גרף

יסמנו V? פרטנר וסלקום קרובות למחיר טרם החלה מלחמת המחירים - צפו בגרף

בימים הקשים של 2012 מניות הסלולר צללו עשרות אחוזים, האמיצים שקנו קוטפים כעת את הפירות - צפו בתשואות מאז השפל...
יעל גרונטמן | (5)

כניסתן של 2 החברות הסלולריות החדשות ויריית הפתיחה של מלחמת המחירים נתתה את אותותיה במחירי המניות של חברות הסלולר הוותיקות באופן חריף ביותר . אבל כעת, פחות משנה לאחר מכן - אפשר לסמן V על התיקון הגדול.

תיקון אגרסיבי כלפי מעלה הביא את מניותיהן של 2 חברות הסלולר פרטנר וסלקום, קרוב לרמות בהן נסחרו ערב הרפורמה, וזאת לאחר שעברו תהליכי התייעלות שכלל את פיטוריהם של מעל ל-5,000 עובדים.

משקיעים אמיצים (ובדיעבד גם חכמים) שנכנסו למניות הסלולר באמצע הקיץ האחרון - הרוויחו בגדול, עם תשואה של מעל 110% בפרטנר ושל כ-80% בסלקום. למרות התיקון בצורת ה-V שנרשם במניות אלו בשנה החולפת, הן עדיין רחוקות בשיעור של 60%-70% מרמות השיא בהן נסחרו בדצמבר 2010.

זינוק של 113% מיולי

מניית פרטנר שנסחרה בעת השקת הרפורמה ברמה של 2,574 אגורות נפלה בסוף חודש יולי לשפל של 1,185 אגורות, צניחה של כ-54%. מאז ועד היום הצליחה המניה, שהשליטה בה עברה מאז כבר מידיו של אילן בן דוב לידיו של חיים סבן, לרשום זינוק חד בשיעור של 113%.

אתמול זינקה פרטנר בעוד 2.67% לשווי של כ-3.85 מיליארד שקל. עם זאת, מחיר זה עדיין רחוק מאוד מרמות השיא בהן נסחרה המניה בשלהי שנת 2010, אז היא נסחרה בשווי של 10.6 מיליארד שקלים.

בדומה לגרף של פרטנר, גם הגרף של מניית סלקום נראה בשנה האחרונה דומה לאות V. חברת הסלולר הנשלטת על ידי דסקונט השקעות מקבוצת IDB, של נוחי דקנר (בינתיים...), שנפלה תוך 3 חודשים מכניסת הרפורמה לתוקפה ב-55% עברה מאז התאוששות נאה עם כי מרשימה פחות מזו של פרטנר.

מניית סלקום טיפסה מאז השפל שנרשם בה בסוף יולי ברמה של 20.1 שקלים ועד לחודש דצמבר בכ-88%, אולם אז שבה והתדרדרה בתחילת מארס לרמות של 2,720 אגורות. מאז ועד עכשיו היא נסחרת במגמה חיובית שהחזירה אותה לרמתה כיום שעומדת על 33.9, ומציבה אותה במרחק של כ-22% מהרמה בה נסחרה ערב הרפורמה כאשר שוויה של סלקום מסתכם כיום בכ-3.29 מיליארד שקל. אולם למרות התיקון המרשים שנרשם בשנה החולפת, סלקום עדיין רחוקה בכ-66% מהשיא שקבעה בשלהי שנת 2010, אז נסחרה ברמה של 101.5 שקלים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תקשיב מעריצי כחלון 22/04/2013 09:29
    הגב לתגובה זו
    אז מה בעצם נעשה פה? פעם ב 200 שקל קיבלתי מכשיר חדש שירות ואחריות היום באותו סכום אני מקבל אותו דבר רק שהם מרגישים שהם הנדפקים ובהתאם היחס והשירות ?
  • אפילו באורנג' חבילה הכל כלול עולה 125 . מכשיר תקנה לבד (ל"ת)
    תוהה 22/04/2013 09:40
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שישרפו בגהנום החברות הישנות (ל"ת)
    לא מתקרב 22/04/2013 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אמיל 22/04/2013 08:45
    הגב לתגובה זו
    1. זה נכון שהמחירים של פרטנר הם ברמה של 2012 , אבל צריך לזכור שהנפילה התחילה עוד ב2011. שימו לב שבסוף 2010 פרטנר הייתה שווה 60 שקלים ! זה אומר שיש עוד פוטנציאל. 2. הסיבה לדעתי לנפילה עד הרפורמה היא ההסתבכויות של בעל השליטה. היום כאשר פרטנר הוצאה מידיו של טייקון נפסד, יש לקוות שהבעלים הנוכחיים יתנהגו עם הכנסות בהגיון. ועכשיו הביטו על סלקום ותבדקו מי הבעלים שלה ... סמיילי. 3. כיוון ששוק הסלולר הוכיח שניתן להתקיים גם במחירי רצפה, אני מסתכל על אל-על. לעניות דעתי אחרי שכל הרחש-בחש של השמיים הפתוחים יירגע ( ואין אפשרות אחרת, טיסות LOW COST לאירופה הן עניין מוגמר ) - מדובר בכסף על הרצפה.
  • 1.
    הזדמנות קנייה מחזיקה בסלקום וירדה הרבה (ל"ת)
    דיסקונט השקעות 22/04/2013 08:30
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.