תומר צפניק מנכל ריטיילורס
צילום: שוקה כהן

בתמורה ל-17.5 מ' אירו - ריטיילורס רוכשת 12 סניפי נייקי בצרפת

ריטיילורס רוכשת 12 חנויות נייקי בצרפת מתאגיד מקומי ונכנסת לשוק הצרפתי; השוק מגיב בחיוב ומעלה את המניה לעליות שערים של 4% 

מנדי הניג |

ריטיילורס ריטיילורס 0.12%   מקבוצת פוקס פוקס 0.17%  , ממשיכה להרחיב את פעילותה הגלובלית: בהמשך לרכישת הרישון להפעלת חנויות נייקי בצרפת, החברה דיווחה היום על חתימת הסכם לרכישת בעלות מלאה בתאגיד שמפעיל 12 חנויות נייקי במדינה. סכום העסקה מסתכם בכ-17.5 מיליון אירו, והשלמתה צפויה עד סוף החודש. המניה עולה עד 4%.

 

במסגרת העסקה, ריטיילורס תפעיל 12 חנויות נייקי בפריז, ניס, מרסיי, ליון, ליל ושטרסבורג, תוך העסקת כ-320 עובדים. צרפת, עם אוכלוסיה של כ-66 מיליון תושבים, מהווה את הכלכלה השלישית בגודלה באירופה ונחשבת לשוק בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי עבור החברה.


בנוסף לרכישת הפעילות הקיימת, ריטיילורס הודיעה כי עד סוף השנה צפויות להיפתח חמש חנויות נוספות בצרפת בהשקעה של כ-8 מיליון אירו. החברה גם בוחנת פתיחה של 5-10 חנויות נוספות במהלך 2026, כחלק ממגמת ההתרחבות שלה בזירה האירופית.


הקשר לנייקי: הזדמנות או סיכון?

69% מהכנסות ריטיילורס ב-2024, כ-1.66 מיליארד שקל, הגיעו מהמותג נייקי Nike Inc . ריטיילורס היא אחת מהזכייניות הגדולות בעולם של נייקי והיתרונות ברורים, מדובר במותג ענק שמהווה כאמור את רוב ההכנסות של החברה שגם צומחות - ב-2024 למשל ההכנסות של נייקי עבור ריטיילורס צמחו בכ-27% לעומת 2023.


עם זאת, ריטיילורס "שמה את רוב הביצים בסל אחד". בשנתיים האחרונות נייקי במקום לא טוב. בתקופת הקורונה החברה החליטה לנטוש את החנויות הפיזיות ולעבור לאונליין, וכשנגמרה המגפה והלקוחות חזרו לחנויות נייקי לא הייתה שם. זה פגע במכירות שלה וגם במניה שנמצאת בשפל של 8 שנים. המגמה בארה"ב אומנם לא משפיעה ישירות על המכירות של נייקי בטריטוריות האחרות בהן יש לריטיילורס זכיינות, אבל היה סנטימנט שלילי סביב נייקי וזה פגע גם בה. להרחבה - נייקי עולה, ריטיילורס עולה - הקשר שמניע את המניה הישראלית.


קיראו עוד ב"שוק ההון"

ועדיין, נייקי היא מותג על ואם יש לריטיילורס הזדמנות להרחיב את שיתוף הפעולה/חשיפה אליה היא תעשה את זה. גם המשקיעים אוהבים את המהלכים האלה ולכן המניה עולה היום על רקע העסקה בצרפת.


ב-2024 הסתכמו הכנסות ריטיילורס בכ-2.4 מיליארד שקל, עלייה של כ-24.7% לעומת הכנסות של 1.9 מיליארד שקל ב-2023. הרווח הנקי ירד ב-8% והסתכם ב-120 מיליון שקל לעומת 130 מיליון שקל ב-2023. מניית ריטיילורס נסחרת לפי שווי של כ-3.85 מיליארד שקל אחרי שעלתה בכ-9% מתחילת השנה ואיבדה 6.4% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל רווח של כ-33.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים