מי אמר שהפרינט מת?
מי אמר שהעיתונות הכתובה מתה? הבשורה על פי סקר TGI שפורסם הבוקר, היא עלייה בחשיפה לעיתונות הכתובה במהלך 2019 לעומת 2018. אולי מדובר בסבב הבחירות הבלתי נגמר, אך המגמה ברורה: עלייה של בסביבות 5% לחשיפה של שני העיתונים הגדולים – "ישראל היום" שעדיין מוביל ו"ידיעות אחרונות" שרודף.
גם בגזרת עיתוני סוף השבוע נרשמה עלייה, אך שם התמונה מעט שונה. מוספי "ידיעות אחרונות" נותנים קפיצה גדולה של כ-13% בין החציון הראשון של השנה לחציון השני, בעוד "ישראל היום" אולי מתחזק בשנתי מעט וממשיך להוביל את הדירוג השנתי, אך נמצא במגמת ירידה בחציון השני, שאותו הוא מסיים רק במקום השני.
עיתונים יומיים: עושים עלייה
"ישראל היום", ממשיך להוביל את טבלת החשיפה באמצע השבוע ומסיים את 2019 עם 30.6% לעומת 29% חשיפה ב-2018 – עלייה של 5.5%. בידיעות התמונה די דומה. שם נחשפים ב-2019 בפני 26.9%, לעומת 25.7% בלבד בשנת 2018 – עלייה של 4.6%.
הרחק מאחור, הארץ הוא העיתון השלישי הכי נקרא במדינה, עם 4.9% חשיפה בממוצע במהלך 2019, אחרי שיא של 5.1% בחציון השני של השנה. מעריב הבוקר עם 4.5% נמצא במקום הרביעי, ו-3.2% למעריב השבוע שסוגר את הטבלה.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכלכליים: כלכליסט ממריא, גלובס נופך
החשיפה המוגברת לעיתונים היומיים עוזרת גם לעיתוני הכלכלה שמצורפים אליהם. "כלכליסט" מגיע לנתון מרשים מאוד של 11.1% חשיפה – עלייה של 12% לעומת 9.9% חשיפה שהיו לו ב-2018. גם TheMarker עם עלייה קטנה מ-5% ל-5.1% חשיפה.
מי שיורד הוא "גלובס" שמופץ רק כעיתון עצמאי בעוד ש"כלכליסט" מצורף לידיעות אחרונות ו-TheMarker מחולק עם "הארץ". ב-2018 עמדה החשיפה ל"גלובס" על 4.8% וב-2019 הוא יורד ל-4.3% (ירידה של 10.5%).
סוף שבוע: מהפך!
החציון השני של 2019 מבשר על מהפך. מספר שנים לאחר המהפך שבו עבר "ישראל היום" את "ידיעות אחרונות" גם בחשיפה בסופי השבוע, התמונה שוב משתנה כשידיעות משיג חשיפה של 32.4% (לעומת 29% בחציון הראשון – עלייה של 13%) בסוף השבוע בין יולי לדצמבר השנה, בעוד המתחרה מרחוב השלושה יורד מ-31% בחציון הראשון ל-30.7% בשני.
- פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
בדירוג השנתי "ישראל היום" עדיין מוביל אך הפער בין העיתונים התקזז בשנה האחרונה והיתרון שלו הוא 0.3% בלבד (31 מול 30.7 בשנתי).
גם "מעריב סופהשבוע" (מ-5.2% ל-5.7%), ו"הארץ" (מ-4.7% ב-2018 ל-5% השנה) רושמים עליות יפות. מוספי סוף השבוע של "מקור ראשון" רושמים ירידה קלה – מ-3.6% ל-3.5%.
שבועונים: קפיצה אדירה לפנאי פלוס
"לאישה" הוא עדיין השבועון הנקרא ביותר אך הרייטינג שלו בירידה והוא נחשף ב-2019 רק בפני 5.6% לעומת 6.0% בשנה שעברה. מנגד, "פנאי פלוס" רושם עלייה עצומה של 20% כשהוא קופץ מחשיפה של 2.5% ל-3.0% ב-2019.
ירחונים: "את" מתרומם, "בלייזר" צולל
חלק גדול מהירחונים רושמים עליות יפות במהלך 2019, כשהבולטות ביניהן הן של "את" מ-2.9% ל-3.5%, ו"אוטו" מ-1.9% ל-2.2%. גם "מגזין דה מרקר" עלה מ-1.6% ל-1.9%. הירידה הבולטת בשנה החולפת היא זו של "בלייזר" שצולל מ-2.4% ב-2018 ל-1.9% בלבד.
- 2.נו באמת 31/01/2020 14:43הגב לתגובה זוכלומר, אף אחד כמעט לא קורא את הדבר הזה. עצוב. מעניין כמה זמן זה יחזיק מעמד
- 1.דוד 30/01/2020 12:08הגב לתגובה זולפי הנתונים לפחות חצי מהאוכלוסיה קוראת עיתון בימי חול. במציאות אני לא מכיר מישהו מתחת לגיל 40 שקורא. איפה מסתתרים קוראי העיתונים?

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.
