שנת 2013 משקפות מחד את המשך השפעתה של התחרות בשוק, ומנגד, את השקעתנו בנכסיה העיקריים של החברה: שירות לקוחות, קדמה טכנולוגית ורשת מתקדמת".
מניית פרטנר כמעט ללא שינוי מתחילת השנה במחיר המשקף לחברה שווי של 4 מיליארד שקל בלבד (לעומת 11 מיליארד שקל השיא). בעלי השליטה בחברה הם: חיים סבן - 31% וסקיילקס של אילן בן-דב - 16%. השליטה בחברה השתנתה בתחילת השנה בעקבות קריסת פירמידת החברות של אילן בן-דב.
IBI: "דוח חלש מאד שטומן בחובו כמה סימנים מעודדים"
אורי ליכט, מנהל מחלקת מחקר ב-IBI שירותי בורסה, על דוחות פרטנר לרבעון השני: "דוח חלש מאד שטומן בחובו כמה סימנים מעודדים. שיעורי הנטישה יורדים, אובדן הלקוחות אינו גבוה במיוחד וה-ARPU עלה בשקל - סימנים אמיתיים לכך שהתחרות אולי מתייצבת.
עם זאת מהתוצאות החלשות של הוט מובייל ומהקושי שמציגות החברות החדשות בגיוס לקוחות חדשים קשה לראות אותן מסיימות את המבצעים האגרסיביים כל כך מהר ולכן התחרות בינתיים כאן. רבעון הבא צפוי להיות דומה ואת שנת 2013 פרטנר תסיים עם רווח נקי של 150 מיליון שקל. כלומר החברה נסחרת במכפיל 27 על רווחי 2013".
כלל פיננסים ברוקראז': "לא רואים שינוי מהותי בתוצאות הרבעון "
דוב רוזנברג, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז': "רבעון שני מעט חיובי עם איתות נוסף ליציבות המתקרבת, כמו אצל המתחרים. תוצאות הרבעון מצביעות על המשך השחיקה בעקבות התחרות אך במידה פחותה מאשר בעבר, שיפור במרווחים לאור תהליכי ההתייעלות, יציבות ב-ARPU אם כי לא השתכנענו שהתחתית מאחורינו, ופחות ניודים אשר לטעמנו מצביעים על ירידה בגמישות למחיר.
בשורה התחתונה אנו לא רואים שינוי מהותי או אירוע מכונן בתוצאות הרבעון ונראה, להערכתנו, שעל פניו העתיד המשתפר כבר מתומחר במניה".
אילנית שרף מפסגות: "התמתנות בשחיקה בהכנסות והמשך התייעלות"
אילנית שרף, אנליסטית בכירה בפסגות ברוקראז': "התחרות בשוק הסלולר הובילה להמשך שחיקה במכירות, אם כי באופן מתון בהשוואה לרבעונים הקודמים. מהלכי ההתייעלות, שנמשכים מאז פרצה התחרות בשוק הסלולר, הובילו לחסכון נוסף של כ-20 מיליון שקל ברבעון בהוצאות ואפשרו שיפור ברווחיות התפעולית וב-EBITDA בהשוואה ל-Q1. בנוסף, נמשכה מגמת הפחתת החוב שהסתכם ב-3.4 מיליארד שקל.
- 1.נפלא !!! (ל"ת)לא מטלפן 28/08/2013 09:14הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
