לחיצת יד
צילום: fotolia

קופות גמל להשקעה: מדוע הן משתלמות?

בשיתוף כלל ביטוח

תוכן בחסות |

בשנים האחרונות כמעט כל עובד ועובדת במשק הישראלי מחזיקים בחיסכון ארוך טווח כלשהו. הרפורמה המקיפה הנערכת במהלך העשור האחרון בשוק הפנסיוני בישראל מחייבת את כלל העובדים במשק, שכירים ועצמאיים כאחד, להחזיק לפחות חיסכון ארוך טווח אחד ולהפריש לו כספים מדי שנה, ביחס לגובה הכנסתם.

 

בעוד מכשירי חיסכון שונים זמינים כיום בשוק זה (כאשר המוכרות ביותר מביניהם הן קרנות הפנסיה כמובן), קופת גמל להשקעה מהווה את אחד החסכונות האטרקטיביים והמשתלמים ביותר. מהן קופות גמל להשקעה ומדוע הן משתלמות כל כך מבחינתם של כלל העובדים ובעלי העסקים במשק?

 

חיסכון ארוך טווח בתנאים נוחים ומסלולים מגוונים – קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא למעשה חיסכון ארוך טווח, כזה אשר מיועד להשתחרר רק בהגיענו לעשור השביעי של חיינו ולקראת גיל הפרישה, כאשר בשונה מקרן פנסיה למשל, קופת גמל להשקעה היא גמישה ומגוונת הרבה יותר. ניתן להפריש אליה עד לסכום של כ 71 אלף ₪ מדי שנה, וכסף זה הוא פטור ממס הכנסה כמובן. בעוד במקרה של קרן פנסיה מדובר בחיסכון אשר לרוב משתחרר רק בגיל הפרישה (67), קופת גמל להשקעה היא חיסכון אותו ניתן לפתוח ולמשוך את הכספים בכל רגע נתון ובכל גיל. החל מגיל 60 ניתן למשוך את הכספים בצורה של קצבה חודשית קבועה, ולשמור על הפטור ממס (כלומר – במקרה זה עדיין לא ניאלץ לשלם מס על רווחי ההון שעשתה קופת הגמל לאורך השנים).

בנוסף לכל זה, ניתן למצוא קופות גמל להשקעה במסלולי השקעה שונים ומגוונים, כך שניתן להתאים את רמת הסיכון/תשואה בה מעוניינים באופן אישי ופרטני. ניתן לבחור במסלול מנייתי בעיקרו, מסלול משולב של אג"ח ומניות, מסלול סולידי המורכב מאג"ח ממשלתי בלבד ועוד מספר מסלולים שונים המציעים רמות שונות של חשיפה לסיכון מצד אחד, ותשואה שנתית מצד שני. כלומר, כלי פיננסי זה מאפשר לנו לחסוך לטווח הארוך ברמות סיכון שונות ומשתנות, בהתאם להעדפות שלנו, למצב השוק, לצפי לעתיד הקרוב וכו'. יש לציין כי ניתן לעבור בין מסלולי השקעה שונים ללא כל עלות וכך להתאים את רמת הסיכון למצב העדכני ולהעדפה הנוכחית שלנו, אך זה מתאפשר רק במידה ופותחים את קופת הגמל בחברה הנכונה...

 

פטור ממס וחיסכון גמיש העונה על דרישות המדינה

קופת גמל להשקעה הפכה ממש בשנים האחרונות לאחד מכלי החיסכון וההשקעה הפופולאריים ביותר במשק, בין היתר מפני שמדובר בכלי אשר עונה על דרישות המדינה לחיסכון ארוך טווח, דרישות אשר אכיפתן מתחילה בשנים אלו ממש.

בנוסף, מדובר בחיסכון אשר פטור ממס וגמיש ביותר מבחינת אפיקי ההשקעה שהוא מציע, כמו גם מבחינת נקודת הזמן בה מושכים את כספי הקופה, או את חלקם. כל זה הופך את הכלי הפיננסי האטרקטיבי הזה למבוקש ופופולארי כל כך במשק הישראלי לאחרונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.