שלמה מתיתיהו איידנטי
צילום: תמר ינאי

איידנטי מדווחת על פיילוט נוסף, האם הוא יציל אותה מגיוס?

איידנטי מדווחת על פיילוטים שלדבריה יכולים להגיע גם למיליוני שקלים, חלקם אפילו מיליוני דולרים, היא מזנקת היום בגלל דיווח על הסכם נוסף כזה, אבל בינתיים המזומנים בקופה הולכים ונגמרים; מה קורה עם איידנטי והאם היא תצטרך לגייס בקרוב?

רוי שיינמן |

איידנטי -4.36%  המפתחת פלטפורמה דיגיטלית לתיעוד נתוני השימוש בציוד רפואי בחדרי ניתוח ובחדרי פרוצדורות מזנקת היום אחרי שדיווחה כי חתמה על הסכם עם רשת בתי החולים Montefiore בארה״ב, המונה כ-11 בתי חולים, עם פוטנציאל של עד 2.5 מיליון דולר בארבעה שלבים. המניה מזנקת לשווי של כ-62 מיליון שקל אבל היא עדיין נמוכה ב-25% מהשווי בהנפקה ב-2021. 


איידנטי ציינה כי במסגרת ההסכם החברה תטמיע מערכות צילום מבוססות בינה מלאכותית, Snap&Go, לחדרי הניתוח של בית החולים White Plains Hospital Center בניו יורק, שהינו חלק מרשת Montefiore. היקף העסקה הכולל למערכות עומד על 210 אלף דולר. במסגרת ההתקשרות, בשלב הראשון יבוצע פיילוט בארבעה חדרי ניתוח של בית החולים בהם יותקנו המערכות, אחריו בהתאם להוכחת יכולת ואישור הביצועים ישולם סכום ראשוני של 42 אלף דולר. בשלב השני, בכפוף להצלחת הפיילוט, תבוצע הרחבה של הפיילוט לכלל 24 חדרי הניתוח של בית החולים, בשווי של 168 אלף דולר נוספים.  


החברה ציינה כי היא מעריכה שהצלחת ההתקשרות עשויה להוביל להתקשרויות נוספות עם רשת Montefiore ואף להטמעה של המערכות בכלל בתי החולים של הרשת. להערכת החברה, פוטנציאל ההכנסות כתוצאה מהטמעה מלאה של המערכות ברשת Montefiore עשויות לעמוד על היקף כספי מוערך של כ-2.5 מיליון דולר.


״אנו גאים בהתקשרות עם רשת Montefiore, המוסד הרפואי הגדול ביותר שאימץ את מערכות Snap&Go", מסר שלמה מתתיהו, מנכ"ל איידנטי. "ההסכם מהווה נכס אסטרטגי משמעותית בטכנולוגיה שלנו ופותח בפנינו דלתות להתרחבות נוספת בשוק האמריקאי. אנו מאמינים כי הצלחת הפיילוט תהווה אבן דרך לקראת שיתופי פעולה נוספים, הן עם Montefiore והן עם רשתות בתי חולים נוספות בעולם".


האם כל הפיילוטים יצילו את איידנטי מגיוס?

איידנטי מדברת כאן על סכום גדול אבל זו רק הערכה שלה, היא "זורקת" כאן מספר גדול של 2.5 מיליון דולר אבל הוא רחוק ממנה, היא תגיע אליו רק אם היא באמת תחתום על הסכם מול רשת בתי החולים שתטמיע את המערכות שלה בכל הרשת. אם הפיילוטים יצליחו עם בית החולים בניו יורק היא תקבל בסה"כ 420 אלף דולר, בערך 1.5 מיליון שקל, גם הסכום הזה לא ודאי, וגם אם הוא כן יגיע קשה לדעת אם זה יציל את איידנטי מגיוס - נכון לסוף המחצית הראשונה של 2024 היו לה בקופה 4.7 מיליון שקל, והיא שרפה בתקופה הזו 1.5 מיליון שקל, כלומר היק בקצב שריפת מזומנים של 3 מיליון שקל בשנה.


איידנטי דיווחה מאז דצמבר על מספר פיילוטים נוספים, האחרון שבהם הוא עם רשת בתי החולים Mayo Clinic בארצות הברית בהיקף של 150 אלף דולר, גם כאן החברה ציינה כי במידה ובית החולים יאמץ את המוצר מדובר כאן על עשרות מיליוני דולרים, אבל נתמקד בפיילוטים ורק בשלבים הראשונים שלהם. תוסיפו לזה פיילוט נוסף בפורטוגל בהיקף של 40 אלף אירו, פיילוט עם רשת נוספת בארה"ב בהיקף של 144 אלף שקל.


נניח שכל הפיילוטים האלה יצליחו, איידנטי תקבל סדר גודל של 2.3 מיליון שקל, ובכלל לא ידוע מתי היא תקבל את הסכום הזה. זה יציל אותה מגיוס? לא בטוח.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


בשיחה עם ביזפורטל לפני כחודש וחצי עם מנכ"ל איידנטי, שלמה מתתיהו, הוא אמר שהחברה צפויה להגיע לאיזון בסוף 2026: "אנחנו נדרש לעוד השקעות. אנחנו לא רוצים להיות חברה של 10 מיליון דולר אלא חברה של מאות מילוני דולרים ולזה צריך להשקיע ולבנות מערכים. להערכתי באמצע 2026 נגיע לרווחיות", הוא אמר. 


"אנחנו בתהליכי פריצה לשוק האמריקאי, השקענו הרבה מאמצים, אנחנו הולכים ומתרחבים", הוסיף מתתיהו בשיחה. "השוק שם בשל לטכנולוגיות שלנו. באמצעות הטכנולוגיות שלנו אנחנו מאשרים לבתי החולים לעבור מיכולות בסיסיות ומסורתיות שפוגעות בהם ליכולות של 100% דיווח, ושימוש נכון, זו מהפכה ביכולת לתמחר ביטוחים, ובטיחות המטופל, אנחנו פורצי דרך ברמה עולמית. אין לנו מתחרים ואנחנו מוגני פטנטים. מצביעים על הטכנולוגיות שלנו ברגליים. אנחנו מעריכים שבשנה הקרובה נסיים את הפריסה הארצית של הטכנולוגיה שלנו. בנוסף, אנחנו בקשר עם החזית של בתי החולים בארה"ב והם מתעניינים בטכנולוגיות שלנו".


בינתיים אין הרבה מכירות, 4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2024, אבל ההנהלה מציינת שהיא צופה גידול משמעותי במחצי השנייה של השנה וב-2025 כתוצאה מההליכים שהיא עושה מול בתי החולים בארה"ב. נחכה ונראה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.