עיתונים
עיתונים
TGI

מי אמר שהפרינט מת?

סקר TGI שמסכם את 2019 מדווח על עלייה בחשיפה לעיתונות, הן באמצע השבוע והן בסופ"ש. "ישראל היום" מוביל, אך בעיתוני סוף השבוע נרשם בחציון השני מהפך
כתבי אייס | (2)

מי אמר שהעיתונות הכתובה מתה? הבשורה על פי סקר TGI שפורסם הבוקר, היא עלייה בחשיפה לעיתונות הכתובה במהלך 2019 לעומת 2018. אולי מדובר בסבב הבחירות הבלתי נגמר, אך המגמה ברורה: עלייה של בסביבות 5% לחשיפה של שני העיתונים הגדולים – "ישראל היום" שעדיין מוביל ו"ידיעות אחרונות" שרודף.

גם בגזרת עיתוני סוף השבוע נרשמה עלייה, אך שם התמונה מעט שונה. מוספי "ידיעות אחרונות" נותנים קפיצה גדולה של כ-13% בין החציון הראשון של השנה לחציון השני, בעוד "ישראל היום" אולי מתחזק בשנתי מעט וממשיך להוביל את הדירוג השנתי, אך נמצא במגמת ירידה בחציון השני, שאותו הוא מסיים רק במקום השני.

עיתונים יומיים: עושים עלייה

"ישראל היום", ממשיך להוביל את טבלת החשיפה באמצע השבוע ומסיים את 2019 עם 30.6% לעומת 29% חשיפה ב-2018 – עלייה של 5.5%. בידיעות התמונה די דומה. שם נחשפים ב-2019 בפני 26.9%, לעומת 25.7% בלבד בשנת 2018 – עלייה של 4.6%.

הרחק מאחור, הארץ הוא העיתון השלישי הכי נקרא במדינה, עם 4.9% חשיפה בממוצע במהלך 2019, אחרי שיא של 5.1% בחציון השני של השנה. מעריב הבוקר עם 4.5% נמצא במקום הרביעי, ו-3.2% למעריב השבוע שסוגר את הטבלה.

הכלכליים: כלכליסט ממריא, גלובס נופך

החשיפה המוגברת לעיתונים היומיים עוזרת גם לעיתוני הכלכלה שמצורפים אליהם. "כלכליסט" מגיע לנתון מרשים מאוד של 11.1% חשיפה – עלייה של 12% לעומת 9.9% חשיפה שהיו לו ב-2018. גם TheMarker עם עלייה קטנה מ-5% ל-5.1% חשיפה.

מי שיורד הוא "גלובס" שמופץ רק כעיתון עצמאי בעוד ש"כלכליסט" מצורף לידיעות אחרונות ו-TheMarker מחולק עם "הארץ". ב-2018 עמדה החשיפה ל"גלובס" על 4.8% וב-2019 הוא יורד ל-4.3% (ירידה של 10.5%).

סוף שבוע: מהפך!

החציון השני של 2019 מבשר על מהפך. מספר שנים לאחר המהפך שבו עבר "ישראל היום" את "ידיעות אחרונות" גם בחשיפה בסופי השבוע, התמונה שוב משתנה כשידיעות משיג חשיפה של 32.4% (לעומת 29% בחציון הראשון – עלייה של 13%) בסוף השבוע בין יולי לדצמבר השנה, בעוד המתחרה מרחוב השלושה יורד מ-31% בחציון הראשון ל-30.7% בשני.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בדירוג השנתי "ישראל היום" עדיין מוביל אך הפער בין העיתונים התקזז בשנה האחרונה והיתרון שלו הוא 0.3% בלבד (31 מול 30.7 בשנתי).

גם "מעריב סופהשבוע" (מ-5.2% ל-5.7%), ו"הארץ" (מ-4.7% ב-2018 ל-5% השנה) רושמים עליות יפות. מוספי סוף השבוע של "מקור ראשון" רושמים ירידה קלה – מ-3.6% ל-3.5%.

שבועונים: קפיצה אדירה לפנאי פלוס

"לאישה" הוא עדיין השבועון הנקרא ביותר אך הרייטינג שלו בירידה והוא נחשף ב-2019 רק בפני 5.6% לעומת 6.0% בשנה שעברה. מנגד, "פנאי פלוס" רושם עלייה עצומה של 20% כשהוא קופץ מחשיפה של 2.5% ל-3.0% ב-2019.

ירחונים: "את" מתרומם, "בלייזר" צולל

חלק גדול מהירחונים רושמים עליות יפות במהלך 2019, כשהבולטות ביניהן הן של "את" מ-2.9% ל-3.5%, ו"אוטו" מ-1.9% ל-2.2%. גם "מגזין דה מרקר" עלה מ-1.6% ל-1.9%. הירידה הבולטת בשנה החולפת היא זו של "בלייזר" שצולל מ-2.4% ב-2018 ל-1.9% בלבד.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נו באמת 31/01/2020 14:43
    הגב לתגובה זו
    כלומר, אף אחד כמעט לא קורא את הדבר הזה. עצוב. מעניין כמה זמן זה יחזיק מעמד
  • 1.
    דוד 30/01/2020 12:08
    הגב לתגובה זו
    לפי הנתונים לפחות חצי מהאוכלוסיה קוראת עיתון בימי חול. במציאות אני לא מכיר מישהו מתחת לגיל 40 שקורא. איפה מסתתרים קוראי העיתונים?
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״