שלמה מתיתיהו איידנטי
צילום: תמר ינאי

איידנטי זכתה במכרז לאספקת מערכות ניהול שתלים ביוון

בשלב הראשון תותקנה ארבע מערכות בבית החולים Giorgos Agios בכריתים, בהיקף של 100 אלף אירו. בהמשך תיבחן הרחבת הפרויקט לבתי חולים נוספים

אביחי טדסה | (1)
נושאים בכתבה איידנטי הלת'קייר

איידנטי איידנטי -4.36%   הודיעה כי זכתה במכרז לאספקת מערכות לניהול ותיעוד שתלים כירורגיים בבית החולים Giorgos Agios Hospital Chania בכריתים, יוון. המכרז ממומן על ידי האיחוד האירופי, ובמסגרתו תספק החברה בשלב הראשון ארבע מערכות לניהול שתלים רפואיים בארונות חכמים, בשילוב מערכת הצילום Go&Snap, למחלקת הצנתורים של בית החולים. היקף שלב זה עומד על 100 אלף אירו. התקנת המערכות תאפשר לבית החולים לאסוף נתונים דיגיטליים ומיידיים על השימוש בשתלים ישירות ממעבדות הצנתורים ולשפר תהליכים בתחומי הלוגיסטיקה, הרכש והאספקה. בהתאם לתנאי המכרז, לאחר השלמת השלב הראשון ובהתקיים התנאים הנדרשים, תיבחן האפשרות להרחיב את השימוש במערכות לבתי חולים נוספים במערכת הבריאות היוונית. החברה רואה בכך הזדמנות להרחיב את פעילותה בשוק האירופי, נוסף על פעילותה בצרפת ועסקאות שביצעה לאחרונה בפורטוגל ובארצות הברית. עם זאת, החברה מציינת כי אין ודאות שהפעילות ביוון תוביל להרחבת הפרויקט או לעסקאות נוספות באירופה.



איידנטי מתמחה בפיתוח, ייצור ויישום של מערכות לשיפור תהליכי עבודה בתוך חדרי ניתוח. הטכנולוגיות שלה מגוונות ומבוססות בין היתר על שירותי ענן. בשוק הישראלי, איידנטי שינתה את תהליכי העבודה בין הספקים לבתי החולים ושיפרה את תהליכי התיעוד המבוצעים בבתי החולים. בעקבות מהלכים אלו, נוצר אקו-סיסטם המספק כיסוי מלא בין הספק לבית החולים ומספק למערכת הבריאות את המידע הנחוץ לתפקוד יעיל יותר.


לאחרונה חתמה החברה על הסכם עם רשת בתי החולים Mayo Clinic בארצות הברית. במסגרת ההסכם, החברה תספק מערכות לניהול מלאי ציוד רפואי המבוססות על טכנולוגיית AI לשימוש במחלקות שונות, כולל חדרי ניתוח, חדרי פרוצדורות ומחלקות אשפוז. בראיון שערכנו עם מנכ"ל החברה, שלמה מתתיהו לפני כחודש, סיפר מתתיהו כי הוא לא שולל רכישה של שחקן גדול, ומאמין שהחברה יכולה לחדור לכל בתי החולים בארה"ב - "אנחנו עובדים בכל בתי החולים בארץ. אנחנו בתהליכי פריצה לשוק האמריקאי, השקענו הרבה מאמצים, אנחנו הולכים ומתרחבים. הרעיון הכללי לעשות את מה שעשינו בשוק הישראלי - בשוק האמריקאי. השוק שם בשל לטכנולוגיות שלנו. באמצעות הטכנולוגיות שלנו אנחנו מאשרים לבתי החולים לעבור מיכולות בסיסיות ומסורתיות שפוגעות בהם ליכולות של 100% דיווח, ושימוש נכון, זו מהפכה ביכולת לתמחר ביטוחים, ובטיחות המטופל, אנחנו פורצי דרך ברמה עולמית. אין לנו מתחרים ואנחנו מוגני פטנטים. מצביעים על הטכנולוגיות שלנו ברגליים. אנחנו מעריכים שבשנה הקרובה נסיים את הפריסה הארצית של הטכנולוגיה שלנו. בנוסף, אנחנו בקשר עם החזית של בתי החולים בארה"ב והם מתעניינים בטכנולוגיות שלנו".


מה המוצרים העיקריים שלכם, ומה מנועי הצמיחה לשנים הקרובות?


