ביז 265
צילום: שטארסטוק

ביטוח רכב – כיצד מוזילים עלויות והיכן כדאי שלא לקצץ?

תוכן בחסות |

אחת מפוליסות הביטוח הנפוצות והמוכרות ביותר במשק היא פוליסת ביטוח רכב. בניגוד למרבית סוגי הביטוחים האחרים, ביטוח רכב הוא בגדר חובה בישראל (לפחות ביטוח בסיסי לכיסוי עבור נזקי גוף), ומרבית בעלי הרכבים רוכשים גם ביטוח רכב מורחב יותר, דוגמת כזה הכולל ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף. בעוד עלות המחייה בכלל, ועלות החזקת רכב בפרט, הן לא זולות בישראל, מחפשים רבים אחר דרכים לקצץ בהוצאותיהם בכל מקום בו ניתן. כיצד ניתן להוזיל את עלויות ביטוח הרכב ובמה כדאי בכל זאת שלא לקצץ על מנת שלא להתחרט מאוחר יותר?

 

כיצד נמצא את ביטוח הרכב המשתלם ביותר עבורנו?

ניתן לנקוט בדרכים רבות ושונות על מנת להבטיח שאנחנו מוצאים את ביטוח הרכב המשתלם ביותר מבחינתנו, וכך לחסוך סכום מסוים אותו היינו מוציאים על ביטוח הרכב במקרה בו לא היינו מתאמצים לברר כלל.

הפעולה הראשונה שכדאי לעשות היא לבצע השוואת מחירים מקוונת מהירה, ולקבל מושג מסוים וסדר גודל בנוגע למחיר הפוליסה בה אתם מעוניינים. לאחר שתסקרו את הצעותיהן של חמש או שש חברות ביטוח שונות, תרגישו בטוחים יותר בסדר גודל העלות המצפה לכם. כדאי להקדיש זמן להשוואת המחירים ולבחון הצעות של מספר רב ככל הניתן של חברות שונות, על מנת למצוא את הזולה והמשתלמת ביותר. במקרה של ביטוחים יקרים יותר דוגמת ביטוח מקיף זה עשוי לחסוך לכם לא מעט כסף לאורך השנה הקרובה.

לאחר שסקרנו הצעות רבות ושונות וצמצמנו את החיפוש לכמה הצעות נבחרות, יש לקרוא את פרטי ההצעה ואת הנתונים הרבים והשונים של הפוליסה עצמה, ולוודא כי אנחנו מבינים הכל וכי אין אף עלות נסתרת או "אותיות קטנות" אשר למעשה מייקרות את מחיר הפוליסה מעבר למחיר לו אנו מצפים. במידה ובדיקה זו עוברת כהלכה, ניתן ואף רצוי ליצור קשר עם אותה חברה, ולא לרכוש מיד באינטרנט. דברו עם נציג אנושי, וודאו מול סוכן הביטוח כי אכן הבנתם נכון את ההצעה ואת כל הפרטים הקטנים ונסו להעלות בדמיונכם כל תרחיש אפשרי, על מנת לוודא עם הסוכן כיצד תפעל חברת הביטוח במקרים אלו.

 

על מה אסור לוותר?

מלבד לביטוח החובה הבסיסי, על מה אסור לוותר בעת רכישת ביטוח רכב?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.