
איך מנהלים קמפיין ממומן מוצלח לאתר מסחר אלקטרוני?
ניהול קמפיין באדוורדס הוא לא דבר קל, במיוחד עבור מי שאין לו ניסיון בכך: מדובר בכלי שהוא אמנם מאוד עוצמתי, אבל היכולות האמתיות שלו מתחבאות מאחורי ממשק לא מאוד ידידותי והרבה מאוד אפשרויות שחלקן מבלבלות. לכן, זה לא מפתיע שהרבה מאוד מפרסמים פונים למנהלי קמפיינים מקצועיים. יחד עם זאת, יש כמה דברים שחשוב לדעת עוד לפני בכלל שמתחילים את הקמפיין, אז הנה החמישה החשובים ביותר:
קביעת יעדים קביעת יעדים מתבצעת דרך מערכת המדידה של האתר, Google Analytics. בתוך המערכת אפשר להגדיר יעדים שונים כמו למשל מילוי טופס בעמוד מסוים. כאשר יוצרים חיבור בין אנאליטיקס למערכת אדוורדס, אפשר לראות בדיוק אילו לחיצות על מודעות הובילו להמרה.
בנוסף מומלץ להיעזר במתכנת או איש מקצוע בשביל להתקין Ecommerce Analytics שיסכרן בין החנות האינטרנטית שלכם לבין גוגל אנליטיקס וישלח נתונים נוספים: מחיר קנייה ממוצע, אילו מוצרים נרכשו, מהו ערך סך הרכישות לתקופה ועוד...
כך זה נראה בתוך אנאליטיקס: (מקור: Megalytic)
להשקיע בעמוד נחיתה זה נשמע אולי מובן מאליו, אבל יותר מדי פעמיים רואים עמודי נחיתה שנעשו כלאחר יד עם עיצוב משעמם וקריאה לפעולה לא מספיק ברורה, אפילו כאשר מדובר בעסקים גדולים וחברות מוכרות. נכון שמנהל הקמפיינים אמור לתת פידבק ולפעמיים גם לבדוק כמה שינויים בדף הם אפקטיביים, אבל בסופו של דבר, מי שמעצב את הדף הוא בדרך כלל מעצב חיצוני, ורצוי שיהיה לו גם ניסיון בקופירייטינג. לכן, אסור לעגל כאן פינות וכדאי לקחת מישהו עם רזומה ותיק שמן של עבודות מוצלחות.
- צריכים משכנתא ומעדיפים לא לצאת מהבית? בבנק לאומי אפשר לסגור הכול מרחוק
- האם זכרתם לדווח? פלטפורמה חדשה תאפשר דיווח מקוון על עזיבת העבודה
להשקיע בטקסט (קופי) של המודעות בסופו של דבר, זכרו שהטקסט של המודעה וצורת הפנייה אל הלקוח הפוטנציאלי הם אלו שיקבעו האם הוא ירצה לקנות דווקא מכם או לא (במיוחד כאשר כל כך הרבה מבחר היום וגם אתרים להשוואת מחירים).
אז קודם כל, חייבים להיות ספציפיים מאוד. לדוגמה, אם אתם מוכרים כלי עבודה בסיטונאות, קהל היעד שלכם צריך להיות בעלי עסקים או אנשי רכש בחברות גדולות כמו למשל חברות ניקיון ואחזקה. אין שום טעם לפנות אל הצרכן הפרטי מכיוון שזה לא ישתלם לכם. חשוב גם לבחור במילות המפתח הנכונות כמו למשל "מכירה בכמויות", "מכירה בסיטונאות", "אספקה לחברות" וכך הלאה.
למרבה המזל, מבנה הקמפיינים באדוורדס מאפשר לכם להגדיר קבוצות של מודעות בתוך אותו הקמפיין, כך שכל קבוצת מודעות תהיה בעלת מאפיינים שונים מן האחרות בלי הצורך לשנות כל מודעה בנפרד ועם אפשרות לראות את הסטטיסטיקה שלה בלבד.
שימוש בתוספים
יש הרבה הנחות מוטעות לגבי תוספים באדוורדס : שהם עולים עוד כסף (הם לא!) או שהם אפקטיביים רק עבור עסקים פיזיים. למעשה, התוספים יכולים להיות אפקטיביים עבור כל מודעה שהיא ואפילו להקטין עלויות ולשפר מיקומים (הם משפיעים לטובה על ציון האיכות).
לדוגמה, אם אתם פונים למי שרוצה לקנות ציוד למחשב במבצע, אתם יכולים לקשר לקטגוריות נפרדות באתר כמו למשל מסכים, מחשבים נייחים, ניידים וכך הלאה.
לבדוק ולשפר גם מנהלי הקמפיינים הכי טובים לא תמיד פוגעים בול בפעם הראשונה, ולכן הם לרוב עורכים מבחני פיצול (A/B Testing): כלומר, יש מספר גרסאות שונות לכל מודעה ולכל דף שיוצרים ביחד קומבינציות שונות, כך שאפשר לבדוק אילו קומבינציה עובדת בצורה הכי טובה.
מה שחשוב לזכור בהקשר הזה הוא שבדיקה אפקטיבית יכולה לקחת זמן, וככל שיש יותר נתונים שמצטברים לאורך זמן, כך האופטימיזציה תהיה טובה יותר בסופו של דבר, אלא אם רואים מאוד בברור ששילוב מסוים פשוט לא עובד ומדובר בסתם בזבוז של כסף וזמן.
בשורה התחתונה, זכרו שהדגשים האלו לא באמת שווים הרבה אם לא מיישמים אותם בפועל באופן משולב. לכן, בין אם אתם מנהלים את הקמפיין שלכם בעצמכם בפעם הראשונה או פונים למנהל קמפיין שיעשה זאת עבורכם, הכינו צ'קליסט ועקבו אחריה באופן שוטף.
המאמר נכתב ע"י BOOSTIT - פרסום בגוגל
- 1.3% הצעה ההלוואה חלים 15/11/2017 16:40הגב לתגובה זוקבלת הלוואה לגיטימית מאז ומתמיד בעיה גדולה ללקוחות אשר זקוקים נואשות לעזרה כספית. נושא האשראי והביטחונות הם משהו כי הלקוחות תמיד מודאגים כאשר מחפשים הלוואה ממלווים פרטיים. מיקרו האוצר לעזור לחברה כבר מוכר על ידי המלווה של המועצה לתת הלוואות ללקוחות מקומיים ובינלאומיים בריבית 3%. צור קשר באמצעות דוא"ל: [email protected]