מי אמר שהפרינט מת?
מי אמר שהעיתונות הכתובה מתה? הבשורה על פי סקר TGI שפורסם הבוקר, היא עלייה בחשיפה לעיתונות הכתובה במהלך 2019 לעומת 2018. אולי מדובר בסבב הבחירות הבלתי נגמר, אך המגמה ברורה: עלייה של בסביבות 5% לחשיפה של שני העיתונים הגדולים – "ישראל היום" שעדיין מוביל ו"ידיעות אחרונות" שרודף.
גם בגזרת עיתוני סוף השבוע נרשמה עלייה, אך שם התמונה מעט שונה. מוספי "ידיעות אחרונות" נותנים קפיצה גדולה של כ-13% בין החציון הראשון של השנה לחציון השני, בעוד "ישראל היום" אולי מתחזק בשנתי מעט וממשיך להוביל את הדירוג השנתי, אך נמצא במגמת ירידה בחציון השני, שאותו הוא מסיים רק במקום השני.
עיתונים יומיים: עושים עלייה
"ישראל היום", ממשיך להוביל את טבלת החשיפה באמצע השבוע ומסיים את 2019 עם 30.6% לעומת 29% חשיפה ב-2018 – עלייה של 5.5%. בידיעות התמונה די דומה. שם נחשפים ב-2019 בפני 26.9%, לעומת 25.7% בלבד בשנת 2018 – עלייה של 4.6%.
הרחק מאחור, הארץ הוא העיתון השלישי הכי נקרא במדינה, עם 4.9% חשיפה בממוצע במהלך 2019, אחרי שיא של 5.1% בחציון השני של השנה. מעריב הבוקר עם 4.5% נמצא במקום הרביעי, ו-3.2% למעריב השבוע שסוגר את הטבלה.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכלכליים: כלכליסט ממריא, גלובס נופך
החשיפה המוגברת לעיתונים היומיים עוזרת גם לעיתוני הכלכלה שמצורפים אליהם. "כלכליסט" מגיע לנתון מרשים מאוד של 11.1% חשיפה – עלייה של 12% לעומת 9.9% חשיפה שהיו לו ב-2018. גם TheMarker עם עלייה קטנה מ-5% ל-5.1% חשיפה.
מי שיורד הוא "גלובס" שמופץ רק כעיתון עצמאי בעוד ש"כלכליסט" מצורף לידיעות אחרונות ו-TheMarker מחולק עם "הארץ". ב-2018 עמדה החשיפה ל"גלובס" על 4.8% וב-2019 הוא יורד ל-4.3% (ירידה של 10.5%).
סוף שבוע: מהפך!
החציון השני של 2019 מבשר על מהפך. מספר שנים לאחר המהפך שבו עבר "ישראל היום" את "ידיעות אחרונות" גם בחשיפה בסופי השבוע, התמונה שוב משתנה כשידיעות משיג חשיפה של 32.4% (לעומת 29% בחציון הראשון – עלייה של 13%) בסוף השבוע בין יולי לדצמבר השנה, בעוד המתחרה מרחוב השלושה יורד מ-31% בחציון הראשון ל-30.7% בשני.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
בדירוג השנתי "ישראל היום" עדיין מוביל אך הפער בין העיתונים התקזז בשנה האחרונה והיתרון שלו הוא 0.3% בלבד (31 מול 30.7 בשנתי).
גם "מעריב סופהשבוע" (מ-5.2% ל-5.7%), ו"הארץ" (מ-4.7% ב-2018 ל-5% השנה) רושמים עליות יפות. מוספי סוף השבוע של "מקור ראשון" רושמים ירידה קלה – מ-3.6% ל-3.5%.
שבועונים: קפיצה אדירה לפנאי פלוס
"לאישה" הוא עדיין השבועון הנקרא ביותר אך הרייטינג שלו בירידה והוא נחשף ב-2019 רק בפני 5.6% לעומת 6.0% בשנה שעברה. מנגד, "פנאי פלוס" רושם עלייה עצומה של 20% כשהוא קופץ מחשיפה של 2.5% ל-3.0% ב-2019.
ירחונים: "את" מתרומם, "בלייזר" צולל
חלק גדול מהירחונים רושמים עליות יפות במהלך 2019, כשהבולטות ביניהן הן של "את" מ-2.9% ל-3.5%, ו"אוטו" מ-1.9% ל-2.2%. גם "מגזין דה מרקר" עלה מ-1.6% ל-1.9%. הירידה הבולטת בשנה החולפת היא זו של "בלייזר" שצולל מ-2.4% ב-2018 ל-1.9% בלבד.
- 2.נו באמת 31/01/2020 14:43הגב לתגובה זוכלומר, אף אחד כמעט לא קורא את הדבר הזה. עצוב. מעניין כמה זמן זה יחזיק מעמד
- 1.דוד 30/01/2020 12:08הגב לתגובה זולפי הנתונים לפחות חצי מהאוכלוסיה קוראת עיתון בימי חול. במציאות אני לא מכיר מישהו מתחת לגיל 40 שקורא. איפה מסתתרים קוראי העיתונים?

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.