ההחזקה של קרן פימי משתבחת: סקופ מדווחת על הרבעון הטוב מזה 5 שנים
חברת סקופ שנשלטת על ידי שמואל שילה (35.98%) וקרן פימי של ישי דוידי (30.38%) ממשיכה להשתבח. החברה הציגה הבוקר (א') את תוצאות הרבעון הראשון של 2013, אשר היו התוצאות הטובות ביותר שהציגה החברה העוסקת בתחום הלוגיסטיקה בענפי המתכות והפלסטיקה לתעשייה, בחמש השנים האחרונות.
סקופ אשר רשומה למסחר בבורסה של ת"א, ומחזיקה בחברות בנות בארה"ב, צ'כיה, רומניה פולין, אוקראינה, דרום קוריאה וסין, דיווחה הבוקר כי ברבעון הראשון של 2013 זינקו רווחיה בלמעלה מפי 2 ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-14 מיליון שקל, בזמן שהכנסות החברה גדלו ברבעון הראשון ב-12% והסתכמו ב-319 מיליון שקל.
בחברה מסבירים את הגידול במכירות כנובעת בעיקר מ"הגידול בכמויות המכירה, וזאת בזכות יכולתה של החברה להגדיל את נתחי השוק שלה בכל השווקים בהן היא פועלת, וזאת למרות התחרות". האסטרטגיה העסקית של החברה הינה להוות One Stop Shop לכל המתכות והפלסטיקה המשווקות לתעשייה ולספק את מגוון מוצריה, למעלה מ-80,000 מוצרים שונים, תוך 24 שעות ללקוחותיה.
הרווח התפעולי זינק בכ- 48% והסתכם בכ- 23.8 מיליון שקל. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקרה מעלייה ברווח הגולמי ומקיטון בהוצאות מכירה, הנהלה וכלליות. הסיבות העיקרית לירידה בהוצאות התפעול של החברה הינן התייעלות בחברה בישראל שהסתכמה בירידה בהוצאות של כ- 1.4 מיליון שקל למרות גידול של 12.3 מיליון שקל במכירות, ומהתייעלות בחברות הבנות בארה"ב שהסתכמה בירידה בהוצאות של כ- 1.1 מיליון שקל וזאת למרות גידול של 13.5 מיליון שקל במכירות.
תזרים המזומנים של סקופ נבע מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון בכ- 14.1 מיליון שקל. סה"כ המזומנים, שווי מזומנים וניירות הערך הסחירים הסתכמו ליום 31 במרץ, 2013 לסך של כ- 135 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה בסיום הרבעון הראשון עלה בכ-10% ביחס לסוף הרעון הרביעי של 2012והסתכם לסך של כ-522 מיליון שקל. ההון העצמי למניה עמד ליום 31 במרץ 2013 על כ- 48 שקל למניה ומהווה כ-39.2% מהמאזן.
גיל חבר, מנכ"ל החברה, מסר: "אנו שמחים לראות כי מאמצינו לאורך השנים ממשיכים לשאת פרי ובאים לידי ביטוי בתוצאות הרבעון שהינו הטוב ביותר בחמש השנים האחרונות. המשך תהליך הצמיחה בפעילות החברה, נובע מהערך המוסף שאנו מספקים ללקוחותינו בארץ ובעולם דרך השירות הבלתי מתפשר, הלוגיסטיקה המתקדמת והזמינות הגבוהה. המשכנו לפעול להגברת היעילות והורדת הוצאות התפעול לצד שמירה על מאזן חזק, הון איתן ויתרות נזילות גבוהות אשר מציבות אותנו בעמדה מצוינת לשמירה על מעמדנו המוביל לטובת המשך הגדלת נתחי השוק שלנו בארץ ובעולם."
שמואל שילה, יו"ר הדירקטוריון מסר: "אנו מציגים הרבעון צמיחה דו ספרתית בהיקף הפעילות בכל המדינות בהן אנו פועלים, על אף סביבת העבודה המאתגרת בשווקים הבינלאומיים. אנו מאמינים ביכולתנו לשמור על מגמה זו הודות ליתרונות העסקיים שפיתחנו לאורך השנים בכל מדינה. הפעילויות שהקמנו בקליפורניה ובדרום קוריאה ממשיכות לצמוח בקצב מרשים ושמחים לראות כי אסטרטגיית ההתרחבות ממשיכה לבוא לידי ביטוי בתוצאות."
- 1.עם כל הכבוד ויש כבוד, פימי רחוקה מאוד מהכסף בסקופ (ל"ת)gour 05/05/2013 11:58הגב לתגובה זו
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את
'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 3.2% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט
לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026
