שלמה מתיתיהו איידנטי
צילום: תמר ינאי

איידנטי מדווחת על פיילוט נוסף, האם הוא יציל אותה מגיוס?

איידנטי מדווחת על פיילוטים שלדבריה יכולים להגיע גם למיליוני שקלים, חלקם אפילו מיליוני דולרים, היא מזנקת היום בגלל דיווח על הסכם נוסף כזה, אבל בינתיים המזומנים בקופה הולכים ונגמרים; מה קורה עם איידנטי והאם היא תצטרך לגייס בקרוב?

רוי שיינמן |

איידנטי 0.6%  המפתחת פלטפורמה דיגיטלית לתיעוד נתוני השימוש בציוד רפואי בחדרי ניתוח ובחדרי פרוצדורות מזנקת היום אחרי שדיווחה כי חתמה על הסכם עם רשת בתי החולים Montefiore בארה״ב, המונה כ-11 בתי חולים, עם פוטנציאל של עד 2.5 מיליון דולר בארבעה שלבים. המניה מזנקת לשווי של כ-62 מיליון שקל אבל היא עדיין נמוכה ב-25% מהשווי בהנפקה ב-2021. 


איידנטי ציינה כי במסגרת ההסכם החברה תטמיע מערכות צילום מבוססות בינה מלאכותית, Snap&Go, לחדרי הניתוח של בית החולים White Plains Hospital Center בניו יורק, שהינו חלק מרשת Montefiore. היקף העסקה הכולל למערכות עומד על 210 אלף דולר. במסגרת ההתקשרות, בשלב הראשון יבוצע פיילוט בארבעה חדרי ניתוח של בית החולים בהם יותקנו המערכות, אחריו בהתאם להוכחת יכולת ואישור הביצועים ישולם סכום ראשוני של 42 אלף דולר. בשלב השני, בכפוף להצלחת הפיילוט, תבוצע הרחבה של הפיילוט לכלל 24 חדרי הניתוח של בית החולים, בשווי של 168 אלף דולר נוספים.  


החברה ציינה כי היא מעריכה שהצלחת ההתקשרות עשויה להוביל להתקשרויות נוספות עם רשת Montefiore ואף להטמעה של המערכות בכלל בתי החולים של הרשת. להערכת החברה, פוטנציאל ההכנסות כתוצאה מהטמעה מלאה של המערכות ברשת Montefiore עשויות לעמוד על היקף כספי מוערך של כ-2.5 מיליון דולר.


״אנו גאים בהתקשרות עם רשת Montefiore, המוסד הרפואי הגדול ביותר שאימץ את מערכות Snap&Go", מסר שלמה מתתיהו, מנכ"ל איידנטי. "ההסכם מהווה נכס אסטרטגי משמעותית בטכנולוגיה שלנו ופותח בפנינו דלתות להתרחבות נוספת בשוק האמריקאי. אנו מאמינים כי הצלחת הפיילוט תהווה אבן דרך לקראת שיתופי פעולה נוספים, הן עם Montefiore והן עם רשתות בתי חולים נוספות בעולם".


האם כל הפיילוטים יצילו את איידנטי מגיוס?

איידנטי מדברת כאן על סכום גדול אבל זו רק הערכה שלה, היא "זורקת" כאן מספר גדול של 2.5 מיליון דולר אבל הוא רחוק ממנה, היא תגיע אליו רק אם היא באמת תחתום על הסכם מול רשת בתי החולים שתטמיע את המערכות שלה בכל הרשת. אם הפיילוטים יצליחו עם בית החולים בניו יורק היא תקבל בסה"כ 420 אלף דולר, בערך 1.5 מיליון שקל, גם הסכום הזה לא ודאי, וגם אם הוא כן יגיע קשה לדעת אם זה יציל את איידנטי מגיוס - נכון לסוף המחצית הראשונה של 2024 היו לה בקופה 4.7 מיליון שקל, והיא שרפה בתקופה הזו 1.5 מיליון שקל, כלומר היק בקצב שריפת מזומנים של 3 מיליון שקל בשנה.


איידנטי דיווחה מאז דצמבר על מספר פיילוטים נוספים, האחרון שבהם הוא עם רשת בתי החולים Mayo Clinic בארצות הברית בהיקף של 150 אלף דולר, גם כאן החברה ציינה כי במידה ובית החולים יאמץ את המוצר מדובר כאן על עשרות מיליוני דולרים, אבל נתמקד בפיילוטים ורק בשלבים הראשונים שלהם. תוסיפו לזה פיילוט נוסף בפורטוגל בהיקף של 40 אלף אירו, פיילוט עם רשת נוספת בארה"ב בהיקף של 144 אלף שקל.


נניח שכל הפיילוטים האלה יצליחו, איידנטי תקבל סדר גודל של 2.3 מיליון שקל, ובכלל לא ידוע מתי היא תקבל את הסכום הזה. זה יציל אותה מגיוס? לא בטוח.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


בשיחה עם ביזפורטל לפני כחודש וחצי עם מנכ"ל איידנטי, שלמה מתתיהו, הוא אמר שהחברה צפויה להגיע לאיזון בסוף 2026: "אנחנו נדרש לעוד השקעות. אנחנו לא רוצים להיות חברה של 10 מיליון דולר אלא חברה של מאות מילוני דולרים ולזה צריך להשקיע ולבנות מערכים. להערכתי באמצע 2026 נגיע לרווחיות", הוא אמר. 


"אנחנו בתהליכי פריצה לשוק האמריקאי, השקענו הרבה מאמצים, אנחנו הולכים ומתרחבים", הוסיף מתתיהו בשיחה. "השוק שם בשל לטכנולוגיות שלנו. באמצעות הטכנולוגיות שלנו אנחנו מאשרים לבתי החולים לעבור מיכולות בסיסיות ומסורתיות שפוגעות בהם ליכולות של 100% דיווח, ושימוש נכון, זו מהפכה ביכולת לתמחר ביטוחים, ובטיחות המטופל, אנחנו פורצי דרך ברמה עולמית. אין לנו מתחרים ואנחנו מוגני פטנטים. מצביעים על הטכנולוגיות שלנו ברגליים. אנחנו מעריכים שבשנה הקרובה נסיים את הפריסה הארצית של הטכנולוגיה שלנו. בנוסף, אנחנו בקשר עם החזית של בתי החולים בארה"ב והם מתעניינים בטכנולוגיות שלנו".


בינתיים אין הרבה מכירות, 4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2024, אבל ההנהלה מציינת שהיא צופה גידול משמעותי במחצי השנייה של השנה וב-2025 כתוצאה מההליכים שהיא עושה מול בתי החולים בארה"ב. נחכה ונראה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".

 

סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".