"מנוע הצמיחה העיקרי הוא העולם של המוצר שלנו "סנאפ אנד גו" מערכות צילום ועיבוד תמונה. בארץ התקנו בחודש האחרון 80 כאלה. באיכלוב, רמב"ם, אסותא ועוד. בתי החולים עברו בצורה מלאה, רוצים לעשות את זה גם בארה"ב. בארה"ב יש 6500 בתי חולים ועוד 10 אלף קליניקות, השוק אדיר ביחס אלינו. לצורך ההבנה רשת אחת בקליפורניה שיש לה 54 בתי חולים, זה כמו מספר בתי החולים בארץ. מוצר נוסף הוא מערכות שנותנות שיקוף של המלאי בין היתר באמצעות טכנולוגיות שקילה ו-AI. כשאנחנו עובדים עם בית חולים הם בד"כ רוכשים את המעטפת המלאה שאנחנו נותנים, יש בתי חולים שמקבלים הכל ויש כאלה שפחות. השוק הישראלי הוא שוק שאנחנו גם עושים את הניסיון בשביל החדירה המשמעותית לארה"ב המטרה העיקרית היא שם. אנחנו מבינים שמה שאנחנו עושים הוא נכון, ברגע שנפרוץ באמריקה החברה תהיה משמעותית יותר".


שווי השוק של איידנטי עומד על 60 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחיל השנה ב-36%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-21%.



מניית החברה בשנה  האחרונה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המלש 02/02/2025 16:48
    הגב לתגובה זו
    עלו והצליחו.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ברק רוזן אסי טוכמאייר
צילום: אלדד רפאלי
דוחות

ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה

הצלחה בפרוקיטי היוקרה - מכירת 137 דירות ברבעון ב-704 מיליון שקל

מנדי הניג |

ישראל קנדה ישראל קנדה 0.83%   מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ומציגה תמונה כפולה של התקדמות מצד אחד אבל לחץ מימוני מהצד האחר. ההכנסות ברבעון מטפסות לכ-402.6 מיליון שקל, עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בזכות הכרה בהכנסות מפרויקטים שהגיעו לשלב ביצוע מתקדם כמו Rainbow בתל אביב ומידטאון ירושלים. במקביל, החברה מרחיבה השנה את פעילותה המלונאית, בין היתר באמצעות רכישת פעילות מלונות בראון ומיזוג חטיבת המלונות עם קבוצת DNA, מה שמוסיף לה פורטפוליו כולל של כ-4,000 חדרים בישראל וביוון.

למרות זאת, הרווח הנקי ברבעון יורד ל-68.2 מיליון שקל, לעומת 172.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-60% . הירידה מוסברת בעיקר בשחיקה בחלק החברה ברווחי חברות המוצמדות בשיטת השווי המאזני, וגידול בהוצאות מימון. ועדיין המספרים של ישראל קנדה מרשימים. ישראל קנדה מציגה תמונה טובה בהרבה משוק הנדל"ן בכללותו. מגזר היוקרה מגלה סימני התאוששות. החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר דיווחה כי מכרה מאז תחילת הרבעון הרביעי 137 דירות - חלקן חוזים חתומים, היתר בבקשות למכירה, בסכום מצטבר של 704 מיליון שקל.


מהנתונים המצטברים עולה כי מתחילת השנה מכרה החברה 337 דירות תמורת כ-2 מיליארד שקל, במחיר ממוצע של כ-6.03 מיליון שקל לדירה. מדובר בהיקף יוצא דופן ביחס לשוק, במיוחד לאור קיפאון יחסי ששרר בתקופה האחרונה במכירת דירות יוקרה בתל אביב ובמרכז הארץ.

בישראל קנדה מדווחים כי בפרויקט מידטאון בירושלים נמכרו מאז תחילת השנה 261 דירות ושטחי משרדים בהיקף של כ-4,000 מ"ר. גם בפרויקט ריינבו בשדה דב בתל אביב, שממשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, נמכרו 267 מתוך 459 דירות עד כה, שיעור שיווק של כ-58%. המחיר הממוצע לדירה בפרויקט עמד על כ-81 אלף שקל למ"ר.

במקביל החלה החברה בשיווק של פרויקט PEOPLE בתל אביב, שם נמכרו 57 דירות (כולל כתבי הרשמה) תמורת כ-213 מיליון שקל. בפרויקטים מרכזיים אלה ניכרת מגמה של המשך עניין מצד קהל היעד, על אף תנאי השוק המאתגרים, הכוללים ריביות גבוהות ועלויות מימון כבדות.