עיתונים
עיתונים
TGI

מי אמר שהפרינט מת?

סקר TGI שמסכם את 2019 מדווח על עלייה בחשיפה לעיתונות, הן באמצע השבוע והן בסופ"ש. "ישראל היום" מוביל, אך בעיתוני סוף השבוע נרשם בחציון השני מהפך
כתבי אייס | (2)

מי אמר שהעיתונות הכתובה מתה? הבשורה על פי סקר TGI שפורסם הבוקר, היא עלייה בחשיפה לעיתונות הכתובה במהלך 2019 לעומת 2018. אולי מדובר בסבב הבחירות הבלתי נגמר, אך המגמה ברורה: עלייה של בסביבות 5% לחשיפה של שני העיתונים הגדולים – "ישראל היום" שעדיין מוביל ו"ידיעות אחרונות" שרודף.

גם בגזרת עיתוני סוף השבוע נרשמה עלייה, אך שם התמונה מעט שונה. מוספי "ידיעות אחרונות" נותנים קפיצה גדולה של כ-13% בין החציון הראשון של השנה לחציון השני, בעוד "ישראל היום" אולי מתחזק בשנתי מעט וממשיך להוביל את הדירוג השנתי, אך נמצא במגמת ירידה בחציון השני, שאותו הוא מסיים רק במקום השני.

עיתונים יומיים: עושים עלייה

"ישראל היום", ממשיך להוביל את טבלת החשיפה באמצע השבוע ומסיים את 2019 עם 30.6% לעומת 29% חשיפה ב-2018 – עלייה של 5.5%. בידיעות התמונה די דומה. שם נחשפים ב-2019 בפני 26.9%, לעומת 25.7% בלבד בשנת 2018 – עלייה של 4.6%.

הרחק מאחור, הארץ הוא העיתון השלישי הכי נקרא במדינה, עם 4.9% חשיפה בממוצע במהלך 2019, אחרי שיא של 5.1% בחציון השני של השנה. מעריב הבוקר עם 4.5% נמצא במקום הרביעי, ו-3.2% למעריב השבוע שסוגר את הטבלה.

הכלכליים: כלכליסט ממריא, גלובס נופך

החשיפה המוגברת לעיתונים היומיים עוזרת גם לעיתוני הכלכלה שמצורפים אליהם. "כלכליסט" מגיע לנתון מרשים מאוד של 11.1% חשיפה – עלייה של 12% לעומת 9.9% חשיפה שהיו לו ב-2018. גם TheMarker עם עלייה קטנה מ-5% ל-5.1% חשיפה.

מי שיורד הוא "גלובס" שמופץ רק כעיתון עצמאי בעוד ש"כלכליסט" מצורף לידיעות אחרונות ו-TheMarker מחולק עם "הארץ". ב-2018 עמדה החשיפה ל"גלובס" על 4.8% וב-2019 הוא יורד ל-4.3% (ירידה של 10.5%).

סוף שבוע: מהפך!

החציון השני של 2019 מבשר על מהפך. מספר שנים לאחר המהפך שבו עבר "ישראל היום" את "ידיעות אחרונות" גם בחשיפה בסופי השבוע, התמונה שוב משתנה כשידיעות משיג חשיפה של 32.4% (לעומת 29% בחציון הראשון – עלייה של 13%) בסוף השבוע בין יולי לדצמבר השנה, בעוד המתחרה מרחוב השלושה יורד מ-31% בחציון הראשון ל-30.7% בשני.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בדירוג השנתי "ישראל היום" עדיין מוביל אך הפער בין העיתונים התקזז בשנה האחרונה והיתרון שלו הוא 0.3% בלבד (31 מול 30.7 בשנתי).

גם "מעריב סופהשבוע" (מ-5.2% ל-5.7%), ו"הארץ" (מ-4.7% ב-2018 ל-5% השנה) רושמים עליות יפות. מוספי סוף השבוע של "מקור ראשון" רושמים ירידה קלה – מ-3.6% ל-3.5%.

שבועונים: קפיצה אדירה לפנאי פלוס

"לאישה" הוא עדיין השבועון הנקרא ביותר אך הרייטינג שלו בירידה והוא נחשף ב-2019 רק בפני 5.6% לעומת 6.0% בשנה שעברה. מנגד, "פנאי פלוס" רושם עלייה עצומה של 20% כשהוא קופץ מחשיפה של 2.5% ל-3.0% ב-2019.

ירחונים: "את" מתרומם, "בלייזר" צולל

חלק גדול מהירחונים רושמים עליות יפות במהלך 2019, כשהבולטות ביניהן הן של "את" מ-2.9% ל-3.5%, ו"אוטו" מ-1.9% ל-2.2%. גם "מגזין דה מרקר" עלה מ-1.6% ל-1.9%. הירידה הבולטת בשנה החולפת היא זו של "בלייזר" שצולל מ-2.4% ב-2018 ל-1.9% בלבד.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נו באמת 31/01/2020 14:43
    הגב לתגובה זו
    כלומר, אף אחד כמעט לא קורא את הדבר הזה. עצוב. מעניין כמה זמן זה יחזיק מעמד
  • 1.
    דוד 30/01/2020 12:08
    הגב לתגובה זו
    לפי הנתונים לפחות חצי מהאוכלוסיה קוראת עיתון בימי חול. במציאות אני לא מכיר מישהו מתחת לגיל 40 שקורא. איפה מסתתרים קוראי העיתונים?
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.