בתמורה ל-17.5 מ' אירו - ריטיילורס רוכשת 12 סניפי נייקי בצרפת
ריטיילורס רוכשת 12 חנויות נייקי בצרפת מתאגיד מקומי ונכנסת לשוק הצרפתי; השוק מגיב בחיוב ומעלה את המניה לעליות שערים של 4%
ריטיילורס ריטיילורס 4.34% מקבוצת פוקס פוקס -0.03% , ממשיכה להרחיב את פעילותה הגלובלית: בהמשך לרכישת הרישון להפעלת חנויות נייקי בצרפת, החברה דיווחה היום על חתימת הסכם לרכישת בעלות מלאה בתאגיד שמפעיל 12 חנויות נייקי במדינה. סכום העסקה מסתכם בכ-17.5 מיליון אירו, והשלמתה צפויה עד סוף החודש. המניה עולה עד 4%.
במסגרת העסקה, ריטיילורס תפעיל 12 חנויות נייקי בפריז, ניס, מרסיי, ליון, ליל ושטרסבורג, תוך העסקת כ-320 עובדים. צרפת, עם אוכלוסיה של כ-66 מיליון תושבים, מהווה את הכלכלה השלישית בגודלה באירופה ונחשבת לשוק בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי עבור החברה.
בנוסף לרכישת הפעילות הקיימת, ריטיילורס הודיעה כי עד סוף השנה צפויות להיפתח חמש חנויות נוספות בצרפת בהשקעה של כ-8 מיליון אירו. החברה גם בוחנת פתיחה של 5-10 חנויות נוספות במהלך 2026, כחלק ממגמת ההתרחבות שלה בזירה האירופית.
הקשר לנייקי: הזדמנות או סיכון?
69% מהכנסות ריטיילורס ב-2024, כ-1.66 מיליארד שקל, הגיעו מהמותג נייקי Nike Inc . ריטיילורס היא אחת מהזכייניות הגדולות בעולם של נייקי והיתרונות ברורים, מדובר במותג ענק שמהווה כאמור את רוב ההכנסות של החברה שגם צומחות - ב-2024 למשל ההכנסות של נייקי עבור ריטיילורס צמחו בכ-27% לעומת 2023.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, ריטיילורס "שמה את רוב הביצים בסל אחד". בשנתיים האחרונות נייקי במקום לא טוב. בתקופת הקורונה החברה החליטה לנטוש את החנויות הפיזיות ולעבור לאונליין, וכשנגמרה המגפה והלקוחות חזרו לחנויות נייקי לא הייתה שם. זה פגע במכירות שלה וגם במניה שנמצאת בשפל של 8 שנים. המגמה בארה"ב אומנם לא משפיעה ישירות על המכירות של נייקי בטריטוריות האחרות בהן יש לריטיילורס זכיינות, אבל היה סנטימנט שלילי סביב נייקי וזה פגע גם בה. להרחבה - נייקי עולה, ריטיילורס עולה - הקשר שמניע את המניה הישראלית.
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
ועדיין, נייקי היא מותג על ואם יש לריטיילורס הזדמנות להרחיב את שיתוף הפעולה/חשיפה אליה היא תעשה את זה. גם המשקיעים אוהבים את המהלכים האלה ולכן המניה עולה היום על רקע העסקה בצרפת.
ב-2024 הסתכמו הכנסות ריטיילורס בכ-2.4 מיליארד שקל, עלייה של כ-24.7% לעומת הכנסות של 1.9 מיליארד שקל ב-2023. הרווח הנקי ירד ב-8% והסתכם ב-120 מיליון שקל לעומת 130 מיליון שקל ב-2023. מניית ריטיילורס נסחרת לפי שווי של כ-3.85 מיליארד שקל אחרי שעלתה בכ-9% מתחילת השנה ואיבדה 6.4% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל רווח של כ-33.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

איילון ביטוח: הרווח הכולל זינק ל-119 מיליון שקל
צמיחה דו-ספרתית ברווח הכולל ועלייה מתונה בדמי הביטוח, לצד שיפור ברווחיות המגזרים וחלוקת דיבידנד נוספת לבעלי המניות
רווח כולל, דמי ביטוח והון - תמונת המקרו של הרבעון
ברבעון השלישי של השנה רשמה איילון רווח כולל של 119 מיליון שקל, לעומת 91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך דמי הביטוח ברבעון הגיע ל-1.27 מיליארד שקל, לעומת 1.26 מיליארד שקל בתקופה המקבילה, כשהנתונים משקפים את איחוד תוצאות חברת ווישור ביטוח.
לצד השיפור ברווחיות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסך 50 מיליון שקל בגין הרווחים, כך שסך הדיבידנדים השנה יגיע ל-125 מיליון שקל. יחס כושר הפירעון ללא התחשבות בתקופת הפריסה עמד נכון לסוף יוני על 129%, ובהתחשב בתקופת הפריסה על 136%, לעומת 121% ו-128% בהתאמה בסוף השנה שעברה. מאזן החברה מצביע על נכסים מנוהלים בהיקף של 18.9 מיליארד שקל והון עצמי של 1.458 מיליארד שקל, לעומת 1.094 מיליארד שקל בסוף שנה שעברה – עלייה הן בהון והן בהיקף הנכסים המנוהלים.
מגזרי הפעילות: ירידה בביטוח הכללי מול צמיחה בבריאות ובחיים
במגזר הביטוח הכללי הסתכם היקף הפרמיות ברבעון השלישי ב-721.6 מיליון שקל, מתוכם 78.4 מיליון שקל מיוחסים לווישור, לעומת 736.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם 65.3 מיליון שקל מיוחסים לווישור. הירידה בפרמיות מגיעה בעיקר מתיקי רכב חובה, ביטוחי עסקים, קבלנים ואחריות מקצועית. הרווח הכולל במגזר זה ברבעון עלה ל-91 מיליון שקל, לעומת 87.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
- המבוטחת הודתה ששיקרה - וזכתה בכיסוי ביטוחי
- ותודה לשוק ההון: איילון עם תשואה של 34% על ההון, עסקי הליבה ממשיכים לצמוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בביטוחי הבריאות הסתכם היקף הפרמיות ברבעון ב-377 מיליון שקל, לעומת 352.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול שנבע בעיקר מעלייה במכירות פוליסות הוצאות רפואיות פרט, מחלות קשות פרט, פוליסות בריאות קבוצתיות ופוליסות לעובדים זרים. הרווח הכולל במגזר הבריאות ברבעון הגיע ל-28.3 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
