גרף

יסמנו V? פרטנר וסלקום קרובות למחיר טרם החלה מלחמת המחירים - צפו בגרף

בימים הקשים של 2012 מניות הסלולר צללו עשרות אחוזים, האמיצים שקנו קוטפים כעת את הפירות - צפו בתשואות מאז השפל...
יעל גרונטמן | (5)

כניסתן של 2 החברות הסלולריות החדשות ויריית הפתיחה של מלחמת המחירים נתתה את אותותיה במחירי המניות של חברות הסלולר הוותיקות באופן חריף ביותר . אבל כעת, פחות משנה לאחר מכן - אפשר לסמן V על התיקון הגדול.

תיקון אגרסיבי כלפי מעלה הביא את מניותיהן של 2 חברות הסלולר פרטנר וסלקום, קרוב לרמות בהן נסחרו ערב הרפורמה, וזאת לאחר שעברו תהליכי התייעלות שכלל את פיטוריהם של מעל ל-5,000 עובדים.

משקיעים אמיצים (ובדיעבד גם חכמים) שנכנסו למניות הסלולר באמצע הקיץ האחרון - הרוויחו בגדול, עם תשואה של מעל 110% בפרטנר ושל כ-80% בסלקום. למרות התיקון בצורת ה-V שנרשם במניות אלו בשנה החולפת, הן עדיין רחוקות בשיעור של 60%-70% מרמות השיא בהן נסחרו בדצמבר 2010.

זינוק של 113% מיולי

מניית פרטנר שנסחרה בעת השקת הרפורמה ברמה של 2,574 אגורות נפלה בסוף חודש יולי לשפל של 1,185 אגורות, צניחה של כ-54%. מאז ועד היום הצליחה המניה, שהשליטה בה עברה מאז כבר מידיו של אילן בן דוב לידיו של חיים סבן, לרשום זינוק חד בשיעור של 113%.

אתמול זינקה פרטנר בעוד 2.67% לשווי של כ-3.85 מיליארד שקל. עם זאת, מחיר זה עדיין רחוק מאוד מרמות השיא בהן נסחרה המניה בשלהי שנת 2010, אז היא נסחרה בשווי של 10.6 מיליארד שקלים.

בדומה לגרף של פרטנר, גם הגרף של מניית סלקום נראה בשנה האחרונה דומה לאות V. חברת הסלולר הנשלטת על ידי דסקונט השקעות מקבוצת IDB, של נוחי דקנר (בינתיים...), שנפלה תוך 3 חודשים מכניסת הרפורמה לתוקפה ב-55% עברה מאז התאוששות נאה עם כי מרשימה פחות מזו של פרטנר.

מניית סלקום טיפסה מאז השפל שנרשם בה בסוף יולי ברמה של 20.1 שקלים ועד לחודש דצמבר בכ-88%, אולם אז שבה והתדרדרה בתחילת מארס לרמות של 2,720 אגורות. מאז ועד עכשיו היא נסחרת במגמה חיובית שהחזירה אותה לרמתה כיום שעומדת על 33.9, ומציבה אותה במרחק של כ-22% מהרמה בה נסחרה ערב הרפורמה כאשר שוויה של סלקום מסתכם כיום בכ-3.29 מיליארד שקל. אולם למרות התיקון המרשים שנרשם בשנה החולפת, סלקום עדיין רחוקה בכ-66% מהשיא שקבעה בשלהי שנת 2010, אז נסחרה ברמה של 101.5 שקלים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תקשיב מעריצי כחלון 22/04/2013 09:29
    הגב לתגובה זו
    אז מה בעצם נעשה פה? פעם ב 200 שקל קיבלתי מכשיר חדש שירות ואחריות היום באותו סכום אני מקבל אותו דבר רק שהם מרגישים שהם הנדפקים ובהתאם היחס והשירות ?
  • אפילו באורנג' חבילה הכל כלול עולה 125 . מכשיר תקנה לבד (ל"ת)
    תוהה 22/04/2013 09:40
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שישרפו בגהנום החברות הישנות (ל"ת)
    לא מתקרב 22/04/2013 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אמיל 22/04/2013 08:45
    הגב לתגובה זו
    1. זה נכון שהמחירים של פרטנר הם ברמה של 2012 , אבל צריך לזכור שהנפילה התחילה עוד ב2011. שימו לב שבסוף 2010 פרטנר הייתה שווה 60 שקלים ! זה אומר שיש עוד פוטנציאל. 2. הסיבה לדעתי לנפילה עד הרפורמה היא ההסתבכויות של בעל השליטה. היום כאשר פרטנר הוצאה מידיו של טייקון נפסד, יש לקוות שהבעלים הנוכחיים יתנהגו עם הכנסות בהגיון. ועכשיו הביטו על סלקום ותבדקו מי הבעלים שלה ... סמיילי. 3. כיוון ששוק הסלולר הוכיח שניתן להתקיים גם במחירי רצפה, אני מסתכל על אל-על. לעניות דעתי אחרי שכל הרחש-בחש של השמיים הפתוחים יירגע ( ואין אפשרות אחרת, טיסות LOW COST לאירופה הן עניין מוגמר ) - מדובר בכסף על הרצפה.
  • 1.
    הזדמנות קנייה מחזיקה בסלקום וירדה הרבה (ל"ת)
    דיסקונט השקעות 22/04/2013 08:30
    הגב לתגובה זו
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.